رواية احببت زين الصعيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ذات الخمار
احببت زين الصعيد
البارت 28
فرح طلعت لقت رضوي بتتكلم في التليفون بصوت واطي قربت من الباب تسمع الصوت مكنش واضح
فرح في سرها: والله ربنا يستر منك و دخلت اوضتها خلصت و نزلت
فرح: حاضر هاتي الاتنين هطلع فوق استني زين
سميحه: ماشي ي حبيبتي
فرح طلعت و غيرت ليهم الاتنين و ياسين نام و فضل يزن صاحي قربت منه لقاته بيتمتم
فرح شالته بسرعه: انت هتتكلم قول بابا
يزن: ب
فرح: يلا با با في الوقت ده زين دخل
زين باس راسها و باس الولاد: بتقولو ايه بقا
فرح مردتش عليه
زين: لا دا الجميل زعلان بقا
فرح بصتله و سكتت
زين:امم طيب اغير و اجي اصالحك بطريقتي
خلص و جه قعد جنبها
زين: الزعل ده كله علشان مرضتش اخليكي تروحي لاهلك
فرح: علشان من زمان مروحتش هناك و هما عايزين يشوفو الولاد
زين: متحوليش تقنعيني علشان الموضوع انتهي و انا مبقدرش اقعد من غيركم
فرح بزعل: تمام يا زين تمام و سابته و نامت
زين قرب منها و حضنها: هاخدك يوم و اجيبلك باليل
فرح : تمام
زين حط ايده علي بطنها: هنعرف امتا بقا
فرح: فاضل شهر و نص صحيح انت عايز ايه
زين: عايز فرح ضغننه
فرح: و لو ولد هتزعل
زين: تبقي المره الجايه بنت
فرح: اربعه ليه ياخويا
زين: اه قليل صح
فرح بصدمه: قليل ايي دي اخر مره خلي بالك
زين ضحك عليه: اه اه اخر مره قال نامي ي هبله و حضنها و نامو
الصبح
زين: النهارده هنروح القاهره ياما نقعد هناك يوم و نيجي نغير جو بس
سميحه: ماشي يا ولدي
زين: بس مش لوحدنا هناخد حمزه و رضوي و ريم و مصطفي علشان شهر العسل
ريم بفرحه: احلي اخ دا ولا ايه
فرح بسعاده: الله هنروح سوا اخيرا
حمزه: معلش ياخوي عندي شغل خد ريم و مصطفي
زين: الشغل يتأجل و هنروح يعني هنروح
حمزه بص علي رضوي: تمام
مالك اخوهم: و اشمعنا انا يا زين عايز اجي
زين: طيب كل اتنين متجوزين رايحين انت رايح ليه
مالك بهزار: طاب متجوزني انا كمان و تكسب ثواب
زين بجديه: اه كنت عايز اكلمك في الموضوع ده بس بعد ما نرجع
مالك بهزار: عندك عروسه حلوه ولا ايه
زين: ايوا و اما نيجي هنروحلهم
مالك بصدمه: انت بتتكلم جد
زين: اومال ههزر
مالك: زين والله كنت بهزر جواز ايه انا مش بتاع جواز
زين: ليه مش راجل و لازم تتجوز
سميحه: دا راجل و سيد الرجاله كمان
مالك: زين
زين: شش كنت عايز و عجبني طلبك و اديني هجوزك فعلا و بعدين كمل يلا كله يجهز
طلعو لبسو
زين: يابنتي ادخلي غيري من سكات احسلك
فرح: يوووه انت اللي مختاره
زين: مكنتش اعرف ان هيبقي حلو كده يلا من غير مناقشه و الا
فرح: خلاص خلاص داخله
عند ريم و مصطفي
مصطفي: يا حبيبتي والله حلو عليكي
ريم: لا هغيره
مصطفي: يالهوي دا خامس فستان امشي مش هتغيري يلا
ريم: ماشي ياخويا ماشي
عند حمزه و رضوي
رضوي: حلو الفستان ده
حمزه بصلها بقرف: معرفش
رضوي بعصبيه: انت بتبصلي و تكلمني كده ليه
حمزه بغضب: لو صوتك علي تاني هخرسك
رضوي بغضب: طاب ما تطلقني بما انك مش طايقني كده
حمزه في نفسه: والله علي عيني ابص في خلقتك و كمل بصوت عالي اخرسي و انزلي من سكات و بصلها بقرف و سابها و نزل متعصب قابله زين
زين: في ايه مالك
حمزه: انا مش طايق البني ادمه دي مخلتنيش اطلقها ليه
زين: هتفهم بعدين المهم يلا و كمل بصوت عالي كل واحد ياخد مراته في عربيته
مصطفى: انا شخصيا معنديش مانع و غمز ل ريم
حمزه: طاب لاحظ اننا واقفين عيب حتي
مصطفى طلعله القسيمه: مراتي اهيه اهيه
كلهم بصوله و ضحكو
زين بضحك: يخرب عقلك ماشي بالقسيمه يا اهبل
مصطفى: احتياطي يا جدع
زين بضحك: طاب يلا يا ابو قسيمه انت اركبو
مالك: و انا هركب مع مين ان شاءلله
زين: مع مصطفى
مصطفى: و ربي متحصل اركب مع حمزه
حمزه: تعالي يا حبيب اخوك تنور العربيه بدل ما هي مضلمه و بص ل رضوي بقرف
زين: طاب يلا اركبو
ركبو متجهين للقاهره
فرح: زين استني هات اي عصير و اكل حاسه اني دايخه
زين بخضه: مالك نروحو مستشفي
فرح: لا لا انا بس مكلتش كويس
زين: هنزل اجيب و حسابك معايا لما نوصل
نزل جابلها اكل و عصير و شكولاتات
فرح بسعاده و باسته في خده: الله ربنا يخليك ليا
زين بصلها: انت بتيجي في اوقات غلط
فرح ضحكت و ضر'بته في كتفه: بارد
عند مصطفى و ريم
مصطفي مسك ايد ريم و باسها: بحبك
ريم بكسوف: و انا كمان
قاطعهم زين بيرن: يا عم الحبيب سيب ايد البت و ركز في الطريق
مصطفي: مركز ياخويا ملكش دعوه
زين: والله هنزلك
مصطفي: خلاص خلاص اقفل علشان اتنيل اسوق
بعد شويه وصلو كلهم
زين: يلا اطلعو و طلعو الشنط
طلعو كل واحد علي اوضته
فرح: هروح امتا ل بيت بابا يا زين
زين: هوديكي بكره يا حبيبتي لان احنا هنمشي بعد بكره
فرح: ماشي ي حبيبي
عدي اليوم و تاني يوم زين وداها بيت اهلها ومصطفي خد ريم يفسحها و حمزه و مالك قعدو في البيت يلعبو
تاني يوم الصبح
زين: يلا يا جماعه علشان نمشي
حمزه: كلنا جهزنا يلا
و طلعو و رجعو الصعيد