رواية تاج الزين الفصل السادس 6 بقلم ايمان محمد
في الصباح هاجر تاج قومي ي بت اتأخرتي علي
التدريب ح تترفدي في اول يوم ليكي ي كسولة
قومي الساعة 8,30 ص
نععععمممم انتي قولتي الساعة كام و اكملت
بنبره علي وشك البكاء دا انا كنت ناسيه و كنت
فرحانة اني معنديش محاضرات النهاردة و ح
نصحة من النوم براحتي ليه كدا ي رب يحصل
فيا كدا دا غير ان المدير بيتلاكليكلي علي اى حاجة
دا لما يصدك قبل ان تكمل كلامها قطعتها بغضب
انتي ليه ح تحكي خلصي قومي ح تتأخري اكتر
ما انتي متأخرة نفسي تروحي مرة في حتة في
معادك تركتها ولديتها طلعت من غرفت تاج
طلعت تاج من غرفتها بعد ما خلصت استحمامها
و كانت لابسة دريس من اللون الاسود و من
الوسط حذام نبيتي و خمار من نفس لون الحذام
و الاوان متناصقة عليها كانت غاية في الجمال
ركبت تاج سيارتها و بتسوق بسرعة بس علي
سوء حظاها كان الطريق مزدحم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين صحة من النوم قبل معاده وكان نشيط
غير العادة دخل غرفة الرياضة و عمل تتدريباته
دخل غرفته اخت استحمام و طلع كان لابس
تشرت ابيض بنص كم كانت غضلاته واضحة
مع جاكت اسود و بنطلون اسود صفف شعره
بعناية لوري و حت البيرفن الخاص به المحبب
لدي البنات اذات و سامة فوق و سامته و ممتسم
خيرا ح تبقي قصاد عيني طول الوقت ي تاجي
ركب سيارته و مشى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصل شركته سأل السكيرتيرة علي تاج
زين: هبة تاج محمد المتدربة الجديدة جات
هبة باستغراب الانه اول مرة يسأل علي فتاه متدربة
لسة ي فندم مجتش
زين: اول ما تيجي تدخليها فورا ماشي
هبة: تمام ي فندم
زين دخل مكتبه بص في الساعة لقاها 9 قعد
يقرا في الملفات لحد الساعة جات 9:30
قلق عليها ليكون حصل عليها حاجة
ولسة ح يتصل علي رغد تشوفها فان الباب
خبط سمح للطارق بلدخول و كانت تاج
تاج بأسف: انا اسفة يمستر ان قطع كلامها زين
بغضب بحدة انتي عارفة الساعة كام ي انسة
انتي متأخرة عن معادك بنص ساعة
ممكن اعرف كل الوقت دا كنتي فان
تاج الطريق كان زحمة فتأخرت
زين اخر مرة تتأخري يتعتبري ملكيش مكان
في الشركة و دلوقتي روحي علي تدرب
هبة: ابعتي حمزة يلي مسؤل عن تدريب
الطالبة
هبة: تمام ي فندم
الباب خبط و كان حمزة
زين : الانسة تاج تحت اشرافك في التدريب
حمزة: تمام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في غرفة التدريب
دخلت تاج و قابلت رغد
تاج بغضب / تعرفي ي رغد اخوكي يلي هو مديري
حاليا مش شبهكم نهائي انتي و اياد كيوت
و بتضحكم و بتهزرم اما زين دا بيخاف يضحك
علي طول مصدرلي الوش الخشب و تكملت
بنبرة ساخرة مضحكة و هي بتقلد طريقة
كلامة انتي عارفة الساعة كام ي انسة
انتي متأخرة عن معادك بنص ساعة
ممكن اعرف كل الوقت دا كنتي فان
رغد بتضحك و فجأه سكتت لما انتبهت علي
يلي واقف علي الباب و ساند طهره و مربع ايدو
امام صدره
تاج: انتي عارفة انهو مش شبهكم خالص
انسان مستفز و شايف نفسه و مغرور
و بارد لوح جليد
رغد بتغمزلها وهي بصة ورا تاج علشان متكملش
رغد: تاج خلاص اسكتي
