رواية ليث ومليكة قاسي احب طفلة الفصل العاشر10 بقلم نورهان العطار
الحلقة ١٠
الدكتوره مبروك المدام حا*مل
ليث ومليكة بصدمه اييي
وصلت مليكة الدكتوره الي الباب وصعدت الي الغرفة بتاعتها واغلقت الباب وجلست خلف الباب تبكي
ليث بغضب حامل من مين
نرمين منك طبعا
ليث بغضب وهو يمسكها من شعر*ها كدابة انا مجتش جمبك ملمستكيش انتي بقا حامل من مين
نرمين بصريخ انت بتشك فيا دا ابنك الي في بطني
ليث بغضب وشر انا بقا هقت*لك يا نرمين لو منطقتي
خرجت مليكة من غرفتها عندما سمعتة بيقول كدة جريت علية وامسكت يدة
مليكة ليث انت اتجننت سبها
ليث بغضب اوعي يا مليكة
مليكة لا بقولك سبها دي حامل
ليث بغضب انتي مصدقاها انا ملمستهاش
مليكة طيب سبها
ليث تقومي دلوقتي تلبسي ونروح للدكتور تاني فاهمه
نرمين لا انت مجنون
ليث بغضب انا مجنون طيب انا هوريكي
امسكتة مليكة وهي تترجاة
مليكة ليث عشان خاطري اهدي بس
ليث بغضب انتي طالق بالتلاته يا نرمين غوري من هنا
نرمين بغيظ ماشي انا بقا هوريك يا ليث
ذهبت نرمين ولاكن امسكها ليث من شعر*ها
نرمين بعياط سيب شعري
ليث انتي رايحه فين يا حلوة هاتي الفلوس الي عليكي
نرمين فلوس اي
ليث الي مضيتي علية دا مكنش عقد شراكة دا كان ورق عن تنازل لكل الفلوس بتلعتك
مليكة بصد*مة انت تعمل كدة يا ليث
نرمين امال انتي فاكره اي دا كل*ب
ليث بغضب غلط تاني انا بقا مش همشيكي وهتشتغلي هنا خدامة ليا ولمراتي
مليكة ليث كفايه كدة انا مش عاوزه حاجه مشيها
ليث لا فاكره زمان عملتي اي انا هوريكى يالا غوري هاتي فنجان قهوة
نرمين بالم حاضر
ذهبت نرمين وكادت ان تذهب مليكة ولاكن امسك ليث يديها
ليث بصي ليا يا مليكة
مليكة لي عملت كدة
ليث بغضب دا حق قديم ودي فلوسي انا كنت بحبها وكتبتلها حاجات كتيرة وبعدين خانتني ومشيت دا حقي يا مليكة انتي سامعه
مليكة ماشي يا ليث انت حر بس سبها تمشي
ليث همشيها بس شوية
مليكة طيب
دخلت نرمين ووضعت القهوة وخرجت وهي تتوعد لهم
اسر الو ها جبت المعلومات
الشخص طبعا اسمها ياسمين مدحت ابوها اتوفي من سنتين وامها اتوفت من يومين وعمها عاوز يجوزها لابنة عشان فلوسها وهي رافضه والنهاردة كتب كتابها
اغلق اسر الهاتف بغضب وذهب بسرعة الي بيت ياسمين وهو ينوري علي شئ
كانت ياسمين تجلس تبكي علي حظها ولاكن وجدت الباب يخبط فتحت وجدت اسر ومعة المازون دخل بسرعة وسحبها من يديها الي الغرفة
ياسمين بغضب انت مجنون ازاي تيجي هنا
اسر ببرود بطاقتك بسرعة
ياسمين لا انت هتعمل اي
اسر بغضب مكتوم اخلص يا ياسمين بدل مق*تلك
ياسمين بخوف خد اهي
اخذ منها البطاقة وكتب الكتاب فاقت علي صوت
(بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير)
اسر مبروك يا ياسميني
ياسمين بصدمة هااا انت لي عملت كدة
اسر مش هسمح تكوني لغيري
مش هتنكر ياسمين انعا كانت معجبة باسر
ياسمين بحزن انا مش محتاجه شفقة من حد
اسر انا مش بشفق علي حد يالا عشان تيجي معايا
في هذة اللحظة دخل عمها ومعة المازون وابنة
عمها يالا يا شخنا اكتب اي دا مين دا يا فجرة
اختبات ياسمين خلف اسر بخوف
اسر ببرود جوزها انا ابقي جوزها يالا برة عشان هنام
عمها انت مجنون جوزها امتي
اسر من ربع ساعه يالا برة
عمها مش هسيبك يا ياسمين يالا يا ولدي
ذهب عمها وابنة والمازون اغلق اسر الباب ونظر الي ياسمين وجدها تبكي بقوة كادت ان تسقط ولاكن لحقها اسر واحتضنها بقوة شعرت ياسمين بالامان معة اخذت تبكي حتي نامت حملها اسر وذهب الي قصرة
ليث مليكة انتي فين
مليكة انا هنا يا ليث
ليث خدي دا
مليكة اي دا
ليث تليفون كلمي امك وابوكي
مليكة بفرحه بجد يا ليث
ليث بابتسامه اة بجد وكمان هترجعي المدرسه علشان الامتحانات قربت
مليكة وهي تحتضنة انا بحبك اوووي يا ليث
ليث من قلبك
مليكة طبعا انت مش وحش يا ليث انت طيب
ليث طيب نامي عشان في مدرسين جاين بكرة يشرحولك المنهج يالا
مليكة وانت رايح فين
ليث هسهر برة مع صحابي
مليكة في بنات صح
ليث لا والله مفيش بنات انا توبت علي ايدك
مليكة بضحك علشان تعرف قدراتي يا ليث
ليث بضحك عارف يا عيون ليث يالا سلام
مليكة متتاخرش باي
ذهب ليث وجلست مليكة تفكر في ليث وضحكتة
مليكة يخربيت حلوت امك يا ليث بحبك ياولا هههه انا اتجننت خلاص جننتني بيك يا ليث
وصل اسر القصر وحمل ياسمين ودخل الغرفة ووضعها علي السرير وغطاها جيدا رن هاتفة
اسر اي يا ليث
ليث فينك يا بني انت نسيت ان التسليم النهارده
اسر لا مش نسيت جاي اهو
ليث في حاجه ولا اي
اسر لما اجي هحكيلك
اغلق ليث الهاتف وجلس في البار ينتظر اسر حتي ياتي
مليكة الو وحشتيني اوووي يا امي
سعاد بفرحه مليكة حبيبتي عاملة اي
مليكة الحمدلله انتي عاملة وبابا عامل اي
سعاد الحمدلله يا حبيبتي دا رقمك
مليكة اة ليث جابلي فون جديد وقالي كلميهم وكمان هيحبلي مدرسين وهروح الامتتحانات ليث اتغير اووي
سعاد ربنا يهديكي يا بنتي ويهدية يارب ويصلح حالك
مليكة يارب يا ماما عارفه
ولاكن قاطعها دخول نرمين عليها
مليكة عاوزة اي يا نرمين
نرمين عاوزة روحك
مليكة انتي اتجنني صح
نرمين لا
حاولت مليكة الفرار ولاكن يد نرمين اسرع ضر*بت نرمين مليكة بالسك*ينة في ظهرها
مليكة بالم اةةةةةةةة
قد يعجبك ايضا