رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميمو مصطفي
الحلقة الواحد والعشرون
( في مكتب يوسف )
يوسف : ندي يالا عشان نتغدا
لين بضحك : يالا مع اني قولت شكلك هتغير رايك بعد العملية المتعبة دي
( مشي يوسف ولين علي سيارة يوسف لذهاب الي احد المطاعم )
فهد جاي هو سليم عشان يشكرو خبطة علي بابا مكتبة
الممرضة : اهو لسة ماشي قدامكم علي طول
بص فهد لاقي ماشي قدامها بي مسافة قريبة
يوسف ولين ماشين وفجاة سمع صوت بص لاقي فهد وسليم
يوسف : اسبقيني انتي يا ندوش علي العربية
جي فهد وسليم سلمو عليه
سليم : انا متشكر جدا ليك وللمدام كان نفسنا نشكرها بنفسنا بس ياريت تشكرها
يوسف : دا اقل واجب واحنا معملناش غير الواجب واللي يرضي ضمرنا وبس
فهد : ربناف يخليك ويخليلك المدام صحاب واجب بجد
يوسف : ربنا يخليكم يارجالة عن اذنكم
( عند ريم في الغرفة )
ريم : محدش سال علي البنوتة في الحضانة
خديجة : لسة سالين وقالو بقت زي الفل وكام يوم وممكن يخرجوها
سليم مسك ايديها : هتسميها ايه ياروحي
ريم بحب واشتياق لبنت عمها واختها وصاحبتة عمرها : هسميها لينز
سليم باس ايديها : اللي انتي شايفة
فهد بغصب : مش هنسمي لين
سليم بغضب : دي بنتنا احنا مش بنت سعادتك
( فهد بصلو بقرف وسابلهم الغرفة قبل مايصور قتيل )
( عند صلاح الالفي )
صلاح بزعيق : يعني ايه 3 شهور و اكتر محدش عارف يوصلها يعني الارض انشقت وبلعتها ولا ايه
شخص من رجالته : هنعمل ايه قلبنا عليها الدنيا حتي فهد الصاوي قلب عليها الدنياومش عارف حاجة عنها
صلاح بعصبية : طيب خلاص غورو من وشي
( في شركة الصاوي )
فهد باشتياق : وحشتني اوي يا ادم مش عارف اعيش من غيرها علي قد مانا مجروح منها علي قد منا نفسي الاقيها مش عشان انتقم زي ما بقول عشان اشوفها بس
ادم بحزن علي صاحبة :والله انا حاسس ان في ملعوب من صلاح الالفي والزفتة اللي انت كنت بتحبها دي اللي دمرت حياتك دي
فهد بحزن : بس يا ادم كفايا انا فيا اللي مكفيني قلبي يقولي لا دي حبيبتك اللي فضلت مستنياك من صغرها مش معقول هتغدر بيك دلوقتي وعقلي يقولي هما كلهم خاينين واي كلمه حلوة بيجرو وراءها مبقتش عارف اصدق مين قلبي ولا عقلي
ادم : لا يا صاحبي صدق قلبك هو اصدق لان لو بتجري وراء اي كلمة مكنتش استنتك العمر دا كلة ورغم كل العذاب اللي عذبتهولها كانت معاك ومسبتكش فكر فيها كدا وانت تعرف
فهد : طيب ليه هربت معا
ادم : مش يمكن خطفها وبيعذب فيها
فهد غضب جدا : دا انا افرمو اقطعو حتت وارمي للكلاب
( بعد حوالي اسبوع عند ريم في المستشفي )
الممرضة جبتلهم الطفلة من الحضانة
الممرضة ببتسامة : اتفضلو بقت زي الفل حاولي ترضعيها
ريم بفرحة : هاتيها روح وقلب مامي تعالي في حضني
سليم : الله اكبر دي جميلة جدا
فهد : مشاء الله حلوة اوي وعنيها زرقة ( افتكر لين وعيون لين اللي زي البحر والسما )
احمد بصلها بحزن : الله اكبر شبه عمتها بظبط
ريم : فعلا يا عمو كنت لسة هقولك والله شبها جدا حته عيونها ربنا يرجعها يسلامه
فهد بغضب : فكونا من ام السيرة الزفت دي
سليم بتحذير : مسمحلكش قولتلك 100 مرة
