رواية عشقت حوريتي كاملة وحصرية بقلم شهد سيد
روايه عشقت حوريتى (الفصل الاول )
في أحد الشوارع الشعبيه في الاسكندريه
الام: اصحى يا زفته كل ده نوم ثم نظرت لزياد قوم يا موكوس عشان الجامعة قوم هخرج لو مقمتوش هتصرف معاكوا بقا بطريقتي
تيا بصوت ناعس : جرا اى يا سوسو سبيني انام هو الواحد ميعرفش يستريح ابدا في البيت ده
تيا: اى يا ساره حرام اقولك سوسو! طريقتك كله الا طريقتك يا ست الكل انا هقوم اهو.
ثم خرجت ساره (الام)
في الغرفه .
تيا: يلا ياسي زوز امك بطريقتها هتنفخنا
زياد : فكك نامى نامى هتعمل اى يعنى
تيا : تصدق عندك حق انا اصلا مش عاوزه اروح الجامع......
لم تكمل تيا كلامها وقالت
تيا :استهدى بالله بس يا ست الكل كله الا ابو فيونكه
ساره :بقا مش عاوزه اروح الجامعه يا فشله خلفت اى دى ياربى .
زياد :جرا اى ياست الكل احنا عملنا حاجه .
ساره : لا يا عيون امك قوم فز يلا ولبسته ابو فيونكه في وشه
زياد:خلاص قومت اهو
تيا بهزار : مبراحه علينا يا حج عدوه .
ساره : عدوه!!! في بنت تقول لمها عدوه انا هوريكي
كانت ساره تجرى وراه تيا بلشبشب (ابو فيونكه)
تيا بضحك: احى الحقنى يا زياد كله الا ابو فيونكه
زياد :وانا مالى انتى عاوزانى اتضرب
ساره : اخرس منك ليها ثم ألقت ابو فيونكه اتجاه تيا تيا تفاده الضربه
تيا : مجتش فيا
زياد :خلاص يا ست الكل هنلبس اهو .
حضرت ساره السفره
تيا :الله على ست الحبايب لمه تكون رايقه يعيني اديني في البطاطس .
ساره كلى يختى البطاطس بتاعتك إلى بتفضحيني عليها
زياد : دى هتكولنا احنا شخصيا .
تيا : اسكت انت يبتاع الشيبسي .
زياد يوجه نظره لساره : تسلم ايدك يا ست الستات ربنا يخليكي لينا
ساره : ويخليكوا ليا يا حبايب قلبي انتوا
تيا : ايوه بقا بحبك انت وانت عاطفي يا جميل .
ساره : اتلمى يا بت .
تيا : استأذن انا بقا عندى جامعه عشان متاخرش ثم قبلتها على جبنها
ساره : ربنا معاكى يا حبيبتى .
زياد باس ايد ساره : يلا سلام يا ست الكل .
ساره : ربنا معاكوا ويستر طريقكم يارب
مشي كل من تيا وزياد
نتعرف بقا على الاسره الجميله .
(عائله الدسوقي عائله متوسطه في المعيشه وساره والده زياد وتيا وهى امرأه طيبه جدا )
(تيا بنوته جميله جدا وشديده الجمال ذات عيون رمادى فاتح و غمازات وشعر أسود داكن وطويل وهى مختمره وعندها 24 سنه في جامعه نظم و معلومات وعاوزه اقول على حاجه هى دى بطلت قصتنا )
(زياد شب وسيم وجميل ولون شعره أسود داكن وعينه بنى وعنده ٢٣سنه في كليه هندسه )
في القاهره
في فله عائله السويسي
كان يغير ملابسه وهو يزن السويسي بطل قصتنا هو شب وسيم جدا شديد الوسامه ولون عيونه ازرق غامق وشعره بنى فاتح ومجنن جميع البنات بس هو مش بيحبهم هو عايش في فيلا هو واخته سالى وهو يدير شركات السويسي بعد وفاه ابوه وامه وهو عصبي جدا وغيور جدا ومحدش يعرف يتحدى وكل ده من عقده وموقف في الماضي هتعرف على بعدين )(يعينى على البنت إلى هتقع في أيده )
(سالى بنوته جميله وكيوت والواحيده إلى يزن بيتعامل معاها بحب وحنان عندها١٨سنه)
كان ينزل يزن من على الدرج
سالى : رايح فين يا يزن
يزن : القمر بتاعى عامل اى النهارده .
سالى: الحمدالله يا أبيه مش هتاكل
يزن : هاكل طبعا اومال اسيب نور عيني تاكل لوحدها .
أنهى يزن من تناول الطعام
يزن: انا رايح الشغل وعاوز الكتكوته بتاعتى ارجع تلقيها مخلصه مذاكرتها
سالى : عيب عليك يا ابو الاشباح
يزن : طلامه ابو الاشباح دى يبقا مش متفال
سالى بضحك: لالأ عيب عليك تفأل
يزن :مش عاوز مرقعه .
سالى : انت تعرف عنى كدا
يزن : ده انتى ابو كدا قال كدا وهو يخرج
وصل يزن لأكبر شركه برمجه في الشرق الأوسط وهو يديرها بعد وفاه والده .
داخل بكل هيبه والكل بيترعب منه الانه شخصيته قويه دخل يزن إلى مكتبه مباشرا .
يزن بجديه :اسراء هاتى كل الاوراق والدفاتر إلى عاوزه امضي عليها بسرعه .
اسراء (السكرتيره الخاصه ) : ح.....حاضر يا فندم
دخلت اسراء ومعها جميع الوراق والصفقات
اسراء بخوف : اتفضل يفندم دى كل الاوراق والصفقات والعقود يا فندم
يزن : تمام اخرجى انتى دلوقتي قتى لو في حاجه هنديلك
خرجت اسراء وقفلت الباب خلفها بعد قليل فتح الباب
...اهلا اهلا يا زوز وحشتنى ياعم..
كان المتحدث اياد صديق يزن المقرب والمدير التنفيذى للشركه
يزن : حبيب قلبي عامل اى
اياد : الحمدالله ياصحبي
في جامعه نظم ومعلومات
وصلت تيا الكليه وقبلتها صحبتها
تيا : حبيبي حبيبي وحشتيني يا رودى اوى
رودى : وانتى كمان يا ست البنات
تيا: بقولك اى احنا علينا محضره الاوله لدكتور خالد
رودى : اه ده دكتور دمو زى السم ومحضرته مش مقبوله
تيا :يلا هنعمل اى نصبنا
رودى : تعالى نزوغ من المحاضره
تيا بضحك : بنت عيب انتى تعرفي عنى كدا
رودى :انا مش قصد......
تيا : بس اسكتى وله كلمه يلا نزوغ يا فوزى هنروح نفطر وبعدين نبقي ندخله
رودى : اخويااا إلى قرينى يلا بينا
تيا : يلا
وهما مشيين فجأه
...بس بس انسه انسه انتى.....
الثاني من هنا