رواية لا تتركيني الفصل الرابع 4 بقلم سارة
لا تتركيني 4
ساره/ انا الدكتوره ساره سليم
سليم/ مستحيل تشتغلي هنا معايا
ساره قامت مره واحده واتكلمت بنرفزه وقالت
=لغايط شغلي ومستقبلي واستوووب يادكتور
التمن إهانات كتير وقررت احقق نفسي في الشغل
فمتجيش انت تكسر كل احلامي يادكتور
وبعدين احنا هنتعامل هنا كتيم واحد ومش
هيبقي في بينا تعامل غير تعانل دكتوره ودكتور
متقلقش علي مستواك الاجتماعي انا أصلا مش عايزه
يبقي ليا علاقه بيك
سليم بص لساره بغيظ وبعدين تتنهد كتير وقال
=خلاص تمام يادكتوره ساره اجهزي علشان
هندخل العمليات دلوقتي
ساره / تمام يادكتور دقايق وهكون جاهزه
خرجت ساره سابت سليم
سليم/ اما نشوف اخرتها معاكي ياساره
ساره جهزت نفسها ودخلت العمليات مع سليم
سليم/ هتقدري تقومي بالعمليه يادكتوره
ساره / ان شاء الله
سليم/ اتفضلي
ساره ابتدت في العمليه ومبصتش ناحيه
سليم خالص وبدأت في العمليه بكل دقه ومهاره
وكأنها دكتوره محترفه تحت نظرات سليم ال مأنكرش
انها دكتوره ممتازه في شغلها فعلاً
وبعد ساعاات انهت ساره العمليه ال انتهت بكل نجاح
سليم/ برافو يادكتوره
ساره/ شكراً يادكتور احنا مجرد اسباب وكل شئ بيد الله
مشيت ساره وراحت مكتبها وسابت سليم مدهوش
من تصرفها
ياسر/ ها اخبار الدكتوره ايه
سليم/ قامت بأول عمليه النهارده بس لغايط
دلوقتي تمام العمليه كانت ناجحه بشكل كويس جدا
ياسر/ طب كويس عن اذنك
في مكتب ساره
ساره/ وحشااني مووت ياداليا
داليا/ وانتي والله البيت ملوش حس من غيرك
ساره/ المهم انتي ايه اخبارك
داليا/ انا الحمدلله كلنا هنا بخير ومرات عمي زعلانه
اوي علشان مشبتي وسبتيها
ساره/ متسيبيهاش لوحدها ياداليا
داليا/ متقلقيش عليها ياروحي المهن انتي اي الاخبار عندك
ساره/ الحمدلله
داليا/ واخبار سليم
ساره/ عادي ياعني
داليا/ هو اي ال عادي
ساره/ انا هضطر اقفل دلوقتي علشان في المستشفي
داليا/ طيب ياحبيتتي سلام
ساره قفلت مع داليا وفتحت اللاب توب بتاعها
وبدأت تخلص شغلها وخلصت شغلها وراحت تشوف المريض ال عملتلو العمليه زي مامتعوده
واطمنت عليه وجت تمشي بس لفت نظرها
سليم وهو بيركب عربيتو وناسي
ساره / وانتي مستنظره منو ايه ياساره
ده مش حاطك في حساباتو خاالص
ساره اتمشت شويه كتيير لغايط اما تعبت وكررت
ترجع البيت علشان تعبت
*******************************
فريده/ سليم ساره كل ده مرجعتش
سليم/ زمانها جايه ياماما بس اصلها تحب تلف
فريده/ قصدك ايه
سليم/ اهي جت اهي
ساره/ مساء الخير
فريده/ حمد الله على السلامه يابنتي
ساره/ الله يسلمك ياطانط عن اذنك هطلع ؤضتي
سليم بنرفزه/ استني عندك
ساره/نعم
سليم بغضب/ الشغل في المستشفي خلصان من ساعتين
كونتي فين كل ده البيت ده محترم والناس ال قاعده
في ناااس محترمه ولازم التزمي بقولنين البيت ده
ساره بصت كتير لسليم ومن غير متحس دموعها خانتها ونزلت قدامو
سليم/ الدموع دي مش هتأثر فيا واعنلي حسابك انا
خطيبتي جايه عندنا النهارده مش عايزك تظهري قدامهم خالص فاهمه ولا لأ
ساره جريت علي ؤضتها بسرعه ورمت نفسها
علي سريرها فضلت تعيط
فريده/ ايه ياسليم حرام عليك يابني
سليم/ لازم تلتزم بقوانين البيت ده ياماما
فريده/ براحه عليها يابني
سليم/ انا في المكتب عقبال مانسرين تيجي
فريده/ مش هتطلع تصالحها
سليم/ مستحيل طبعاا
سليم ساب فريده ومشي وفريده قررت تطلع
تراضي ساره
فريده/ ساره انا اسفه يابنتي علي ال عملو سليم
والله هو طيب بس تلاقيه متلغبط من ال حصل
ساره/ متتأسفيش ياطنط ومتقلقبش انا مش
هخرج من ؤضتي خالص انا وعدتك انكو مش
هتلاحظو وجودي علشان كده اتمشيت شويه
علشان اجي انام علي طول
فريده/ يابنتي انتي زي بنتي وده بيت عمك
وتقعدي في براحتك غصب عن الكل