ريم مسكت ايد سليم : سليم حبيبي ارجوك اهدي انا تعبانة
سليم مسح علي شعرها وحاول يهدي : حاضر يا حبيبتي
خديجة :- ها بقي هتسموها ايه يا ولاد
رديت ريم وسليم في نفس اللحظة :لين
( عند لين ويوسف )
يوسف : مبسوطة يا ندوش
لين : جداااا جداااا
يوسف : طيب الحمدلله
في تربيزة جنبهم واحدة اقعده مع جوزها وابنها الولد جري من الام
الام : فهد ولد يافهد
لين هنا بصت عليهم وقالت : فهد
يوسف : مين فهد
لين بستغراب : مش عارفة بس حاسة اكني اعرف حد اسمه فهد
يوسف : يمكن كان حد في حياتك اخوكي جوزك خطيبك
لين بنمط شفايفها : مش عارفة بصراحة
( عند صلاح الالفي )
صلاح بفرح : يعني لقتوها
شخص : احنا مش متاكدين هيا ولا لا هيا شبها بس قاعدة مع واحد وبيقولها يا ندي
صلاح بغضب : ندي مين وزفت مين
شخص : هو الاسماء متغيرة بس الشكل هو هو
صلاح :وانا مالي بشكل انا عايز لين وغير كدا مصورتوهاش ولا معرفتوش مكانها ليه
الشخص : احنا عرفنا اللي معاها ان دكتور في مستشفي .......
صلاح : طيب تمام
( في المستشفي عند ريم )
يوسف : اها المامي بتاعنا عامل ايه
ريم بابتسامة : الحمدلله يا دكتور والفضل ليك انت والمدام بعد ربنا
يوسف : متقوليش كدا اهم شي انك بخير ويا ستي كمان ممكن تخرجي كمان
سليم بفرحة : بجد شكرا جدا ولوقفتك جنبنا ولازم طبعا تيجي في سبوع لين انت والمدام
يوسف : هههه حاضر معا انها هيا مش المدام بس همشيها المدام وهجبها واجي لما تحددو الميعاد
سليم : تنور يا دكتور ؛؛؛ يالا يا ريمو عشان نجهز ونمشي
صباح :هاتي لين وجهزي انتي
سليم : اتفضلي يا ماما
صباخ اخدت لين الصغيرة وبتبصلها وتكلم نفسها :ااااه شبه عمتك اوي يا حبيبتي وعمتك وحشتني اوي يارب ترجعلنا بسلامة دي هتفرح بيكي اوي ياروحي
سليم جي وباس راس والدتة : هترجع يا امي هترجع انا مكلف ناس كتير يدورو عليه وان شاء الله هيلقوها
صباح : يا رب يا بني و اختك شريفة يا سليم انا متاكدة
سليم : وانا واثق مية المية انها اشرف من الشرف كمان
( عند يوسف في البيت )
عفاف : ايه يا ولاد اتاخرتة اوي كدا ليه قلقت عليكم
لين باست ايديها : معلش يا ماما الوقت اخدنا
عفاف : اهم شي انكم كويسين
يوسف : والله الجو دا كان عايزك معانا
عفاف بضحك : المرة الجاية بقي
( عند فهد في الشركة )
تليفونة عمال يرن يرن رقم غريب وهو مش عايز يرد قرفان
فهد بعصبية : يووووووو مش عارف مين المقرق الزنان اللي عمال يرن دا
ادم :طيب شوف كدا يمكن حاجة مهما يا بني عن لين طيب
فهد بلهفة وبسرعة فتح : الو ايوا انا فهد الصاوي مين معايا
الشخص : احنا مستشفي ......... وفي هنا واحدة قريبتك وهيا تعبانة جدا ومحتاجة تشوفك ضروري لانها بين الحياة والموت
فهد بلهفة : حاضر حاضر مسافة السكة
ادم : في ايه
فهد : معرفش واحدة اتصلت بية من مستشفي ،،،،،،،،،،، وبتقول ان حد قريبي في المستشفي وعايز يشوفني
ادم : طيب بسرعة يالا نروح
فهد : يالا بينا يارب تبقي هيا
( في المستشفي اللي كلمت فهد )
فهد : انا فهد الصاوي وفي حد اتصل بيه ان في حد في مريض في المستشفي قريبي ومحتاجني وهو فين
جت ممرضة : حضرتك انا اللي كلمتك تعالي اتفضل معايا
