اخر الروايات

رواية احببت وكيل النائب العام الفصل الثامن عشر18 بقلم اسماء عطالله

رواية احببت وكيل النائب العام الفصل الثامن عشر18 بقلم اسماء عطالله



سليم اه مبسوط بس كنت عاوز اربيه شويه واعذبه
واكمل وقال بس سهله طالما سيف بيه ميعرفش انا اعرفه بنسبه الجديد
فارس انت حر اعمل كل اللي تشوفه صح
واكمل وقال هتروح الشركه في ورق محتاجين امضتك عليه
سليم ايوا هروح بس اخد شاور وافوق
فارس ماشي
سليم دخل اخد شاور ولبس
بدله رمادي وكان متشيك علي الاخر
وراح علي شركته
في قصر سيف الانصاري
في مكتب سيف
سيف بحده عمر المناقصه قصادك سليم مهران عاوزك تاخد بالك
عمر متقلقش يا بابا اكيد هاخدها
ياسمين بابتسامه متقلقش يا عمو سيف انا وعمر وحضرتك وبابا واحمد مش هنقدر علي سليم
واكملت وقالت صحيح احمد فين بقالنا يومين هنا مش شوفته
عمر كلمته امبارح في شقته
ياسمين امممم
سيف هتروحوا الشركه
عمر اه هنروح نشوف شغلنا بقالنا كتيير مش روحنا
سيف ماشي
عمر وياسمين طلعوا راحوا الشركه
مريم بعياط وماسكه الفون في ايديها ورايحه علي مكتب سيف يا سيف
سيف في ايه يا حبيبتي مالك
مريم برن علي احمد فونه مقفول يا سيف انا خايفه عليه اوووي اتصرف يا سيف وشوفلي ابني فين
سيف هههههههههه
مريم. باستغراب انت بتضحك علي ايه يا سيف
سيف عليكي يحبيبتي
مريم عليا ليه بقا انشاءالله
سيف اشوفلك ابنك انت ليه محسساني ان احمد ده عيل مثلا واكمل بفخر دا احمد الانصاري وكيل النائب العام
مريم ما هو انا عشان كدا بخاف عليه
سيف متقلقيش يا حبيبتي
في شركه سليم كان قاعد وقدامه ورق كتيير وحاطط ايده بين راسه ومرهق جداا
ملك دخلت بهدوء بدون ما يحس وراحت عليه ورفعت وشه
مالك يا سليم
سليم مش عارف في لغبطه كتيير في الشغل ومش عارف اعمل ايه
ملك اهدي وفكر اكيد يعني هتلاقي حل ومش هتسمح بالسقوط ابدا
سليم مهران مبيخسرش
سليم ابتسملها
ملك انا من رأيي تروح البيت وتريح بالك من التفكير في اي حاجه وانشاءالله تلاقي حل
واكملت وقالت اسماء عامله ايه ما تجيبها الشركه معاك
سليم افتكر اخته اللي هيموت ويكلمها ويسمع صوتها ويطمن عليها
طلع فونه ورن عليها تاني
بردوا مقفول
عند احمد واسماء في اليخت
اسماء شغلت اغنيه رومانسيه
وراحت علي احمد وبتمدله ايديها ممكن ترقص معايا
احمد بصلها واتكلم وقال مش فايق للرقص
اسماءراحت قعدت بزعل وفي نفسها
يعني واحده زي القمر زي كدا تطلب منه الرقص ويرفض
احمد. راح عليها وبابتسامه وواحد زي القمر زيك كده تقعد وانا اللي اطلب منها الرقص
اسماءحطت رجل علي رجل وبصتله بطرف عنيها وبتكبر مش فايقه للرقص
احمد يلا يا اميره قلبي
اسماء حطت ايديها في ايده وبابتسامه الله حلوه اللقب ده
ورقصوا مع بعض ورقصهم حلوو اوووي
احمد فاكره لما خلتيني اطلعلك البطاقه في الشارع
اسماءهههههه اه فاكره
احمد ساعتها بقا قولتلك ليكي عقاب
اسماءانت لسه فاكر ميبقاش قلبك اسود بقا
احمد لاء انا قلبي اسود وهتتعاقبي
اسماء طب ايه العقاب يا مودي
احمد وهو بيلفها مين مودي
اسماء انت مودي
احمد اه مودي وكمل وهو بيشيلها كدا العقاب هيتضاعف ودخل بيها الاوضه
اسماء نزلنيي يا احمد
احمد وهو شايلها ومركز في ملامحها يا تري طعمهم ايه
اسماء هما ايه دول
احمد الفرواله دي
اسماء باستغباء احمد. ومش فامهه قصده فرواله اكيد طعمها فرواله
واكملت وهي بتنزل استني اروح اجبيلك
احمد شدها وقبلها من شفايفها. قبله عميقه
اسماء في صدمه واغمضت عيونها احمد انت
احمد بضعف مش قادر والله وبعدين انت مرأتي
اسماء بس انا
احمد حط ايده علي شفايفها وقرب منها بحب ورغبه
ودابوا مع بعض
ونسيبهم بقا
في شركه سيف الانصاري
عمر بيمضي علي ورق المناقصه
قاطعه دخول سيف
عمر بابا في حاجه ولا ايه
سيف : كنت عاوزك تعدي علي احمد بعد ما تخلص وتشوفه فين فونه مقفول ومش بيرد
عمر حاضر يا بابا
قاطعهم اللي داخل بهيبه وملامح انتصار وراح وقعد وحط رجل علي رجل
عمر بعصبيه انت ازاي تدخل كدا يا بني ادم انت
سيف بحده ايه اللي جايبك هنا
سليم ببرود جاي لاحمد مش عارف الاقيه فين قولت يمكن يكون جيه هنا
سيف وانت بتدور علي احمد ليه عاوز منه ايه
سليم ببرودمتخافش يا سيف بيه اكيد يعني مش هأزي جوز اختي
عمر وسيف في صدمه من الكلام اللي اتقال
سليم قام وقف اسيبكم انا بقا في صدمتكم دي عشان مش فاضي وراح يمشي ورجع تاني وشد الورق اللي قدام عمر
من رأيي متتعبش نفسك فيها عشان هأخدها يعني هأخدها
عمر قام وقف وبحده دا بعينك يا سليم
سليم ليه بس كدا دا احنا بقينا نسايب حتي وسابهم. ومشي وعلي وشه ابتسامه نصر
سيف بعصبيه مفرطه عمررر انت تعرف حاجه عن اللي قاله ده
عمر معرفش يا بابا
سيف طلع فونه ورن علي احمد بردوا مقفول
سيف رمي الفون من ايده
عمر اهدي يا بابا
سيف اهدأ البيه اتجوز من وراءنا لا ومش اي جوازه دا متجوز اخت سليم رد السجون
عمر في نفسه ليه بس كدا يا احمد
سيف بحده عمرر مش عاوزه يعرف ان احنا عرفنا اي حاجه اما اشوفه ناوي علي ايه سيبه براحته خالص
عمر حاضر يا بابا
بعد مرور اسبوعين
احمد واسماء راجعين بيتهم
اسماءبابتسامه انا بجد اتبسطت اووووي كانوا احلي اسبوعين في حياتي
احمد بابتسامه جانبيه وغمزه نعيدهم تاني لو تحبي
اسماء بيأس وفي نفسها ما اعتقدش اننا نقدر نعيدهم
وبصت لاحمد هنعيدهم اكيد
احمد مسك ايديها باهتمام مالك يحبيبي
اسماء مفيش يا حبيبي انا كويسه
احمد قبل ايديها متأكده
