اخر الروايات

رواية غسان ونور حين تقع في الحب الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندي علي

رواية غسان ونور حين تقع في الحب الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندي علي 


حين تقع في الحب
البارت التاسع عشر
للكاتبه /ندي علي حبيب
في شقة غسان
نور قامت من النوم وجريت علي الحمام تستفرغ
غسان قام بقلق :نور نور
نور بتعب:ايوا كويسه
غسان مسك ايدها:تعالي يا حببتي في ايه مالك
نور بدموع:مش عرفه عندي دوخه وبطني بتوجعني
غسان:تمام قومي يلا
نور بستغراب:فين
غسان :هنروح لدكتوره انتي مش شايفه وشكل اصفر ازاي
نور مسكت وشه:يا حبيبى انا كويسه بس انا علشان مش بتسحر بتعب شويه
غسان:طب قومي افطري يالا
نور :لاء مش عوزه افتر
غسان بعصبيه:نور انتي استفرغتي يعني لازم تفطري
نور :بس انا مش عوزه افطر
غسان :نور بالله متعندي معايا النهارده قولت
افطري علشان صحتك
نور بغيظ:حاضر
......................
في شقة نفين
نفين :اعملي النهارده لحمه علي الفطار
احلام:حاضر با حجه
غسان :اما انا نازل
نفين :ماشي يا حبيبى
نور بكسوف:غسان انا اتكسف افطر
غسان :ياما نور فطره ونزل بضحك
نور بغيظ:مردوده يا حضرت الرائد
نفين :عادي يا حبة عيني انتي مش بنت
نور :لاء يماما انا فطرة علشان استفرغت النهارده
احلام بفرحه:يبقي حصل يا حجه
نفين بفرحه:حقه
نور بعدم فهم:ايه هو يا ماما
نفين:حامل يا نور عين ماما
نور بفرحه:بجد ممكن اكون حامل
نفين :بعد الفطار هنزل اجيب اختبار ونشوف
نور:تمام بس انا مش عوزه غسان يعرف ماشي
نفين:حاضر بس يلا قومي افطري
نور:حاضر اتجهت اللي المطبخ
......................
في المخزن
كانت وصلت انتصار بولادها
غسان:نورت يا حضرت القبطان الجمليه كلها
عمر حضنه:وحشني وحشنى يا حضرت الرائد
غسان :وانت كمان والله
سلوي راحت حضنت غسان:حبيبي وحشتنى
قاسم مش قادر يمسك نفسه من الضحك
غسان :احم ازيك يا سلوي عمله ايه
سلوي:بخير طول ما انت بخير
انتصار:ازيك يا حبيبى عامل ايه
غسان باس ايد عمته:بخير اتفضلوا اطلعوا
انتصار:ازيك يا منير ازيك يا با
منير حضنها:ازيك يا حببتي انتي عمله ايه وسلموا وطلعوا
....................
في شقة سكينه
نسمه بغيظ:راحت حضنت غسان ومكفهاش راحت لقاسم قلة الادب
نورهان بخبث:وانتي مضيقه ليه مش فهمه
نسمه بتوتر:ها عادي مفيش حاجه بس احنا في الشارع يعني
نورهان :ايوا ايوا بس مش يمكن قرايبهم
نسمه :وايه يعني لما يكونوا قرايبهم يحضنهم كدا
نورهان:نسمه انتي بتحبي قاسم
نسمه بعصبيه:ايوا بحبه اعمل ايه مبقتش قدره اخبي وهو مش حاسس بكدا
نورهان:حاسس بيكي ايه دا انتي كل ماتشفيه مبتدلوش وش
نسمه بدموع:عمري ما تخيلت ان انا في يوم هحبه كدا
نورهان :سيبي الموضوع عليا
نسمه :اوعي تتكلمي معاه يا نورهان
........................
في شقة نفين
نفين بفرحه:تعالي يا حببت قلبي ادخلوا
وسلموا علي بعض
انتصار:فين مراتك يا غسان
نور:انا
انتصار:مشاء الله جميله
نور حضنتها:شكراً
سلوي بغيظ راحت مسكت ايد غسان:بجد كنت وحشني اووى
نور بغيره بصت لغسان
غسان :ايوا انا عارف
سلوي:عارف ايه
غسان بتوتر :ان كنت وحشك يعني
نور بغيره:احلام يلا تعالي نجهز الفطار ورانا شغل كتير
قاسم ايجه جنيه :كبسه يا معلم
غسان :ربنا معانا بقي
عمر :بقولك ايه مراتك شكلها قفلت من اختي وانت عارف سلوي
غسان بضحك:يلا امري لله اهم حاجه ادعولي
قاسم لمح نسمه نزله الشارع من الشباك
قاسم بلهفه:طب استأذن انا بقي ونزل
......................
