اخر الروايات

رواية هوس عاشق وانوثة طفله الفصل الثاني عشر12 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وانوثة طفله الفصل الثاني عشر12 بقلم ياسمين الهجرسي


في فيلا سليم
سليم : راجع متاخر زى كل يوم وكان عامر خارج من اوضه همس سليم بعصبية انت كنت بتعمل ايه جوه لو حد شافك من الشغالين يقول عليكم ايه مش قادر تصبر لحد الصبح وتتقابله .
عامر : ابدا يا ابيه مش فاهم  اي حاجه انت تقصد ايه وقابل مين حضرتك تقصد مين بكلامك.
سليم :  ازى ما فيش حاجه انت بقيت غير مسؤل رغم انك بقيت مقدم كبير اوى
ساعه كام يا باشا في ايدك يا حضرت الضابط المحترم مش فاهم تمام تعالا وانا افهمك وافهمها ومسكه من ايده بعنف ودخل  الاوضه عند همس وكانت المفاجأة فريده وسهيله قاعدين جانبها أنتم بتعمله ايه هنا دلوقتي وعيونه علي همس ودموع اتجمعت في عيونه همس مالها .
سهيله : وقعت من علي …… وقبل ما تكمل كلامها قاطعتها فريده  اسكتي يا سهيله.
سليم : جري لو سمحتي يا سهيله قومي و قاعد جانبها وطلبته الدكتور ولا لسه وقلبه هيقف علي منظرها وهي نايمه تعبانه وبيكلم نفسه انا عملت ايه في حياتي عشان اتوجع فيكي كده قلبي مبقاش مستحمل يشوفك بتتالمي كده انا موت اهون كتير من شفتك كده وانفاسه عاليه اوى ووشه احمر وفاق علي صوت سهيله.
سهيله : اهدي يا ابيه هي كويسه والدكتور طمني عليها وادها منوم عشان الالم اللي في رجلها مكنتش مستحمله.
سليم : معلشي يا امي مسلمتش عليكي مالها همس فيها إيه.
فريده : بتبصله نظرات اتهام ومش بتتكلم  هو عيونه علي همس وماسك اديها مبترديش ليه يا امي مالها وجعت قلبي طمنني الدكتور قال ايه.
فريده : انت اتخليت عن مسؤليتها يبقي ملكش دعوه يا سليم باي حاجه تحصلها شلها من حسباتك خالص.
عامر  : حس بوجع سليم بعد اذنكم يالا يا سهيله روحي ارتاحي انا راجع شغلي بعد اذنك يا ابيه .
سهيله  : ماما لو احتاجتي حاجه اتصلي انا صاحيه بعد اذنكم تصبحوا على خير
وخرج عامر وسهيله وسابوهم لوحديهم.
سليم : انت بتعامليني كده ليه يا امي وايه نظرات الاتهام دى حضرتك اكثر واحده عارفه انا بتعذب قد ايه ليه مصره تدبحيني.
فريده : مش وقته الكلام ده دلوقتي كفايه انها تعبانه و الحاله اللي وصلت ليها دي انت عارف انك السبب فيها  لانها بتقعد بلكام  يوم ما تنامش لحد ما تقع من طولها و في الاخر وقعت من على السلم لأنها نازل بدون تركيز دكتور قال ثلاث ايام ما تمشيش علي رجليها ارتحت.
سليم : بعدين انا السبب في ايه انا قولتلها ماتمنش بكام يوم وبعدين مش حضرتك اللي طلبتي مني أبعد عشان أنا بظلمها بفرق السن اللي بنا دبحتيني ومصره تموتيني بقالي اكتر من سنتين وحضرتك معاملتك معايا اتغيرت انا بعدت عنها وهي معاها قلبي عشان مظلمهاش معايا وتختار واحد من سنها مين اللي قالي أبعد يا سليم مش حضرتك عشان انقذتها هتستغلها دانا عمرى ما ظلمت حد قد مانا ظلمت نفسي العمر كله عشانكم والحاجه الوحيده اللي اتمنتها من الدنيا حضرتك اول واحده استكترتها عليه ظلمتيني يا امي وكسرتيني ولسه مصره تدفنيني بالحياه الله يسامحك يا امي.