اسماء وهي بتهزر راسها اه
وكملوا طريقهم
وبعدشويه كانوا وصلوا
اسماء انت مش هتطلع ولا ايه
احمد لاء ورايا كم موضوع كدا هخلصهم اجيلك
اسماء ماشي. واكملت بخوف كنت عاوزه اطلب منك طلب
احمدبابتسامه قولي متخافيش
اسماء عاوزه اشوف اخويا هو واحشني اووي حتي مش كلمته في الفون
احمد حاضر هخليه يجيلك
اسماء بفرحه قول والله
احمد والله
اسماءباسته من خده ونزلت جري
واحمد كمل طريقه
في شركه سليم
فارس اسماء بردوا فونها مقفول
سليم ايوا مقفول
فارس طب وبعدين هتعمل ايه
سليم مش عارف
قاطعهم دخول احمد بملامح كلها حده
سليم قام وقف اختي فين يا احمد
احمد بص لفارس وبصله
سليم سيبنا لوحدنا يا فارس
فارس ماشي يا سليم وطلع وسابهم
احمد راح علي سليم. وبالبوكس في وشه
سليم وقع علي الارض من قوه احمد وغضبه اللي يهد جبال
احمد خلع الجاكيت واتكلم وقال وحيات امك يا سليم لو كان اسماء جرالها حاجه بسببك لكنت دفنتك حي
سليم جيه يقوم احمد ضربه كمان بوكس في وشه خلاه يجيب دم
احمد وفضل يضرب فيه لحد سليم خلاص كان هيموت في ايده
احمد ايه مبتدافعش عن نفسك ليه عارف انك غلطان وتستاهل كدا
سليم وهو بينهج وبيجيب دم من كل حته في وشه ايوا انا استاهل بس عاوز اشوف اختي يا ابو نسب
احمد بصله بقرف وراح عليه ومدله ايده قوم
سليم مسك في ايد احمد وقام
احمد روح بقا شوف دكتور يشوفلك حل في وشك ده وبعدين ابقي تعالي لاختك
وشد الجاكيت وسابه ونزل
سليم وبيحط ايده علي وشه اه يخربيتك
فارس دخل انت ازاي تسيبه يعمل فيك كدا
سليم كلم دكتور خليه يجي يا فارس انا مش قادر
فارس حاضر يا سليم
في قصر سيف الانصاري
سيف بحده البيه لسه ما ظهرش
عمر لاء يا بابا لسه
سيف اه نسيت انه عريس جديد وبيعمل شهر عسل
عمر يا بابا اكيد مكنش يعرف انها اخته او كدا
سيف اومال اتجوزها في السر ليه
عمر مش يمكن سليم ده بيكدب يا بابا احنا اصلا مش معانا اي حاجه نواجه بيها احمد
سيف اومال هو مختفي فين وقافل فونه ليه
قاطعهم دخول ياسمين اللي داخله بتجري وبتعيط عمو سيف عمر
عمر وسيف في ايه مالك
ياسمين بصوت متقطع طنط مريم فوق واقعه في الارض ومش بترد عليا
عمر طلع جري ووراء سيف وياسمين
عمر دخل ونزل للارض وشالها حطها علي السرير وجاب برفيوم وبيفوقها
مريم بدأت تفوق بتعب
عمر بلهفه ماما انت كويسه
مريم حضنت عمر لاء يا عمر مش كويسه احمد فين يا عمر
سيف في شغله هيكون فين
مريم بعياط احمد في ايه يا سيف متخبيش عليا ابني ماله قافل فونه ومعرفش عنه حاجه بقالي اسبوعين
سيف بحده لما يجي هتعرفي كان فين
مريم انت اناني ومش بتحب غير نفسك يا سيف
سيف اناني
مريم عارف عنهم كل حاجه وانا لاء عاوزهم يبقوا قريبين منك انتا وتبان الحنين اللي واخد باله من ولاده وانا الام واللي مش بتسأل ولا مهتميه صح
عمر وياسمين انسحبوا بهدوء وطلعوا
سيف انا مش هحاسبك علي كلامك ده دلوقتي عشان مقدر خوفك عليه
واكمل بحده ومن هنا لحد ما البيه يرجع ونعرف كان فين مش عاوز كلام كتيير وسابها وطلع
مريم قعدت تعيط
ياسمين دخلتلها تاني
طنط مريم ممكن تهدي انشاءالله خير متقلقيش
مريم هو عارف احمد فين ومش راضي يقولي
ياسمين مش عارفه والله يا طنط احمد فين كل ده
عند احمد كان وصل شقته ودخل
اسماء انت يبنتي روحتي فين ودخل اوضته يدور عليها
اسماء من وراءه انا هنا يا زوجي العزيز
احمد لفلها وحاوطها بايده وبتعملي ايه هنا يا زوجتي العزيزه
اسماء غيرت هدومي وصليت وقعدت استناك. انت او سليم هو انت كلمته شبه ما قولتلي
احمد ابتسم واتكلم وقال اه كلمته تلاقيه جاي دلوقتي
اسماء شكرا واتكلمت وقالت كنت عاوز اتكلم معاك في موضوع
احمد وهو بيرجعلها شعرها لوراء موضوع ايه
اسماء هو انت ناوي تقول لاهلك امتا علي جوازنا
احمد بدون اي ريأكشن مش عارف
اسماء ازاي يعني مش عارف يا احمد هنفضل كدا لحد امتا
احمد بحده اسماء ابوكي عارف و وافق علي ده انا مضربتش حد علي ايده
اسماء من طريقه كلامه انا بابا وافق عشان كان فاكرك راجل وأد كلامك
احمد بصدمه من كلامها فاكريني ايه
اسماء خادت بالها من كلامها انا مش قصدي
احمد بحده وبيشارولها علي باب الاوضه اطلعي يا اسماء
اسماء بخوف انا اسفه
احمد بعصبيه قولت اطلعي
اسماء طلعت وسابته دخلت اوضه تانيه وقعدت تعيط وتلوم نفسها ازاي تقوله كدا
وبعد شويه احمد فتح الباب عليها واتكلم وقال اخوكي جيه برااا اطلعيله
اسماء حاضر
ودخلت غسلت وشها وطلعت شافت اخوها دموعها نزلت
مين عمل فيك كدا يا سليم
سليم وهو بيمسحلها دموعها واخدها في حضنه انا كويس يحبيبتي
اسماء كويس ازاي يعني انت مش شايف وشك
سليم المهم انت عامله ايه انا كويسه الحمدلله
سليم وحشتيني اوووي
اسماء وانت كمان وحشتني اوووي علي فكره
احمد بصلها بغيره من كلامها بيغير عليها من اخوها حتي
اسماء ايه رايك تتغدي معانا يا سليم انهارده دقايق والاكل يكون جاهز
سليم وهو بيبص لاحمد لاء ماليش نفس وقام وقف خلي بالك من نفسك ماشي
اسماء ماشي وانت كمان وحضنته تاني وودعها ومشي
اسماء بصت لاحمد اللي مش مديها اي اهتمام. وراحت قعدت جمبه ومسكت ايده انا اسفه مكنش قصدي كلام طلع مني وقت عصبيه
احمد وهو بيشد ايده الكلام اللي بيطلع وقت العصبيه ده بيقبي طالع من القلب
اسماء عيطت واتكلمت وقالت انت مصدقت لاقتيلي غلطه ومسكت فيها وسابته ودخلت تعيط في الاوضه
احمد مش هاين عليه دموعها راح وراءها شافها دافنه وشها في المخده وبتعيط
احمد وقفها واخدها في حضنه
