رواية اخترقت قلب العشق الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد
رحاب بعياط... يابوي كلمها خليها متسافرش
عشق... اصلا انا غلط لم رجعت وسابتهم وطلعت ركبت عربيتها ومشت ورحاب حضنت ابوها وفعدت تعيط
الجد بحزن... هترجع يابنتي بس سبيها فتره وان شاءلله كل حاجه هتعدي وهتعرف انها غلطت
جو... اي ياجميلتي هتفضلي زعلانه كدا لحد ايمتا فكي كدا
عشق بحزن... تعبت يايوسف(هو جو) مش عارفه ليه بيحصل معايا كدا الاول ابوي وبعديها هو وبعديها جدي هو وماما يجوزوني بالغصب تصدق حتي مشفتش الشخص اللي اتجوزته
جو بحزن علي حالتها... معلش جميلتي المهم يلا قومي كدا جهزي نفسك عشانفسي معاد الطياره بعد ساعتين وانا هروح اعرف ليلي عشان تجهز نفسها وسابها ولف دهرو عشان يمشي
عشق ببتسامه... مش ناوي برضوا تعرفها بحبك
جو وقف وبصلها بنظره حزن... خايف متكنش بتحبني وتوجعني خلينا كدا احسن
عشق ببتسامه... حتي لو مش بتحبك هتحبك البنت مننا بتبقا متصدق تلاقي شخص بيحبها وانت بتعشقها مش بتحبها بس عرفها وسيب الباقي علي ربنا
جو ببتسامه... حاضر جميلتي هعرفها بس لم نرجع من السفر ان شاءلله
عشق... تمام جو ربنا يسعدكم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في امريكا عند صخر
صخر قاعد في مكتبه وداليا دخلت عليه
داليا... ها ياصخر مش هنروح بقا الوقت اتاخر
صخر... روحي انتي ياداليا انا وراي شغل لازم اخصلوا عشان الاجتماع بكرا
داليا... انا مش عارفه تاعب نفسك ليه مكل حاجه خلصانه
صخر بجدي... لازم اتاكد الشراكه دي كويسه وهتساعدنا ومش لازم نخسرها ابدا
داليا... اممم تمام ربنا معاك انا هروح انا بقا عشان بجد تعبانه ومش قادره افضل تاني
صخر... تمام روحي روحي
داليا... تصبح على خير
صخر... وانتي من اهله
صخر قعد يراجع في الملفات وبتفكير سرح ... يا تري بتعمل اي دلوقتي ووصلت ولا لا وحشاني اووي يا جيسيكا
صخر فاق من سرحانه... اي الهبل اللي انا بفكر فيه ده هي من اول مره شوفتها وانت اتعلقت بيها ليه كدا كلهم شبه بعض خاينين وملهمش امان بالاخص الاجانب دول فوق وركز وقعد يكمل مراجعه الملف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند عشق وصلت امريكا ووصلت الفندق وفي اوضتها اترمت علي السرير هي وليلي وجو قعد علي الكرسي
عشق بتعب... انا فصلت عايزه انام شوي عشان اكون فايقه في الاجتماع
ليلي... فعلا الواحد عايز نام ويرتاح
جو بضحك... انا هموت واعرف كل السفر اللي بتسفريه ولحد دلوقتي بتخافي في الطياره وبتتعبي اول ما بتنزلي
عشق ضربته بالمخده في وشي... جو بطل هزار ويلا انت وليلي علي اوضكم
ليلي... طيب انا عملتلك اي مانا ساكته اهو خليني لحد مرتاح وبعدين اروح اوضتي
عشق برفع حاجب... ترتاحي من اي ياختي هو انتي كنتي جيها مشي دانتي ممشتيش غير خطوتين تحت لحد الاسانسير وخطوتين لحد الاوضه هنا
ليلي... تصدقي انك بارده ياعشق
عشق... هههه من يومي يلا علي اوضكم خلوني ارتاح بروقان
جو... اشطااا ياقمر بس خليكي فاكره علي الساعه 8االمساء هنكون هناك في الشركه اشطااا
عشق... اشطااا ياجو
ليلي... يلا باي اروح انام
عشق... باي
وترمت علي السرير تاني بعد ما جو وليلي طلعوا وبتفكير
ياتره الدنيا مخبيالي اي تاني انا مش بطمن لم يبقا مافيش في هدو كدا وعايشه مرتاحه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الصبح
