رواية حبيبي الشبح الفصل الثاني عشر 12 بقلم سوس خليل
يونس بعد ما شرح ليها الخطه : ها فهمتي كده
ياسمين كانت سرحانه
يونس بأستغراب : ياسمين
يونس بصوت عالي : يااااااااااااابت
ياسمين اتخضت وفاقت
ياسمين بخضه : يوووه خضتني يا اسمك ايه في ايه
يونس : يا اسمك ايه انتي يا بت انتي واقعه علي دماغك وإنتي صغيره
ياسمين بذهول : إيه ده عرفت إزاي هي المافيا سرها باتع كده
يونس بصدمه: سرها باتع لا يا اختي مش سرها باتع بس إحنا بنعرف الهبل من علي بعد
ياسمين بزعل : الله يسامحك يا يونس
يونس بسرعه : إيه ده إيه ده آنتي زعلتي أنا مكنش قصدي والله
ياسمين بضحك : وضحكت عليك وضحكت عليك
يونس بصدمه : ايه ده بقي انشالله
ياسمين بضحك : بهزر معاك يا شبح ياشبح لولولولي
يونس بصلها بذهول وراح بص لايمن شافه بيضحك
يونس بغضب لايمن : هو إنت يا بني عايش علشان تضحك في حاجات تانيه تتعمل علي فكرة
ايمن بضحك : البت دي فظيعه مش معقوله بجد
ياسمين طبطبت بإيدها علي دماغها زي ماتكون بتقولو تسلم
ولعبت حواجبها ليونس
يونس بصلها بغضب وهو بيدوس علي شفايفه إللي تحت بغيظ
ياسمين استخبت ورا ايمن تآني
ايمن بضحك انتي ايه يا بت هو إنت تعملي البلوه وتستخبي ورايا يا جبانه
ياسمين بصوت واطي : ياعم ده بيخوف وهو ميت اومال لما كان عايش كان عامل إزاي
ايمن بضحك : أخوف
ياسمين : يا راجل
ايمن ضحك
يونس بعصبيه : قوم روح يا ايمن انا مش ناقص قرف 24 ساعه ضحك قرفتني أخرس بقي انت مبتعملش حاجه غير إنك تضحك افصل شويه يا سوزان
ايمن بعد مكان بيضحك كشر : الله الله الله ولية بس الغلط يا شبح
يونس بسخريه: مزاجي كده اتهد بقي
ايمن بصله وسكت بس عايز يتضحك تآني بس مش عارف
يونس : وانتي يا ست سعاد يا حسني الله يرحمها ف قاطعته ياسمين بسرعه : بمناسبه الله يرحمها أكيد هي عندك صح ابقي سلملي عليها واقولها اني بحبها اوي
يونس : حاضر هسلملك عليها عقبال ماتروحليها وبعدين قال بهمس : بعد الشر
ياسمين بخضه : يلهوووووووي بعد الشر عليا انشالله إنت تقعد مع ابو لهب في زنزانة واحده
يونس : إنت يا بت انتي بتجيبي الكلام ده منين بخربيت لسانك
ياسمين بسخريه: منا أعرفك بقالي كتير من عاشر القوم يا أخويا
يونس نفخ : يا ولي الصابرين
ياسمين وايمن ضحكو عليه وبعد كده قاعدو مع بعض شويه
وجه معاد النوم وياسمين كانت لسه سخنه شويه ايمن كان بيعملها كمادات وطبعا كل ده ويونس قاعد بصصلهم بغيظ وغيره ميعرفش مصدرها إيه
طلع الصبح ايمن قاعد ومعاه يونس في إلاوضه سمعو صوت اغاني بره طلعو لاقو ياسمين مشغله اغاني ومسكه المنفضه ولبسه جلبيه وحاطها علي شعرها طرحه لقاها زي بتاعت الخضار ولبسه شبب وكان شكلها يضحك ايمن ضحك عليها ويونس بصلها بصدمه ومسكه المنفضه تنفض شويه وترقص شويه
ياسمين وهي بترقص بتغني : ( آنتي معلمه في الشياكه والاناقه نظره منك اقوي طاقه واخده جايزه في اللباقة بنت ناس متعلمه انتي معلمه برنسيسه بنت باشا دي بقلاوة لا بوغاشه قفلت علي قلبي بكاشه بوقها قد السمسمه) ايمن بصلها بضحك ودخل يرقص معاها وهو بيضحك وهي كمان بتضحك وكملو رقص ويونس بيبص ليهم بصدمه وهما بيرقصو
