اخر الروايات

رواية عشقت الرعد كامله بقلم اسماء محمد

رواية عشقت الرعد كامله بقلم اسماء محمد




الفصل_الاول
داخل ڤيلا الدمنهوري
تتقلب عشق في نومها بقلق وخوف وتبكي وتردد
عشق ببكاء:: جاسر علشان خاطري جاسر و بصريخ جااااااسر استيقظت عشق وهي تتنفس بشده وتبكي وتضع يدها علي وجهها
عشق:: يارب خلصني من الكابوس ده يارب انا تعبت بعد أن هدأت قليلا قامت من علي فراشها وذهبت الي المرحاض.
داخل الفيلا ولكن علي الجانب الآخر تجلس سيده في منتصف الاربعينيات تتميز بالبشره القمحاويه والشعر الاسود والعيون البنيه الغامقه وهي والده عشق ونور وتنادي علي احدى الخدم
نسرين:: جومانه جومانه
تاتي جومانه مسرعه متجه نحوها
جومانه بعمليه :: نعم يا هانم
نسرين:: اطلعي صحي نور وعشق و جهزي الفطار
جومانه بطاعه :: تحت امرك يا هانم
داخل غرفه عشق كانت تجلس علي سجاده الصلاه وتردي إسدال الصلاه وتدعي ربها يبعد عنها هذا الكابوس
طرقت جومانه الباب و سمحت لها عشق بالدخول
جومانه بعمليه:: عشق هانم نسرين هانم بتقولك يلا علشان الفطار
عشق بحب :: حاضر يا جومانه وبعدين انا زعلانه منك اوي
جومانه بخضه :: ليه يا هانم انا زعلتك في حاجه
عشق بخبث :: ايوه مش انا قلت بلاش هانم دي وقولي عشق بس دا حتي انا وانتي قد بعض و متربين سوا
جومانه :: بس يا هانم ا
قاطعتها عشق بحب :: مالكيش دعوه بماما انا هتصرف بس قولي عشق بس ثم ابتسمت
جومانه بحب شديد:: من عنيا يا عشق و ابتسمت وذهبت إلي غرفه نور
««««««««بقلم اسماء محمد»»»»»»»»»»
يدخل الي شركته بثقته المعتادة و كلاً من فيها يذهب يمين ويسار خائفين من هذا الوحش وبعض الفتيات تنتظر نظره منه
رعد بغرور وثقه:: مي جهزي ملف كمال الحيدري و بلغي أسر اني عايزه في مكتبي
مي بدلع :: حاضر يا فندم
نظر لها رعد باشمئزاز من ملابسها التي كانت عباره عن جيب اسود يصل لبعد الركبه و بلوزه بالون الاحمر و وجهها مليئ بمساحيق التجميل وتركها وذهب
يجلس رعد علي مكتبه ويمسك بيده ملف كمال الحيدري الي أن جاء إليه أسر طرق الباب ودخل
اسر وهو يجلس علي الكرسي المقابل لرعد :: اي يا رعد خير
رعد يعطي له الملف قائلاً بثقه:: امسك ابعت الملف ده لكمال و بلغه أن طلبه مرفوض
اسر باستغراب :: ليه رفضها دي صفقة كويسه جدا ولينا فيها ارباح كتيره دا غير
قاطعه رعد بحزم :: أسر انت عارف ان عمري ما رجعت في كلمتي وبعدين انا شايف انها مش مناسبه لشركتنا اللي اي شركه في العالم بتتمني تعمل عقد معايا
اسر :: ماشي يا رعد انت حر انا ماشي
رعد :: متنساش سفريه بكره
اسر :: تمام وذهب
عاد رعد منشغل بعمله
«««««««««««»»»»»»»»»»»»»
داخل ڤيلا الدمنهوري
تجلس عشق ونسرين علي مائده الطعام و جومانه تضع لهم الطعام
نسرين تقول موجه الحديث لجومانه :: فين نور
جومانه :: انا دخلت صحتها وهي قالت شويه هتنزل
نسرين:: تمام
عشق تتناول وبعد دقائق انتهت من الطعام ثم وقفت قائله
عشق :: انا راحه المستشفي يا ماما عايزه حاجه
نسرين بحب :: لا يا روحي خلي بالك من نفسك
خرجت عشق لتذهب الي عملها وهي تعمل طبيبه جراحه عامه.
بعد قليل نزلت نور من غرفتها
نور بحب :: صباح الخير يا مامتي
