رواية احبها قلبي وعشقها كاملة وحصرية بقلم زينب محمد
روايه أحبها قلبي وعشقها ( اللي عنده اقتراح لإسم اخلي يقولي )
....انا اؤمن بالصدف وهذه الصدفه اجمل صدفه في حياتي_
وهي تفتح الستائر ليغمر ضوء الشمس الذهبي المنععش الغرفه وهي تقول: قومي ي زفته الطين انتي كل ده نوم يخربيتك ده انا لو كنت بأكلك نوم وانت صغيره ماكنتيش تنامي النوم ده كلوا
يا ماما سيبيني انام الله يخليكي هو في حد يصحي حد كده -
الأم: قومي ي بت الجز*مة هتتأخري ع الجامعه يا آخره صبري ياربي والله هتموتيني ناقصه عمر
هي : ياماما جامعه ايه أنا آخري بيت جوزي بلا تعليم بلا قرف
وهنا أمسكت الام بيد المكنسه وقالت : هااااا يروح امك سمعيني كده بتقولي ايه .. فإنتفضت المسكينه من مكانها و اردفت مازحه : انا انا قولت حاجه مين قال إني اتكلمت اصلا
وتركتها وخرجت مسرعه الي الخارج
ستوووووووووووب
فلنعرف بطلتنا المجنونه وتين يوسف المحمدي إنها فتاه إجتماعيه جدااا تحب تكوين صداقات كبيره ولا تكفي عن جنونها وضحكها ، تبلغ من العمر 20 سنه أما من ناحيه المظهر فهي اقل مايقال عنها انها ملكه جمال ( زي الكوريين كده ربنا يرزقنا بواد مليون كده ) فبشرتها ناصعه البياض وشفتاها المتكرزتان وعيناها التي تشبه الزرع بلونها الاخضر المتوهج وكأنها لا تليق الا بها وشعرها البني الطويل يصل الا ما
بعد خصرها
وتين : فوفااااااااا انا داخله تغير ونازله هااا
كانت هذه كلمات وتين وهي تطوير سجاده صلاتها بعد ان ادت فرضها وذاهبه ناحيه عرفتها فأوقفها صوت والدتها وهي تقول: روحي صحي أخوكي البغل ده اللي لسه نايم علشان هيتأخر علي الجامعه هو كمان يلا جاتكوا القرف وتنقطوني
وتين وهي تضحك علي والدتها : ياماااماااا انتي نسيتي تقولي ما انا لو كنت مخلفه جوز ارانب كانوا نفعوووني ، وذهبت الي غرفه اخرها بسرعه البرق قبل ان يصل ( ابو وردة ) اليها ، دخلت واغلقت الباب خلفها وجدت اخوها يجلس علي السرير ويبدو عليه الحزن وآثار البكاء وعيناه حمراوتان من كثره البكاء قالت في نفسها" شكله ما بطلش عياط إمبارح " . فإتجهت ناحيته فلاحظها ورسم الابتسامه علي وجهه بسرعه فقالت له : امك بتقولك قوم يلا يا بغل هتتأخر ع الجامعه
ضحك اخوها من كلامها فهي دائما تضحكه بألشاتها الذي اعتاد عليها وقال لها: دي ماتبقاش امك لو ماصبحتني بشتيمه ونؤمتنؤ بشتيمه ، وبعدين خدي هنا ي مجنونه إنتي بتعيدي الكلام ليه ده انا هنفخكك إستني بس أفوقلك
ضحكت وتين عليه وعلي طريقته الطفوليه تلك وقالت: إهدي كده بس ي دومي وقولي انت معيط صح ؟؟
فنكس آدم وجهه بحزن وبدأت الدموع تتجمع في عينيه وقال : مش قادر أنساها يا وتين هي ليه عملت فيا كده أنا حبيتها بجد ليه عملت فيا كده لييييه ... وقطع البكاء كلامه
وتين : يا حبيبي ماتزلش نفسك هي ماتستاهلكش إنت تستاهل الأحسن منها ، هي خسرتك للأبد ... إوعي يا آدم .. إوعي لو جت تمثل عليك الشويه بتوعها دول ترجعلها . . إوعي يا حبيبي وأنا اوعدك هي هتيجي لغايه عندك وتتمني تسامحها ومش هتبصلها حتي .. بس إوعدني تنساها وماتفكرش فيها ماشي ي آدم
آدم : حاضر ي وتين ربنا يخليكي. ليا ي رب ومايحرمنيش منك انتي وماما