اسماء انت مزعلني وبتحضني
احمد بصالحك وبعدين مين مزعل مين في واحده تقول لجوزها انت مش راجل ولا أد كلامك
اسماء بعياط ما انا اعتذرت وقولتلك غصب عني وبعدين انا مش عارفه احنا نهايه طريقنا ايه وخايفه انك تسيبني
احمد بحنيه وهو حاضنها اعتذارك مقبول
اسماء يعني مش زعلان مني خلاص
احمد بابتسامه لاء
اسماء اغمضت عيونها بارتياحيه وتنهيده وسندت برأسها علي صدره
احمد باسها من راسها واتكلم وقال ادخلي البسي هنتمشي سوا
اسماء وتجبيلي ايس كريم وورد احمر
احمد بابتسامه حاضر
اسماءراحت علي الدولاب وطلعت بنطلون اسود وشميز بيج وطرحه سودا ولبست وطلعت
احمدبغيره ايه اللي انت عاملاه ده
اسماء عامله ايه
احمد شعرك كله طالع برااا
اسماء هو فين ده
احمد وقفها قدام المرايه طب وايه ده
اسماء هو اللي كدا اعمل ايه يعني
احمد هتداريه ولا تنسي اننا نطلع
اسماء بدأت تداري شعرها
ها كدا كويس
احمد متتكرش تاني لوشفت شعرايه واحده طالعه برااا الطرحه هقصهولك
اسماءخافت فهي بتحب شعرها جدااا لاء والله ما هتتكرر تاني يا حبيبي بس مالكش دعوه بشعري والنبي
احمد وهو بيبصلها باعجاب شديد طب يلا عشان شكلي كدا هرجع في كلامي ومش هنخرج
اسماء عيب لما تقول ارجع في كلامي دي هو في وكيل نيابه بيرجع في كلامه بردوا
احمد بابتسامه لاء
اسماء اتعلقت في دراعه يلا يا حبيبي
احمد اخدها ونزلوا يتمشوا وجابلها ايس كريم وجابلها بوكيه ورد احمر حلووو اوووي
اسماء وهي بتشم في الورده ريحته حلوه اوووي
احمد عجبك
اسماء جداااا واكملت وقالت تعالي نتصور هات فونك عشان نسيت فوني
احمد طلع فونه وحاوطها بايده في الشارع ورفع الفون واخد صوره
اسماء كمان واحده بص هتمسك ايدي كدا وانا اصور
احمد مسك ايديها وهي اخدت صوره
اسماء ايه رايك
احمد بابتسامه حلوه اووي
اسماء بتبص لقت بنت واقفه راحت عليها ممكن تصورينا صوره
البنت اه طبعا واخدت منها الفون
احمد وقف واسماء وقفت جمبه. والبنت اخدتلهم صوره
اسماء شكرا يا قمر
البنت العفو علي ايه
احمد انا تعبت يلا بينا
اسماء ايه تعبت طب دا انا كنت عاوزه اروح الملاهي
احمد بصدمه نعععم ملاهي
اسماء في ايه دا احنا كنا المفروض روحنا من يوم ما اتجوزنا شبه الروايات ونقعد نلعب الله يا احمد يلا وديني
احمد نقعد نلعب يلا يبت قدامي ملاهي ايه وهبل ايه
وفي مكان ما ملئ بالضحكات
اللي طالعه من القلب
اسماء ههههههه شوفت حلوه ازاي
احمد هههههههه
اسماءوهي بتضحك انا تعبت ومش قادره
احمد وهو. وبينهج ايه مش كنت عاوز ملاهي
اسماء هو ده الحب يابلاش
احمد حب دا جنان
اسماء مشت قدامه بدلع
يا بيكون الحب جنون اما عمره مايكون
احمد خودي يبت رايحه فين
اسماء لفتله يلا نروح بقا عشان تعبت
احمد راح عليها ماشي يلا
واخدها مشوا
وبعد شويه كانوا وصلوا البيت
احمد ايه رايك لو نسمع فيلم سوا
اسماء بفرحه ماشي اختار فيلم علي زوقك
احمد اختار فيلم واسماء جابت فشار وشيبسي وقعدوا قعده رومانسيه
احمد محاصرها بتملك في حضنه
اسماء بتأكل شيبيي
احمد بيبصلها بحب ولسه هيبوسها لاقها بتحطله شيبسي في بؤه
احمد بوظتي المشهد الرومانسي اللي كنت هعمله
اسماء بصتله بوجه احمر وكسوف وباسته من خده ودفنت راسها في حضنه تداري كسوفها
احمد بابتسامه مكسوفه
اسماء وهي لسه مستخبيه في حضنه ايوا واسكت بقا
احمد حضنها بقوه وتملك
احمد عارفه نهايه الفليم ده ايه
اسماء اكيد هيتجوزا ويجيبوا وبنات وولاد كتيير واكملت وقالت صحيح انت بتحب البنات ولا الولاد اكتر
احمد كله اللي يجيبه ربنا كويس بس نفسي اجيب منك بنوته قمر شبهك
اسماء طب وهنسميها ايه
احمد اسماء
اسماء هتسميها علي اسمي
احمد ايوا
اسماء بتحبني اوووي كدا
احمد ايوا
اسماء طب ليه مش بتقولها كتيير
احمد عشان دي كلمه تتحس وتتعاش متتقالش لو اتقالت كتيير قميتها بتروح
اسماءاممممممم واكملت وقالت انا بحبك اوووي
احمد بضحكه لا دا انت تترزعي بوسه بقا وقبلها
اسماء اسكت بقا خلينا نكمل الفيلم
احمدبهزار وهو الفيلم في حضني
اسماء بصتله بزعل وطلعت من حضنه
احمد شدها لحضنه تاني واتكلم وقال كنت بهزر معاكي متزعليش مكانك اوعي تطلعي منه تاني
في مكان اخر
منه الوو ازيك يا باشمهندس سليم
سليم بضحكه كويس انت عامله ايه
منه الحمدلله تمام
سليم الحمدلله في حاجه ولا ايه
منه اه فيه بقالي فتره برن علي اسماء عشان اكلمها فونها مقفول وميس ليلي مش بترد عليا بردوا قولت اكلمك هي اسماء كويسه انا قلقانه عليها اوووي
سليم اه الحمدلله كويسه
منه ببراءه طب هي مش بترد عليا ليه هو انا زعلتها في حاجه
سليم في نفسه طب اقولها ايه دي دلوقتي
سليم لاء بس هي مضايقه شويه ومش عاوزه تكلم حد
منه طيب ممكن معلش اول ما تبقي كويسه ترد عليا
سليم حاضرومكملش كلامه سمعه صوت جمب منه
=انت يا زفته سايبه الشغل وواقفه ترغي في الفون
منه الفون وقع منه في الارض وبتوتر انا اسفه كنت بطمن علي
=مخصوم منك اليوم كله
منه بعيون كلها دموع ليه حضرتك دا انا واقفه علي رجلي من الصبح حرام عليك
=انا قولت اللي عندي وسابها ومشي
منه نزلت جابت فونها اللي وقع علي الارض
وبصوت مخنوق انا اسفه لازم اقفل دلوقتي
سليم بحده استني مين الحيوان اللي كان بيزعقلك ده
منه عيطت دا مديري في الشغل
سليم شغل هو انتي بتشتغلي واكمل وقال طب انت فين وانا اجيلك
منه لاء والنبي انا مش عاوزه مشاكل
سليم لاء متخافيش انت فين بس
منه قالتله علي عنوان شغلها
