رواية ليث ومليكة قاسي احب طفلة الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم نورهان العطار
الحلقة ٢٥
اسفة علي التاخير بس وعد هخلصها قبل رمضان يالا نبدا يا حلوين
دخلت مني بحترام في واحد عاوز يدخل لحضرتك
ليث هو مين دا
الشخص انااا
ليث بصدمة انت
الشخص وهو يجلس بغرور ايوة انا مالك اتخضيت كدة لي هو انت خوفت ولا اي
ليث بغضب قوم فز من هنا انت اي الي جابك يا يونس لحد هنا وعاوز اي
يونس مش عارف لسة مش حددت انا عاوز اي
ليث بغضب قوم اطلع برة برة واوعي اشوف وشك هنا تاني
اسر اهدي يا ليث لما نعرف هو جاي لي
يونس انا ماشي بس ابقي سلملي علي مرام هانم
صدم ليث من اين يعرف يونس اختة مرام وهل من الممكن ان تكون خطة من مرام ويونس علشان يوقعوة فاق علي صوت يونس
يونس سلام يا يا ليث بية ههههه
خرج يونس من مكتب ليث جلس ليث وهو يفكر في مرام ويونس
اسر ليث اهدي علشان تعرف تفكر
ليث انا مش هفكر في اي حاجه غير مليكة عمليتها بكرة والنهاردة هنروح المستشفى
اسر طيب ومرام اوعي تتسرع وتندم يا صحبي
ليث لا مش هعمل غلطة زمان انا هكلمها بهدوء وهعرف منها كل حاجه يالا سلام علشان هروح المستشفى مع مليكة
اسر سلام يا صحبي ومتقلقش علي الشغل انا موجود ولو عوزت حاجه كلمني
ليث حاضر يالا سلام عليكم
اسر وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
خرج ليث من المكتب ثم من الشركة كلها وقاد سيارتة متوجها الي القصر
بقلم نورهان العطار
في القصر
كانت تجلس مليكة ومرام في الجنينة
مليكة الة صح قوليلي يا مرام انتي في سنة كام
مرام اولي كلية هندسة
مليكة حلوة جدا برافو عليكي
مرام وانتي قي سنة كام
مليكة في تالتة ثانوي وان شالله ناةية ادخل كلية اثار
مرام واووو جميلة جدا ربنا معاكي
مليكة يارب ادعيلي ارجع اقف علي رجلي علشان اذاكر واشيل ليث علشان هو خلاص تع*ب مني بجد
ليث وهو يختضنها من الخلف ومين قلك اني تع*بت او زهقت انا لو طولت ادخلك جوة قلبي مش هتاخر انتي ملاكي الصغيرر
مرام احم احم نحن هنا
ليث بجدية دادة يا دادة
الدادة نعم يا ليث بية
ليث خدي مدام مليكة علي فوق وسعديها تغير هدومها وجهزي ليها كام غيار علشان هنروح المستشفى يالا وانتي يا مرام ورايا
مرام بخوف مليكة هو في اي مالو هو قلب عليا ولا اي
مليكة متخفيش روحي بس شوفي عاوز اي
ليث بغضب مررررام قلت ورايا اييي كل دا
مرام بخوف حاضر في ديلك هتلقيني في ديلك والله
دخل ليث المكتب وخلفة مرام التي ذهبت الية مسرعا وبينما مليكة صعدت غرفتها برفقة الخدامة حتي تجهز
في المكتب
مرام بخوف نعم يا ابية عاوزني في حاجه
ليث بحدة تعرفي يونس منين
مرام يونس مين
ليث مرام متستعبطيش يونس السباعي تعرفي منين
مرام ببكاء من الخوف والله معرف حد بالاسم دا
ليث بغضب بطلي زفت عياط انا بسأل تعرفي منين
مرام بتذكر ثواني انا سمعت الاسم دا قبل كدة ثواني هوريك حاجه
صعدت مرام غرفتها واحضىت الكارت التي اعطي لها يونس في المطار واعطت ياة الي اخيها
ليث اي دا
مرام هو دا اسمة
ليث ايوة يعنى طلعتي تعرفي اهو امال معرفش وبتاع انطقي تعرفي منين