في المطبخ
نور بغيره:بت ملزقة وبرده
احلام:ايوا شايفه لبسها عامل ازاي اصلاً
نور بغيظ:وحشتني اوووي يا غسان ماشي
احلام :المهم هنعمل ايه في موضوع الحمل
نور :انا هروح عند ماما بليل وهاخد وحده من البنات ونروح
احلام :تمام
دخل غسان:بتتفقوا علي ايه
نور بغيره:امال سلوي هانم بتعمل ايه وسيبها وجي
غسان :وانا مالي بيها
احلام طلعت من المطبخ
نور بغيظ:مسكه ايدك وناقص تبوسك وتقولي انا مالي بيها
غسان قرب علي نور :احنا في نهار رمضان يا نور بلاش تغيري اصل بتحلوي
اسر :انت بتبوسها وطلع جري يا جدو يا جدو الحق
نور بكسوف:روح شوف اسر هيقولوا علينا ايه
غسان:واحد بيحب مراته هما ملهم
نور:غسان احنا في رمضان اطلع بقي
غسان طلع قعد جنب ابوه
منير:هدي العب شويه الناس هتقول علينا ايه
غسان بضحك:اهدي العب هو الواد قال ايه بالظبط
اسر بصوت عالي:كنت بتبوسها
الكل ضحك ونور اللي هتموت من الكسوف وسلوي
اللي هتموت من الغيظ
غسان :تعالي يا اسر ورايا على قوضتك
اسر بخوف:حاضر يا بابا
نور بقلق:غسان دا طفل ميعرفش حاجه
غسان:محدش يدخل تمام
نور :تمام
غسان اخد الطفل ودخل الغرفه
................
في غرفه اسر
غسان :دا ينفع انا علمتك لما تشوف حاجه تقول عليها
اسر :لاء اسف مش هتتكرر
غسان بضحك:بس خد يلا انتو قولت ايه
اسر :قولت كنت بتبوسها في المطبخ
غسان بضحك وهو يزغرغ الصغير :يابن تعالي يلا هنا وطل يداعب فيها
اسر :بصراحه انا عاوز اقولك حاجه بس خايف تقول بفتن
غسان:قول ومتخفش
اسر:انا سمعت ماما وتيته واحلام بيقولو في بيبي جي
غسان بعدم تصدق:احلف كدا
اسر :والله
غسان:مين هيجيب البيبى
اسر:ماما وهتروح تيتا تجيب حاجه من الصيدليا علشان تعرف
غسان بفرحه حضن اسر:معقول هكون اب حقيقي
اسمع متعرفش حد انك قولتيلي تمام
اسر بثقه:عيب عليك وطلعوا من الغرفه
....................
تحت المخزن
قاسم :نسمه ريحه فين
نسمه:رايحه السوبر ماركت اجيب طلب
قاسم :اطلعي وانا هجيب
نسمه:لاء هروح انا
قاسم :خلاص تعالي معايا
نسمه :لاء علشان ميقولوش مشيه معاه ليه الحاره وكدا
قاسم:امشي يابت بلا يقولو انتى تخصيني ومحدش ليه دعوه
نسمه بفرحه:اخصك ازاي يعني
قاسم:يعني بفكر اخطبك
نسمه:ايوا ايوا فهمه ايه انت قولت ايه
قاسم بضحك:اخطبك
نسمه بفرحه :بجد
قاسم:دا انتي وقعه بقي
نسمه بكسوف طلعت جري علي البيت
قاسم :والطلبات طيب انا كدا اتاكدت وطلع علي بيته
نسمه بفرحه:نورهان نورهان
سكينه:في ايه مالك
نسمه:فين نورهان يا سوسو
نورهان:ايه في ايه الواحد جعان ومش قادر يتكلم
نسمه بفرحه وكسوف:قاسم عاوز يخطبني
سكينه بفرحه:وانتي قولتي ايه
نسمه:طلعت علي البيت جري
نورهان:يعني وفقتي ولا لاء
نسمه بكسوف:انا موفقه بس اتكسفت ارد
سكينه حضنتها:خلاص كدا بناتي هيمشوا ويسبوني
نورهان:بس يا سوسو انا مش مكفياكي ولا ايه
سكينه:احنا عرفين نسد معدتك الأول
.........................
في منزل منير
كان الجميع ينتظرون الأذن حتي يفطرون
سلوي:غسان هو ممكن بكرا توريني الجمليه نتمشي يعني
نور بصت لغسان بتحزير وهي تحمل الصغير بدء راسها في الدوخه مره ثانيه
غسان بخبث :نور مالك في ايه
نور :ها لاء مفيش حسه بدوخه علشان جعانه
سلوي بضحك:لتكوني حامل
نور بغيظ:ايوا انا شكه في كدا احتمال
غسان بفرحه :انا بقول نروح عند دكتور نتاكد
منير بفرحه:بعد الفطار خد مراتك ورح اتاكد
قاسم بفرحه:طيب علشان الفرحه تبقي اتنين انا قررت اتجوز !!!


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close