( اول ما دخل فهد و ادم الغرفة )
فهد بغضب : انتي
( في مكتب يوسف )
يوسف : ندي يالا عشان نتغدا
لين بضحك : يالا مع اني قولت شكلك هتغير رايك بعد العملية المتعبة دي
( مشي يوسف ولين علي سيارة يوسف لذهاب الي احد المطاعم )
فهد جاي هو سليم عشان يشكرو خبطة علي بابا مكتبة
الممرضة : اهو لسة ماشي قدامكم علي طول
بص فهد لاقي ماشي قدامها بي مسافة قريبة
يوسف ولين ماشين وفجاة سمع صوت بص لاقي فهد وسليم
يوسف : اسبقيني انتي يا ندوش علي العربية
جي فهد وسليم سلمو عليه
سليم : انا متشكر جدا ليك وللمدام كان نفسنا نشكرها بنفسنا بس ياريت تشكرها
يوسف : دا اقل واجب واحنا معملناش غير الواجب واللي يرضي ضمرنا وبس
فهد : ربناف يخليك ويخليلك المدام صحاب واجب بجد
يوسف : ربنا يخليكم يارجالة عن اذنكم
( عند ريم في الغرفة )
ريم : محدش سال علي البنوتة في الحضانة
خديجة : لسة سالين وقالو بقت زي الفل وكام يوم وممكن يخرجوها
سليم مسك ايديها : هتسميها ايه ياروحي
ريم بحب واشتياق لبنت عمها واختها وصاحبتة عمرها : هسميها لينز
سليم باس ايديها : اللي انتي شايفة
فهد بغصب : مش هنسمي لين
سليم بغضب : دي بنتنا احنا مش بنت سعادتك
( فهد بصلو بقرف وسابلهم الغرفة قبل مايصور قتيل )
( عند صلاح الالفي )
صلاح بزعيق : يعني ايه 3 شهور و اكتر محدش عارف يوصلها يعني الارض انشقت وبلعتها ولا ايه
شخص من رجالته : هنعمل ايه قلبنا عليها الدنيا حتي فهد الصاوي قلب عليها الدنياومش عارف حاجة عنها
صلاح بعصبية : طيب خلاص غورو من وشي
( في شركة الصاوي )
فهد باشتياق : وحشتني اوي يا ادم مش عارف اعيش من غيرها علي قد مانا مجروح منها علي قد منا نفسي الاقيها مش عشان انتقم زي ما بقول عشان اشوفها بس
ادم بحزن علي صاحبة :والله انا حاسس ان في ملعوب من صلاح الالفي والزفتة اللي انت كنت بتحبها دي اللي دمرت حياتك دي
فهد بحزن : بس يا ادم كفايا انا فيا اللي مكفيني قلبي يقولي لا دي حبيبتك اللي فضلت مستنياك من صغرها مش معقول هتغدر بيك دلوقتي وعقلي يقولي هما كلهم خاينين واي كلمه حلوة بيجرو وراءها مبقتش عارف اصدق مين قلبي ولا عقلي
ادم : لا يا صاحبي صدق قلبك هو اصدق لان لو بتجري وراء اي كلمة مكنتش استنتك العمر دا كلة ورغم كل العذاب اللي عذبتهولها كانت معاك ومسبتكش فكر فيها كدا وانت تعرف
فهد : طيب ليه هربت معا
ادم : مش يمكن خطفها وبيعذب فيها
فهد غضب جدا : دا انا افرمو اقطعو حتت وارمي للكلاب
( بعد حوالي اسبوع عند ريم في المستشفي )
الممرضة جبتلهم الطفلة من الحضانة
الممرضة ببتسامة : اتفضلو بقت زي الفل حاولي ترضعيها
ريم بفرحة : هاتيها روح وقلب مامي تعالي في حضني
سليم : الله اكبر دي جميلة جدا
فهد : مشاء الله حلوة اوي وعنيها زرقة ( افتكر لين وعيون لين اللي زي البحر والسما )
احمد بصلها بحزن : الله اكبر شبه عمتها بظبط
ريم : فعلا يا عمو كنت لسة هقولك والله شبها جدا حته عيونها ربنا يرجعها يسلامه
فهد بغضب : فكونا من ام السيرة الزفت دي
سليم بتحذير : مسمحلكش قولتلك 100 مرة
ريم مسكت ايد سليم : سليم حبيبي ارجوك اهدي انا تعبانة
