أخر الاخبار

رواية حور ويزن الفصل السابع 7 والاخير بقلم منه سامح

رواية حور ويزن الفصل السابع 7 والاخير بقلم منه سامح



البارت السابع والاخير"
زينة قاعدة ودموعها نازلة وهي بتصوت في يزن الي قاعد بكل برود وبيشرب بهدوء ولا علي باله ...لحد مالقت احمد نزل بفزع
يزن بهدوء:خلصت بدري اوي لي كدة
احمد :رمت نفسها
يزن بصدمة :نعم
زينة بخوف وصويت وهي بتجر نفسها بس م عارفة:انتتتو بتقولوووو اييي حور فيين
يزن بصلها بزهق وهو بيشرب ومدروخ؛نصيبها بقي هنعترض .. المهم ادفن الجثة وتعالي اختارلك واحدة من دول
احمد بصله واتنهد بهدوء وهو بيطلع مسدسه وبيصوبه عليه بهدوء
زينة وفرح شهقو بخوف .بس احمد بصلهم وسكتو وهما بيبصو عليه برعب
يزن بخضة:انت بتعمل ايي يامجنون انت
احمد بهدوء:بقتلك ..تعرف ياايزن انا بكرهك ادد اي تعرف انا بكرهك انت وعيلتك ادد كان نفسي اقت*لكم كلكم كعيلة مع بعض بس النصيب جه في اخوك الاول اه متستغربش انا الي قت*لت اخوك ومراته وهق*تلك انت كمان دلوقتي ....كل المدة دي وانا بفكر ازاي هدمرلك واولهم اني اترهنت معاك علي حور علشان عبجتني وفي نفس الوقت كنت خليتك تحبها واكسر عينك بعدها انت وهي واشوفك وانت بتتحرق كدة عليها لما تسيبك .....بس لللسف فشلت في الاول بس مسكتش وفضلت وراك واديتك مخد*رات من كل الانواع لما لقيتك بتتغير كنت طول الوقت بفكر ازاي ادمرلك واديني عملتها ياايزن ....واكمل بحقد : مستغرب صح انا لي بعمل كدة؟..ببساطة لاني بكرهك من وانا صغير دايما يقولولي خليك زي ولاد عمتك كنت انت واخوك واخدين حياتي كنتو كل فكرة بقولهالكو كنتو بتقدموها ولما تكبر وتنجح تقولو بمجهودي واهلي يقولولي خليك زيهم ..كان دايما انا الوحش وانتو الحلوين كان دايما انا الفاشل وانتو الناجحين
يزن كان بصصله وهو مدروخ وقال بتعب:احمد اهدي
احمد وهو بيعدل المسدس بكرهه:سلام يايزن....وضرب طلقة
يزن وقع قدام زينة وفرح الي صرخو بخضة وخوف
احمد وهو بيوجه المسدس علي فرح الي اترعشت بخوف ودموعها نزلت:لا لا ارجوك لا
احمد بحقد:بتخوني صحبة عمرك فاكرة اخرتك هتبقي اي مثلا يافرح هانم
وضرب طلقة وزينة صرخت ودموعها نزلت وهي شايفة فرح واقعة جمبها وشبه فاقدة الوعي:ان انا اسفة ...وم*اتت
زينة بصت برعب عليها وهي بتقول بدموع:لا فرح فوقي فرححححح**** وبصت علي احمد الي جاله هستيريا ضحك وهو بيقول بجنون :كل*نا هن*موت وبيصوب المسدس علي زينة الي اترعشت وقال بهدوء مميت وشر:دورك ...ولسة هيضرب بس وقع زينة صرخت برعب وهي بتبص عليه وعلي الي وراه وابتسمت بدموع لما لقت كريم ومراد وتعب وفقدت الوعي
______________________________
بعد سنتين
حور بتفتح عنيها بتعب وهي بتتلف حوليها وبصت لقت مالك قدامها بيبصلها بدموع وبيبتسم وهو بيمسك ايديها بعدم تصديق :انا فين
مالك حضنها ودموعه نزلت بخوف وحزن:كنت خايف تسبيني انا كمان كنت خايف اوي
