اخر الروايات

رواية الحب اللطيف الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية الحب اللطيف الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد




فجأه لقيت زمايلي كلهم اتلمو عليا وانا بعيط في الارض بألم وهوب وانا منهاره من العياط لقيت شحص شالني على ايديه بسرعه وخوف وهو بيجري بيا لخارج الجامعه زي المجنون مسحت دموعي بايدي وانا عاوزه ابص عليه واعرف مين هو الشخص ده؟ وبعد ماقربنا من بوابه الجامعه وضح قدامي شكله كويس كان الدكتور فهد نفسه الشخص ده وكانت علامات الخوف والقلق مرسومه على وشه كأنه شايل طفلته وبيجري بيها
وصلنا لعربيته بسرعه وفتح الباب ونزلني في العربيه بحنيه وخوف وبعدها ربط ليا حزام الامان وانا بعيط بألم وعيوني موقفتش دموع وفهد عنيه مصوبه عليا بخوف وقلق فتوجه بسرعه لجهه التانيه وساق العربيه بسرعه كبيره اوي وبعد وقت وقف قدام مستشفي كبير
انا عمري ما شوفت في جماله قبل كده او وقفت قدامه حتي في حياتي فبصيت عليه بزهول واعجاب ولقيت فهد نزل بسرعه ووقف قدامي فتح باب العربيه وكان هيمد ايده تاني علشان يشيلني بس انا شاورت بايدي ليه بسرعه
وقولت بدموع وغضب: ابعد عني انا كويسه وهمشي لوحدي
قولت كده لفهد بس انا طبعا بكذب لان رجلي كانت بتوجعني اوي بس انا ليسه زعلانه ومتعصبه اوي منه وكمان لانه حرام يقرب مني وهو مش يقربلي حتي فقررت اتحمل على نفسي وانزل وفعلا خطيت برجلي بره العربيه وانا ببص على ملامح فهد الي واضح عليا الخوف والقلق عليا وهو واقف قدامي ثابت بس وبعدها خطيت برجلي التانيه بس اول ماوقفت عليا صرخت بقوه بقلمي نور محمد
لاني حسيت بوجع رهيب في رجلي وقولت: ااااااه لا رجلي مش هقدر امشي عليها من الألم لا
وهوب في ثانيه لقيت فهد كان شالني بسرعه وخوف قبل مااعترض تاني حتي وجري بيا لداخل المستشفي وانا كونت في عالم تاني من ألم رجلي ودموعي نزلت زي المطر على وشي حقيقي مكنتش حاسه بأي شئ غير الألم ده بس في وقتها
وصل فهد لعياده الدكتوره ودخل بسرعه وحطني على السرير قدامها
وقال بقلق:لو سمحتي يادكتوره هي وقعت على رجلها بقوه ومن وقتها بتعيط من الألم شوفي حالتها بسرعه ارجوكي
سمعت كلامه وابتسمت بسخريه من بين دموعي هو بيتكلم عليا باطريقه دي كده ليه؟ اكون بنت اخته وانا معرفش!! بصراحه طريقته دي دايقتني اوي بس حسيت بالسعاده كبيره كمان من خوفه عليا قد ايه هو شعور جميل فعلا لما تلاقي شخص بيخاف عليك بطريقه الجميله دي
شوفت الدكتوره بعدها قامت وبدءت تكشف على رجلي وانا بعيط من الألم ليسه وفهد واقف جنبي بتوتر وخايف عليا اوي فقال لدكتوره بقلق وخوف:هي كويسه ياكتوره مش كده طمنيني عليها لو سمحتي بسرعه بقلم نور محمد
ردت عليه الدكتوره وقالت:متخفش يافندم ده إلتواء بس في القدم وانا هعالجه فورا بس استحمي شويه معايا يأنسه
بصت عليها بخوف وبعدها وجهت نظري لفهد بدموع وانا نفسي امسك ايده في الوقت ده لاني محتاجه احس بالامان في وجوده جنبي وقتها حسيت اني ليسه طفله صغيره وعاوزه امسك ايد بابا بقوه وستمد القوه و الامان منه علشان الخوف الي في قلبي ده كله يتبخر بسرعه
بس مقدرتش اطلب منه كده لاني ليسه زعلانه اوي منه مره دقايق وانا ببص عليه بتركيز وليسه الدموع في عنيا فقرب مني فهد كأنه فهم نظرتي دي ومسك ايدي بحنان علشان يطمني بوجوده جنبي وانا غمضت عنيا اول
ما الدكتوره مدت ايدها على رجلي وضعطت عليها بقوه فصرخت انا بألم كبير وضغط على ايد فهد بقوه
وبعدها سمعت صوته الحزين وهو بيقول:معلش انا اسف ياملوكه استحملي معلش
فتحت عنيا وبصيت عليه لقيت عنيه لمعت الدموع فيها لاول مره اشوف عينيه الجميله دي فيها دموع كده