يونس بصدمه : يا ولاد المجانين
الباب خبط كلهم اتخضو وقفلو الأغاني
وايمن راح يبص في العين السحريه شاف بتاع الكهربا خد نفسو وراح قال لياسمين : بتاع الكهربا
ياسمين : طب استنا اخش اجيب فلوس
ايمن بعصبيه : تعالي يا اختي إنتي واقفه مع سوسن إستني أروح أنا افتح وادفع
ياسمين : يا ايمن علشان محدش يشوفك هما عارفين إن أنا بس إللي عايشه لوحدي
ايمن : ودي تفوتني هخش البس النقاب
ياسمين ضحكت : ماشي
دخل ايمن يلبس النقاب وخرج فتح الباب
ايمن : ايوه نعم
بتاع الكهربا: عليكو 300 جنيه
ايمن : طيب ثواني اخش أجيب الفلوس
بتاع الكهربا: اتفضلي
ايمن دخل وقف ورا الباب طلع الفلوس من جيبه واداها لبتاع الكهربا وبتاع الكهربا ادالو الوصل ومشي
ايمن قفل الباب وادا الوصل لياسمين : خدي عدي الجمايل بقي
ياسمين بضحك : شكرا يا ايمن
ايمن : العفو العفو متتعوديش علي كده بقي
يونس ببرود: خلصتو العبط ده وبعدين بص لياسمين : اتفضلي لمي الميه والقرف ده
ياسمين بغيظ: أنا نفسي ارمي الميه دي فوق دماغك
يونس بصلها ببردو ودخل الاوضه
ياسمين بغيظ وصراخ: اااااه باااااارد
ايمن بضحك : معلش معلش تعالي يلا اسعدك في لم الشقه دي
ياسمين : والله أنا قولت محدش هيجبها غير أيموني يا عسل إنت
ايمن بضحك : أيموني طب يلا يلا ايمن ساعد ياسمين في تنضيف الشقه وبعد شويه خلصو وايمن قعد علي الكنبه بارهاق
ياسمين بضحك: معلش معلش انا عارفه ان الشقا وحش هخش اعملك فطار
ايمن بتعب: ياريت ونبي علشان خلاص هقع من طولي
ياسمين ضحكت ودخلت تعمل الفطار بعد شويه خرجت وكالو وبعدين ياسمين دخلت تاخد دش ونامت شويه
بعد المغرب صحيت خدت دش وبقت تشوف هتلبس إيه في
خروجه ناصر
طلعت فستان اسود شيك جدا وهيلز اسود وحطتو علي السرير
بعد كده قاعدت علي التسريحه بتحط الميكب ويونس جه ليها قعد السرير
يونس بغيظ: متقليش ميكب آنتي مش رايحه تقابلي مهند ده ناصر عادي
ياسمين وهي بتحط فونديشن : وانت مالك انا حره مش لازم ابقي متشيكه علشان اعجبو
يونس بغضب: تعجبي مين ياختي طب عالله أشوفك متقله يا ياسمين هيبقي يوم اسود
ياسمين بخوف مصطنع : اهدا يا شبح الله واخرج بقي علشان البس
يونس قام : ماشي ماشي يا ياسمين وخرج
ياسمين بضحك وغنا : كايده العزال انا من يومي كايده العزال ان من يومي ايوه آه هههههه وبعدين كملت ميكب بعد نص ساعه كانت مخلصه لبس وميكب وايمن ويونس كانو مستنينها بره
خرجت ويونس وايمن انبهرو من جمالها
ايمن بانبهار : إيه القمر ده
ياسمين بكسوف : شكرا يا ايمن
يونس غار لما سمع كلام ايمن
يونس بعصبيه: وبعدين بقي عدنا شغل يلا وإنتي تعالي هنا
ياسمين راحتله بخوف : نعم
يونس : حسك عينك اسمعك بتضحكي معاه آوي هي ابتسامه خفيفه وخلاص ولو لمس أيدك آنتى حره فاهمة ولا لا
ياسمين : حاضر حاضر
ايمن بضحك : خلاص بقي امسكي يا ياسمين السماعه دي حطيها في ودانك وأنا سيفت رقمي عندك ها اول ما تروحي اتصلي بينا علي طول
ياسمين خدت منه السماعه : تمام ربنا يستر سلام
ياسمين نزلت ركبت تاكسي وقالت علي عنوان المطعم اللي ناصر قال عليه
يتبع........
حبيبي الشبح
بقلمي :sos khalil