تاج / نسكت ليه انا بقول الحقيقه و كمان انتي
قاعدة بتغمزيلي كدا ليه هو حد و و قبل ما
تكمل جملتها كانت لفت و راها و انصدمت
لما لقيتو في وشها
تاج في نفسها: احيه هي بدأنا من اولها
دا انا لسة أول يوم في الشركة
زين: انا وشي خشب و بارد و مستفز و مغرور
و ايه تاني ي انسة تاج قولي انا سمعك
تاج بغباء : ولا حاجة ي استاذ زين دا انت ملاك مين
الغبي يلي قال عليك كدا دا مش بيفهم
زين: يعني انتي ماتش عارفة مين الغبي دا
تاج بغباء: لأ هو في حد غيرنا واقف متكونش
البت رغد
رغد بصدمة: انا ي تاج هو انا اتكلمت حتي
زين وهو يكاد يتجنن من كتلة الغباء يلي
واقفة كدامه خلاص كل واحد يروح تدريبه
وانتي ي انسة تاج خدي بالك من الكلام و انتي
بتتكلمي علي مديرك اتيلي الملفات علي مكتبي
تاج بتقلته بطريقة مضحكة تجعل صوتها خشن
انسة تاج خدي بالك في الكلام وانتي بتتكلمي
علي مديرك اتيلي الملفات علي مكتبي انسان
مغرور و متكبر
زين : سماعتك علي فكرة
تاج بسرعة: تمام ي فندم انا جايه وراك
زين كان مركز تركيز شديد في الملفات الباب خبط و كانت السكيرتيرة
هبة: الانسة تاج برا يفندم و معاها ملفات
زين دخليها و بعد كدا تدخليها علي طول من غير
استأزان و ابعتيلي قهوة
تمام
دخلت تاج و كان باين عليها الارهاق حضرتك
طلبت مني الملفات دول اتفضل
زين: اقعدي انسة تاج عمال ما أراجعهم
دخلت هبة ب القهوة اتفضل حضرتك
زين: شكرا اتفضلي انتي علي مكتبك
زين بيقرأ في الملفات و جاي يمسك مج القهوه
اتسكب علي رجل تاج من غير قصد
تاج بصراخ: اه
زين انتفض في مكانه قال بقلق بلهفة مالِك خصالك
حاجة انتي كويسة ي حببيتي انا اسف مكنش
قصدي نروحم ل دكتورة
تاج من وجعها مركزتش في كلامه لا مش مستهلة
ممكن بس لو مش ح تعب حضرتك تساعدني
نوصل للمرحاض
عدي نص ساعة تاج لسة مطلعتش
زين خبط عليها الانها اتأخرت ليكون حصلها حاجه
زين بقلق: تاج انتي كويسة
تاج باين عليها الوجع : فتحت الباب انا الحمدلله كويسه
تعالي نكملم شغل انا اسفة اني قطعت علي
حضرتك شغلك ما تخدش بالك مني اتفضل
شوف الملفات
زين في نفسه / بتقول ايه تلك الحمقاء ف صحتها
اهم من الشغل الاهم هي
زين بجدية / تاج لو حاسة بوجع نروحم المستشفي
انا كدا كدا رايح ا اشوف الملفات بعدين
تاج : لا اتفضل انت هو حرق بسيط و حيروح
مع الوقت استأذن انا حمشي اروح البيت
علشان ميقلقوش عليا الوقت اتأخر الساعة 9
زين: تمام
في قدام الشركة كانت واقفة مستنية سيارة
شافها زين تعالي اوصلك الوقت اتأخر ومش
حتلاقي موصلات دا غير انك مش ح تقدري
تسوقي و انتي في الحالة دا
تاج / شكرا لحضرتك بس ملهوش لزوم نتعب
حضرتك انا حطلب اوبر و كمان مينفعش اركب
مع خضرتك
زين: ليه بقي ي ستي مش حينفع يعني ينفع انك
تركبي مع حد غريب في الوقت المأخر دا و مينفعش
تركبي معايا طب ي ستي اعتبريني سواق التاكسي
و اركبي
تاج / تمام بس ما كنتش عاوزة اتعبك معايا
زين: ولا تعب ولا حاجه يلا اركبي
تاج ركبت جانبه
زين: تحبي تسمعي حاجة معينة
تاج بفرحة / ل محمد حماقي
زين /...........
تاج بصدمة: انتي عرفت الزاي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