اخر الروايات

رواية عاشقة النجوم الفصل الثالث 3 بقلم نرمين هاني

رواية عاشقة النجوم الفصل الثالث 3 بقلم نرمين هاني



روايه: عاشقه النجوم✨🌍
البارد :الثالث✨🌍
ومع اشراقت يوم جديد ...وكانت تلك الجميله تجري بكل سرعتها وعماله تؤنب نفسها
ساندي بضيق :هيقتلني ...مكنش يومك يا ساندي يا بنت ام ساندي ...اشوف فيكي يوم يا بومه انتي وجوزك مش اصتبحت بي وشك طبيعي ده يحصل((قصدها ام احمد جارتها))
حتي سمعت صوت خلفها
......: مبروك انا كنت فكرك هبله بس طلعتي مجنونه كمان
ساندي ببسمه غبيه :دكتور سامر منور
سامر بجديه :متاخره لي ممكن افهم ....انا مش قلت مش عايز تاااااخيير دي المره الكام اللي اقلولك فيها وانبهك ؟؟
ساندي وهيا تكتم غضبها :ممكن افهم انت بتزعق لي دلوقتي
سامر :انتي متاخره بقالك نص ساعه وانا قلت اكتر من مره مش عاااايز تاخبر حصل ولا لاء
ساندي وهيا لسه ريحه ترد بس قاطع حوارهم فتاه وهيا تضع يديها علي كتف سامر
البنت بدلع :سمورتي اذيك
سامر وهيا يزيح يدها :ايدك لو سمحت
البنت :في اي يا سامر وبعدا خلتي اللي قالتلي روحي عند سامر عشان كنت زهقانه
ساندي باستهزاء :لا فكراه رايح رحله وبعدا دا الساعه ٧ونص زهق اي اللي هتلحي تزهقي يا اختي ولا انتي بتزهقي من قبل ما تصحي أساسا
تلا (بنت خاله سامر ):مين حضرتك عشان تدخلي بنا
سامر ببرود :ساندي روحي المكتب عشان لسه كلامنا مخلص وانتي روحي البيت دلوقتي لاني مش فاضي وعندي شغل كتير
تلا بغضب لكنها قالت بدلع :اوكي
وذهبت تلا تحت نظرات ساندي اللتي توريد أن تجبها من شعرها
اما عند البنات في المطعم ...وسلمي وصوفيا هما واقفين في المطبخ اما ريتاج فا هيا من اللي بيوزاعو الاكل
سلمي بضحك :انتي مصدقه اللي حصل لحد دلوقتي
صوفيا بضحك :ابدا
سلمي :قولك جمال هيعمل التحدي بتاعها
صوفيا:معرفش بصراحه
.......:هيعمله بختي هو حد يقدر يقف لختك دي هبله يعني ممكن تفركشها بجد
سلمي بخضه:في اي يا ريتاج خضتيني
صوفيا :حرام عليكي
ريتاج بملل :داكم نيله عليكم وعلي معرفتكم
سلمي بغمزه :لما نشوف يا روجي انتي هتملي اي لما تحبي
ريتاج بقرف :داكي القرف سدادي نفسي
واخذة الطلب وذهبت إلي التربيزه وهيا تضع الاكل لاحظت نظراته لها
ريتاج بنظره مرعبه اخافته:عينك بدل ما توحشك
واخذة الصينيه وذهبت
اما في مكان وليس ببعيد تقف ام احمد إمام الباب وهيا خائفه أن أحد يراها
ام احمد بخوف :أنجز يا عم قبل ماحد يشوفك
زوجها وهو يخرج وينظر لها بشر :كله تمام
اما عند ساندي
سامر بغضب. :فهمتي ولا لاء
ساندي لي نفسها :اموت واعرف اي اللي مصبرني علي التهزيق ده
سامر بنافذ الصبر :انتي يلااااا بنتي
ساندي :هاا
سامر بغضب وهو يحاول التحكم في نفسه :اطلعي بررررررررررررر يا ساندي
ساندي بهدوء عكس طبيعتها:حاضر واوعدك انك مش هتشوف وشي تاني
ثم خرجت وسامر لم يفهم كلامها وهيا ذهبت لصديقتها
البنت :سوسو اذيك
ساندي : الحمدلله بقولك انا خلاص مش هقدر اشتغل تاني هنا وعشان كده عايزاكي تقولي لي دكتور سامر عشان يجيب بنت جديده مكاني تشتغل
البنت بحزن :طب انتي هتمشي لي
ساندي :معلش بس دي مشاكل شخصيه
