رواية شمس وطارق ملجيء العشق والحياة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ايه البدري
ملجئ العشق و الحياه 23
في بداية الامر هفهمكوا العيله الملخبطه دي
طارق و جود اخوات من الاب و الام
حسن و شروق اخوات من الاب و الام
الاربعه اخوات من الاب بس
ساره و ايمن اخوات من الاب و الام و يكونوا ولاد خال طارق و جود
حلو كده حلو
فارس و شمس اخوات من الاب تمام
ابوا فارس و شمس متجوز ام طارق و جود
لا و مش بس كده ده مخلف منها عيل كده اسمه فهد
يعني شمس و طارق ليهم اخ و هما الاتنين متجوزين
بس عاوزين اي بقي سهله
الباااارت
في المساء
شروق بخنقه : ايمن اصحي
ايمن بنعاس : يا بنتي سبيني انام بقي
شروق : قوم بس يا ايمن
ايمن : الله يحرق ام ده فيلم عاوزه تتفرجي عليه معايا غوري يا بت اتفرجي عليه لوحدك
شروق : مش الفيلم مراتك متنيله قاعده تحت
ايمن صحي : مين
شروق : هو انت متجوز كام واحده ان شاء الله يا روح امك ليلي تحت اتنيل يلا البس علشان مستنياك تحت
شروق نزلت
شروق و بأبتسامه مزيفه : اجبلك حاجه تاكليها
ليلي بصتلها بأبتسامه صفراء: دي فيلا جوزي يا حبيبتي لو عوزت حاجه هقوم اجبها بنفسي
ايمن نزل : في اي يا ليلي
ليلي قامت بكل دلع و مخطره و راحت لحد عندوا و باسته و حضنتوا
ايمن بأستغراب : و ده من امتي
ليلي بدلع : اي بس يا حبي مالك بصراحه انا...............
ايمن : مالك
ليلي : قضية الخلع وقفتها و قضية فض الشراكه بوظتها اما بقي بالنسبه لشركة ايطاليا فانا وقفة العقد الي بينا و بين شركة نوح صدقي اي طلبات تانيه يا بيبي
شروق شرقت و هي بتشرب مايه :بييييبييي !!!!!
ليلي بتفرسها : اها بي بيي
ايمن فهم ليلي : اااااااااه بيبي اخلصي يا ليلي عاوزه اي
ليلي : شوشو ممكن تسبينا لوحدنا ولا ليه كملي انتي فيلم الرعب ده
و سحبت ايمن من ايده علي احد الغرف الفارغه و كانت الغرفة التي بجوار غرفته هو وشروق
ليلي بجديه بعدما اغلقت الباب : احتمال اكون حامل
ايمن بصدمه :ناااعم ياااختي
ليلي : اي مالك
ايمن مسكها من شعرها : حامل من مين يا بقي
ليلي : هو اي الي من مين انت هتستعبط
ايمن : ايوا ازاي يعني ما الدكتور قالها و بوضوع انا و انتي مستحيل نخلف من بعض
ليلي بعدت ايده عن شعرها : و انا بقول شاكه شاكه اني حامل لسه هعمل تحليل بكره بسسسس انااا لو طلعت فعلا حامل هطلق العيله الي تحت دي
و حضنته دلع : انا بحبك اوي يا ايمن
ايمن بهدوء : حامل علي عنيه المشكله الي بينا اتحلت الحمد لله اما اني اطلق العيله فا احب اقلك العيله حامل و العيله بقت مدام مدام ايمن العدوي ماشي يا قلبي هتباتي هنا ولا اطلع البس علشان اوصلك بيتك
ليلي بدموع لمعت : هي لحقت تحمل مبروووك يا ايمن يا عدويييي و هبات هنا انت بقي هتبات عندي ولا عندها
ايمن : ولا عندك ولا عندها انا هنزل اسهر مع البت لحد ما اتنيل انام
ليلي بغيره : يعني هتام عندها
ايمن بصوت عالي نسبيا : انا قلت كده انا هروح اسهل معاها لحد ما يجيلي نوم و اروح انام في اي حته و انتي في حته و شروق في حته تالته
ليلي بنفاذ صبر : غور غوووور من وشي يا ايمن غوور
ايمن خرج و راح الصاله لقي شروق قاعده
(شروق من شويه قبل ميدخل ايمن و ليلي الاوضه كانت لابسه بيجامه برتقاني لكن دلوقت غيرت و لبست قميص نوم قصير عند الفخدين لونه احمر)
ايمن قعد جنبها و هو كاتم ضحكته بالقوه
ايمن : انتي غيرتي ليه
شروق حطت راسها علي كتفه بدلع و همست في اذنه : اصلا الدنيا حررت فج.....تعلق نظرها خلف ايمن لينظر هو في نفس الاتجاه يجد ليلي ايضا بقميص نوم اقصر من بتاع شروق و لونه ازرق نظرها
