اخر الروايات

رواية جروح نور الفصل الخامس 5 بقلم رحاب جمال

رواية جروح نور الفصل الخامس 5 بقلم رحاب جمال 


اطلقت الرصاصه ..
نور بصريخ وعينيها مغمضه : لااااااااااء .
فتحت ببطئ اتصدمت بي يوسف موجود وضرب الراجل علي راسوا وقع علي الأرض و رصاصه اضربت بسقف ..... جريت عليه وحضنته .
يوسف : اهدي انا معاكي يلا بينا قبل محد يجي بسرعه .
نور : انت رايح فين البوابه من هنا .
_عارف انا جيت من الباب الخلفي محدش يعرفه غيري .
المسلحين كلهم طلعوا علي صوت الرصاصه .
يوسف بصوت عالي : اجري يانور .
نور ما بصتش وراها وفعلا طلعت تجري .
يوسف نزل علي رجلو المسلحين كلهم محاصرينه .
يوسف قال في نفسه : بحبك يا نور .
شخص مسلح : والله ووقعت ومحدش سمه عليك....... كلهم فضلوا يضحكوا .
يوسف بغضب : انداااال ........... واحد منهم ضربه بالطمانجه على راسه.
بعديها بثواني صوت السرينه البوليس سمعت المكان .
ارفعوا أيديكم المكان محاصر وصوت ضرب نار بقي في كل مكان .
المسلحين اتفرقه عن بعض كل واحد فيهم راح في ناحيه في الي منهم سلم نفسه للعداله وفي الي مات واللي هرب .
يوسف : بيحاول يفتح عينه ....... طشاش بصدمه ع ز ت ؟؟
كان عزت ومعه فرقه من النجده .
عزت هوا بيساعد يوسف يقوم بابتسامه : تلميذك يا باشا
يوسف حضنه بشدة .
يوسف بصوت عالي : نووور
عزت بتعجب : نور مين.
دي قصه طويله تعال ورايا .
راح للمكان الي كانت بتجري في .
يوسف بصدمه شايف حاجه علي الارض .
بدا يحس بثقل جامد في رجلو....... قلبه من كتر النبض حساس هيطلع من مكانه .
وهوا بيقرب ببطئ ..... شاف نور مش بتتحرك .
يوسف بغضب مليان حزن وقهر : لااااء لا يانور مش هتسبيني .
قومي يا نور اعوضك عن كل حاجه
يوسف بصراخ عالي جدا : اسعاااااف .
الاسعاف جت واخددت نور ودخلت غرفه العمليات .
يوسف بقلق رايح جاي مستني الدكتور .
عزت : خير انشاء الله متقلقش .
بعد ساعتين
يوسف جري علي دكتور وعندو ذرة امل انها تكون بخير : طمني يا دكتور .
دكتور : الحاله ماتت .
يوسف بصدمه .
_بعد شهر
عزت : هنفضل كدا لحد امتي يا يوسف مش كفايه كدا لازم تخرج وتشوف شغلك.... بقالك شهر كامل علي الحال دا.
يوسف : ما بقتش فارقه.
عزت قاطع كلامه : لا فارقه لما يكون في حياتك ناس بتحبك تبقي فارقه يا يوسف .
نظر يوسف بلا مبالاه .
يوسف : تفتكر بعد ما عرفت كل الي حصلها..كانت تستاهل الموت .
عزت : دا قدرها .
يوسف بغضب : لا مش قدرها انا الي سلمتها للموت بايدي وفوق كل دا عمرها ما شافت يوم عدل معايا انا الي مفروض اموت مش هي يا عزت.
عزت نظر اليها بشفقه : انا همشي وهجيلك وقت تاني تكون هديت
.
بعد ما خرج عزت يوسف دخل غرفته واقف علي الباب باصص في كل زاوية في الاوضه بقهر.
قفل الاوضه بالمفتاح وراح دخل اوضه تانيه اخد شاور طلع ولبس بدله رسميه... اخد مفاتيح العربيه واتجه .
قسم الشرطه التجمع الثالث "القطامية"
وهوا داخل كل رحب بي ترحيب شديد.
عزت شافه مصدقش نفسه جري راح حضنه
ايوة كدا يا بطل .. اهو انت كدا يوسف الي أعرفه.
ابتسم يوسف ابتسامه بسيطه .
ووجه الكلام لعزت سبني بقي اشوف شغلي .
عزت رفع ايدو : أوامرك ياباشا المكتب مكتبك ومكان مكانك
وخرج
يوسف في نفسه : حولت كتير انسي حته نوم مكنش نافع مافيش غير شغل .
بعد ساعتين ......خبط علي باب .
يوسف : ادخل ....شاف عزت ... قضيه جديده .
عزت . ايه دا عرفت الزاي .
يوسف بحده: اتعودت هوا انت بتدخل فاضي احكي .
عزت بجديه : قضيه سرقه في المعادي ومش اي سرقه في متاجر واكبر الشركات هناك .
بعد اسبوع كامل من التحقيقات والأدلة :
تمكن رجال مباحث مدريه أمن القاهرة برئاسة المقدم يوسف نوح الشرقاوي من القبض علي تشكيل عصابي تخصص نشاطه في سرقه المتاجر والشركات..
عزت : أية يا يوسف مش هتروح .
يوسف : لا هستني شويه .
عزت : علي راحتك .
يوسف فضل موجود في مكتب لحد ما نوم بدأ يظهر عليه
قاعد علي كرسي قدام المكتب .
سمع صوت دوشه برا .
قام بتنهيد يشوف في اية .
يوسف : في ايه
العسكري : مافيش ياباشا دي بنت كانت بتعمل بحضر شنطتها اسرقت
يوسف واقف وشايف ضهرها ....... وللحظه لمح وشها قبل ما تمشي .
يوسف بعدم تصديق : نور.


السادس من هنا




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close