سليم راحلها وداخل بهيبه وملامح كلها حده شافها راح عليها سيبي اللي في ايدك ده
منه لاحظه بس هودي الطلب ده
سليم بقولك سيبي اللي في ايدك
منه لزمليتها ممكن تودي ده لتربيزه 8
زميلتها بتبص لسليم باعجاب واخدت منها الطلب ماشي بس انت عارفه سليم مهران منين يبت المحظوظه
منه يختي اسكتي وراحتله نعمم
سليم تعالي وراياء وراح علي مكتب مدير الطعم اللي منه بتشتغل ودخل
منه ماشيه وراءه ومش فاهمه ازاي يدخل كدا
=سليم بيه اتفضل وقام من علي الكرسي المكتب لسليم
سليم قعد واتكلم وقال اقعديخ يا منه
منه بتبصله ومبرقه عنيها وفاتحه بؤها
سليم بحده بقولك اقعدي
منه قعدت بخوف
ومديرها هيقعد
سليم بحده انا قولتلك اقعد
=قام وقف تاني وبص لمنه بغضب
سليم اعتذرلها
=افندم اعتذر لمين وكمل وهو بيشاور علي منه للبيت دي
سليم بحده انا مبكررش كلامي
=انا اسف
منه بتبص لسليم بابتسامه كلها فرحه
سليم تقدر تتفضل بقا اعتبر نفسك في اجازه
=اجازه ازاي يعني
سليم يعني انت مرفود
واكمل وهو بيشاور علي الباب برااا
طلع بغضبه وعصبيته
منه انا مش فاهمه اي حاجه ممكن تفهمني ايه اللي حصل
سليم والله المطعم بتاعي وموظف مش عاجبني طردته
منه هو المطعم ده بتاعك
سليم اه بتاعي
واكمل بتشتغلي ليه انت لسه صغيره علي موضوع الشغل ده
منه بتوتر ما هو انا ودموعها نزلت لازم اشتغل قبل الكليه ما تفتح عشان اجيب مصاريف الكليه
سليم وقام وقعد قصادهاليه طب واهلك فين
منه اختي كانت بتشتغل وخطيبها قعدها من شغلها وماما كانت بتشتغل ممرضه بس تعبت ومبقتش تشتغل. وبابا الله يرحمه
سليم بحنيه حط ايده علي خدها ومسحلها دموعها
منه في نفسها بضعف يخربيتك هقوم ابوسك دلوقتي وانت عاجبني اصلا وبتبصله بتوهان
اححححم
سليم انا مستعد اتكفل بمصاريفك كلها
منه بصتله بزعل واتكلمت وقالت شكراً بس مش انا اللي اقبل بكدا كرامتي متسمحليش
سليم انا مش قصدي كدا
منه طيب بعد اذنك هروح اشوف شغلي
سليم اتفضلي
سابته وطلعت
سليم بتنهيده يخربيتك اول واحده تهزني بعد ملك
طلعلها واتكلم وقال يلا يا منه
منه علي فين
سليم هروحك
منه بس انا لسه ورايا شغل
سليم بقولك يلا
منه طلعت معاه واخدها يوصلها وقبل ما يوصلوا اتكلمت منه ببراءه وقالت هي اسماء كويسه مش عارفه ليه حاسه ان هي زعلانه مني بس انا معملتش حاجه والله طب هي ليه قافله فونها
سليم بكدب قولتلك مضايقه شويه وفي نفسه اما اشوف الباشا هيعمل مع اهله ايه بقا
منه وانت سيبتها وجيت ليه مش هي اختك المفروض تبقا جمبها
سليم ورايا شويه شغل هنا وهرجعلها
منه طب بالله عليك خلي بالك منها واول ما تشوفها خليه تكلمني
سليم في نفسه انت ازاي برئيه كدا
وبعد شويه كانوا وصلوا تحت بيت منه
منه شكرا علي التوصيله دي
سليم لاء مفيش بينا الكلام ده
منه نزلت وطلعت لبيتها
وسليم مشي راح علي بيته
وفي صباح يوم جديد
في منزل وكيل النائب العام
اسماء بابتسامه صباح الخير يا قره عيني
احمدبابتسامه صباح النور يا حبيبي
اسماء هتروح النيابه
احمد ايوا
اسماء وهي بقوم بنشاط من الفراش هحضر الفطار علي ما تلبس وجرت علي المطبخ
احمد قام اتوضي وصلي ولبس وطلعلها
كان لابس بدله ومتشيك وبرفانه اللي مالي البيت
احمد دخل المطبخ وشافها واقفه بتحضر الاكل
حضنها من ضهرها واتكلم وقال حبيبي بيعملي فطار بنفسه
اسماء بكسوف منه ووشها احمر يعني معملش فطار ليك هعمل لمين
احمد وهو دافن راسه في عنقها طب بسرعه عشان هتاخر
اسماء وهي بتشيل ايده ما انت لو بعدت كدا شويه مش هتتاخر
احمد بعد عنها وسند بجمبه ع الحيطه وربع ايده لحد ما حضرت الفطار وقعدوا يفطروا مع بعض
احمد ايه لسه بردوا عاوزه تدخلي هندسه
اسماء ايوا هو انت عاوزني ادخل حاجه تانيه
احمد لاء طبعا انا بسألك بس عشان هقدملك انهارده
اسماء بحماس. وابتسامه هو هندسه وبس مفيش كلام وابقا الباشمهندسه اسماء محمد مهران
احمد احلا باشمهندسه دي ولا ايه
اسماء احلا مودي دا ولا ايه
احمد وهو بيكز علي اسنانه مش قولنا بلاش زفت مودي دي
اسماء بدلع ايه بدلعك يا مودي
احمد بردوا واكمل بصي يحبيبتي انا وكيل نيابه تخيلي بقا حد سمعك وانتي بتقوليلي مودي دي هيبتي تروح فهمتي
اسماء بصتله يعني انت موافق اقولك مودي واحنا لوحدنا لكن
قدام الناس
احمد بيه او احمد باشا ماشي موافقه
احمد ضربها في راسها بخفه
بيه ايه وباشا ايه انا جوزك يعبيطه انتي
اسماء قول والله انت جوزي تصدقك مكنتش اعرف
احمد ههههههههه
اسماء وهي بتضحك
شوف لما بتضحك بيقي شكلك حلو ازاي اضحك علي طول يا احمد
احمد قرب منها وانتي كمان شكلك حلو لما بتضحكي اضحكي دايما
اسماء مسكت ايده طول ما انت معايا وجمبي وبخير هكون مبسوطه دايما
احمد حتي لو مكنتش بخير اضحكي يحبيبتي وحضنها
وبضحكه اخرتيني يا رغايه
وسابها ونزل راح علي شغله
في قصر سيف الانصاري
سيف احمد في شقته من امبارح والبيت اخت سليم دي معاه
عمر وانت عرفت منين يا بابا
سيف الرجاله بتراقبه
عمر ازاي تعمل كدا يا بابا
سيف كنت عاوز اتأكد بنفسي عشان اعرف اواجه
قاطعهم رن فون سيف
سيف الو عملت ايه
=احمد باشا نزل من شقته ورايح النيابه تقريبا
سيف ماشي خلي بالك لو شافك مش هيرحمك
=متقلقش يا باشا
احمد بيبص في مرآيه العربيه ومعقد حواجبه عربيه سودا ماشيه وراء من وقت ما طلع
احمد توه الطريق عشان يعرف اذا كانت بتراقبه ولا لاء
العربيه فضلت ماشيه وراء
وقف قدام مول ودخل شويه وخرج تاني
ركب العربيه وكمل طريقه والعربيه بردوا وراء
