رواية ليلة في حضن الشيطان الفصل التاسع 9 بقلم لوجي احمد
جسمك عامل كده ليه وايه العلامه اللي في رقبتك دي ده كان سؤال جاد وهو ينظر ليله بعصبيه
ليله بتهته. ماله جسمي ده انا كنت باخد شاور واتخبطت في البانيو
ازرقت شويه بس هتبقى تمام دلوقت
جاد اصل شكلها غريب قوي
جاد.. مستغرب الليله بتعمله قرب عليها وهمس في ودانها وقال لها
هو انتي بحالات ما قبل كده ما انت كنت رافضه ايه اللي خلاكي وافقتي دلوقتي
ليله..اصل انا خايفه منك
جاد .. خايفه مني انا من ايه
ليله.. اصل انا سمعت عنك قصص وحكايات كتير مع كل البنات بتاخد اللي انت عايزه وترميهم في الاخر
جاد.. بس انتي مراتي وانا اخترتك انت عشان حبيتك بغض النظر على اللي انتي عملتيه معايا
ليله برعشه..عملت ايه
جاد هو انت نسيتي لما هربت مني يوم الدخله
ليله. لا ما نسيتش وما نسيتش برده اللي انت عملته فيا
جاد انا في خبر حلو النهارده لسه سامعه ومش عايز مزاجي يتعكر
ليله خير خبر ايه
جاد مفاجاه انا هنزل اروح مشوار بسرعه واجي وجاي الاقي مرات حبيبتي مستنيه في السر'ير عشان نعوض اللي فاتنا كله
ليله..حاضر بتهته
جاد ..غير هدومه ونزل علي طول
انما ليله فضلت قاعده على السرير تفكر مع نفسها وقالت ما فيش غير حل واحد عشان انجد نفسي من عذاب جاد
ان انا لازم اجيب له حته عيل وهيكون حامل في الوقت ده لو عرف مش هيقدر يعمل حاجه ولو الوقت ده عدى من غير ه يعرف يبقى مش هيعرف طول عمره
ليله حست بنظره انتصار لما توصلت للحل ده وقامت من على السرير جابت الجاكيت اللي كانت لابساه يوم الحادثه وجابتها المقص وفضلت تقصقص فيه
كله قصاقيص صغيره وحرقته وتخلصت منه
ودخلت على الحمام خدت شاور وقعدت في السرير استنت جاد لما يجي وهي خلاص رسمه الخطه في دماغها
****
كان جاد وصل المستشفى
اللي فيها ملك اخته طبعا الدكتور كان مستنيه وفضل يشرح له الحاله وقال له ان هي بدات تتكلم وفي بعض حاجات فاكره وانت لما تدخل تتكلم معاها تاخد بالك من الكلام وتتكلم بحذر علشان ما يجيلهاش صدمه عصبيه تاني وما تحاولش تفكرها بحاجه اتكلم معاه في اللي هي فاكره بس
وفعلا جاد دخل لملك الأوضه
اول ما ملك شافته فضلت تبص عليه شويه او بمعنى صحيح بتفتكر واترمت في حضنه وفضلت تعيط وتقول جاد جاد
جاد لف ايده حواليها وبدا يهدي فيها وقال لها اهدي ياروح قلب اخوكي
فضل يهدي فيها وطبعا حالتها كانت تسمح انها تروح البيت وفعلا خد اخته وروح الفيلا بتاعته
طبعا امك كانت طايره من الفرحه وفضلت تحضن فيها وتقول لها يا بنتي يا بنتي يا حبيبتي اخيرا يا بنتي رجعتي اخيرا سمعت صوتك يا ملك يا ملك وملك طبعا كانت فاكره مامتها وبدات تتكلم معاها ومن ضمن الكلام اللي قالته
قالت هو يحيي فين
امها كانت لسه هتنطق وتقول لها ان هي مات لانها الحته دي عقلها رفض يستقبلها لكن جاد وقف مامته وقال لها يحيى
خرج مع اصحابه وانا هتصل بيه وهيجي دلوقتي المهم انتي تكوني كويسه واعرفك كمان على مراتي
ملك..انت اتجوزت
جاد..ايوه مراتي قمر زيك بتحبك قوي وانت كمان هتحبيها
ملك وهي تهز دماغها بس انا عايزه اشوف يحيي
علي دخول زياد
بدا يسلم عليها ويرحب بيها وكان مبسوط جدا انها خرجت لكن هي فجاه قالت انا حاسه ان انا تعبانه محتاج ارتاح شويه على السرير وفعلا خدوها ودوها اوضتها ومامتها قعدت جنبها
وجاد خرج متجه الى الاوضه بتاعته اول ماليله شافته جريت حضانته اتاخرت اوي عليا ياجاد بدلع .
جاد.. خبر زي القمر زيك بالظبط يا ليله
ليله..اي هو خير
جاد..ملك اختي خرجت من مستشفى ومعايا هنا في الفيلا في اوضتها يلا البسي حاجه عشان تيجي تسلمي عليها
ليله..ايه
جاد .زي ماسمعتي هو انتي مش مبسوطه ان اختي بقيت كويسه ولا ايه
ليله..بتهتها وخوف لا طبعا مبسوطه بس بلاش دلوقتي ممكن الصبح
جاد . يلا يا ليله بقى واسمعي الكلام
ليله فضلت تتحجج كتير لجاد لكن جاد كان مصمم وفعلا ليله غيرت هدومها بس كانت بترتاح شو خايفه وبتقول لي ان ده اخر يوم في عمرها بس ما كانتش عارفه تعمل ايه
جاد كان مستنيها في الاوضه وعقلها واقف عن التفكير
واتجهت هي وجاد لاوضه ملك
جاد فتح الأوضه ودخل قعد علي السرير جمب اخته وقالها احب اعرفك يا ستي على مرات اخوك ليله ادخلي يا ليله
ليله مدت رجليها ودخلت الأوضه
وعنيها كانت على ملك
ملك بصدمه