مرام ببكاء انا هقولك حكت لهو كل ما حدث في الطائرة حتي جائت الي القصر
ليث بحزن انا اسف بس يونس مش سهل وممكن ياذيكي وانا خايق عليكي
مرام بجدية وحدة لا متخفش انا اصلا هرجع بلدي بس بعد ما مليكة تعمل العملية بعد اذنك
ذهبت مرام وهي تبكي علي حالها وكيف شك بها اخيها صعدت الي غرفتها وغيرت ثيابها وذهبت مع مليكة وليث الي المستشفى
بقلم نورهان العطار
في فيلا الهاشمي
(فكرين فؤاد يا حلوين ارجعو للفصل الاول)
فؤاد يعني البيت فاضي دلوقتي
المجهول تماما
فؤاد طيب بص ادخل وهات الورق بتاع المناقصة الكبيرة بس من غير محد يشوفك
المجهول من عيوني يا باشا
اغلق فؤاد الهاتف مع هذا الشخص وهو يتخيل نجاح خطتة ولاكن رن هاتفة
فؤاد يونس باشا بيكلمني بنفسة
يونس اسمع ورق المناقصة يكون تحت ايدي الليلة
فؤاد اومرك يا كبير الليلة يكون بايت في حضنك
اغلق يونس الخط واخذ يفكر في مرام وليث
يونس حظك انك اختة بس انا هاخد بتاري يعني هاخدة ومفيش اي حاجه تقدر تمنعني
وصعد الي غرفتة كي يرتاح قليلا لتنفيذ خطة لهو في المساء (هنعرف بعدين خطة اي بطلو تتحشرة)
بقلم نورهان العطار
دخل اسر الي القصر وجدة هادي بشدة
اسر بقلق هي روان اختي قتلت ياسمين وهتشيلني انا الليلة ياسمين ياسمين انتي فين طيب اهرب ولا اعمل اي ياسمين ردي انتي فين
ياسمين انا فوق يا حبيبي اطلع
اسر لااا انتي مش ياسمين انتي الشبح بتاعها
ياسمين هتطلع ولا انزلك بالشبشب
اسر ايوة هي دي ياسمين طالع اهو ياسمين
صعد اسر الي الاعلي ودخل الغرفة وجدها مزينة وياسمين تقف في المنتصف ترتدي فستان ابيض الي الركبة
اسر بصدمة يالهوي ياما اي دا في اي انتي مين
ياسمين كل سنه وانت طيب يا حبيبي
اسر هااا لي هو في مناسبة
ياسمين حبيبي فوق كدة النهارده عيد ميلادك
اسر وهو بيقلع الجاكت اةة قلتيلي
ياسمين انت بتعمل اي
اسر وهو يفك زراير القميص هبوسك
ياسمين وهي تجري لا انت مجنون والله
اسر وهو يجري خلفها حتي يمسكها استني انتي رايحه فين هبوس يعني هبوس
اخذ اسر يقبل شفتيها (نسبهم في حالهم يا سفلة)
بقلم نورهان العطار
في المستشفى دخلت مليكة الجناح المحجوز لها بكرسيها المتحرّك
ليث حلو الجناح عجبكم
مليكة تحفة اوووي
ليث بحنيه وانتي يا مرام
مرام بجدية تمام حلو
ليث بتنهيدة انا ورايا مشوار كدة بس هتاخر شويه خلو بالكم من نفسكم ولو عوزتة حاجه قولو للحراس
محدش يخرج برة سامعين
مليكة متخفش يا حبيبي
قبل ليث راس مليكة واختة وذهب وهو يرن علي اسر
ليث انت فين
اسر بنوم في البيت
ليث بغضب اخلص نصف ساعه وتكون عندي علشان نخلص اليوم دا
اسر بفزع صح انا نسيت جاي حالا
اغلق ليث الخط وقام اسر بسرعة وترك ياسمين نائمة فاليوم اصبحت ياسمين زوجتة قولا وفعلااا اخذ دش ساريع وغير ثيابة وقبل راس ياسمين وذهب الي ليث
في مكان يشبة الصحراء كان يوجد ليث واسر واشخاص اخرين
الشخص كدة الفلوس تمام
ليث تمام والبضاعة كمان تمام
في هذة اللحظه حاوطت الشرطة المكان بالكامل
الضابط سلم نفسك يا ليث بية وارمي الاسلحة الي في ايدك