احمد الو هبعتلك نمر عربيه عاوزك تعرفلي العربيه دي باسم مين
=تمام بس لوحضرتك في حد معين شاكك فيه تبقا وفرت عليا كتير
احمدلاء
ووصل النيابه وشاف شغله وبعد شويه جاله اتصال
احمد ها باسم مين
=باسم شركه الانصاري
احمد بصدمه ايه انت متأكد
=ايوا يا باشا
احمد طب شكرا وقفل وحط رأسه بين ايده وفي نفسه كدا بابا اكيد عرف هو سليم الواطي مفيش غيره عملها
وطلع راح علي شركه سليم ودخل بكل غضب
سليم ابونسب رجليك اخدت علي هنا كتيير
احمد وايدي اخدت علي كدا بردوا وقام ضربه في وشه
سليم بادله نفس الضربه
احمد راح عليه ومسكه من هدومه وحيات امك يا سليم لاربيك علي اللي عملته ده
سليم انا معملتش حاجه
احمد تنسي اختك خالص ودور الاخ البريئه اللي انت بتمثله عليها ده شيله وابعد عننا انت فاهم
سليم اممم شكلك كدا خايف ومش عارف هتواجه سيف بيه ازاي بعد ما عرف ولا كنت ناوي تخبي جوازك من اختي
احمد غبي يا سليم وسابه ونزل ركب عربيته وساق وبعد شويه وصل لشقته ودخل
اسماء شافته جرت عليه وحضنته وحشتني
احمد كان محتاج لحضنها فضل حاضنها شويه
اسماء انت كويس يحبيبي
احمد وهو بيطلع من حضنها ايوا يحبيبتي
اسماء انت متأكد
احمد ايوا
ودخل اوضته وغير هدومه وقعد علي السرير
شكلك كدا خايف ومش عارف هتواجه سيف بيه ازاي بعد ما عرف ولا كنت ناوي تخبي جوزاك من اختي
كلام سليم كانت بتتردد في تفكيره اللي دفعه ان يروح لاهله ويتكلم معاهم وينهي الموضوع
وجيه ينزل
اسماءانت رايح فين ومتشيك كدا
احمد نازل هروح مش وجاي
اسماء طب صليت ايه رايك لو نصلي سوا
احمد بصلها واتكلم وقال لا مصلتش وقفل الباب تاني هنصلي سوا
اسماء دخلت اتوضت ولبست اسيدال اسود واحمد اتوضي
وصلوا مع بعض
اسماء وهي ساجده يارب اللهم اني اسألك بكرم وجودك ان تحفظه وترزقه الصحه والعافيه وتسعد قلبه وتجعل الرزق له ميسراً حلالاً طيباً يارب هو حبببي وجوزيخ
احمدسمعها رغم ان صوتها كان واطي جدااا ومش مسموع
احمد الحمدلله يارب معرفش انا عملت ايه عشان ترزقني بقلب. طيب بالشكل ده بس كل اللي متأكد منه ان ده من كرمك يارب
وخلصوا صلاه
واسماء بضحكه معاك تصريح رسمي بالنزول بعد ما صليت كدا انا مش قلقانه عليك
احمد ابتسم وحضنها واتكلم وقال ربنا يخليكي ليا يارب يحبيبتي
اسماءويخليك ليا يحبيبي
يلا بقا روح مشوارك ومتتأخرش عليا
احمد ماشي يحبيبتي وسابها ونزل راح علي القصر
وبعد شويه كان وصل وشاف امه قاعده لوحدها في الجنينه
مريم شافته جرت عليه وحضنته حبيبي وحشتني يا احمد كنت فين الفتره اللي فاتت دي كلها
احمد كنت مشغول شويه يا ماما انا اسف
مريم حطت ايديها علي وشه وباهتمام مالك يحبيبي
احمد كويس حبيبتي والله
واكمل بابا وعمر فين
مريم جوا كلهم تعالي يلا كلهم قلقانين عليك ودخلوا
سيف شافه داخل قام وقف واتكلم وقال اهلاً بالعريس
مريم بصتله بصدمه عريس
سيف يا تري بقا وديت عروستنا شهر عسل فين
مريم متفهموني في ايه عروسه ايه وايه الكلام اللي انت بتقوله ده يا سيف
سيف ما ترد يا باشا
احمد بصله واتكلم وقال ايوا ماما انا اتجوزت
مريم يعني ايه يعني يا احمد اتجوزت ازاي من غير ما نعرف
سيف لاء ومش اي جوازه دي تبقي اخت سليم مهران اكبر نصاب في البلد وراح عليه ومسكه من هدومه انت عارف انت عملت ايه
عمر وقف بينهم واتكلم وقال اهدي يا بابا
مريم عيطت
سيف يتصلح غلطتك دي يا تطلع براا بيتي ولا عاوز اشوف وشك ولا انت ابني ولا اعرفك
احمد انا مغلطتش انا اتجوزت البنت اللي بحبها
سيف البنت اللي انت بتحبها دي هتدمر مستقبلك
احمد هتدمر مستقبلي في ايه
سيف انت ناسي انت ايه وكيل نيابه اتجوز واحده اخوها رد سجون
احمد والله لو شغلي هيبقي عائق بيني وبين جوازي يبقي. بلاش منه
سيف بعصبيه مفرطه.عاوز شغلك
انت عارف اللي المكانه اللي انت فيها دي كام واحد غيرك اتمناها ومقدرش يوصلها واكمل وقال اه ما انت جاتلك علي الجاهز وانت قاعد وحاطط رجل علي رجل
يوسف اهدي يا سيف
سيف هطلقها انت فاهم
احمد انا مش عيل عشان حضرتك تمشيني يا بابا ومرآتي مش هطلقها
سيف راح عليه ورفع ايده وقفه صوت مريم لاء يا سيف
احمد بيبص لابوه اللي عمره ما رفع ايده عليه بيرفعها عليه دلوقتي وطلع بعصبيته وغضبه وراح علي عربيته
مريم جرت وراءه وبتشده من دراعه بلاش تسوق انت يا احمد. ونادت بصوت متقطع مصطفي
احمد شد دراعه من مريم اللي وقعت في الارض
وركب العربيه
مصطفي راح عليه مريم هانم
مريم متسبهوش يا مصطفي روح وراءه بسرعه
مصطفي حاضر يا هانم بس قومي الاول
عمر ماما وراح عليهاهو وياسمين
مريم بعياطروح وراء اخوك يا عمر بسرعه
عمر طلع ركب عربيته وراء احمد اللي كان بيسوق بسرعه جنونيه
عمر قد ر يلحقه بعربيته
عمر اهدي يا احمد
احمد بصوت عالي ارجع يا عمر وفقد سيطرته علي العربيه واتلقبت بيه تلت مرات
عمر وقف عربيته ونزل بسرعه وراح علي عربيه احمد
عمر طلعه من العربيه بسرعه
عمر نزل لمستواه و بضعف اححمد
احمد كان بينزف من راسه جامد ومن انفه
عمر جاب فونه واتصل بالاسعاف
اللي وصلت في دقايق ونقلته المستشفي ودخلوا العمليات علي طول
عمر قاعد في الارض بضعف وهدومه كلها دم
عمر الو يا بابا
سيف انت فين يا عمر
عمر. بضعفاحمد عمل حادثه يا بابا
سيف الفون وقع من ايده في الارض
عمر الو الو
ياسمين شافت عمها قاعد وفي صدمه وحاله زهوب والفون مفتوح
ياسمين عمو سيف واخدت الفون
ياسمين في ايه ياعمر
عمر بابا كويس يا ياسمين
