رواية عشقت الرعد الفصل الحادي عشر11 بقلم اسماء محمد
في صباح يوم جديد
عشق نايمه علي سرير المستشفى وبتعيط اسر ورعد واقفين بره اسيل اغمي عليها من الصدمه وكمال واقف مع رعد و اسر
كمال بفرحه :: رعد انا عايز اعمل اكبر حفله في العالم عايز الناس كلها تعرف انها بنتي وياريت لو تكون بكره
رعد بغموض :: انا مقدر فرحتك بس سيبها هي دلوقتي تعبانه لما تفوق أن شاء الله هنعمل كل الي انت عايزو
كمال بخيبه امل :: طيب هي هتخرج امتي
رعد :: الدكتور قال انهارده هي وسيلا وبعد يومين كده نعمل الحفله الي انت عايزها
كمال :: تمام انا رايح اطمن عليهم
بعد اما كمال مشي
اسر :: هههههههههههه انا مش فاهمك الصراحه انت ماقلتش ليه انك عامل بارتي انهارده
رعد :: انت اهبل يلا اسر اسكت ممكن ويلا قول لريم ونورين يجي وياخدوا عشق معاهم وينفذوا كل الي قلت عليه
اسر :: ماشي يا ريس وغمز ليه وضحك الليله ليتك هههههههههههه
رعد :: امشي يلا من هنا
اسر ::طيب هههههههههههه
رعد سند علي الحيطه وابتسم تلقائي
عند ريم في شقتها
نورين :: اخلصي يا زفته رعد هيقتلنا
ريم :: طيب اهو انا مش فاهمه اخوكي مستعجل علي اي دي لسه حتي مخرجتش من المستشفى
نورين :: طب بطلي رغي ويلا علشان نلحقها في المستشفى قلتي لصاحبتك اننا هنكلمها
ريم وهي بتلم الحاجه :: اه يلا بينا
ونزلوا من الشقه وراحوا علي المستشفى
في المستشفى
اسيل :: انا خلاص جهزت هي عشق مش عايزه تشوفني ليه
كمال :: هي اكيد من الصدمه لسه مش مستوعبه تعالي دلوقتي نكلمها
اسيل :: طيب
الممرضه بتساعد عشق وعشق واقفه بتلبس الطرحه الباب خبط ودخلوا اسيل وكمال
كمال بحب :: ممكن ادخل
عشق بدون كلام سمحت لهم بالدخول
اسيل بحب ودموع :: بصي انت عارفه أنه صعب عليكي انك تعرفي أن في ام ليكي غير الي انتي تعرفيها بس انا ذنبي اي وبتعيط انا نفسي اخدك في حضني نفسي احس بالامومه انا ماليش دعوه بالي حصل هما السبب وبتعيط جامد هما الي خدوكي مني انا كان نفسي تكبري في حضني عارفه يعني اي اكتشف فجاءه انك موتي انا فضلت سنه في المصحه علشان مش مستوعبه وضحكت بوجع ابوكي بقا الله يسامحه طلقني علشان فاكر اني موتك بقا انا اموت ضنايا
عشق مدياها ظهرها وبتعيط
اسيل بعياط :: بالله عليكي متحرمنيش من حضن الام الي نفس فيه من زمان وبتعيط
عشق مش قدرت تمسك نفسها وجريت في حضنها وماسكه فيها جامد وبتعيط وآسيل حضنتها جامد وبتعيط
عشق في حضنها وبعياط :: انا اول مره احس الاحساس ده عمري ما حسيته مع نسرين ابدا كنت بكدب نفسي انا شوفت حاجات كتير اوي في حياتي كنت محتجاجي فيها
اسيل بعياط:: اسفه يا حببتي عمري ما هسيبك تاني ابدا
كمال بغيره :: وانا اي شفاف
ضحكوا الاتنين وكمال انضم لحضنهم وحضنوا بعض هما التلاته والممرضه واقفه بتعيط
ما هي إلا لحظات ودخلوا نورين وريم
الاتنين في صوت واحد :: بتعملوا اي مش وقت حنيه خالص
اسيل وهي بتمسح دموعها:: اي يا بت انتي وهي مالكوا
نورين :: احنا واقعين في مشكله ومافيش حد هيحلها غير عشق وبعدين بصت لعشق ممكن تساعدينا
عشق بحب :: لو اعرف طبعا مش هتاخر
ريم :: بصي في. وحده صاحبتي في طولك كده ونفس حجمك وكل حاجه ومحجبه كمان وهي مسافره واحنا لازم نساعدها علشان نشتري ليها فستان الفرح
عشق :: طب وانا اعمل ايه
نورين :: المفروض انك تقيسي الفستان ده وطبعا بالميك اي وكده وهنصورك ونبعته ليها ها قلتي اي
عشق :: طيب ماشي بس امتي
ريم وهي بتشدها :: حالا يلا
نورين وهي خارجه وراهم كمال مسك دراعها
كمال :: كل ده مش داخل دماغي ببصله
نورين :: انا مستعجله كلم اسر وهو هيقولك يلا باي ومشيت
بعد مرور ساعتين
في البيوتي سنتر
عشق لبست الفستان وكان تحفه جدا عليها الفستان كان بأكمام واسعه وضيق عند الصدر ونازل علي واسع وفيه فصوص الماس بلمعه تحفه جدا جدا ولفت الطرحه جميله جدا
