اخر الروايات

رواية عوضي الحلو الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء تهامي

رواية عوضي الحلو الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء تهامي 



كسر الباب لقاهااا واقفة علي سور البلكونة
لسه هتنط شدها نحيته وقعوا هما الاتنين
سلوي: سيبني اروح عند ماما ي مازن سيبني ليه مسبتنيش اموت
مازن: عايزه تموتي كا*فره طب مش خايفه من عقاب ربنا ليكي
كلنا بنخسر اشخاص غاليه علي قلوبنا
بس ده مش معناه اننا هننساهم هتفضل ذكراهم والايام الحلوه جوانا ادعيلهم ربنا يرحمهم وقومي اتوضي وصلي واستعيذي بالله من الشيطان الرجيم
سلوي: تفتكر ربنا هيسامحني
مازن: كلنا بشر وبنغلط بس لازم منخليش ايمانا يضعف.
قومي يلا اتوضي وانا هستناكي هنا
قامت اتوضت ولبست اسدال الصلاة وهو كمان اتوضي وصلي بيهاا
كانت بتدعي وهيا بتعيط
مازن: حاول يهديهاا وفضل جمبها مسبهاش
عدت اياام وابتدت حالتها تتحسن عن الاول وترجع لحياتهاا ابتدت تركز ف مذاكرتهاا ومازن معاها مسبهاش لحظه حتي وهو ف الشغل بيطمن عليها
دخلت ايام الامتحانات وده شاغلها اوي عن حزنها علي فراق مامتهاا كانت شاغله نفسها ف المذاكره عشان تحقق حلم ابوها وحلمهاا اللي طول عمرها بتسعي عشانه
مرت الايام لحد م كان اخر يوم ف الامتحانات كانت طالعه هيا وميار من الكليه
ميار: انا النهارده مش هسيبك اخيرا التعب النفسي ده خلص لازم نروح نقعد مع بعض شويه
سلوي: صدقيني مش قادره
ميار: مش قادره اي ياما يعالم هنتقابل تاني ولا لعع م انتي هتسافري وتسبيني
سلوي: لا مقدرش انساكي طبعا
ميار: عارفه انك مبتقش تحبني ي خاينه ي ندله بتخونيني 🥺هانت عليكي العشرة والايام وسهر الليالي عشان ي غالي
سلوي: يخرب بيتك هو انا حبيبك اللي خزوقك دانا صحبتك
ميار: خسئتي هتروحي معايا بدال مشيحك هناا
سلوي: جايه وامري لله
ميار: فاكره ايام زمان لما كنا نقعد علي الكورنيش والتنمر يشتغل تيجي نعيد الايام دي تاني
سلوي: ربنا تاب علينا
ميار: 🥺نرجع نتوب تاني
سلوي: يلا يختي اما نشوف اخرتهاا
راحوا عند الكورنيش وميار شافت واحد بيبع غزل البنات
ميار: بصي ي بت ان هشتري غزل بنات وانتي تدفعي الفلوس
سلوي: ليه يختي قاعده علي بنك
ميار: لع يختي مقوزه وانا سنجل لسه
سلوي: طول عمرك كده
ميار: بس بعمل حسابك هتنكري
سلوي: لا كتر خيرك يختي
ميار: عايزه اتنيل غزل بنات ي عمو ي ثكر انت
اداهاا غزل البنات وعطته الفلوس
ميار: والباقي خليه عشانك
بصت لسلوي لقتها حاطه ايدها ف نصها وبتبصلهاا
سلوي: بتوزعي من مال امك ي بت
ميار: مالي ومالك واحد ي زميلتي 🥺🦋
تعالي بس نقعد هناا واحكيلي الدنيا عامله معاكي اي
سلوي: ولا حاجه يختي
ميار: ومازن
سلوي: مازن ده احلي حاجه حصلت ف حياتي كان اكبر دعم ليا طول الفترة اللي فاتت هو اللي دعمني وخلاني وقفت عمل رجلي من تاني لولا هو كان زماني دلوقتي مو*ت نفسي وخسرت اخرتي
ميار: حرام عليكي نفسك شوفي انا بابا متوفي من زمان اوي ملحقتش اشبع منه بس لسه عايش جواياا بدعيله دايما رغم اني عشت معاه فترة قليله بس كل ذكره لسه فاكرها كانها امبارح
ادعيلهم بالرحمه
سلوي: ربنا يرحمهم ويجعل مثواهم الجنه
ميار: يارب
قوليله بقاا بتحبيه
سلوي: هو مين
ميار: اللي عماله تحكي عنه ده ابو قلب حنين
سلوي: بصت للبحر بشرود
وبعدين اتكلمت
حبيبته اوي ي ميار بس هييجي يوم ويروح مني
ميار: ليه بتقولي كده
سلوي: انتي عارفه اتجوزنا ازاي جوازنا علي ورق ده اتفاقنا من الاول هو ليه كل اللي بنحبه بيروح مننا ليه منعرفش نكون معاهم ودايما ايدنا ف ايدهم مفيش حاجه تفرقنا
ميار: دي حاجه مش بايدنا
بس انا جنبك اهو ومش هسيبك وان شاءلله ربنا يختار الاحسن ليكي واللي يفرح قلبك
سلوي: يارب
ميار: وادعيلي القي نصي التاني احسن الواحد عنده كلام حلو خايف ينساه لحد م ييجي الشخص المناسب
سلوي: اكتبيه واحتفظي بيه يختي
ميار: لعع يختي ونن عايزه اسمع كلام حلو
سلوي: وانا مش بقولك كلام حلو
ميار: لع عايزه من ابو دقن التاني الحليوه ده
سلوي: تصدقي انا غلطانه
ميار: انا عارفه ان القعده معايا ميتزهقش منها بس الليل قرب جوزك يقلق عليكي
سلوي: وقت الغروب هنا حاجه تانيه
ميار: اوعي تسافري طيب من غير م تودعيني
سلوي: وانا اقدر خلي بالك من نفسك
مشيوا مع بعض لحد اخر الشارع وكل واحد كمل ف طريقه
وصلت سلوي علي البيت واتفاجئت اول م دخلت ان النور مطفي ووووو
يتبع


العشرون من هناالعشرون من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close