ياسمين مش عارفه انت قولتله ايه يا عمر
سيف شد الفون ابعتلي عنوان المستشفي
وبصوت عالي مصطفي
مصطفي ايوا يا سيف بيه
تعالي معايا بسرعه احمد عمل حادثه
مصطفي بخوف امتا ده حصل
سيف يلا يا مصطفي
ياسمين طلعت فونه واتصلت علي عمر وبتعيط انت فين يا عمر عشان اجي
عمر خليكي يا ياسمين ومتخليش ماما تعرف اي حاجه
ياسمين طب هو كويس يا عمر
عمر معرفش دخلوا العمليات وانا برااا مش عارف اي حاجه
ياسمين قولي انت فين وانا اجيلك يحبيبي
عمر قولتلك خليكي عندك وماما يا ياسمين اوعي تعرف حاجه
ياسمين حاضرر يا عمر وقفلت معاه
عند اسماء بخوف احمد اتأخر اوووي وفونه مقفول
انا هكلم سليم
وكلمته
سليم الو يا حبيبتي عامله ايه
اسماء انا كويسه هو احمد معاك او شوفته انهارده
سليم لسه هيتكلم قاطعه فارس اللي داخل بينهج الحق يا سليم احمد عمل حادثه وفي المستشفي
اسماء روحت فين يا سليم
سليم لاء يا اسماء مشفتهوش وقفل الفون وبص لفارس
امتا ده حصل
فارس من شويه
سليم عرفت المستشفي اللي هو فيها
فارس اه عرفنا
سليم طب يلا
فارس هتروحله
سليم ايوا طبعا بس هنعدي ناخد اسماء الاول معانا
فارس طيب اجيب الرجاله معانا عشان لو
قاطعه سليم لاء يا فارس ويلا
عند اسماء قاعده مستنيه احمد وخايفه عليه اوووي
اكلم مصطفي السواق
لاء احمد هيزعقلي لاء انا هكلمه واللي يحصل يحصل بس رقمه مش معايا اوووووف
احمد سايب فونه التاني هنا
دخلت الاوضه بسرعه جابت الفون وفتحته واخدت رقم مصطفي
في المستشفي
مصطفي بص في الفون شاف رقم غريب
مردش
اسماء رد بقا
فضلت وراء لحد مارد
اسماء الو يا مصطفي
مصطفي بصوت واطي اسماء هانم
اسماء ايوا انا هو احمد بيه معاك
مصطفي احححم ايوا معايا
اسماء طب ممكن تديله الفون عاوزه اكلمه
مصطفي لاء مش هينفع
اسماء هو ايه اللي مش هينفع
مصطفي اصل احمد بيه عمل حادثه
اسماء بخوف وخضه اييه عمل حادثه انت بتقول ايه
مصطفي متقلقيش يا هانم هو هيبقي كويس انشاءالله
اسماء ودموعها نازله طب قولي المستشفي اللي هو فيها
مصطفي بلاش يا هانم
اسماء بترجي وصوتها اللي كل خوف ووجع علي حبيبها الله يخليك عشان خاطر احمد وسابت الفون من ايدها وحطت ايدها علي وشها وقعدت في الارض وعيطت بحرقه
سليم كان وصل هو وفارس قدام البرج
سليم هطلع اجيبها واجي وطلع وطرق الباب
اسماء فتحت الباب واول ماشافت سليم اترمت في حضنه وكأنه هو النجده اللي ربنا باعتهلها
سليم اهدي
اسماء بعياط هيستيري احمد عمل حادثه يا سليم
سليم طب ممكن تهدي وادخلي البسي وانا هوديكي انا اصلاً كنت جايه اخدك تروحيله هو كويس متقلقيش والله
اسماء مسحت دموعها ودخلت لبست بسرعه وطلعتله
اسماء يلا
سليم اخدها ونزلوا وراحوا علي المستشفي
وبعد شويه كانوا وصلوا
في المستشفي
مريم بعياط انت السبب يا سيف احمد لو جراله حاجه والله ما هسامحك
عمر ماسك ايد ياسمين وبيضغط عليها مش قولتلك اوعي ماما تعرف عاجبك كدا
ياسمين بوجع والله هي سمعتني وانا بكلمك فقولتلها
انا اسفه وبعدين هي كدا كدا كانت هتعرف
عمر ساب ايديها وبيبص لسليم وفارس اللي داخلين واسماء معاهم
اسماء بخوف سليم
سليم نعم يحبيبتي
اسماء انا خايفه
سليم متخافيش تعالي وراحوا عليهم
عمر بحده تأخدك اختك وتمشي
سليم بصله ومردش عليه
سيف راح عليهم واتكلم بحده وقال اطلعوابراااا
قاطعهم خروج الدكتور من اوضه العمليات
راحوا عليه بسرعه كلهم
الدكتور بهدوء اطمنوا متقلقوش الحمدلله قدرنا نوقف النزيف وتخطي مرحله الخطر وهيتنقل العنايه لحد مايفوق
مريم طب هو هيفوق امتا يا دكتور
الدكتور بكرا او بعده بالكتيير
مريم طب انا ممكن اشوفه ولو من بعيد حتي
الدكتور اه ممكن بس هيكون من براا لمصلحته طبعا
مريم راحت علي الاوضه اللي فيها احمد و واقفه برااا بتبص عليه ودموعها نازله علي ابنها
سيف بحده عمر خلي الرجاله تطلعهم برااا
عمر حاضر يا بابا
ودخلت رجاله سيف وراحوا علي سليم وفارس واسماء وبيطلعوهم براا المستشفي
سليم. وهو متحاصر ومتكتف نزل ايدك من عليها بقولك
اسماء كان اتنين بيجرجروها لبراا وبتعيط ومش عاوزه تمشي غير اما تشوف احمد وتطمن عليه
فارس سيبها يا حيوان دي تبقي مرآت احمد باشا
رجاله سيف بيرموا اسماء علي الارض بدون اي ريأكشن لكلام فارس كلام سيف يمشي علي الكل حتي علي أحمد نفسه وسابوا سليم وفارس
سليم طلع جري عليها وفارس كمان
سليم انت كويسه
اسماءصرخت بصوت عالي بطني يا. ابيه مش قادره
سليم بخوف في ايه مالك
اسماء بعياط مش عارفه
فارس يلا نوديها مستشفي تانيه يا سليم
سليم وهو بيبص للحراسه اللي واقفه قدام باب المستشفي وشايلين السلاح فارس الكلاب دول ميستناش منهم واحد انت فاهم وشااال اسماء وراحوا بيها علي مستشفي تانيه والدكتور كشف عليها
الدكتور بابتسامه الف مبروك
اسماء مبروك علي ايه
الدكتور علي الحمل
اسماء هو انا حامل
الدكتور اه بس انت محتاجه راحه الفتره اللي جايه دي وتأخدي بالك من الاكل و تأكلي كويس هطلع اطمنهم برااا قلقانين عليكي
وطلع
سليم بلهفه طمني يا دكتور
الدكتور بابتسامه ادخلها وهي تطمنك
هي مين اللي تطمني
الدكتور مرآتك وسابه ومشي
سليم ايه الهبل ده ودخل لاسماء اللي دموعها نازله
سليم راح عليها وبحنيه مالك
اسماء بعياط انا حامل
سليم بصدمه ايه دي عملتوها ازاي دي
اسماء اتكسفت وبصت في الارض وبدأت تفرك في ايديها واتوترت من كلام سليم
سليم حضنها واتكلم وقال مبروك يحبيبتي
اسماء الله يبارك فيك واكملت وقالت انا عاوزه اشوف احمد