فريده  : قامت قاعده قدامه ومسكته من ايده انا عمرى ما ظلمتك ولا كنت اعرف انك بتحبها اوى كده انا خفت عليها منك انت مشاعرك اكبر منها انت محتاج زوجه وهمس محتاجه اب او أخ كبير يحميها من ظلم الدنيا مش حبيب وزوج في سنك  وبعدين همس دى دين عليا ولازم احافظ عليه وانا هقولها انك بتحبها .
سليم : بصلها اياكي يا امي تعمليها انا خلاص هسبها تختار واحد من سنها ويكونوا بيحبه بعض انا خلاص مات قلبي من يوم ما قولتي عليا اني بستغل ضعفها وافتكر أنها في حياتها حد مناسب ليها اكتر اتفضلي ارتاحي حضرتك ونامي وانا هفضل معاها واطمني قبل ما تفوق هكون مشيت من الفيلا خالص.
فريده : يا سليم انا معملتش حاجه غير اني كنت بحميها من اي حد حتي انت ومن نفسي ومن الدنيا دى عوض ربنا ليا في اختي اللي ماتت وانا كنت سبب في حرمان بابا وماما منها .
سليم : خلاص يا امي سبيني اشبع منها لان كل تفصيله فيها وحشتني ومتخفيش عليها حضرتك عارفه انا اللي ربتها لحد مابقت انسه حضرتك بتخافي عليها ومتنسيش يا امي انا اللي منعت أنها تنام في حضني مش حضرتك وانا اللي خفت عليها مش حضرتك انا كنت بحميها من نفسي قبل اي حد يوم ما بلغت انا اللي شلتها من المدرسة لحد هنا انا اللي علمتها تتعامل ازى في الظروف اللي حصلت لها انا اللي كنت بسهر بيها وهي خايفه أو تعبانه أو بتذاكر كنتي فين حضرتك في كل ده لحد الحقيقه اللي عرفتيها تصبحي علي خير يا امي وسبيني في وجع قلبي.
فريده : بدموع حبيبي انا اسفه انا ظلمتك سامحني وهصلح كل حاجه انا ظلمتكم لاني متاكده أنها بتحبك زى ما انت بتحبها.
سليم : خلاص كل حاجه اتغيرت انسي يا امي انا هموت وارتاح طول اليوم بلف علي فروع الشركات عشان انساها ارحميني يا أمي.
فريده : تصبح على خير يا حبيبي ربنا يريح قلبك وبطبطب علي كتفه وخرجت.
سليم : وقف قدام همس شعرها كان علي وشها شاله بصوت مخنوق وقلب مليان وجع وحشتيني يا همس روحي ووجع قلبي وجنون عقلي انتي بتجرى في دمي يا همس ربنا يحميكي ليا وميحرمنيش من اني اطمن عليكي وملس علي خدها وشعرها وفضل باصص عليها وراح وقف في الشباك لحد ما سمع صوت انين عياطها لأنها كانت متخيله أنها بتحلم بكل اللي حصل من سليم وبتكلم نفسها انا حسه بلمسه أيده وحطه المخده علي دماغها اكيد بتحلمي زى كل يوم هبله هتفضلي تحبيه وهو ولا شايفك ولا حاسس بيكي انتي كنت حمل عليه ومصدق أنه خلص منه هو عنده اللي بيحبها واتحوزها وسابك عشانها.
سليم : كان سامعها وقلبه وجعه قرب عليها وفضل يبصلها معقول طفلته كانت عارفه أنه متجوز وهي بتعيط بس مقدرش يمنع نفسه عنها وراح قاعد جانبها.
سليم : بصوت كله حنيه سلامتك يا قلب سليم وبيرفع المخده من علي دماغها.
همس : مش ممكن ابيه سليم وحشتني اوى يا ابيه عارف انا بقالي كام سنه منعتني من اكون قريبه منك كده وحاولت تقوم وهو ساعدها وهي اترمت في حضنه وبتعيط اااااااه يا ابيه كنت فعلا هموت واحضنك انت قاسي عليا اوى قدرت تبطل تحبني بس انا عمرى ما هبطل احبك ولاخر يوم في عمرى هعيش استني حضنك.