ايمن : طيب عن اذنكوا انا
الاتنين في نفس الوقت
في الهاتف
طارق : يعني ليلي و شروق تحت و انت قاعد في الاوضه
ايمن بيحاول يكتم ضحكته : مش قادر يا طارق دي علياليمينو دي علي الشمال و انا كنت هفطس في النص
طارق : مانت الي غبي و حمار صحيح حد يغلط الغلطه مرتين انت عبيط يا بني
ايمن : اعمل اي بقي بحب الاتنين
طارق : طب و هتعمل اي بقي هطلق مين
ايمن : ولا واحده طبعا ليلي طلعت حامل او لا مش هطلقها و شروق مستحيل اطلقها برضوا
طارق : طب سلام سلام علشان الحق انام انا
ايمن : صحيح حسن اي الي وداه معاك ايطاليا
طارق :قال اي عاوز يكمل تعليمه هنا كل ده علان يهرب من كارما و بيلهي روحه في عيله تانيه كده اسمها بتول بتول
ايمن : اه طيب سيبه علي راحتك اي اخبار ساره
طارق : ساره مش في ايطاليا يسطا الي في الشركه بيقولوا انها نزلت مصر و من وقتها مرجعتش
ايمن بأستغراب :لا بجد طيب هبقي اشوف انا الموضوع ده خلي بالك من نفسك
طارق : ماشي حاضر
********************
فلاش باك
شروق كانت لسه صغيره
شروق بعند :قلتلك مليون مره ملكش دعوه دي حياتي و انا بحب ايمن و هتجوزوا
طارق بجديه : و انا قلت مش هتتجوزي ايمن يا شروق
شروق : و انت ملطكش دعوه بحياتي فاهم ولا تكون خايف ان انا و ايمن نتفق عليك و ناخد منك شركة الموضه متخفش يا ابيه مش هنعمل حركات وسخه زي دي علشان الحركات دي متلقش غير بيك ان.......
صفعه قويه نزلت علي خدها لتضع يدها علي خدها بألم
طارق بقرف : انتي شكلك بتقعدي مع امك كتير في اليوم الي تحتاجي فيه اخوووكي الكبير هتلقيه غير كده مستحيل ادخل في حياتك علشان انتي حره ماشي يا شروق
قبل ميخرج
طارق : شروق ايمن مينفعش لكي يا شروق و دي اخر نصيحه ليكي و بعد كده انا مش مسؤول
باااك للحظات لنري دموع تنزل من عيون طارق
فلاش باك اخر
في شركه الموضه
ايمن :في اي يا عم انت لسه زعلان
طارق بحده :عاوز اي
ايمن : قلتلك متدخلش بيني و بنها
طارق بصله بحده : تقوم موقعلي صفقه قماش بأتنين مليون جنيه
ايمن : لا الاتنين مليون دول حف القلم الي نزلتوا علي وشها
طارق بحقد :بقي انت تخلي اختي تعملي بلوك من الفيس و الواتس و المسنجر كل ده و لسه مخطبين من كام شهر اومال لو اتجوزتها هتخليها ترفع عليا قضيه بقي
بس يا تري بقي مين هيكون المحامي يا ايمن
ايمن بحده : طارق من يوم ما انت وعيت علي الدنيا و انا اخوك الكبير و حمايتك و صاحبك و شريكك متضيعش كل ده
طارق رجع نظره لللاب توب مره اخره : خايف اقلها انك متجوز
ايمن بجمود :حاول تقولها هتلقيها حامل بعدها بشهرين و ابقي لم الفضيحه بقي من الاخر شروق انا بحبها و لو عاوز تطمن علي اختك مش هتلقلها احسن مني انا بعشق تراب رجليها يا طارق افهمني
طارق بزعيق و عصبيه : و ليلي
ايمن بصدق : مراتي و بحبها برضوا
طارق : بتحب اتنين
ايمن : وليه لا ليلي حبي ليها كان جدي جدا اما حبي لشروق كان غريزي و من يوم متوالدت يا طارق
لحظة صمت
ايمن : طارق
طارق بعدم اهتمام : امممممم
ايمن : شروق بتحبني متكسرش قلبها و قلبي
طارق : شروق لو عرفة انك متجوز
ايمن :حتي لو عرفة اقسم بالله مهخليها تحس ان في حاجه في حياتها اتغيرت
طارق : لو زعلت منك في يوم يا ويلك مني يا ايمن صدقني هتحول عليك
ايمن : صدقني لو شروق اشتكت مني في يوم هطلقها
بااااك
طارق اتنهد بوجع علي اخته : انتي الي اختارتي يا بنت هدي
سمع صوت عربيه حسن داخله الفيلا قام و نزل
طارق : و بعدين يا حسن
