اخر الروايات

رواية الخائن الفصل الثاني 2 بقلم امنية عمر

رواية الخائن الفصل الثاني 2 بقلم امنية عمر




البارت التاني♡
اللهم صلِ وسلم على نبينا محمد♡
______
_بيخوني مع أماني يا ماما مع اقرب واحده ليا، شوفتهم بعيني وهما داخلين شقتها وحاضنها.
قالتها بشهقات عاليه ودموع لم تتتوقف منذ رُأيتهم بهذا الوضع
_كان ممكن الوجع يكون أخف لو مع حد غريب، لكن دول جوزي واختي دول كانوا اقرب الناس ليا مكنتش اتخيل يماما
سناء بحزن "انا كنت حاسه ان بينهم حاجه من النظرات وتوترها من اول مش شافته عندنا اول مره كنت حاسه ان بيهم علاقه قديمه"
سما بدموع "مقالتش هي لو قالت مكنتش مستحيل اوافق"
سناء بحزن "كفايا دموع بقا ونفوق عشان ناخد حقنا من .الاو.....ساخ دول"
سما بألم "مش هقدر كفايا كدا انا المرادي شوفته بعيني هطلب الطلاق وخلاص وهاخد حقوقي حاسه اني مش هقدر اعملهم حاجه، مش هقدر اشوفهم مع بعض تاني كفايا مره "
سناء بحزم "لا دانتِ تاخدي حقك تالت ومتلت، شقتك، والعربيه اللي جابها ليكِ وفلوس تضمن مستقبلك ومستقبل عيالك، وحقوقك دول كلهم سراج ممكن يضحك عليكِ وياخدهم"
سما بتفكير "طيب ازاي العربيه اما جابها كتبها باسمه "
سناء بتفكير "أنا هقولك تعملي ايه بالضبط "
بعد فتره، سما كانت في حالة ذهول من اللي بتسمعه من امها، هي لو عملت مع سراج اللي بتقوله امها مش بعيد يمو.ت فيها
سما بإعجاب "ايه دا يماما دا انا هعمل دا كله "
سناء ببتسامه "زمان ابوكِ كان حابب يلعب بديله زي كدا بس مع اول مره عملها وانا عملت اللي في دماغي متأكده انه كل ما يشوف واحده حلوه معديه من شارع كان بيعدي من الشارع التاني"
سما نظرت إليها ببتسامه لم تصل إلى عينيها.
||||||||||||'
بعد اربع أيام، كانت سما بتحضر الاكل اللي بيجيه سراج بهدوء لم يصل الى قلبها ولا عقلها، فجأه سمعت صوت خطواته.
سراج بحب وهو يحتضنها"وحشتيني وحشتيني يا اسما "
استكانت في حضنه وهي تشعر بالقر.ف من لمساته لكنها مجبره على تكملة تمثيلها
سما "وحشتني اوي يسراج غبت كتير المرادي "
سراج بتفكير "شغل يحببتي دانا كمان هسافر كام يوم تاني انا يا دوب لحقت آخد يوم أجازه عشان وحشتيني والعيال وحشوني"
سما بالم "يوم بس لا كتر خيرك بصراحه "
سراج وهو يقبل عنقها "متزعليش والله هعوضك بس هما يومين بس هخلص فيهم وبعد كدا مش هسافر تاني خالص، صحيح فين العيال "
سما بحزن "اما نشوف، وديتهم عند ماما انهارده وقولت اقعد انا وانت بس"
سراج بغمزه "احسن قرار مع انهم وحشوني، بس تتعوض "
>>>>>بعد ساعات من كلام سراج عن السفاريه وقد ايه هو بيتعب عشانهم، كان شبه فايق
سراج بضحك "سما انتِ حاطه ايه في العصير دا حاسس اني فايق ومش فايق "
سما ببتسامه خبيثه "ولا حاجه يا حبيبي، صحيح انت قولتلي انك هتكتبلي العربيه باسمي بعد ما تيجي "
سراج بضحكه وهو يتمايل على انغام الموسيقى "انا قولت "
سما ببرائه "وحياتك قولت حتى ادتني الورق قبل ما تسافر وقولت فكريني امضي عليهم اما ارجع "
سراج وهو يفرك في دماغه "طيب هاتي هاتي الورق انا اصلا مش لزماني العربيه دي"
سما وهو تمد يدها بعدة اوراق وهي تبتسم بأمل
سراج بممل "ايه دا كله يسما دي كلها اوراق "
"معلش يحبيبي كمل كمل"نظرت اليه وهو يمضي كل الاوراق وهو في حالة عدم اتزان
سما "سراج تعالى نام كفايا تعالى " وفعلا استجاب لها وغطس في نوم عميق
_____الحمدلله
_جاهزه يا سما، اوعي اوعي تبكي فاهمه خليكِ قويه بينهم انتِ رايحه عشان تغيظيهم مش العكس فاهمه
نظرت اليها بتوتر، وتقدمت الى عمارة صديقتها
وصلت الشقه وهي واقفه قدامها وبتاخد نفسها بتوتر ورنت الجرس في توتر
سراج بصوت مرتفع " اماني انتِ مستنيه حد "
اماني "ايوه يحبيبي دا اوردر افتح لغاية ما اغير "
فتح سراج الباب وهو مبتسم وفجأه اختفت وهو ينظر امامه بتفاجأ
اماني وهي تخرج من الاوضه "حبيبي اا....نظرت امامها وجدت سما وهي تنظر إليهم بقر.ف
سما بتريقه"مفاجأه مش كدا "
____بارت طويل اهو تعويض الايام اللي فاتت
_يا ترى هيحصل ايه مع سما وسراج هيعمل ايه بعد ما يكتشف اللي سما عملته فيه
عارفه انه مش قد كدا بس عشان الشغف زيرو





تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close