سليم مسح علي شعرها وحاول يهدي : حاضر يا حبيبتي
خديجة :- ها بقي هتسموها ايه يا ولاد
رديت ريم وسليم في نفس اللحظة :لين
( عند لين ويوسف )
يوسف : مبسوطة يا ندوش
لين : جداااا جداااا
يوسف : طيب الحمدلله
في تربيزة جنبهم واحدة اقعده مع جوزها وابنها الولد جري من الام
الام : فهد ولد يافهد
لين هنا بصت عليهم وقالت : فهد
يوسف : مين فهد
لين بستغراب : مش عارفة بس حاسة اكني اعرف حد اسمه فهد
يوسف : يمكن كان حد في حياتك اخوكي جوزك خطيبك
لين بنمط شفايفها : مش عارفة بصراحة
( عند صلاح الالفي )
صلاح بفرح : يعني لقتوها
شخص : احنا مش متاكدين هيا ولا لا هيا شبها بس قاعدة مع واحد وبيقولها يا ندي
صلاح بغضب : ندي مين وزفت مين
شخص : هو الاسماء متغيرة بس الشكل هو هو
صلاح :وانا مالي بشكل انا عايز لين وغير كدا مصورتوهاش ولا معرفتوش مكانها ليه
الشخص : احنا عرفنا اللي معاها ان دكتور في مستشفي .......
صلاح : طيب تمام
( في المستشفي عند ريم )
يوسف : اها المامي بتاعنا عامل ايه
ريم بابتسامة : الحمدلله يا دكتور والفضل ليك انت والمدام بعد ربنا
يوسف : متقوليش كدا اهم شي انك بخير ويا ستي كمان ممكن تخرجي كمان
سليم بفرحة : بجد شكرا جدا ولوقفتك جنبنا ولازم طبعا تيجي في سبوع لين انت والمدام
يوسف : هههه حاضر معا انها هيا مش المدام بس همشيها المدام وهجبها واجي لما تحددو الميعاد
سليم : تنور يا دكتور ؛؛؛ يالا يا ريمو عشان نجهز ونمشي
صباح :هاتي لين وجهزي انتي
سليم : اتفضلي يا ماما
صباخ اخدت لين الصغيرة وبتبصلها وتكلم نفسها :ااااه شبه عمتك اوي يا حبيبتي وعمتك وحشتني اوي يارب ترجعلنا بسلامة دي هتفرح بيكي اوي ياروحي
سليم جي وباس راس والدتة : هترجع يا امي هترجع انا مكلف ناس كتير يدورو عليه وان شاء الله هيلقوها
صباح : يا رب يا بني و اختك شريفة يا سليم انا متاكدة
سليم : وانا واثق مية المية انها اشرف من الشرف كمان
( عند يوسف في البيت )
عفاف : ايه يا ولاد اتاخرتة اوي كدا ليه قلقت عليكم
لين باست ايديها : معلش يا ماما الوقت اخدنا
عفاف : اهم شي انكم كويسين
يوسف : والله الجو دا كان عايزك معانا
عفاف بضحك : المرة الجاية بقي
( عند فهد في الشركة )
تليفونة عمال يرن يرن رقم غريب وهو مش عايز يرد قرفان
فهد بعصبية : يووووووو مش عارف مين المقرق الزنان اللي عمال يرن دا
ادم :طيب شوف كدا يمكن حاجة مهما يا بني عن لين طيب
فهد بلهفة وبسرعة فتح : الو ايوا انا فهد الصاوي مين معايا
الشخص : احنا مستشفي ......... وفي هنا واحدة قريبتك وهيا تعبانة جدا ومحتاجة تشوفك ضروري لانها بين الحياة والموت
فهد بلهفة : حاضر حاضر مسافة السكة
ادم : في ايه
فهد : معرفش واحدة اتصلت بية من مستشفي ،،،،،،،،،،، وبتقول ان حد قريبي في المستشفي وعايز يشوفني
ادم : طيب بسرعة يالا نروح
فهد : يالا بينا يارب تبقي هيا
( في المستشفي اللي كلمت فهد )
فهد : انا فهد الصاوي وفي حد اتصل بيه ان في حد في مريض في المستشفي قريبي ومحتاجني وهو فين
جت ممرضة : حضرتك انا اللي كلمتك تعالي اتفضل معايا
( اول ما دخل فهد و ادم الغرفة )
فهد بغضب : انتي