رواية حبي الابدي الفصل الرابع 4 بقلم بسملة ابراهيم
ايوب صاحب يونس المقرب وزميله في الشغل بيحب يونس جدا شخص مرح بيحب الهزار و الضحك وبرغم كده شاطر في شغله
يونس في ايه انا مش لسه سايبك من نص ساعه
ايوب اللواء أحمد طلب مننا نرجع المعسكر
يونس متعرفش ليه
ايوب في أخبار عن حبيبك
ايوب ايوه
يونس أقفل انا جاي بسرعه ونزل حتي نسي يقول انه نازل لليل وهو نازل قابل امه
صابرين رايح فين يا يونس و سبت عروستك
يونس عندي مهمه يا ماما لازم ارجع المعسكر وسابها من غير ما يسمع هتقول ايه
يونس راح وقابل ايوب وراحوا علي المعسكر
نرجع نشوف ليل اللي خرجت و هي مكسوفة بس ملقتش يونس في الاوضه ولا في الشقه كلها سمعت صوت خبط علي الباب
صابرين إفتحي يا ليل ده انا
فاتحه ليل طنط هو في حاجة يونس مش موجود
صابرين ما انا جايا عشان كده
ليل بخوف في ايه يا طنط يونس كويس
صابرين ايوه يا حبيبتي هو كويس بس عنده مهمه وكان لازم يرجع المعسكر
ليل سكتت مش عارفه تقول ايه
صابرين تعالي يا حبيبتي نامي معانا تحت
ليل لا يا طنط معلش انا عايزه اقعد هنا معلش
وبعد إصرار ليل صابرين وافقت و نزلت
ليل دخلت وحولت ترن علي يونس كتير بس هو مش بيرد و فضلت تعيط وهي خايفه عليه وبعدين قامت تصلي وتدعي ان يكون بخير
عند يونس اللي وصل مكان المعسكر و دخل عند اللواء
يونس وايوب تمام يا فندم
اللواء تعال يا يونس تعال يا ايوب
يونس خير يا فندم
اللواء جيه أخبار ان كامل الزيات بيخطط لاكبر عمليه و المخدر ده نوع بيستهدف الخلايا العصبية ومن اول مره يسبب ضمور الخلايا العصبية بيعمل حاجة من أتنين موت او شلل كامل في الجسم و العقل وبردو هيادي للموت احنا حاليا بنستهدف الموقع السري بتاعه اللي من خلاله بيبيع عليه بس الموقع ده متامن كويس جدا بس الهندسين قدروا انه يعرفوا معاد تسليم صفق هتكون بعد بكره الساعه ٥ في شمال سيناء وقدرنا نحدد الإحداثيات مهمتكم بقي يا ابطال المهمه القبض علي الزيات الملف ده في كل التفاصيل ربنا معاكم يا رجاله
يونس خد الملف بعد اذنك يا فندم وخرج هو وايوب
ايوب تصدق انك وش فقر يعني فرحك النهارده تسيب مراتك و تيجي تشوف اشرف العسكري
يونس ده علي اساس انك مش عارف الموضوع
ايوب موضوع ايه كفايه هبل يعني ايه خايفه تربط نفسك بواحده عشان مش ضامن تعيش انت اهبل يا يونس انت بتحب ليل
يونس آخر مره تقول اسمها علي لسانك اسمها مدام ليل او اقولك قول مراتك
ايوب ايوه يا عم الغيور ماشي بطل هبل واعترف لامراتك انك بتحبها يا اخي بقي نفسي ابقي عم العيال
يونس اسكت بقي وتعالي نشوف المهمه دي
ايوب طيب ياخويا اتزفت امشي قدامي
يونس لف ليه بصله نظره حاد انت قولت ايه دلوقتي
ايوب انا يا نوسه اقدر اقول حاجة
يونس انت قولت ايه يا روح امك
ايوب الف رحمه ونور عليها يا اخويا كانت بتحبني
يونس ولا اظبط عشان انت عارف انا ممكن اعمل ايه متقولش نوسه دي تاني
ايوب يا عم خلاص ظبط اتفضل نشوف المهمه
ايوب ويونس فضلوا طول اليومين بيحطوا خطه هجوم و القبض علي الزيات وجيه معاد الهجوم وصل يونس و ايوب والقوات بس طلع معاد العمليه غلط وان في معاد تاني لتسليم الشحنه
رجع يونس علي المعسكر تاني و هو متعصب جدا جيه عسكري عليه قاله ان في واحده عايزها بره
يونس استغراب ازاي اصلا واحده قدرت تدخل المعسكر قال متعرفش مين
العسكري بتقول مدام سيادتك
يونس اول ما سمع كده جري علي بره وكان قلقان ان ممكن تكون حصل حاجة اول ما شافها جري عليها
يونس انتي جيتي هنا ازاي انتي كويس ماما او طنط حصلهم حاجة
ليل من غير ما تتكلم حضنت يونس اللي اتفاجا بحضنها ده ليل بعياط ليه سبتني ومشيت ومش بترد عليا انا اتصلت بيك كتير اوي انا خوفت يكون حصلك حاجة وحشه سبتني ليه
يونس أهدي طيب انا اسف والله بس كان عندي شغل ونسيت افتح الفون حقك عليا يا حبيبتي
ليل بتعيط وحضنه يونس وبس
يونس خلاص بقي كفايه عياط انا كويس اهو
ليل سكتت وفضلت حضنة يونس
جيه ايوب يونس في معلومات بتسرب في حد بيعمل هاك علي المعسكر
يونس بعد عن ليل وقال ازاي ده فين المهندس احمد مش هو المسؤول
ايوب المهندس احمد نفسه مش عارف يعمل حاجة الهكر ده ذكي جدا
ليل ينفع احاول انا يمكن اقدر اوقف الهكر ده
يونس متاكده
ليل احاول
يونس طيب تعالي واخدها علي المكتب الخاص بشرطه الإلكترونية وطلب من المهندس احمد انه يقوم وهو هيتصرف وقعد ليل وبداية تشتغل ويونس واقف وراها و ايدو علي كتفها