سليم : دموعه بتنزل وهو دافن وشه في حضنها ااااااه يا همس وحشتيني وبعدها عن حضنه شويه وقعتي ازى نزله بتجرى ليه .
همس : بصتله بعتاب ومسكت أيده وباستها وفضلت مسكاها انا لو اعرف انك هتخاف عليا كده كنت رميت نفسي من أعلي برج في العالم .
سليم : حط أيده علي بقه سلامتك يا قلب سليم بعيد شر عليكي انا عمرى ما استحمل انا نسمه هواء تذيكي ربنا يحميكي ليه ولسه هيحط أيده علي دماغها عشان يقراء قران مسكت أيده وعيطت من اخر مره عملت فيها كده من اكتر من أربع سنين وانت بعيدت عني لدرجه اني حرمت النوم علي عيوني عشان مبتشفكش ولما بنام بدعي ربنا احلم بيك وانا عارفه انك هتفضل بعيد عني
لانك اتعمدت ترجع متاخر و تنزل بدرى عشان  ما تشفنيش قد كده يا ابيه انت كرهتني اوى كده.
سليم : بيبصلها وبيكلم نفسه انا حبيتك حب  مفيش قلب لسه عرفه لدرجه اني بتمني موت علي انك تكون قدامي ومقدرش اخدك في حضني وفاق علي صوتها  هتفضل تفكر فيها حتي وانا معاك.
سليم : مين دى اللي  بقا بفكر فيها وعمل نفسه مسمعهاش.
همس :  اللي بتتاخر عندها كل يوم .
سليم  : بوجع علي أنه هيجرحها ملكيش دعوه يا همس ارتاحي انتي تعبانه وسابها وراح وقف في الشباك وهي حاولت تقوم تقف وفعلا قدرت تقف بس مشيت خطوتين ووقعت وسليم جرى عليها قومي وشالها وهي فضلت تعيط هتفصلي لأمتي واجعه قلبي حرام عليكي يا همس خستي اوي ليه كده انتي شكلك مش عاجبني خالص وبيرفع حواجبه ايه مفيش اكل في الفيلا.
همس :  لا في اكل و كثير كمان بس ما فيش امان في الفيلا وهافضل يا بيه زي ما انا ماشيه كده يدوب  باكل اللي يخليني اعيش ولا هانام ولا هرتاح الا لما ترجع زي زمان أو تقولي على اقل اتغيرت ليه.
سليم : في لحظه دى قرر يسيب الفيلا ويعيش لوحده.
همس : مالك سرحان في ايه ما تفكرش اني هاسيبك النهارده لما تقولي انت اتغيرت ليه.
سليم : ارتاحي وانا هفضل جانب هنا لحد ما تروحي في النوم واطمني عليكي.
همس : ارحمني انا تعبانه اوى ونفسي ارتاح ونام بقالي سنين مرتحتش واخدته في حضنها وفضلت تعيط وهو وضعف وضمها وفضل حضنها ونام وصحي علي اديها وهي بتلعب فى شعره.
سليم :  نسي نفسه علي الاخر بطلي شقاوه يا همس انا مصدقت اني انام واخدها في حضنه ونيمها علي صدره وهي كمان باسته من خده و كملت نوم.
ودخلت سهيله وفريده يااة يا ماما اول مره اشوف ابيه نايم من سنين ومرتاح اوى كده  يا حرام كان نسي النوم .
فريده :  انا ظلمته لما بعدته عنها.
سهيله :  حضرتك ظلمتينا كلنا يارتك معرفتي الحقيقه كان ابيه مرتاح وهو قريب منها وعمره ماكان سعيد اللي بهتمامه بيها.
فريده : انا غلطت حرام عليكم يعني انا مبسوطه باللي عملته وسابتها وخرجت.
سهيله : بدموع ليه حضرتك عملتي فيه كده استكترتي عليه السعاده حضرتك قتلتيه.
فريده : كل كلمه قلتها كانت سكينه في قلبي قبل ما تكون في قلبه هو اكبر منها باكتر من 12سنه هو هيكبر وهي هتفضل صغيره وهتفكر أنه استغلها عشان أنقذها و هتبصله علي أنه عجوز وكان من حقها تتجوز واحد في سنها وهتكره و ساعتها سليم هو اللي قلبه هيموت فهمتي حاجه .