حسن : اي في اي
طارق : بتخرج مع مين هنا هه تعرف مين هنا علشان ليل و نهار بره الفيلا كده
حسن بعدم اهتمام : بتول مين غيرها يعني
طارق : و دي مين الي طلعت في المقدر جديد دي
حسن :واحده معايا في المدرسه عادي يعني
طارق : و اخبار الدراسه معاك اي
حسن : زفة .. بقلك اي يا طارق انا طالع انام تصبح علي خير
********************
قام فارس بفزع علي صوت صويت ساره في الطابق السفلي للفيلا
فارس : في اي صرصار مالك
كانت ساره متجمده مكانها و عيونها متعلقه بالسقف
ساره بخوف : لا ده دي بريصه
فارس اطلق نظره سريعه علي السقف ليجد بريصه ضخمه علي السقف فيصرخ
فارس و هي يجري اتجاه السلم : اجري يا ساااره
ججروا الاتنين علي غرفة فارس و قفلوا الباب بسرعه
(بصوا بالله معارفه اوصف المشهد الي في خيالي اتركوا العنان لخيالكوا )
فارس قفل الباب بهمس : هنعمل اي
ساره بقلق و همس : معرفش
فارس : انا خايف
ساره بسخريه : خايف من بريصه يااا خبتي
فارس : لا بوصي انا مش بخاف من حاجه قد البريصه دي ........ ساره متطلعي تقتليها
ساره بخوف : ا اااانا هقتلها لا اطلع انت
فارس : بقلك اي ولا انا ولا انتي انا هنام تصبحي علي خير
اتجه للسرير و اترمي عليه
ساره : استني وانااا ا هنام فين
فارس قام و بص حوليه : في الدولاب متنامي في اي حته انا مالي
رجع راسه تاني و بدأ بالغفيان
ساره : اي ده يعني انت تنام علي السرير و انا هنام علي الكنبه قوم انت و نام علي الكنبه
فارس بنعاس : بت اتخمدي و خليني اتخمد انا ورايا شغل بكره
ساره بتساؤل و فضول : صحيح يا فارس انت بتشتغل اي
فارس : اه هي طالبه معاكي رغي بيي
ساره : اه
فارس حدفها بالمخده : طب اتخمدي اتخمدي يا ساره
و رجع نام تاني
ساره بهمس مسموع : ده خمده تخمدك
فارس بصوت عالي نسبيا : بتقولي حاجه يا بت
ساره بزعيق : اتخمد يالاااااااا
نسيب الكل يتخمد بقي
و في صباح جميل
صحت كارما علي اتصال من كريم
كارما :اي في اي لقيته
كريم : لا لسه دورت عند صحابه في كل حته
كارما بقلق علي اخوها كرم : طب هيكون فين يعني
كريم : كارما انا خايفه ليكون
كارما : انا برضوا خايفه ليكون
كريم : انا في الطريق للفيلا بتاعة طارق اهو
الاثنان في نفس الوقت : ربنا يستر
في فيلا طارق الي فيها شمس بس
احد الحراس بعمليه : شمس هانم في واحد بره اسمه كرم عثمان و عاوز يقابلك
شمس ببراءه :طيب دخلوا
الحارس خرج و اذنله بالدخول و جاله اتصال من طارق
طارق : في اي كنت بتتصل من شويه ليه
الحارس :كان في حد عاوز يقابل الهانم يا فندم و هي سمحتلوا بالدخول
طارق بأستغراب : حد مين يعني
الحارس :كان بيقول انه ابن خالتها كك
طارق بحقد :كرم عثمان
الحارس : ايوا يا فندم
طارق : ادخلوا اطردوه فورا
الحارس : بس يا فندم الهانم
طارق :اعمل الي بقلهولك يا زفة و خليه عندكوا لحد ما الشرطي تيجي فاهم
الحارس : حاضر يا فندم
طارق قفل الخط : ماشي يا ابن الكلب انا هوريك و انتي كمان يا شمس ايامك معايا مهببه
في الفيلا صدر صوت صريخ شمس مع دخول الحراس
شمس بدموع و صريخ : كرم سيبني ابوس ايدك
(وصف الموقف كان كرم خلف شمس و هو ماسك شعرها بقوه و واضع المسدس عند جانب بطنها مع نزف بعض قطرات الدماء من انفها و راسها بسبب ضربه ليها قبل لحظات )
كرم بجنون : هقتلها ابعدوا عن طريقي
بعدوا الحراس مع نظرات متوتره من الجميع
صدر صوت صريخ شمس متألمه
و في البارت الجاي ان شاء الله
الحارس : طارق بيه
طارق : في اي طارتوا
الحارس : المدام في المستشفي بين الحيا و الموت يا فندم