يلا قومي علشان نتغدي
ساره/ انا اتغديت ياطانط شكراً
فريده/ أولا من النهارده تقوليلي ياماما فريده
وبعدين مغيش اكل بره البيت تاني انتي فاهمه ولا لأ
ساره بحب/ حاضر يااطانط قصدي ياماما
فريده/ ابوه كده شاطره هسيبك ترتاحي شويه
*****************************-
نسرين ( بنت في منتصف العشرين ومغروره ومش بتحب غير نفسها واهم حاجه مظهرها الاجتماعي)
نسرين/ هااي ياحبيبيي وحشتني اوي
سليم/ عامله ايه يانسرين
نسرين بدلع/ ميت مره اقولك بلاش نسرين اسمي نوني
عامر ببرود/ نوني عندنا
نسرين/ عامل ايه ياعامر
عامر/ الحمد لله علي اخسن حال
نسرين/ لسه قفل كده
عامر/ وانتي لسه مغروره
نسرين بضحك/ دمك خفيف اوي
عامر ببرود/ عارف عارف
سليم/ يلا يانوني الغدا جاهز يلا ياعامر
عامر/ شبعت
نسرين/ لو جوعت تعالي
سليم/ يلا احنا نتغدا يانوني
نسرين بدلع/ يلا ياحبيبي عندي كلام كتير اوي عايزه اقولو
مغامرات ياسولي موغمرااات ولا كميه الشوببنج ال عملتها
سليم/ اسمي سليم مش سولي
نسرين بدلع/ بدلعك ياحبيبي
سليم/ معلش مش بحب الاسم ده
******************************
عامر / ممكن ادخل
ساره/ اتفضل طبعا
عامر/ اظن ان احنا متعرفناش كوبس فحبيت اجي
نتعرف واتمني نكون صحاب ياعني او اخوات ياريت
ساره بضحك/ اكيد طبعاا
عامر/ والله انتي خساره في الواد ال تحت ده
ساره / نصيبنا بقه
عامر/ تعرفي من يوم مابابا مات وسليم مش مخليني
محتاج حاجه خالص قبل مااطلب الطلب بينفذو
ساره/ ربنا يخليكو لبعض ياارب
عامر/ انا معرفش عنكو حاجه خالص العلاقات بينا
كانت مقطوعه بس حاسس ان كا حاجع هتتوصل
ساره/ ان شاء الله انا بنت عمك سليم وهو اصغر من باباك
وفي عمك الكبير حسين مخلف داليا بحبها اوي
اكتر من اختي وعلي فكره هي في تالته طب زيك
عامر/ بجد ده انا لازم اشوفها
ساره بضحك/ قريب اوي تشوفها وفي اختها ليلي
الكبيره متجوزه ومخلقه بنت وولد زي القمر
عامر/ الله ياعني انا بقيت خالو
ساره / اه وفي اخوهم يحيي بس ده نسخه من ابوه في
تفكيرو وكل حاجه راجل صعيدي صوح
عامر/ انتي بتتكلمي صعيدي ياساره
ساره بضحك/ واه بتكلم صغيدي طبعاً
ده انا اتجطع تجطيع لو نسيتو
عامر بضحك/ انتي مسخره والله بتتكلمي مصري كويس
وصعيدي احسن منو
ساره بضحك/ مهو انا بتكلم صعيدي علشان عشت هناك
ولما دخلت الجامعه واشتغلت بقيت اتكلم مصري كويس
عامر/ انا مبسووط انك جيتي تعيشي معانا اوي والله
والله سليم ده محظوظ بيكي انت مش عارفه عاجبو
ايه في السلعوه ال تخت دي
ساره بإستغراب/ سلعوه
عامر/ نسرين خطيبتو ال عامله زي اللزقه دي
بارده اوي اوي بجد
ساره/ بس بس متغلطش في حد
عامر / ماشي انا هسيبك بقه علشان ترتاحي
ساره / ماشي
*************************-
نسرين فضلت مع سليم لوقت متأخر كعادتها وسليم خرج يوصلها لعربيتها وفي نفس الوقت ساره كانت واقفه
في شباك ؤضتها وخدت بالها من سليم ونسرين
وشافت سليم وهو بيحضنها وهي قريبه منو اوي
وراحت داخله
ساره / ايه البجاحه ال هي فيها دي استغفر الله العظيم
سليم دخل البيت وكان طالع ؤضتو علشام ينام
بس افتكر ساره ان هو زعفلها وان هي متغدتش
دخل المطبخ عملها سندوتشات بنفسو وطلع ؤضتعا
ساره بغيظ/ في بابا بيتخبط عليه تاني مره تخبط
علي الباب
سليم حط السندوتشات علي السرير وقال
=انتي متغدتيش ومتعشتيش فكولي دول قبل
متنامي
ساره/ انا مش عايزه حاجه شكرا
سليم/ انا هسيبهم هنا يمكن تغيري رايك
سليم خلص كلامو وخرج وساب ساره
ساره/ مش قادر يقول اسف بس هيقول اسف
علي ايه ولا ايه ولا ايه
ساره بصت علي السندوتشات وقالت
=مش مهم مين ال جايبهم المهم اني جعانه اوي
الصراحه
قعدت ساره تاكل ومخدتش بالها من سليم ال بيراقبها
واول مشفها بتاكل ابتسم ابتسامه خفيفه ومشي