سليم حاضر والله لاخليكي تشوفيه بس بكرا
اسماء بدموع مش هقدر استني لبكرا انا خايفه عليه اوووي
سليم. هوكويس والله متقلقيش وماسك ايديها الصغريتين هتبقي اصغر واحلي ماما في الدنيا
اسماء وانت هتبقي احلي خالو في الدنيا
سليم قبلها من جبينها واتكلم وقال مش عاوزك تخافي منهم طول ما انا موجود
اسماء حاضر
واخدها ونزل
فارس سايق وسليم راكب وراء هو واسماء
فارس بيبص لسليم في المرآيه وكأنه بيقوله قولتلك نأخد الرجاله معانا بس انت اللي مردتش
سليم بحده فارس الكلاب بتوع سيف دول ميستناش كلب فيهم انت فاهم تخلصواا عليهم انهارده قبل بكرااا
اسماء بخوف وعيون كلها دموع بلاش والنبي يا ابيه عشان خاطر احمد في المستشفي حتي الله يخليك
سليم بهدوء وبيمسحلها دموعها ممكن تهدي
اسماء لاء اوعدني الأول انك مش هتعمل حاجه ليهم وسيبهم
سليم حاضرر
فارس بصله بغضب واتكلم وقال هنروح فين البيت ولا ايه
سليم اه اطلع علي بيتنا
اسماء ممكن طلب
سليم ايه ي حبيبتي
اسماء انا منه وحشتني وعاوزه اروح اقعد عندها
سليم انا هجبيهالك انهارده
اسماء هتجبيهالي ازاي
سليم من بيتها هقولها اسماء عاوزكي
اسماء طيب ماشي هنعدي نجيبها
سليم لاء روحي غيري هدومك واستنيها وانا هجيبهالك
اسماء ماشي
بعد شويه وصلوا بيت سليم
وسليم دخل اسماء اوضه ونيمها علي السرير وغطاها
سليم نامي شويه علي ما اجيبها
اسماء حاضر
سليم طلع شاف فارس واقف في الصاله
فارس هتنزل تجيب منه دي
سليم اه وراح يفتح الباب عشان ينزل
فارس استني خودني معاك اكيد مش هقعد مع اختك لوحدنا
سليم ابتسم ولف ليه واتكلم وقال راجل يا فااارس
فاارس طول عمري
ونزلوا
فارس راح يتمشي شويه وسليم راح يجيب منه
عند منه فب بيتها كانت لابسه بيجامه ضيقه جدااا وعامله شعرها بطريقه عشوائيه
منه بصوت عالي وكل عصبيه جاييه اهووو يا اللي بتخبط الصبر يا ناس
وفتحت
سليم انبهر بجمالها وفضل متنح فيها
منه بتوتر من نظراته انت جايه تعمل ايه عندنا
سليم بتوهان وهيام مش عارف
منه احححم
سليم فاق من شروده اتكلم وقال ادخلي البسي هدومك وتعالي
منه علي فين
سليم محضرلك مفأجأه
منه مفأجأة ليا انا
سليم ممكن تدخلي الاول عشان مفيش حد يشوفك بالمنظر ده
منه ماله منظري بقا انشاءالله وبصت علي نفسها وحطت ايديها علي راسها
اعاااااا ودخلت جري
سليم ابتسم علي منه ووقف يستناها
منه بعد ربع ساعه طلعتله اهوو اديني جاهزه ايه بقا المفأجأة
سليم بجرأة مسك ايديها وسحبها وراءه ونزل فتحلها باب العربيه وركبها
وراح بيها علي بيته
وبعد شويه وصلوا قدام بيت سليم
منه باستغراب هو بيت مين ده وحايبني هنا ليه
سليم بيتي
منه بصدمه بيتك طب جايبني ليه واكملت بعصبيه وقالت انت فاكريني ايه واحده من اللي تعرفهم لاء يا بشمهندس سليم
سليم ممكن تهدي
منه انا مش فاهمه ايه البرود اللي انت فيه
سليم بزعل من كلامها انزلي يا منه اسماء فوق
منه بفرحه قول والله رجعت امتا
سليم هي هتقولك
منه ماشي وفتحت الباب ولسه هتنزل بصت لسليم واتكلمت وقالت انا اسفه
سليم ولا يهمك
منه تمام ونزلت ودخلت البيت
بتدور علي اسماء في كل الاوض
منه بفرحه اسماء سمسم
انتي يبت
اسماء من وراءها وبصوت واطي ومبحوح منه
منه راحت عليها وحضنتها وحشتيييني يا اسماء
اسماء حضنت منه وانهارت في حضنها من العياط
منه في ايه مالك كل دي دموع عشاني وبدأت تمسحلها دموعها
اسماء بصوت كل وجع انا تعبانه اوووي يا منه ومش عارفه اعمل ايه
منه انت لسه بتفكري فيه يا اسماء انسي بقا يبنتي وبعدين انت اللي بعدتي عنه
اسماء منه انا حامل يا منه
منه بصدمه ايييه انت بتقولي ايييه ازاي يعني وحامل من مين انا مش فاهمه حاجه
اسماء حامل من جوزي يا منه
منه جووزك انت اتجوزتي يا اسماء واتجوزتي مين
اسماء حطت ايديها علي رأسها وكانت هتقع
منه سندتها وقعدتها علي السرير
منه احكيلي يا اسماء انا مش فاهمه حاجه
اسماء انا واحمد اتجوزنا يا منه
منه في السر اتجوزتوا في السر
اسماء لاءطبعا يا منه
وبدأت تحكي لمنه
عند سليم كان كلم فارس وراحوا علي شقه تانيه ليهم عشان يسيبوا منه واسماء علي راحتهم
سليم زودت حراسه علي البيت
فارس ايوا يا سليم واكمل هتعدي رميتهم لاختك دي بالساهل كده
سليم عايزيني اعمل ايه يا فارس احمد في المستشفي
واسماء خايفه عليه
فااارس احمد احمد وبعدين انت نسيت اللي عمله فيك زمان دا دخلك السجن ظلم
سليم فااارس مش عاوز كلام في اللي فات. احمد جوز اختي
فارس جوز اختك ابوه طردها انهاردة من المستشفي
سليم لما يفوق هيعرف بكل ده وبعدين لو مقدرش ينفذ وعده لبابا بابا هيطلقها منه
فارس وانت لازمتك ايه
سليم بصله بحده وبعصبيه ما تظبط كلامك يا فارس انت هتجنن ولا ايه
فارس حاضر
عند اسماء ومنه
اسماء كانت حكتلها كل حاجه
منه واخده اسماء في حضنها وبتعيط علي حاله صحبتها
اسماء بعياط منه هو انا انفع انزل البيبي ده
منه تنزليه ليه يا اسماء انت حامل من جوزك واهلك هما اللي مجوزينك ليه وبعدين هو انت فاكره الاجهاض ده حاجه سهله دا انت ممكن تموتي فيها
اسماء يريت والله اموت وارتاح من اللي انا فيه
منه بعد الشر عليكي يحبيبتي
اسماء يا منه انا لازم انزله عشان اول ما احمد يبقي كويس هطلب منه الطلاق قالت كلامها ودموعها اللي نازله بغزاره
منه ليه يا اسماء كده هو ذنبه ايه
اسماء هو ايه اللي ليه. ابوه خلاهم يجرجروني ويرموني براا المستشفي وانت تقولي ليه واما بقا عن احمد هو ذنبه ايه فهو السبب في اللي انا فيه ده اتصرف بتهور وقدر يقنع بابا واتجوزني من وراء اهله
