رواية سافر وسافرت احلامي معه الفصل الثالث 3 بقلم حنين محمد
البارت التالث
سافر_ و سافرت_ احلامي_ معه
احلام بخوف براء ماله
إسراء بفرحه قال إنه نازل من السافر بكره
احلام وقعني قلبي يا طنط إسراء هو بيكلمك
احلام هو غير رقمه
إسراء لا بس ليه يا بنتي
احلام لا مفيش وبتدخل الأوضه بزعل يعني معني كدا أن براء عملي بلوك وبتعيط ليه ده انت يا براء حلمي
إسراء طب هي احلام زعلت ليه دلوقتي
روان لا اكيد تعبانه
إسراء طب انا بقي هروح اجهز الشقه علشان براء حبيبي لما يجي
عزه انت لحقتي تقعدي يا اسراء
إسراء معلشي تتعوض المره الجايه
عزه ماشي يا حبيتي
روان افتحي يا احلام متعمليش كدا
عزه يا احلام أخرجي لو ابوكي جه هيطين عشتك
احلام بصوت عالي انا زهقت يا ماما انا مش عايشه ليه زي الناس ليه ها انتم مخليني اخاف حتي من خيالي
رضوان بيفتح الباب أنتي بتعلي صوتك علي امك وبيضربها ب الق*لم
روان بعياط حرام عليك يا عمي بقي
عزه بتعب انا تعبت هي البت عملت حاجه اتقي الله فينا بقي ربنا يخدني و يريحني
احلام بعياط وهي واقعه علي الأرض اهدي يا ماما اهدي
روان بعياط تعالي يا احلام اقعدي علي السرير يا حبيبتي
عزه انا هحضلك الاكل يا حبيبتي
احلام مليش نفس
وبيعدي اليوم
و احلام بتصح بدري و بتلبس جيب جلد سوده و تيشرت أبيض وجاكت جلد اسود و سفتي ابيض وبتسيب شعرها الطويل ومش بتحط اي ميكب و بتنزل قبل ما تشوف رضوان ابوها
وبتروح الكليه بتاعت الهندسه و بعد بتخلص وهي ماشيه في الشارع العربية كانت هتخبطها
احلام انت يا متخلف مش تحاسب هتموت*ني
نزل شاب وسيم جدا انت اللي مش شايفه يا بتاعه أنتِ
احلام انا مش بتاعه وانت اللي اتعميت
الشاب بيركب العربيه
احلام ماشيه والله متخلف ولا حتي أعتذر
بعد وقت هو ليه ماشي ورايه كدا
احلام بتطلع البيت بسرعه وهي خايفه
روان في ايه يا احلام أنتِ خايفه ليه كدا
احلام بنتكلم بسرعه هو بابا فين بس
روان مخمود جوه
احلام ماشي وبتدخل
عزه احلام
احلام نعم يا ماما
عزه براء جه وهو عند إسراء مامته
احلام قلبها عمال يدق بسرعه م ماشي يا ماما اعمل ايه
عزه اسراء قالتلي نروح نسلم عليه انا وأنت
إحلام لا يا ماما انا مش هسلم علي حد أنتِ فاهمه
عزه يلا بس
روان خلاص يا خالتي سبيها براحته ومش تتاخري علشان احلام وانتِ تروحوا المستشفى
عزه حاضر لو رضوان صحي الاكل جوه يا روان ساخنيه
روان حاضر
عزه بتدخل لاسراء
إسراء ديه عزه يا حبيبي
براء اهلا يا طنط اتغيرتي اوي
عزه اكيد يا براء اومال لو شفت احلام ده انت بقالت 5 سنين
براء بس وحشتيني يا طنط
عزه وانت يا بني والله
إسراء هي فين احلام يا عزه
عزه هي تعبانه بس معلشي تبقي تسلم عليه بكره
براء بيتوه في الموضوع عمو رضوان عامل ايه معاكم
عزه بدموع والله يا إسراء نسيت اقولك ده لسه ض*رب احلام امبارح وحسب اني خلاص البت هتروح مني البت كرهت حياتها
براء بغ*ضب امم مش احلام كبرت ازاي يمد أيده عليها كدا
إسراء يبني ابوها اكيد مش هتقف قدامه
عزه إن شاء الله يجي اللي يخلصها منه
اسراء إن شاءالله خير
براء بغيره إن شاء الله
عزه استاذن انا بقي
إسراء خليكي يا حبيبتي انت لسه قاعده
عزه علشان اروح المستشفى
إسراء ربنا معاكي يا قلبي
عزه بتمشي يلا يا احلام بسرعه علشان انا قولت انك تعبانه ونايمه
احلام ليه يا ماما تكدبي انا مش فارقه معايا حد
عزه طب يلا يا ختي سلام يا روان مش هنتاخر
روان سلام
احلام بتوقف تاكسي
إسراء انت واقف ليه في البلكونه كدا يا براء
براء هي ديه يا ماما احلام
اسراء اه ديه كبرت وبقيت زي العسل
براء اه باين
اسراء بتقول حاجه
براء لا
اسراء انت جبت العربية ديه ازاي و الفلوس ديه إزاي
براء من الشغل يا ماما وكمان بابا اشتري شركه هندسه
اسراء ابوك فين صح
براء هيجي بليل
إسراء امم ماشي
بعد ساعتين احلام يلا يا ماما تنزلي و ارتاحي زي ما الدكتوره قالت
عزه حاضر
وبيطلعوا
براء واقف ورا الباب الشقه بتاعته بيشوف من العين السحريه علشان عايز يشوفك شكل احلام بس مش عارف يشوفها شايفها من ظهرها
احلام يلا يا ماما أدخلي
رضوان أدخلي يا هانم
عزه متزعقش يا رضوان احلام كانت وخداني للدكتور
رضوان بيمسك ايد احلام جامد
براء كان يخرج
إسراء لا يا براء هو كل يوم كدا هتفرج علينا الناس وخلاص
براء هو بيعامل يا ماما احلام ليه كدا مش هي بنته
اسراء كان عايز بدل احلام ولد فاهم
براء بزعل امم وبيدخل الاوضه بتاعته
في نهار يوم جديد احلام بتنزل من البيت وبتلاقي في وشها براء
براء انا براء يا احلام
احلام بزعل بتنزل بسرعه ويتكلم نفسها اتغيرت اوي يا براء لا وغير كدا ده هو اللي كان هيخبطني ب العربيه امبارح و كمان بقيت قمر بس مش يمنع انك بقالك سنه متجهلني وانا عندي كرامه بردو وبتروح كليه الهندسه بتاعتها ويتخلص يومها وبتقابل هنا صاحبه عمرها
هنا ايه يا احلام عامله ايه
احلام الحمدلله يا هنا
هنا طب يلا نروح سوا انا انهارده هاجي اقعد معاكي
احلام تعالي تنوري طبعا
وبتروح هي و هنا وبتلاقي في وشها براء هو و بنت
هنا مش ديه يا احلام ريم اللي معانا في الكليه
ريم اهلا يا احلام اعرفك ب خطيبي براء
احلام بصدمه براء خطيبتك