رواية ظالمه ومظلومه الفصل الخامس 5 بقلم سالي محمد
الحلقه5
ظالمه ومظلومه
معتز :اهدي يامحمود وهي هتعرفني منين بس انا لا حضرت فرحكم ولا نزلت مصر بقالي عشر سنين انا معتز اخو محمود
محمود:معتز هيعيش معانا هنا ياسلمي ياريت تعامليه كويس هو زي ابني تمام انا اللي ربيته اظن كلامي واضح مش عايز مشاكل
انا:حاضر قولتها وانا قرفانه منه اصلا يعني هي كانت ناقصه عاهه جديده من عيلتك مش كفايه انت يعني بس الصراحه الواد مز ياه اي بنت تتمناه جتنا نيله ف حظنا الهباب
معتز:اي دا مش هتتغدي معانا
محمود:لا مستعجل البركه فيك بقي انت هنا مكاني
انا لنفسي:ياريت ماكنش دا حالي هو انا ليه كدا ماليش حظ ماكنش معتز يبقي هو زوجي يلا هو نصيب بقي نعمل اي مشي محمود وفضلت انا ومعتز ويوسف طلعت غيرت هدومي ونزلت
معتز:اتاخرتي ليه الاكل برد تعالي اتفضلي اقعدي سحبلي كرسي ومسكني من ايدي وقعدني وكمان حطلي الاكل
انا باستغراب:امال فين الخدامين وفين يوسف
معتز:ياستي الخدامين مشيوا ويوسف اكل والداده اخدته الجنينه يلعبوا يلا بقي كلي بصيت الاكل وفضلت اكل ومستغربه معتز دا كل ما ابصله الاقيه بيضحكلي ودا خلاني استغرب اكتر بس كويس ف حد ف البيت اكلمه حتي بدل الوحده والملل
معتز :صحيح ياسلمي حابب اقولك حاجه
انا :اتفضل خير
معتز:انا حابب نكون اصدقاء تقريبا سننا قريب من بعض انتي كام سنه
انا:24
معتز:انا28بس ف حاجه محيراني ليه تتزوجي راجل كبير قد محمود المفروض تتزوجي شاب من سنك سمعت كلامه وافتكرت ايام ما اتقدملي محمود وضرب اهلي وكلام الناس عزت عليا نفسي وعيطت غصب عني
معتز:سلمي انا اسف اسف والله انا بس كنت حابب اعرف السبب مش اكتر فكرت زواج عن حب
انا:لا مش حب وياريت ماتسألش تاني وقومت من ع السفره الحمدلله انا شبعت ولسا هطلع ع السلم لقيت ايد بتشدني بصيت لقيته معتز شدني ليه لحد مابقاش بينا مسافه حاولت اتخلص منه بس هو كان متحكم ف مسكته ليا وهو قوي طبعا وشكله بيلعب رياضه
انا بصوت عالي:اي دا انت مجنون ولا اي سيبني حالا والا هصرخ
معتز:اسفه بس حابب ارقص معاكي حابب كمان نبقي صحاب
سلمي:وهي دي طريقه يعني سيبني بقي ..لقيته فك ايده
معتز:اهو كويس كدا تسمحيلي بقي بالرقصه دي ...بصراحه عحبتني الفكره قولت ارقص بدل الملل اهو نتسلي
انا:هرقص ازاي هو ف موسيقي
معتز:حالا لحظه شغل الموسيقي وجه يلا ومد ايده
انا:مابعرفش ارقص
معتز بضحكه:اي هو ف ست مابتعرفش ترقص
انا:ايوة انا وبعدين هرقص فين ومع مين اصلا
متعزّ:ازاي مع مين امال محمود بيعمل اي
انا:هههههههههههههه محمود مالوش وجود اصلا ابقي شوفه هيجي امتي يلا تصبح ع خير انا طالعه انام
معتزّ:والرقصه تعالي انا هعلمك ع فكره انا استاذ ف الرقص
انا:اوك يلا علمني ...حاول يعلمني فعلا بالخطوات وع المزيكا الرومانسيه لحد ما اتعلمت ورقصنا
معتزّ:انتي شطورة بتتعلمي بسرعه
انا:وانت غريب وجرئ معرفش شخصيتك غريبه
معتزّ:قصدك عقليتي متفتحه مش رجعي ف امريكا بنعمل اللي عايزينه مافيش قيود
انا:ازاي
معتز:شكلك خام
اناّ:يعني اي خام
معتز:يعني ماحبتيش قبل الزواج ماحصلش بينك وبين حد علاقه من اي نوع قبل كدا حتي بعد الزواج متعرفيش حاجه عن الدنيا حياتك مغلقه عليكي ع بيتك وزوجك وابنك
انا:دا حقيقي فعلا حياتي مغلقه عليا وع يوسف انما محمود مابشوفوش ولا اعرف عنه حاجه
معتز:انتي بتقولي اي قالها وهو مستغرب ماهو مايعرفش حاجه بس انا حاولت ماقولوش حاجه
اناّ:مافيش بس هو بيحب شغله زياده شويه
معتز:اممم شكلك متع*ذبه ف البيت دا بس ماتقلقيش انا موجود اي حاجه نفسك فيها اطلبيها مني اتفقنا
انا :استغربت قصده اي وسألته حاجه اي يعني
معتز:خروج فسح اي حاجه انا مكان محمود
انا:طيب اظن كفايه كدا رقص انا هطلع اذاكر بقي امتحاناتي قربت
معتزّ:اه صحيح انتي بتدرسي اي
انا:اداره اعمال
معتز،:كويس جدا نفس دراستي لو احتجتي مساعده انا ف اوضتي هشرح ليكي
انا:اوك بعد ازنك اووف ما صدقت خلعت منه ع شويه تانيه كنت هحبه هو يستاهل الصراحه فيه كل المواصفات اللي تخلي اي وحده تحبه طلعت اوضتي وقعدت ازاكر والاخر نمت صحيت الصبح وانا لسا مافتحتش عيني بحسس بايدي جمبي لقيت حد نايم جمبي انفزعت مين جمبي محمود مابيدخلش اوضتي نهائي مستحيل يكون هو فتحت عيني لقيت ...............ياتري مين اللي كان نايم جمبها وحصل اي يتبع