واكملت وهي بتقوم وبتلبس الحجاب انا هنزل اللي في بطني ده انا مش عاوزه اي حاجه تخليني معاه دقيقه واحده
منه لاء يا اسماء مش هسمحلك تعملي كداا
اسماء يا منه ارحميني بقا خليني ادفن الحب ده وكل حاجه وارجع لحياتي البسيطه مع ماما وبابا انا احمد مش ليا من الاول يا منه
يريتني سمعت كلام ماما يريتني اخدت اهانات الناس من الاول وسخريتهم من حبي لوكيل النائب العام وبعدت عنه
منه مسكت ايد اسماء وحطتها علي بطنها
اسماء حست بقلبها انتفضت بمجرد انها حطت ايديها وادراك انها عاوزه تموت ابنها بايديها
منه حسيتي بايه
اسماء عيطت وحضنت منه حاسه وكأنه جزء من روحي
منه ادخلي اتوضي وصلي وادعي ربنا يقف جمبك انت وابنك ويشفيلك جوزك اللي هو النص تاني من روحك
اسماء حاضر يا منه ودخلت اتوضت
منه دخلت اوضه تانيه وفتحت في العياط ليه يارب يحصل فيها كل ده هي معملتش حاجه وحشه
سليم هكلم منه اسألها علي اسماء
منه مسحت دموعها وبصوت مخنوق كويسه الحمدلله
سليم مالك يا منه
منه انا زعلانه اووي عشان اسماء ليه يحصل فيها كداا هي ذنبها ايه ان انت اخوها رد السجون وان احمد وكيل نيابه
سليم ده بيبقي نصيب
منه طب انت هتودبها بكرا تروح تشوف احمد
سليم هحاول اعرف ادخلها بطريقه رجالة سيف محاصرين المستشفي كلها
منه لاء لازم تتصرف وتعرف تدخلها عشان تتكلم معاه
سليم حاضر
اسماء وقفت تصلي وهي ساجده يارب ارحمني يارب انا تعبانه والله مش قادره ومش عارفه اعمل ايه ودموعها اللي غرقت السجاده لحد ما نامت علي سجاده الصلاة ومحستش بنفسها
منه قعدت لوحدها برااا وبعدين دخلتلها شافتها نايمه علي الأرض اترعبت عشانها
اسماء حبيبتي ف ايه
اسماء قامت متخافيش يا منه انا نمت
منه بحنيه طب قومي يلا
واخدتها نيمتها علي السرير وغطتها وقعدت جمبها وماسكه ايديها وبتحاول تطمنها
اسماء بتبص لمنه بعيون كلها دموع
عارفه يا منه انت احن عليا من كل الدنيا دي
منه بهزار اممم وبغمزه احن من احمد نفسه
اسماء لاء احمدحنيته حاجه لوحدها كدا
منه بغيره من احمد اللي بيشكل جزء كبير من حياتها
طيب يختي اشبعي با احمد بتاعك ده وبحنيته وسابتها وطلعت
اسماء ضحكت غصب عنها هبله بتغيير عليا من جوزي
في صباح يوم جديد
عند احمد في المستشفي
احمد بيفوق وحط ايده علي رأسه بألم اهااا
الممرضه طلعت تنادي للدكتور بسرعه
الدكتور جيه وعمل اللازم
الدكتور حاسس بايه يا باشا
احمد بألم دماغي هتتكسر هو في ايه
الدكتور حضرتك عملت حادثه وكنت بتنزف الخبطه اثرت عليك شويه بس انشاءالله هتبقي كويس
الف سلامه عليك
احمد الله يسلمك
طلع الدكتور لعيله احمد كلهم كانوا واقفين برااا
سيف طمني يا دكتور احمد عامل ايه دلوقتي
الدكتور اطمنوا هو كويس وفاق الحمدلله
سيف بتنهيده طب انا ممكن ادخله
الدكتور اه طبعا هتدخلوا بس بلاش كلكم مره واحده يعني
مريم انا اهدخله انا الاول وفتحت الباب ودخلت راحت علي احمد الف سلامه عليك يحبيبي
احمد اتعدل الله يسلمك يا ماما
مريم حضنته وعيطت كنت خايفه عليك اوووي
احمد بحنيه انا كويس يحبيبتي متقلقيش
مريم مرآتك جات هنا امبارح
احمد اسماء جات هنا
مريم ايوا جات
احمد طب هي برااا
مريم بعياط لاء ابوك خلاه الرجاله يطرودوها برااا المستشفي
احمد بعصبيه انت بتقولي ايه يا ماما
مريم حست انها اتصرفت بغباء اتكلمت وقالت اهدي والنبي لو عرف ان انا قولتلك حاجه قاطعها
احمد بعصبيه مصطفي كان فين من كل ده
مريم ما هو مصطفي السواق هيعارض ابوك يا احمد
احمد قام من علي السرير وسند علي الحيطه وهيفتح الباب
مريم لاء يا احمد انت لسه تعبان
احمد حط ايده علي راسه بتعب وآلم شديد ابعتيلي مصطفي
مريم حاضر هخليه يدخلك
احمد قعد تاني علي السرير ومصطفي دخله بخوف
مصطفي الف سلامه عليك يا باشا
احمد بحده كنت فين لما جرجروا مرآتي ورموها برااا
مصطفي ما انا حضرتك يعني سيف بيه هو اللي أمر بكدا
احمد قام واتكلم وقال هات هدومي خليني امشي من هنا
مصطفي حضرتك لسه تعبان
احمد بصله بحده انجز يا مصطفي
مصطفي جاب الهدوم لاحمد وساعده يلبسهم
وطلعوا من الاوضه
سيف في الطرقه انت رايح فين
احمد بصله ومردش وماشي ومصطفي سانده وطالع بيه
احمد لمصطفي هنروح بيت سليم
مصطفي حاضرر يا باشا
سيف مررريم انت اللي قولتي لأحمد
مريم بخوف لاء انا مقولتش حاجه
سيف بعصبيه اومال عرف منين يا مريم
عمر بابا احنا في المستشفي ممكن نروح بقا الناس هتتفرج علينا
سيف يلا يا عمر وطلعوا من المستشفي علي القصر
عند اسماء ومنه
اسماء الباب خبط
اسماء وهي بتجري اكيد سليم جاي عشان يوديني لأحمد وفتحت
واتصدمت لما شافت احمد واقف وساند بايده جمب الباب
اسماء دموعها نزلت
احمد حضنها ودخل وقفل الباب
وقعد علي اقرب كنبه قدامه
واسماء ما زالت في حضنه منهاره من العياط

احمد انا اسف يا حبيبتي انا السبب في كل اللي حصلك بس والله لأعوضك
اسماء بحنيه ودموع نازله انت كويس يا حبيبي انا كنت خايفه عليك
احمد ايوا يحبيبي كويس
اسماء انا كنت هجيلك دلوقتي يا احمد والله انت جيت ليه انت اكيد تعبان
احمد مش انتي جيتي امبارح وطلعوكي براا المستشفي
اسماء حطت وشها في الأرض ودمعتها منشفتش
احمد مسحلها دموعها واخدها في حضنه بحنيه. ودموعه خانته ونزلت علي حال

يتبع…..



التاسع عشر من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close