اخر الروايات

رواية قدر الفصل الخامس 5 بقلم ملك مؤمن

رواية قدر الفصل الخامس 5 بقلم ملك مؤمن




بارت ٥
لقيته بيبصلي وبيقولي / قدر أنا معجب بيكي.
بصتله بذهول وصدمة مبقتش عارفة أتلم علي نفسي حسيت أن هق*طع النفس وضربات قلبي بقت في السما من كتر نبضها ، سكت ومازالت بصاله بذهول ، لقيته بيبتسم وبيقولي / حالي زيك كدا بالضبط معرفش ازاي وامتا بس فعلاً انا حاسس ان بحبك، وما كان ناقصني الكلمة دي حسيت أن هيغم عليا بجد ، يعني انا قدر بنت نعمات اللي كانت بتتلزق في الناس زمان عشان حد بس يرضي يبصلي الاقي واحد أغني من بلدنا في حالها يقولي أنا معجب ليكي ، بصتله برضو بصمت ومش عارفه أقوله اي ، لقيته قرب مني جداً وبيهمس في ودني / ناقصلك لحظه كمان وهيغم عليكي ، قال الجملة دي وخرج بصيتله بصدمة وبعدين روحت قاعدة مكاني وانا باصه لأثره بذهول انا حاسه ان بحلم.
في الخارج
كان ماشي وهو مستغرب نفسه ليه قالها كدا ، هو اللي بيترمي كل يوم تحت رجله. الاف من البنات اللي هاي من المستوي بتاعه العالي ويوم ما قلبه ينبض لبنت ينبض للشغالة عنده ، سكت لما لاقي الفون بتاعه بيرن ورقم صديقه بيزين شاشته مسك تليفونه وقال ببسمة / محمد أخبارك.ابتسم صديقه وقال بمرح / زي الفل أهو انا بره في الجنينة عندك أخرج.قال مروان باستغراب / عندي انا بره ، لقيته بيقول / ايوا أخرج.
قفل معاه وبعدين خرج لقاه قاعد بإبتسامة زي عادته وماسك فونه ، فقال باستغراب / أشمعنا كدا.
محمد بصدمة / اي مش عايزني أجي.أبتسم مروان وضمه له / لا يا عم بيتك وتيجي في اي وقت .
قعد محمد معاه وبعد ما طلب قهوه من كبيرة الخدم مروان قال / ها لسه مش ناوي تاخد خطوة جد؟كان في نفس الوقت خرجت قدر وهي ماسكه القهوه بأرتباك ، فنظر لها محمد وقال بهيام / مكنتش ناوي بس هنوي .، كان مروان باصصله باستغراب وعدم فهم فرجع نظره في الناحية اللي باصص فيها شاف قدر وبعدين بص لصاحبه ففهم قصده ، أتعصب جداً ومروان لما بيتعصب الكل بيبقا عارفه مابيشوفش قدامه مبيبقاش عارف هو بيقول اي ، فبص لصاحبه وقال بغضب لما شاف قدر حاطه القهوه / أشرب القهوه يا محمد.، مسمعش محمد كلام مروان وهو مازال بيبص لقدر بأعجاب باين في عنيه ، فطرق مروان علي الطاولة وبعدين قال بصوت أعلي / محمد.
بصله محمد وقال باستغراب / في اي يا مروان ؟ وبعدين بص تاني لقدر لاقها مشيت فقام مروان وهو بيمسك محمد من ياقته / لا انتا كدا زودتها اوي .
قال محمد بذهول / في اي يا مروان هي البنت دي قربتك أو أختك؟
مروان بغضب / مالكش دعوه. بعد محمد يد مروان ثم قال بهدوء / تمام يا صاحبي اهدي؟انا مكنتش اعرف انها تخصك، قعد مروان وهو بيتنهد بهدوء وقال بأسف / انا اسف يا محمد مش قصدي بس انا اتعصبت شوية ، المهم عامل اي في شغلك؟ محمد / انا تمام.
في القصر من جوا
كنت بجري وانا بحاول تضبيط أنفاسي لحد م قعدت علي أول أريكة قابلتني وحاطة أيدي علي وشي وبعدين همست من كتر صدمتي / دا طلع مجنون بجد.ولاكن أتصدمت لما لقيت حد بيقول / اي دا في حاجة ولا اي ؟
بصيت لقيت حسن اللي قال كدا قومت وانا بحاول تضبيط لبسي وبعدين قولت وانا بقول ببسمة محرجة / أسفه يا فندم انا بس دوخت وقعدت هنا غصب عني، لقيته قال بلهفة / طب اقعدي لحد ما انادي حد يجبلك مياه بسكر، قولت بهدوء / لا شكرا مانا بقيت تمام دلوقتي.لقيته بيقولي بشك / بجد يعني بقيتي كويسه؟ قولتله ببسمة واحترام له / أيوا يا فندم شكرا ليك، أبتسم ليا وبعدين دخلت تاني.
في الخارج
قال بهدوء بعد ما قام / تمام انا ماشي بقا عشان عندي شغل لازم يكمل.
مروان بأسف / محمد انا اسف جداً والله انا مكنش قصدي اللي حصل بس انتا عارف ان لما بتعصب مش بشوف قدامي حد . قال محمد ببسمة مشاكسه / لا يعم لا زعل ولا حاجة مانا عارفك كويس ، وبعدين قال باستغراب / حقيقي انا نسيت أسألك مين بقا البنت دي؟
مروان بغموض / هبقا اقولك يلا مع السلامة قال كدا وهو بيحضنه وبعدين قام دخل.ولاكن استغرب لما لقي قدر واقفه قدامه وهي حاطه عينيها في الأرض وبتقول بعياط باين في نبرة صوتها / مروان بيه انا........وو


السادس من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close