رواية صراع زعماء القوة الفصل السادس 6 بقلم رودينا محمد السيد
♡صراع زعماء القوة♡
الحلقة السادسة
بقلم/رودينا محمد السيد
ولكن كانت رودينا تنظر له بشك
الزعيم لاحظ نظراتها التي تصوبها بشك على الجنايني بينما الجنايني كان متوتر من نظراتها
رودينا: هشش اسكت خالص
الزعيم باستغراب: حاضر و اكمل بهمس: في اي
رودينا بشك: الجنايني دا وراه حاجة
الزعيم: لاء انت بيتهيألك دا عندي من زمان الزمن
رودينا بشك: اسكت خالص دلوقتي
و ذهبت ناحية الجنايني دون ان يلاحظها
رودينا في سرها: انت لي امرتني اروح هناك
شخص في خيالها: الراجل دهو وراه حاجة مش طبيعي تقدري تقولي لي متوتر
رودينا في سرها: عندك حق
ولاحظت رودينا ان الجنايني يقوم باتصال
الجنايني: الو يا باشا.. ايوة ايوة عملت الي قولت لي عليه.، و اكمل بطمع: بس الحلاوة يا باشا... لاء خمسين مش كفاية.... لاء انا مش هخون الزعيم عشان خمسين الف بس.... لاء خليهم ارنب..... يا باشا دي فيها ارواح هتروح فيها لاء يا باشا مش انا اموت عشان خمسين بس هما ارنب دا حتى الخمسين دول هتبقى قليلة على نار جهنم الي هتشوي فيها ... تمام اتفقنا ارنب و تمام يا باشا.... سلام
صل على محمد
رودينا بغضب: يا ابن........
شخص في سرها: هشش اسكتي
رودينا بغضب في سرها: اسكت اي انت مش سامع
شخص في سرها: اعملي الي هقولك عليه
رودينا في سرها: ماشي
رودينا ذهبت الى الزعيم وقالت: مش قولت لك ان الراجل دا وراه حاجة
الزعيم باستغراب من كلامها وصدمة: الي هو ازاي يعني
رودينا: الجنايني دا كان بيكلم الباشا من شوية الي انت قولت عليه
الزعيم بصدمة و غضب: ايـه!!!
رودينا: اعمل ااي هقولك عليه دلوقتي
الزعيم بغضب انا هروح اقتله دلوقتي
رودينا بغضب: اعمللل الييي هقولك علــــــيه، روح قول له انا عايزك في موضوع كدة.. هيقولك عايزني في اي يا زعيم... قوله عايز يعني انقطك عشان العريس، هيحي وراك زي الجذمة و انت بقى اتصرف
الزعيم نظر لها باستغراب و كأن يوجد شخص آخر امامه
وذهب الى الجنايني
الزعيم: عبده
عبده بتوتر: خ خير ي يا باشا
الزعيم: عايزك في موضوع
عبده بتوتر: م موضوع اي يا باشا
الزعيم: عايزك يا عبده في موضوع كدة يعني عشان انقطك على ابنك و بعدين مالك كدة خايف و متوتر كدة لي هو انت يعني عملت حاجة غلط عشان احاسبك عليه
عبده بتنهيدة راحة: تمام يا زعيم
الزعيم: تعالا جوة عشان اديك الفلوس
عبده بطمع ولكن يحاول ان يخفيه: ك كتر خيرك يا باشا
الزعيم: يلا.. تعال ورايا مالك خايف ليه
عبده بتوتر: ه ها ا انا ع عادي ا اصل ابني هيبعد عني و كمان ف فرحان ل ليه ا اوي
الزعيم يحاول تصنع الإبتسامة: ربنا يهنيه
عبده استغرب ان الزعيم يبتسم ايعقل ذلك العصبي العابس يبتسم
عبده في سره: طالما ابتسم يبقى مش عارف حاجة لأنه سريع الإنفعال
الزعيم: في اي يا عبده بتفكر في اي
عبده: ها!!! ولا جاجة انا جاي وراك يا باشا اهو
الزعيم في سره: نهايتك هتكون على ايدي يا كلب
و ذهب الجنايني مع الزعيم
كانت رودينا واقفة و تراقبهم الى ان دخلوا
رودينا بتذكر: القنبلة
واخذت تركض الى ان وصلت الى القنبلة
رودينا: يا ترا حطها فين
و ظلت تبحث بين الأعشاب التي كانت بجانب الفيلا الى ان وجدتها
رودينا: اهي
و امسكت بالقنبلة و لاكن لا تعلم ماذا تفعل
رودينا بحيرة : هو انا المفروض اقطع السلك الأصفر ولا الأزرق ولا الأحمر ولا الأخضر؟... همممم..... انا هقطع الأزرق.... لاء الأخضر...... انا هعمل زي الي في الأفلام و هقطع الأحمر
شخص في خيالها: طب ما تضغطي على الزرار يا ذكية
رودينا في سرها: افرض انفجرت في وشي
شخص في خيالها: ما تقلقيش اعملي الي بقولك عليه
رودينا بتردد: ح حاضر، ا اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
و ضغطت على الزر
رودينا بفرحة: اي دا دي وقفت
شخص في خيالها: اي ما كنتيش واثقة فيا ولا اي
رودينا في سرها: لاء طبعا انا طول عمري واثقة فيك
شخص في خيالها: بس ما تفرحيش دا زرار عشان توقفي القنبلة مؤقتا احنا لازم نرميها في حتة بعيدة عن الناس
رودينا في سرها : امم عندك حق
واخذت القنبلة و توجهت لسيران
اذكر الله
الزعيم: يلا يا عبده
عبده بتوتر: ا انت جايبني هنا لي يا زعيم ، مش انا هاخد النقطة و همشي
الزعيم: دنا هنقطك احلى نقطة
و اعطاه ركلة في بطنه
الزعيم بغضب عامي: بتبعني يا ابن..... عشان شوية فلوووس
عبده برعب: ي يا ز زعيم ا انت م مش ف فاهم ح حاجة
الزعيم بغضب عامي: مش فاهم اي هاا مش فاهم اي بتبعني يا عبده عشان اي شوية فلوس... اداك كام... اداااك كااام
عبده برعب: لسة م ما اخدتش م منه حاجة
الزعيم بغضب عامي: اماال انت هتعملي العملة دي بلوشي
عبده برعب: ل لاء ب بس ا انا متفق م معاه على ارنب(مليون جنيه)
الزعيم: يا ولاد........
