اخر الروايات

رواية حبيبي الشبح الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سوس خليل

رواية حبيبي الشبح الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سوس خليل 



الفصل ال 25
ياسمين بصدمه :؟ what
الجوكر وهو بيهز راسو :yes
ياسمين بعياط : أهي أهي يعني خلاص هروح في الكزوزا هحصل أبويا وأمي يا لهوي ربنا يرحمني بقي
الجوكر بملل : بطلي أوفر شويه
ياسمين : أوفر إيه أوفر إيه يا أبو أوفر دنا هتقطع يعني مش هيبقي في ياسمين تآني و و ويونس هسيب يونس لمين أهي أهي
الجوكر بخبث: آه يونس ده أكيد الجو
ياسمين بصتله بخنقه : جو هو هيبقي في جو أصلا لما البتاع ده يجي و ياخدني الجو خلاص هيبقي بح
الجوكر قرب منها ووشوش في ودنها وقال : محدش هيقدر يقرب منك طول مانا هنا اوعدك وبعد عنها وبعدين قال : يلا بقي قومي البسي وإنا هبعتلك حد يساعدك ماشي وبعد كده خرج من الاوضه
ياسمين بأستغراب : هو ليه بيقول كده غريب اول الراجل ده الباب خبط ودخلت بنت ببتكلم روسي
( أنا مش عارفه روسي بس هكتب الترجمه علي طول)
البنت بالروسي : مساء الخير سيدتي السيد الجوكر طلب مني إن أساعدك في أي شي تطلبيه
ياسمين طبعا حماره مش فاهمه أي حاجه بس إللي فهمتو من كلامها الجوكر يعني دي البنت اللي هو قال عليها هزت راسها وقامت معاها البنت ساعدتها في لبس هدومها وبعد ما خلصو البنت خرجت وبعد شويه الجوكر دخل
الجوكر : جاهزه
ياسمين بصتله بقلق: ااه نوعا ما يعني
الجوكر بأبتسامه : متقلقيش انتي في حمايه الجوكر
ياسمين بصتله وقالت : أنا مش عارفه إنت مين وبتعمل كده ليه
الجوكر بأبتسامة : هتعرفي مع الوقت يلا بقي ننزل علشان نبقي في استقباله
ياسمين بخوف : أنا خايفه
الجوكر بضيق: قولتلك متخفيش انتي في حماية الجوكر
ياسمين قامت معاه وهي بتقول : ربنا يستر وبعد كده نزلو تحت وياسمين قاعدت علي الكرسي الجوكر قعد على الكنبه
الجوكر لياسمين : عايزك لما يخش تتعاملي بشجاعه كانك مش خايفه منه لازم يشوف الشجاعه في عيونك فاهمه
ياسمين هزت راسها بقلق: تمام ومن جواها بتدعي إن الموضوع يعدي علي خير
شويه ودخل الباشا قصر الجوكر
الباشا دخل شاف ياسمين قاعده على الكرسي بكل ثقه زي ماقالها الجوكر الباشا بص ليها بأبتسامه خبث وبعدين بص الجوكر الجوكر قام وقف وقرب الباشا
الجوكر ببرود: منور يا باشا
الباشا قال وهو عينه على ياسمين : بنورك يا جوكر
الجوكر باستهبال : إيه سر زيارتك في القصر بتاعي
الباشا بصله وقال : في امانه عندك وانا عايز اخدها
الجوكر ببرود : امممممم امانه ايه بقي انشالله
الباشا شاور علي ياسمين : دي
الجوكر بص علي ياسمين إللي كانت خايفه وبعدين بص علي الباشا : ملكش حاجه عندي وياسمين هنا معايا أنا وأنا مش هسيبها لحد مهما كان مين
الباشا يغضب : بقولك ايه يا جوكر بلاش الشغل ده معايا البت دي هاخدها معايا يعني هاخدها وإنت عارف ليه فبلاش الجو ده يا جوكر علشان مدقش زعلي
الجوكر بغضب : أنا مش بتهدد يا باشا وانت مش هتاخدها من هنا غير علي جثتي
ياسمين خافت جدا من إصرار الباشا انو ياخدها بص اطمنت من كلام الجوكر
الباشا بغضب : بلاش تخلق عداوه بيني وبينك يا جوكر
الجوكر بضحكه سخريه : هي اصلا مخلوقه من زمان مش جديد يعني اديني بقولك مش هتاخدها من هنا غير علي جثتي
الباشا بغضب طلع المسدس من جيبه وحطو في وشو : يبقي إنت إللي اخترت
ياسمين بصت ليه بخوف
عند يونس وايمن في الطيارة
يونس كان ساند دماغه على الكرسي ومغمض عينه
ايمن : يونس
يونس :هممممم
ايمن : يونس
يونس بضيق: هممممم
ايمن : يا يونس
يونس بعصبيه : يا بني عايز اية يخربيت أمك
ايمن اتخض : الله خضتني يا جدع بقولك تفتكر مزز روسيا زي ما بنشوفها في التلزيفون ولا ده تركيب
يونس بأستغراب وقرف : تلزيفون ؟ ايه القرف ده
أيمن : الله متركز في إللي أنا قولتو
يونس بغضب وهو بيضربه في كتفه : هو إنت في إيه ولا في إيه متركز في أم شغلك يا عم الله
ايمن بضيق: الله يا يونس هو إنت علطول سادد نفسي كده الله مش لازم أروق عن نفسي شويه
يونس بصله وهو دايس علي شفايفه وضربه تآني : هو إنت مش معاك واحده ها وبتحب وآحده عينك فارغة ليه اقسم بالله يا ايمن نرجع بس بالسلامه وأنا إللي هجيب لصبا عريس واطيرها منك إيه رايك بقي
ايمن بخضه : يلهوي لا خلاص خلاص ونبي برءاه خلاص يا يونس دنا حبيبك دنا هخلي ياسمين تسامحك أهون عليك يا صاحبي
يونس بضحك : خلاص يبقي احترم نفسك بقي ها وسبني أنام
ايمن حط أيده علي بوقه وسكت وعمل نفسه نايم
يونس ضحك ونام
في قصر الجوكر
كان الباشا ماسك المسدس وحطو في وشو الجوكر
الجوكر بضحك : خوفت أنا كده صح
الباشا بغضب: لازم تخاف دانا الباشا
الجوكر : وأنا الجوكر يعني مبخافش من أي حد ولا منك يا إبن بياعين الأعضاء
الباشا راح عليه بغضب وبيحاول يضربو بالنار بس الجوكر ماسك أيده وبيحاول ياخد المسدس منو
ياسمين كانت قاعده خايفه
مره وآحده رصاصه ضربت وياسمين صرخت
يونس فتح عينه بخضه : ياااااسمين
يتبع.....
حبيبي الشبح
بقلمي : sos khalil




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close