وتين: يارب ي حبيبي ويخليك لينا يارب ، قوم يا دومي يلا ما نتأخرش وتطلعلنا ماما بأم وردة الخطشييير بتاعها ده ... وهنا جاء صوت والدتهما وفاء وهي تصرخ فيهما : ماتيالاااا ي روح ام*ك انتي وهو بتهببوا اييه كل ده
جري الاثنان خارج الغرفه وقفت والدتهما بنفاذ صبر وقالت: ربنا يصبرني علي ما بلاني مخلفه واحده مجنونه والتاني متخلف ما أ... وقطع كلامها صوت وتين وآدم يقولان في صوت واحد : ما آنا لو كنت مخلفه جوز أرانب كانوا نفعوني
فضحك ثلاثتهم وإنتها الإثنان من تجهيز نفسيهما
وتين وهي تنظر للساعه في يدها وتنزل مسرعه : اعااااااااا يخراااابي هتأخر ع المحاضره يسواااد حظك ي وتييين
الأم وفاء : في ايه يا بت الهبله إنتي في حد ماتلك ولا ايه براحه علي نفسك شويهوما أخوكي اهو متأخر نص ساعه وعقبال ما يوصل يكون إتأخر ساعه وقاعد بيقشر موز زي البارد اهو
وتين: يا ماما ده فااااشل أنا مالي بيه
رد عليها آدم وفي فمه قطعه من الموز : جرا إيه ي بت مالك ده انا لسه ما حاسبتكيش ع اللي عملتيه الصبح .... خودي هنا وحياة امك ما. انا سايبك
وخرجا يجريان وراء بعضهما وقالا : سلام ي فوفا هتوحشينا الكام ساعه دول
وخرج الاثنان ووالدتهما تضرب كفاً بأخري وهي تقول : عوض عليا عوض الصابرين ياااااارب مخلفه اتنين مجانين
....... وفي الخارج
خلاص ي آدم وربنا انت شطور و عثل و قمر وحياة امك خلاص إليهي يتقطع لساني ي شيخ لو قولت كده تاني ... قول اي حاجه وانا هنفذهالك بس ما تضربنيش
ضحك آدم بشده علي منظرها وهي خائفه منه ونظر إليها بخبث وقال : اي حاجه اي حاجه
وتين : ايوه يخويا اي حاجه بس ماتروحش للعالي اوي يكونش فاكر نفسك رشدي أباظه وانا ما اعرفش
ضحك آدم عليها بشده فهذه المجنونه دائما ما تضحكه : هههههههه والله انتي مجنونه ي وتين ههههه بذمتك ده منظر واحده ف كليه هندسه يلا ي هبله علشان اوصلك تلاقي البوبع بدأمحاضرته
فقالت وتين متذكره : يختاااااي يختاي يختاي يختاي مش تفكرني ان انا عندي البوبع النهارده ده انا كده هتطرد رسمي الحقيني يامااا اعاااااا
آدم : طب يلا ي مجنونه اوصلك
وتين : لا يخويا روح انت لأحسن الواد لو شافني معاك هيقولي مين اللي انتي راكبه معاه ده ي روح ام*ك ويسيبني وانا بصراحه مش ناقصه ادور ع واحد تاني يخويا والله
آدم: هههههههه والله انتي مجنونه وهتموتيني ناقص عمر ههههه يعني هتروحي مواصلات يختي انتي مش عربيتك ف الصيانه ي متخلفه
وتين : لا يخويا ما انا جيبتعا امبارح و ولاد الحرامي*ه ربنا ياخدهم اخدوا مني 2500 جنيه علشان يغيروا الإزاز اللي قدام ربنا ينتقم منكوا ي نصابين ي حراميه
ضحك آدم بشده وقال: إحمدي ربنا ي مجنونه انه أخدكيش و نزل قال ايه طالعه تجري ع العربيه و الإزاز علشان تعمل الترند يلا يلا ي هبله علشان البوبع ما يصقتكيش ف اعمال السنه ومادته كمان هههههه
وتين : اعاااااا روح يلا ع جامعتك يخربيتك أخرتني سلام
آدم: ماشي ي مجنونه بس هنتقابل لما تخلصي ف الكافيه اللي جمب الجامعه علشان اتفاقنا هااا
وركب سيارته وذهب قبل ان يسمع ردها .. ذهب آدم وركبت وتين سيارتها وهي تتوعد ل آدم في داخلها وهي في طريقها ..........
ايه اللي حصلها ي ترا ؟
وليه آدم كان بيعيط ؟
ومين البنت اللي اتكلموا عليها دي ؟
وايه حكايتها؟
كل ده هن
اثاني م نهنا