رواية شهد الفهد الفصل الرابع 4 بقلم شهد احمد
فهد بزعيق وصوت عالي : انسى ان ابوها قتل ابويا
احمد : وطي صوتك ومتنساش انك بتكلم مع جدك مش مع موظف من ال عندك في الشركة
فهد : انا اسف ي جدي بس حضرتك بتقول حاجة مستحيل تحصل انا مستحيل انسى انه خلاني اتحرمت من ابويا وانا لسة عندي 6 سنين بسبب طمعه وقسوته انا تقريبًا نسيت شكله لولا الصورة ال معايا بس هي ال بتفكرني بيه انا عارف انها ملهاش ذنب بس برضو هي بنته وكل ما اشوفها هفتكره وافتكر ال عمله
الجد : هي اتحرمت من اهلها كلهم مش من باباها بس ي فهد اه كان ليها عيلة تانية بس مهما كان دي عيلتها برضو ف استهدى بالله يبني وعاملها زي مايا وسما اكنها اختك دي من ساعة ما جت وانت مبصتش في وشها
فهد : حاضر ي جدي هحاول عن اذنك وخرج من المكتب
الجد : ربنا يهديك يبني
______________________
*_في الجنينة*_
شهد بضحك : خلاص معتش قادرة دا انتوا طلعتوا مسخرة
مايا : بس بس اسكتي بضحكتك ال هتودينا في داهية دي
شهد : الله وانا مالي ي لمبي مانتوا ال بتضحكوني
سما : يلا ي ستي اي خدعة
شهد ومايا: طب يلا نكمل لعب مين القمر ال هتجري ورانا
سما : لا مع نفسكوا انتوا انا معتش قادرة اجري
شهد : ع خاطري بليز بليز بليز بليز بليز
سما : خلااااااص هجري وامري لله
شهد باستها من خدها : هيييي طلعتي اشطر كتكوت والله يلا وان تو ثري ولسة بتلف لقت نفسها خبطت في حيطة
(ايوة ايوة هو ال انتوا بتفكروا فيه فهد هو الحيطة دي )
شهد : اااااااه ..... اي ي عم انت ما تفت... بصت لقت فهد باصصلها بعصبية..... شهد بخوف وهطل في نفس الوقت :اوبا والله ان انا اسفة مكنش قصدي انا انا كنت بلعب وسما كا كانت هي بتجري ورايا وهما ال زقوني وانا مليش دعوة بأي حاجة
فهد متكلمش وزقها ومشي
سما : اي ي بنتي مالك كنتي شبه الكتكوت المبلول كدا ليه
شهد : انتِ مش شايفة ي بنتي كان بيبصلي بعصبية ازاي وهو شبه الحيطة كدا اصلًا لا وكمان مغرور اي دا مستحملينه ازاي
البنات ضحكوا عليها وبعدين دخلو الڤيلا وكل واحدة طلعت ع اوضتها وسما لبست و راحت مشوار
_______________________
*_في عربية الفهد *_
فهد لنفسه : ي ترى ال انا بعمله دا صح ولا غلط
عقله : ايوة صح انت مغلطش في حاجة خليك مطنشها ومش طايقها كدا
قلبه : اسكت انت ... لا كدا غلط هي ملهاش ذنب في اي حاجة وبعدين في حد ينفع يعاقب حد ع ذنب هو معملوش وبعدين دي شبه الملاك
عقله : متسمعش كلامه ي فهد
فهد : هوووس اسكتوا انتوا الاتنين وبعد شوية تفكير
فهد : لا انا لازم اعذبها شوية الاول ع الاقل احس بشوية راحة وانا باخد حقي وحق ابويا منها
*_وانطلق بسيارته الى الشركة*_
______________________
*_في الڤيلا*_
شهد كانت في اوضتها وحاطة الهيد فون وعمالة ترقص الباب خبط وطبعًا شهد مش سامعة حاجة فجأة الباب اتفتح وكانت مايا
مايا : اااااه شهد اتخضت وشالت الهيد فون مايا كملت :خيانة لا مش قادرة ابص مش قادرة بترقصي من غيري اخص هي دي الاخوة
شهد وحدفت فيها المخدة : حيوانة خضتيني
مايا : سوري ي شوشو كنت بضحَّك معاكي
شهد : بضحَّك ! وماله عاوزة اي ي اخرة صبري
مايا : لا انا اول نظمي او نصه يعني هعهعهعهع (بقلش ي جماعة عادي )تعالي اقعدي معانا تحت شوية
شهد : اي ي بت الخفة دي مين قاعد تحت
مايا : كل ستات البيت قاعدة طرية كدا يعني
شهد بضحك : طب اطلعي ي هبلة وانا هصلي وجاية وراكي
مايا : اشطا متتأخريش
شهد اتوضت وادت فرضها ولبست دريس وطرحة ونزلت
شهد بمرح: سمو عليكوا ازيكوا ي قمرات
شيرين بضحك : نيجي فيكي اي
شهد بمزاح : حبيبتشي والله
علياء : حبيبتشي !!لا لا معلش انا عاوزة شهد بتاعة اول يوم البنت الكيوت الهادية الرقيقة
شهد : اي ي لولو منا هادية وكيوت اهو وبعدين انا كنت بستهبل اصلًا ع كنت مكسوفة بس لكن انا اساسًا اساسًا صايعة قديمة
آيات : كدا اتأكدت انك من احفاد البيت دا
شهد : وانتِ كنتي شاكة ولا اي ي توتو
آيات : بصراحة اه اصل مفيش حد في العيلة حلو اوي كدا
شهد : اخجلتم تواضعنا حقيقي
مايا بشرشحة : نعم مالك ي طشنط ( مش عارفه اكتبها ازاي فمتدققوش ) هي اه البت حلوة شوية بس يعني انتِ مش اخدة بالك من جامدة الجامدين فورتيكة الفراتيك ال قاعدة قدامك دي ولا اي وشاورت ع نفسها
آيات : طنط مين ي متخلفة انا مامتك
مايا : مامتي اي بس دا انتِ لو لاقياني ع باب جامع كنتي هتحبيني اكتر من كدا
آيات : طب قومي من هنا بقا وسلاح الام ال كلنا عارفينه لزق في وشها
مايا : مش بقول لاقياني ع باب جامع يلا ربنا ع الظالم
آيات : والله هقوملك
مايا : اي ي ست الكل بهزر معاكي اي ي رمضان مبتهزرش
آيات : لا يختي مبهزرش
الحوار دا كله في وسط ضحكات جميع الجالسين وفضلوا يتكلموا كتير مع هزار ومرح شهد ومايا الذي لم ينتهي
_______________________
*_في الشركة*_
جاسر رن الجرس ع السكرتيرة تدخل
السكرتيرة : نعم ي فندم
جاسر : وحشتيني
السكرتيرة : !!!!