ركزت في عينه وسرحت اوي فيها حتي خلصت الدكتوره ولفت رباط طبي على رجلي
وقالت:كده تمام خلصنا بس هي محتاجه ترتاح وممنوع تمشي عليا لمده اسبوع على الاقل وهتبقى كويسه اوي ان شاء الله
فهد شكر الدكتوره وبعدها شالني تاني لاني مش هقدر امشي فعلا على رجلي من الألم طلعنا من العياده وانا مكسوفه اوي والناس حولينا بتبص على شكلنا كده مع بعض فخبيت وشي في حضنه وانا هموت من الكسوف
وقتها حسيت بدفئ وأمان عمرى ماحسيت بيه قبل كده في حياتي وسمعت دقات قلبه كمان كان سريعه جدا وانا وقتها حسيت ان قلبي هيقف وهو بيدق زي طبول الحرب في استعدادها للهجوم.. وصلنا للعربيه ونزلني بحنيه برضو وركب هو كمان بسرعه
وانا طول الطريق كونت بنظر من شباك العربيه جنبي علشان اتجنب ابص عليه او اتكلم معاه لاني ليسه زعلانه اوي اوي منه
وفجأه قطع الصمت الرهيب ده صوت فهد وهو بيقول بقلق:ملك انتي كويسه دلوقتي والألم خف او ليسه
سمعته وحاولت كتير اتجاهل كلامه بس بسبب وقفته معايا مقدرتش اعمل كده فقولتله:بقيت دلوقتي كويسه الحمد لله وممكن توصلني بدون كلام لو سمحت لاني مش عاوزه اتكلم معاك تاني
قولت كده ونظرت جهة الشباك جنبي بحزن فوقف فهد العربيه على جنب الرصيف ولف وجهه ليا
وقال بحزن:ملك ممكن تبصي عليا عاوز اتكلم معاكي خمس دقايق بس لو سمحتي
سمعت صوته كان حزين جدا وكأنه بيعيط كمان فبصيت عليه بصدمه لما لقيت عينه فيها دموع كتير وهو بيمسحهم بسرعه علشان ميبنش ضعيف قدامي
وقولتله بصدمه:فهد انت بتعيط؟!!
ابتسم بحزن وقال:ملك صدقيني انا بحبك اوي وخبيت عنك بسبب مشاكل حصلت معايا.. بس تتحل باذن الله وانا هقولك كل حاجه حصلت والله
سمعت كلامه وبقى قلبي وعقلي في حيره اصدقه او لا وبعدين حتي لو عنده مشاكل وهو بيقول بيحبني يعني لازم يكون عنده ثقه فيا اكتر من كده ويحكيلي وانا اكيد هقف جنبه واساعده بأي طريقه بس كلامه ده حسيته قله ثقته فيا وفي حبي ليه
فقولتله بحده:فهد انت لو بتحبني بجد يبقى لازم تقولي الحقيقه كامله وانا هقف جنبك لو كانت الحقيقه ايه؟ بس بكلامك ده تقصد انك مش بتثق في حبي ليك يافهد ودي اخر فرصه ليك عندي قول مشكلتك ايه؟ وانا اوعدك هقف جنبك ضد العالم كله لاني بحبك بجد يافهد
بصت عليه وانا منتظره رده كان نفسي يثق فيا بجد ويحكيلي كل الي في قلبه بس للاسف لقيته بص قدامه وشغل العربيه وساق بصمت
وانا دموعي نزلت تاني بحزن لدرجه دي انا مش محل ثقه عندك يافهد كل حبي ده ليك مش محل ثقه عندك! فعلا انا كان عندي حق لما قولت انك شخص كذاب و خاين علشان كده مقدرتش تقول حاجه دلوقتي قدامي وبتتهرب مني كمان
بعد وقت وصلنا قدام العماره بتاعتي وقف فهد العربيه وانا فورا فتحت الباب علشان اخرج بس لقيته جري عليا بسرعه
وقال بخوف:ملك استني انا هشيلك علشان رجلك ليسه...
وقبل مايكمل جملته قاطعته بغضب وقولت:شكرا مش محتاجه شفقه منك تاني وكمان لو سمحت عاوزه اعرف تمن الكشف بتاعي كام؟ لاني مش بحب اخد صدقه من حد
بصت عليه ببرود لقيت الصدمه احتلت عينيه وقال بصدمه وحزن:ملك انتي بتقولي ايه؟ شفقه! انا مستحيل اشفق عليكي بالطريقه دي ابدا!! انا عملت كده لاني بحبك وخايف عليكي اوي .. وبعدين فلوس كشف ايه الي بتتكلمي عنها؟ لدرجه دي بتعتبرني غريب عنك ياملك!!
نظرت ليه بضيق وانا بفتكر الي حصل بينا من شويه في العربيه وسكاته قدامي وقله ثقته فيها.
فقولتله بقوه:ايوه بعتبرك غريب لانك كمان بتعتبري غريبه عنك يافهد فلو سمحت قولي دفعت كام؟ وانا هرجعهم ليك فورا وكده يبقى احنا صافين مع بعض وكل واحد يروح في طريقه احسن
خلصت كلامي وبصيت عليه ببرود وتحدي وفجأه لقيت ملامحه كلها اتحولت لغضب وقرب مني....


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close