حور بتعب وهي بتبتسم بهدوء:قولتلك عمري ماهسيبك صح
مالك بيبوس ايديها ودموعه نازلة:اتاخرتي اويي بس الحمد لله يارب الحمد
حور دموعها نزلت وهي بتمسك ايده بااطمئنان:انا معاك
مالك ابتسم وهو بيمسح دموعه وكرم وزينة دخلو وبصو لحور بعدم تصديق وجريو عليها
زينة بدموع وهي بتحضنها:اخيرا حمدلله علي السلامة
حور وهي بتفتكر كل حاجة بدموع ورعب: كان مكتفني يازينة كان مكتفني
زينة حضنتها بهدوء؛هشش كل حاجة بخير دلوقتي خلاص كلهم مبقوش موجدين ....واكملت بحزن كبير :حتي فرح
زينة وهي بتفتكر فرح بدموع ووجع وكلامها وهي بتتفق عليها :فرح ...هي فين
كريم بهدوء:كلهم ما*تو ياحور اطمني مفيش خطر دلوقتي
حور شهقت بصدمة وودموعها نزلت باانهيار وبقت تعيط من سكات زينة بتحاول تهديها لحد مانامت
زينة اتنهدت بهدوء وحزن علي حالتها وخرجت وكريم بص عليها بجزن وحب وخرج وراها
_____________________
بعد سبع سنين
حور بتعب:يالهوييي تعبتتووني اثبتو شوية
مها بضحك طفولي:ياماما م عايزة اروووح
مهند وهو بيقعد بهدوء:بصراحة ياماما وانا كمان
حور قعدت جمبهم وقالت :بصراحة وانا كمان
مهند ومها ضحكو عليها
حور ضحكت معاهم علي دخلة ماالك وهو بيقول:انا جعان اوي ياست الكل....وقال بااستغراب:قاعدين كدة ليه
حور بابتسامة هدوء :م عايزين يروحو التمرين النهاردة وانا بصراحة م قادرة فقعدت جمبهم ....عملت اي في درسك
مالك وهو بيبوس ايديها بحب:الحمد لله كلو تمام المهم انا مي*ت من الجوع
حور قامت بابتسامة:خلصانة هحط الاكل اهو زمان كريم علي وصول بردو ...وبصت لمها ومهند الي ماسكين الفون بيتفرجو عليه : بلاش تليفون كتيررر قولت
مها وهي مندمجة مع الفيديو:حاضر ياماما هو الفيديو ده بس
__بعد وقت
مالك كان باصص بسرحان في فونه وبيحاول يلهي نفسه من غير تفكير
حور قربت عليه ومسكت ايده بحب واابتسمت بهدوء:عارفة انت بتحاول تهرب من اي كل سنة نفس النظام بس تعرف والله ارتاحو ..واتنهدت بحزن كبير:حتي يزن ارتاح انا عارفة انه صعب بس صدقني لينا معاد ولينا نهاية وكلها نفس النهاية كدة كدة بس فرق توقيت ...حور بصت علي فونه لقيته فاتح صورة فارس ومراته .:حتي مامتك وباباك فرحانين وهما شايفينك ناجح وبتحاول تكون بخير ...وغير كدة انا معاك في كل حاجة واي وقت صح
كريم وهو بيقعد جمبه وبيمسك ايده :وانا كدة كدة معاك يابطل
مالك دمعة نزلت منه وقال بحب وهو بيبصلهم ودموع:اما بحبكم اوي اوي بجد انتو عيلتي انا بجد من غيركو م عارف هعيش ازاي شكرا بجد
كريم وحور حضنوه بحب وحور اتكلمت بدموع:انت ابني وسندي والوحيد الي طلعت بيه من حياتي دي ومن الصفقة الي اتعملت بيا دي ..وضحكت بوجع بس مبينتش
كريم طبطب عليها وخدها في حضنه بحب :بعشقك
حور ابتسمت :بحبك
مالك بصلهم وابتسم بحب
وتمت
قصة حور"
بقلمي mena"
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close