نسرين::صباح الخير يا حببتي اقعدي افطري
نور :: لا انا متاخره علي الكليه بتاعتي وانتي عارفه انها اخر سنه و هبقي افطر بره سلام عليكم
نسرين :: وعليكم السلام
«««««««««««»»»»»»»»»»»
داخل ڤيلا الحناوي
جميله وهي تتحدث في هاتفها
جميله:: هههههههههههه اوكي يا روحي هنتقابل في النادي باي باي
ثم نادت علي سعاد الخادمه
جميله :: سعاد سعاد
جاءت إليها سعاد
سعاد :: نعم جميله هانم
جميله بتكبر :: انا راحه النادي ارجع الاقي الغدا جاهز
سعاد :: تحت امرك يا هانم
ذهبت جميله الي النادي وبعد قليل نزلت نورين ولم تجد أحد ولذلك سالت سعاد واخبرتها سعاد أن والدتها ذهبت الي النادي حزنت نورين علي والدتها التي لم تهتم بها يوماً ما ثم سالت
نورين :: خالتو فين
سعاد :: في اوضتها فوق
تركتها نورين وذهبت الي غرفه خالتها وطرقت الباب
اسيل:: ادخل
دخلت نورين الي الغرفه
نورين :: صباح الورد يا خالتو
اسيل بحب :: صباح الخير يا حببتي مش روحتي الجامعة ليه
نورين :: ماليش نفس خالتو ممكن سؤال
اسيل :: طبعا يا روحي
نورين :: انتي ازاي لون عينك ازرق وشعر اصفر وبيضه كده وماما عينيها اسود وشعرها اسود
اسيل :: علشان طلعت شبه مامتي وجميله شبه بابا
نورين :: اوكي مع اني مش فاهمه حاجه ضحكوا الاثنين معاً
«««««««««««في المساء»»»»»»»»»»»
داخل ڤيلا الدمنهوري
عشق وهي تجلس تشاهد التلفزيون
عشق :: ماما انا عندي سفريه بكره علشان في عمليه جراحيه لازم أشرف عليها بكره
نسرين بقلق :: تسافري فين
عشق :: ما تقلقيش مش الي في دماغك انا راحه المانيا
تنهدت نسرين براحه
عشق :: اومال نور فين
نسرين :: بتذاكر في اوضتها
عشق :: مش ناويه تقولي سبب طلاقك من بابا
تغيرت ملامح نسرين لخوف وتوتر :: انا تعبانه وعايزه انام
ولم تعطي عشق فرصه لكي تتحدث معها
عشق :: اوووف انا زهقت وذهبت الي غرفتها لكي تنام
«««««««««بقلم اسماء محمد»»»»»»»»»
داخل ڤيلا الحناوي
رعد جالس في غرفته ويمسك لاب توب طرقت نورين باب غرفته رعد اذن لها بالدخول
نورين :: عامل اي يا رعد
رعد بحب :: الحمدلله يا روحي
نورين تخفض رأسها بحزن
راي رعد حالتها واغلق الاب توب
رعد جلس جانبها :: مالك يا نورين
نورين ببكاء :: هي لي ماما مش مهتمه بينا كده ليه دايما أقل واحده في اصحابي حتي انا مش شوفت بابا ولا لحقت اقعد معاه لانه مات بعد ولادتي بسنتين
ملس رعد بيده علي شعرها بحنيه قائلاً:: هو انا مقصر معاكي في حاجه صحيح مشغول شويه في الشغل الايام دي بس غصب عني و اوعدك اول اما ارجع من المانيا هفضي نفسي ونخرج مع بعض اي رايك وابتسم
نورين بفرحه :: موافقه طبعا يا احلي اخ
رعد :: هي خالتو صاحيه
نورين:: اه
رعد :: اوكي يلا روحي نامي علشان جامعتك
نورين :: حاضر وذهبت إلى غرفتها
رعد قام وذهب الي غرفه اسيل وطرق الباب و اذنت له اسيل بالدخول
رعد :: ازيك يا خالتو
اسيل :: الحمدلله يا حبيبي
رعد بجديه وثقه :: كمال الحيدري لسه عايزاه
اسيل عندما سمعت الاسم تجمعت الدموع في عينيها
رعد بحزم :: قسما بالله لهيندم علي اليوم الي اذاكي فيه وتركها وذهب



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close