سهيله: حضرتك عارفه قد ايه همس بتعشقه حضرتك فهمه أنها بتمنع نفسها من الاكل عشان يقلل عليها وياخدها في حضنه .
فريده :  خلاص انا هقولها وهي عليها تختار.
سليم : صحي وكان سامعها اتاخرتي اوى يا أمي اطمني هي في حياتها غيري ومن سنها عشان أنا عجوز عليها من النهارده انا هسيب الفيلا وهعيش لوحدى بعد اذنك .
فريده : انت بتعاقبني علي ايه مش قادر تفهم اني خايفه عليكم اعمل ايه وهي بالاخص.
سليم :  اتنرفز ملعون ابو الحقيقه اللي بسببها دستي علي قلبي عشانها بعد اذنك واشبعي بهمس والحقيقة وسابهم ومشي.
سهيله : الله يسامحك يا امي علي ظلمك لأبيه بكره اول واحده هتحاسبك همس بعد اذنك انا خارجه مع محمد.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في قسم الشرطة.
عامر : بعد اذنك يا فندم انا هطلع من النيابه هروح المقابر عشان سنويه مراتي النهارده.
مأمور القسم : اتفضل يا عامر بس حاول تكمل حياتك كفايه حزن يا ابني بقالك اكتر من أربع سنين متعذب  انسي.
عامر : انشاء الله يا فندم بعد اذنك.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في النيابه
عامر بيركن العربيه فجاه ظهرت قدامه بنت وكانت ايه.
ايه : مش تفتح انت ايه اعمي .
عامر : اسف يا انسه انت اللي طلعتي قدامي ابقي فتحي وانتي ماشيه .
ايه : علي العموم خلاص باين عليك مستهتر تلاقي بابي جايبهالك عشان كده مش عارف قمتها ولا اقولك تلايك داخل النيابه عامل مصيبه وان شاء الله تتحبس سنتين تلاته تتادب فيها كل ده وعامر مربع أيده بيسمهعا خلصتي لا لسه انتي ايه يا بنتي دانتي مش باينه من الأرض بس عليكي لسان ربنا يقدرني وتقعي تحت ايدى واقطعهولك  عليكي وسابها ومشي .
ايه :  يا خربيت ام غلستك ايه هقابل وكيل النيابه ازى بس أمرى الي الله وطلعت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
صافي قوم يالا يا هيثم بلاش دلع عاوزه انزل اكتب شيك خمسين ألف جنيه في سلسلة شفتها عند الجواهري وعاوزها.
هيثم :كنت عارف انك هتطلبي فلوسي في شيك علي بياض اكتبي فيه المبلغ اللي عاوزه وسيبني انام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه سليم
احمد : حرام عليك يا سليم انت كده بدمر نفسك ليه سبت الفيلا كنت علي الاقل بترتاح وهي جانبك وقدام عيونك.
سليم : مش عاوز كلام في الموضوع ده تشفلي فيلا تكون قريبه  من فيلا بتاعت العيله وتكون دور واحد وتكون كل حطانها ازاز .
احمد : انا فهمك ده انتحار مش عاوز تنام كمان من أمتي انت بتنام وفي شعاع نور في الأوضه عاوزه ازاز عشان تحرم الراحه علي نفسك مش كفايه بقالك سنين من اليخت الشركه ولو روحت مبتنمش سليم خاف علي نفسك انت هتقع رياضه وشغل وقله نوم وبعدين انت من أمتي بتقدر تبعد عن امك وأخواتك.
سليم : عامر معاها وسهيله كمان وانا من وقت لتاني هزورها.
احمد : قام وقف سليم انت بتغلط.
سليم : رامي كل حاجه علي المكتب قولتلك خلاص سبني لوحدى قلبي يا اخي بيتحرق كل ثانيه انت مش حاسس بده وبيشاور علي قلبه ده اتحرق يوم ما بعدت عني اطلع بره .
احمد اسف اني ضغط عليك بس انا خايف عليك انت ادمرت .
سليم : شكلك مش قادر تفهم وسابه ومشي راح علي اليخت بتاعه اللي سماه (انين الهمس)
يتبع…


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close