البنت : طب قوليله انتي انا بخاف منه انتي الوحيده اللي بتقفي في وشه
ساندي :معلش مش هينفع عشان مستعجله ...يلا باي
البنت :باي
وبعد مرور الكثير من الوقت ........وا في القسم ويوسف كان يتابع عمله حتي دخل العسكري
العسكري :في ناس بره يا بيه
سيف بضيق :دخلهم
ودخل ثلاث شباب وبنت وكان الثلاث شباب لا تظهر منهم ملامح بسبب الدم والكدمات اللي علي وجههم
يوسف بصدمه من شكلهم :من اللي عمل فيكم كده
الثلاثه اشارو للفتاه
الفتاه بملل :انا يا بيه
يوسف بصدمه :انتي اللي ضربتيهم كده
ريتاج بي اماء :ايوي
يوسف بغضب :انتي فكره نفسك فييييين
ريتاج بغضب اكتر :انت بتزعق لي
يوسف بغضب وهو ينادي :يا عسكر
ودخل العسكري
يوسف :خدها الزنزانه عشان تتعلم الاحترام
ريتاج ببرود :مش قلك خدها مستني ايه
وبلفعل ذهبت ريتاج معه ويوسف كان سوف يجن من تلك الفتاه ودخل عاليه سيف
سيف :اي مالك
يوسف:مش عارف اي الناس دي يبني
سيف بضحك :معلش يا حبيبي دي سنه الحياه
يوسف :يا بختك يا سيدي انت شغال قسم الجرائ.م وانا ...ولا اقولك بلا حسره
ورن فون يوسف
يوسف وهو يقوم بسرعه :ماشي جاي علي طول
سيف :في اي
يوسف :خليك انت وانا مش هتاخر
سيف : تمام
وبعد قليل دخل العسكري
العسكري :سيف بي في ناس بره ادخلهم ولا لاء
سيف :دخلهم
ودخل شابين وفتاتين وهما منهارين
سيف :خير
جمال :في بنت اتقبض عاليها وهيا اسمها ريتاج
سلمي بدموع:لو سمحت خارجها هيا غلبانه صدقني
صوفيا :لو بتحب ربنا خرجها
كريم :طب ممكن نفهم اتقبض عاليها لي
سيف بهدوء :يا عسكري هتلي البنت اللي اتقبض عاليها من السجن
العسكري :بس
سيف بي مقاطعه:قلت هاتها
العسكري :اومرك يا بيه
سلمي بخفوت :زمنها خايفه اوي
صوفيا :واعده علي جنب وبتعيط
اما في الزنزانه وهيا تقف وتنظر لهم بشر وهما رافعين أيديهم
ريتاج بغضب :اللي هلمحها بتنزل أيدها متزعلش من اللي حيصللللللل ....قلتلكم من الاول اني خلقي ديق بس انتوا سقتوا في الهبل استحملوا بقي
العسكري وهو يدخل:فعلن يضع سره في اضعف خلقه ...تعالي قي ناس عايزاكي
ريتاج :مين
العسكري :يلا قدامي انتي هترغي
ريتاج :محنا كنا كويسن ....سوسن
سوسن :اومرك يا ريسه
ريتاج :مش عايزه واحده تنزل أيدها واللي تنزل أيدها تكتبي اسمها انا بقي هربييييكم
وطلعت تحت نظرات العسكري المصدوم
اما عند سيف دخل مثل الصاروخ وهيا تولول
ساندي بغضب وهيا تدخل :ممكن افهم اذي محدش يقولي أن ريتاج اتسجنت
سيف بصوت جهوي :اي المهزله دي ...دي طريقه تدخلي بيها يا همجيه انتي
ساندي بصدمه :انت .... ايوي قول كده انت حبات تتنتقم فا بتجبها في اختي المسكينه انتوا كدددددددده
سيف بغضب من صوتها :اخرسسسي بدل مرميكي في الحبس
جمال وهو يضع يديه علي فم ساندي :اخرسي بقي انتقام اي وقرف اي انتي ناقصه دول كمان عشان تكوني حريتي جميع انواع المصايب .....انا اسف جدا لي حضرتك
ودخل العسكري مع ريتاج
ريتاج بتمثيل وعياط :اعاااااااااا انا اتبهدله يا بنات
ساندي بغضب :عملوا فيكي اي المفتريين دول
سلمي:يا حببتي
كريم بغضب :ممكن افهم اي اللي حصللللل
سيف بغضب :انتوا اكيد مش طبعييين اخرسوا بقيييي


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close