و ضربه بوكس
الزعيم بغضب: يا حراااس
وكان صوته عالي جدا و جهوري
في خلال دقيقة كان كل الحراس واقفين امامه
الزعيم: خدو**** دا وظبطوه
الحراس: اوامرك يا زعيم
استغفر الله
سيران سمعت صوت ازعيم يصرخ فخافت جدا و ضمت نفسها و ظلت تتذكر ما كان يحدث معها بالدار
سيران تضع يدها على اذنها و صرخ: عـــــــــــا
كنان ذهب لها بسرعة و بقلق
كنان بخوف: م مالك ح حاسة ب بألم
ولكن سيران كانت على وضعها
اتت رودينا بسرعة كبيرة على صوت سيران و رأت شكلها فعلمت انها تذكرت ما كان يحدث معها في الملجأ
رودينا ذهبت و حتضنت سيران
رودينا بحنان: هشش بااس بس انا عارفة انت افتكرتي اي ما تخافيش خلاص كل دا انتهى خلاص ما تخافيش يا سيران يا حبيبتي اهدي اهدي هششش
احتضنت سيران رودينا بقوة كبيرة وبكت
رودينا نزلت منها دمعة لكن مسحتها وقالت: هشش بس خلاص كل حاجة تمام بخير بس
كنان كان يقف و ينظر لها باستغراب و حينها جاء الزعيم
الزعيم وقف باستغراب حينما وجد رودينا و سيران يحتضنان بعضهما
الزعيم ذهب نحو كنان و قال بهمس: اي الي حصل؟
كنان بهمس: مش عارف كانت سيران اول ما سمعتك بتنده الحراس خافت من صوتك و بدأت تصوت و رودينا جات و هما على الوضع دا بقالهم دقايق
الزعيم: غريبة... ثم اكمل بصدمة: ينهار ابيض اي الي انت حطاها جانبك دا
رودينا نظرت خلفها و قالت: اي
الزعيم بصدمة: دي
رودينا نظرت لما كان يشير عليها
رودينا: آااااه... قنبلة
الزعيم بصدمة: وانت عادي كدة وانت بتقوليها طب هي بتعمل اي جنبك
رودينا: انا حاولت اوقفها و وقفتها.. الجنايني كان غبي اوي حاطه في مكام مكشوف
الزعيم: طب خلاص ارميها طالما وقفتيها
رودينا بابتسامة: لاء ما هي وقفت مؤقتا عشان ما عرفتش اقطع انهي سلك فيها
و لكن صدر صوت من القنبلة
سيران: عــــــــــا دي اشتغلت هنموووت
رودينا: يا بت اهدب دا لسة بس عشر دقايق و هنموت وفري صويتك
الزعيم بخوف: يخربيت برووودك هنتصرف ازاااي
كنان بخوف: ا انا ه هحاول ا اوقفها خ خالص
الزعيم بخوف: لاء يا كنان ما تخاطرش بحياتك
كنان بقلق: ما احنا كدا كدا هنموت
سيران ظلت تبكي بينما عديمة الإحساس كانت تقف ببرود
الزعيم: يا شبخة حتى في دي باردة منك لله
رودينا ببرود: هششش استنى كدة
الزغيم باستغراب منها: استنى
رودينا: كنان
كنان بقلق: نعم
رودينا: اقطع السلك الأخضر
كنان بقلق: مش هما بيقطعوا الأحمر في الأفلام
رودينا بغضب: اعملل الـــــــــــــــي بقوووولك عليـــــــه
كنان بتوتر و خوف: ح حاضر: ا اشهد ا ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
و قطع السلك الأخضر و لكنننننننننننن.............
يتبع....................