عشق :: انا مش فاهمه بقالي ساعتين هنا وبعد دا كله المفروض اقلعه وشغلانه بقا
وبعدين انتو لابسين كدا ليه
نورين :: استحملي كلها 3ثواني تعرفي كل حاجه يلا عدي معايا
1.2.3
واذا دخل رعد بهيبته والبدله السوداء بدله العريس ويبتسم ليها
رعد بابتسامه:: مبروك يا حرم رعد الحناوي
عشق بمتاها ::ها هو في اي
رعد وهو ماسك ايديها هتعرفي كمان شويه يلا بينا
ريم ونورين واقفين بيضحكوا
عشق ::همشي كده
رعد في سره :: يخربيت الغباء
رعد خد نفسه :: اه تعالي بس
عشق ماشيه معاه وهي تايهة
وما هي إلا دقائق ووصلوا الي فيلا رعد لأنها كانت قريبه من البيوتي سنتر
عشق نزلت من العربيه ودخلت الفيلا ولقت الجنينه مليانه ناس ومتزينه بطريقه تحفه وهي داخله في ورد علي الأرض
عشق ماشيه بفرحه واول اما وصلت عند البوابه في ورد نزل من السماء عليها هي ورعد عشق فرحانه بالورد اوي
الناس كلها بتسقف وعشق ورعد داخلين
وأسر ونورين وريم ماشين وراهم وبيضحكوا
رعد وعشق وصلوا نص الجنينه ورعد سابها ومشي وعشق واقفه وعينها بتدور علي حد معين وهي (نورررررررررر)
عشق كانت هتعيط بس سمعت صوت ميكرفون ولفت ولقت نور واقفه علي الاستديج
نور في المايك :: انتي عارفه يا عشق اني بحبك صح وبتمسح دموعها حتي لو طلعنا مش اخوات هفضل احبك وانتي اكيد هتحبني ولا معاملتك هتتغير وبتمسح دموعها وبتضحك
عشق بدموع جريت عليها وطلعت علي الاستديج وحضنتها
عشق :: انا عمري ما هسيبك وهفضل احبك علي طول مش لازم تكوني اختي بالدم انتي الي عيني فتحت عليها
نور بعياط :: اوعي تسبيني يا عشق انا من غيرك اموت
الناس كلها متاثره وفي الي بيعيط
نور :: انا مش قادره أتخيل انك
قاطعتها عشق
عشق :: شششش وبتمسح دموعها ودموع اختها انتي عايزه تبوظي فرحتي ولا اي
نور بضحك :: لا طبعا الف مبروك يا حببتي
رعد مسك المايك :: احم احم احنا هنقضيها أحضان ولا اي
رعد مسك ايد عشق وقعد علي الأرض ومعاه المايك
رعد بحب :: مدام عشق الحناوي انا رعد الحناوي اعترف قدام العالم اني حبيتك يوم ما شوفتك اول لحظه واول دقيقه شوفتك فيها حبيتك عمري ما حسيت معني الحب الا معاكي انا كنت رعد الي ديما رافض اي تعامل مع واحده من نظره منك اتغيرت خالص وانا بقول قدام الناس كلها بحبك بحبك وهعمل اي حاجه علشان تكوني مبسوطه ومستعد أضحي بروحي وضحك هي جايه متاخره بس ملحوقه
رعد بحب :: تقبلي تتجوزيني
عشق بدموع هزت راسها بنعم
رعد قام من علي الأرض ولبسها الخاتم وحضنها وداخ بيها
رعد بصوت عالي وسط تسقيف الناس :: بحباااااااااااااااااك
ونزلها ورقصوا مع بعض سلو
بعد مرور ساعات
الحفله خلصت ورعد وعشق راحوا اوتيل
عشق بتوتر :: انا حابه اشكرك علي الي عملته معايا انهارده
رعد حضنها من ظهرها وبحب:: انا مش عايز شكر كافيه بس انك تحبيني
عشق :: انا مش بحبك انا عشقتك يا رعد انا فعلا في الاول كنت بكرهك بس معرفش حبيتك امتي وازاي
رعد بحب :: وانا مش عايز غير انك تحبيني
عشق حضنته ورعد بادلها الحضن
(نسيبهم بقا ونروح الشر )
في مصر
في مكان آخر بيتفقوا عصابات الشر
(عمر -امير-جميله)
عمر خرج من السجن بنفوذ امير
امير :: كل واحد فهم هيعمل اي
جميله بغل :: اه
عمر :: انا بردو مش فاهم اعمل اي
امير :: انت غبي يلا انت هتروح لريم وتتمسكن عليها شويه لحد اما تصدقك وتروحي مكان تشربوا فيها حاجه وانا هكون مضبط ليك الدنيا وعيش بقا
عمر بطمع :: انا مش عايز ريم بس واخت رعد علشان اندمه علي الي عمله معايا
امير بص لجميله
جميله بدون رحمه وغل :: انا كل ده ميهمنيش كل الي يهمني موت رعد وفلوسه بس
عمر بشر:: يبقي اتفاقنا
جميله :: انت هتجيب عشق البيت عند عمر ازاي
امير :: مالكيش دعوه انا ماشي ومش عايز اي مكالمه غير لما العمليه تخلص مفهوم
جميله :: طيب