رواية عوضي الحلو الفصل الخامس 5 بقلم دعاء تهامي
لسه هيمشي سمع صوتهاا وهيا بتتكلم ف المايك
سلوي: ككل الموجودين يبصولي هناا
سلوي: طبعا مفيش حد يعرفني غير واحده صفرا اتعرفت عليها هنا ومازن اللي جايه معاه
مازن: انزلي انتي بتعملي اي حاسبي هتقعي
سلوي: لع انا كويسه
مازن: انتي شربتي اي
سلوي: اش شربت حاجه غير العصير الفريش
مازن: طب انزلي
سلوي: توتو عايزه اقول لناس حاجه مهمه
شايفين ده اللي واقف جمبي الصبح اخد ضر*ب بسببي
اخد منها المايك وسحبها من ايدهاا
مازن: تعالي يلا عشان نمشي
سلوي: سيبني عشان اقولهم اي اللي حصل
اعترضت طريقهم منه
منه: سيبها عشان تحكيلنا اضر*بت بسببها ازاي
مازن: هيا مش ف وعيها مقدرش اسيبها كده
منه: يااه لدرجادي خايف عليها
مازن: واكتر من كده
منه: بتحبها
مازن: اكتر ما حبيبتك عن اذنك
سلوي: مازن انا عايزه اطير
مازن: مشي تعالي عشان نطير
سلوي: هييييييي هييي
اخدها ركبها العربيه وساق بيها وقف عند الكورنيش جبلها عصير ليمون عشان تفوق
مازن: خدي اشربي ده
سلوي: لع انا عايزه مثاثه
مازن: مشي اشربي ده وهجبلك مثاثه
سلوي: اشي
مازن: هروح احاسب علي الليمون خليكي هنا متتحركيش
هزت راسها بحاضر
رجع لقاها قاعده فوق العربيه وبتغني بصوت عالي والناس بتبص عليها
العنكبوت النونه خطفت قلبه عنكبوته نونو العنكبوت النونه خطفت قلبه عنكبوته
مازن: انزلي انتي بتعملي اي
سلوي: مش بعمل حاجه
مازن: طب انزلي
سلوي: هات ايدك طيب واوعي توقعني
مازن: حاتر
لسه هيمسك ايدهاا كانت هتقع مسكها وهيا تبتت فيه
سلوي: وعن غدر البشر اتحدث شوفت غدرت بيا ازاي وكنت هتوقعني سيبني بقاا
مازن: ومين اللي مسكك
سلوي: ما انا واقفه لوحدي انت اللي كنت هتوقعني
مازن: طب اركبي العربيه عشان نروح
سلوي: خلينا قاعدين الجو حلو اوي شايف البحر والقمر المنور ف السماء الصافيه
مازن: هنيجي تاني يلا نروح عشان شغلك
سلوي: اي ده انا اتاخرت اوي ولازم اروح الشغل انا عندي مدير ظالم
مازن: يلا اركبي
ركبت وربطلها حزام الامان ولف ركب هو كمان ومشي
وصلوا عند البيت بيبص عليها لقاهاا نامت شالها وطلعها شقتهاا فتح الباب وخلها نيمها علي الكنبه جي يمشي سمعي صوتها بتتكلم
سلوي: ماما انتي جيتي انتي وحشتيني اوي سبتيني ليه بعد ما بابا مات انا كل يوم بستناكي انك ترجعي ولحد دلوقتي مرجعتيش هو انا موحشتكيش لدرجادي مش بتحبيني
سابها وخرج وهيا نامت
تاني يوم الصبح فاقت علي صوت جرس الباب راحت فتحت كان مازن
مازن: صباح الخير
سلوي: صباح النور
مازن: خدي الدواء ده هتبقي كويسه
سلوي: دواء اي هو حصل اي امبارح
مازن: انتي مش فاكره
سلوي: لع مش فاكره حاجه حصل اي اوعي اكون هلفت بالكلام ف الحفله
مازن: انتي بوظتي كل حاجه ومسكتي المايك وقعدتي تقولي علي كل حاجه ومش بس كده خرجتي ف الشارع وكنت بترقصي وبتغني العنكبوت النونه
بس مش ده المهم
سلوي: هو ف انيل
مازن: اها بس مش هقدر اقول
سلوي: ليه حثل اي
مازن: اقول وانتي المسئوله
سلوي: اهاا قول
مازن: بعد ما جبتك على الشقه وكنت ماشي لقيتك مسكتي ف ايدي وقولت انك بتحبيني وان افضل جمبك
سلوي: لا مستحيل ده يحصل
مازن: للاسف ده اللي حصل
سلوي: وانت موقفتنيش ليه
مازن: مقدرتش اوقفك
سلوي: انت بتكدب مش كده
مازن: للاسف لا
سلوي: عيونها ابتدت تدمع يعني انت كده هتطردني من الشغل عشان بوظتلك الدنيا امبارح
مازن: للاسف اهاا
سلوي: طب هعمل اي دلوقتي
مازن: دوري علي شغل تاني
سلوي: هلاقي فين بس
مازن: زي ما لقيتي ده وخسرتيه هتلاقي غيره
سلوي: تمام عن اذنك
مازن: رايحه فيه
سلوي: هروم مترح مروح
مازن: مش هتيجي الشغل يعني
سلوي: مش انتي طردتني دلوقتي
مازن: لا محصلش
سلوي: يعني اللي قولته محصلش
مازن: لحقتك علي اخر لحظه
سلوي: الحمدلله
مازن: طب اجهزي عشان الشغل
سلوي: اشي بس انا هروح لوحدي
مازن: ليه ما نفس الطريق
سلوي: معلش
مازن: تمام اللي يريحك
سلوي: اشوفك ف الشغل بقا
مازن: تمام سلام
سلوي: سلام
دخلت اخدت شاور ولبست وطلعت عشان تروح الشغل مكنش فيه باصات ولا مواصلات
سلوي: وبعدين ف اليوم المهبب ده من اولها كده
جي صوت من وراهاا وووو
يتبع