داليا وصلت الشركه وراحت تشوف صخر عشان من امبارح عماله ترن عليه مش بيرد دخلت المكتب وبتتلفت لقته نايم علي المكتب قربت منه ومشت ايدها علي وشه بحب
داليا بحب... شكلك حلو اووي وانت نايم لو تحبني زي ما بحبك
صخر حس بايدها علي وشها بدا يفوق وبنعس... هي الساعه كام
داليا... الساعه تسع صباح الخير
صخر... صباح النور
داليا... انت نمت هنا كيف
صخر... مش عارفه انا فضلت فتره كبيره شغال ونمت من غير محس
داليا... معلش المهم اجبلك فطار
صخر ببتسامه... انتي نسيتي اني مش بفكر خلي السكرتيره تجبلي فنجان قهوه بس
داليا... حاضر ياصخر وانا هروح علي مكتبي عايز حاجه
صخر... لا روحي
داليا... تمام باي
صخر قام علي حيله وراه وقف قدام حيطه في المكتب بس الحيطه دي فيها باب سحري فاتح علي اوضه محدش يعرفه غير صخر وداليا
صخر دخل ودخل الحمام خد دش وطلع دخل اوضته البس ولبس بدله وساعته وسرح شعره وطلع قعد في المكتب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جو... اوباااا اي الشياكه دي يخربيتك دانتي توقعي الحجر وتسيحه من جمالك
عشق كانت لابسه فستان لونه ابيض وفي ورد بنفسجي وبحملات بس عريضه شوي ورافعه شعرها لفوق ومنزله خصلات بسيطه علي وشه كان مخلي منظرها جميل اووي واه مش حاطه اي ميكب عشان هي بصراحه قمر ومش بيتحب الميكب كمان والفستان مكنش قصيره اووي
عشق... ههههه لا والله طيب اتلم احسن تسمعك
جو غمزها... هههه طيب اتفضلي مولاتي عشان اصلا انا مش هحركها غير بكدا امشي بس وانتي ساكته
عشق رفعت حاجبها بتفكير... والله انت واطي ياجو وستغلالي
جو.... ههههه تعليمك يامزه
عشق.... ههههه طيب يلا ننزل عشان نروح الاجتماع
جو... اشطا يلا ونزلوا تحت في الفندق
ليلي... اخرتوا ليه كدا انا مستنياكم من بدري
جو غمز لعشق ببتسامه... دول هما خمس دقايق اللي اتاخرنا فيهم يعني مش كتير
ليلي رفعت حاجبها... لا والله وبتعملوا اي في الخمس دقايق دول
جو ببتسامه... ههههه بقا مش شايفه القمر اللي يخلي الواحد يسرح فيه ده
ليلي بغيظ وغيره.... بصتلهم وسابتهم وطلعت ركبت العربيه
عشق بضحك... يخربيتك والله بتحبك بس هي عنيده زيك ومش عايزه تعترف
جو.... ههههه هخليها تعترف بس استني عليا هههه يلا احسن تدخل وطلع عينا ههه
عشق... هههه يلا ياخوي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صخر... ها وصلوا ولا لسه ياداليا
داليا بستغراب... لسه بس اول مره اشوفك مستني وفد كدا ياصخر في اي مالك
صخر بتوتر... ها لا عادي المهم لم يوصلوا عرفيني
داليا بتعجب... اممم تمام وتلفونها رن
داليا.... الو
.. داليا هانم الوفد جه هخليهم يروحوا اوضه الاجتماع
داليا... اممم تمام وصليهم وانا وصخر جاين
صخر... ها وصلوا
داليا... اه يلا
صخر برسم معالم الجديه علي وشه وراح اوضه الاجتماع
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عشق وصلت الشركه
... اتفضلي معايا ياهانم علي اوضه الاجتماع
عشق... تمام يلا جو انت وليلي
جو... يلا
وصلوا اوضه الاجتماع
... اتفضلوا اقعدو وهروح هبلغ البيه والهانم انكم وصلتلوا
عشق... اممم تمام
صخر وصل اوضه الاجتماع اول ما دخل بفزع.... انتيييي
وقفت من مكانها.... انتتتتت
هل عشق وصخر اتقابلوا ولا اي؟