اخر الروايات

رواية ملحمة الحب الفصل الثالث 3 بقلم حليمة عدادي

رواية ملحمة الحب الفصل الثالث 3 بقلم حليمة عدادي

الفصل 3

فتحت ميرا عينيها ببطئ واتصدمت لما شافت الولد الصغير مرمي على الأرض بيعيط وأسد رابط أم الولد وبيحلق شعرها وهي بتصرخ
مروة : أرجوك ياأسد سامحني أبوس إيدك ..

ميرا : إنت فاكر نفسك راجل وإنت بتفرد عضلاتك على نسوان فك ايديا علشان أسكت العيل الصغير دا هيموت ..

قبل ما تكمل كلامها كان القلم نازل على وشها صرخت وبصت ناحيته
كان زي بركان عروقه بارزه وعيونه حمرا والشرر كان بيتطاير من عينيه

أسد بغضب : كلمه كمان ومصيرك هيكون زيها مفهووووووم ..

مروة بعياط : إنت عايز مني إيه شعري وحلقته خذت مني كل حاجة سيبني بقى أنا بكرهك ..

أسد قرب منها ومسكها من رقبتها لحد ما حست إن روحها بتتسحب منها
أسد بغضب حارق : أنا مش هقتلك أنا هخليكي هنا تموتي بالبطئ ..

ميرا : بص لوكنت مفكر نفسك قوي وإنت بتستقوى على ست تبقى غلطان ..

أسد : إنتي قلتي إيه أنا قلتلك تسكتي دورك لسه جاي ..

ميرا : أنا مش خايفه منك الأشكال الزباله اللي زيك مش بتخوفني ..

أسد : هنشوف زين هات الكرباج ..

زين قلبه مش مطاوعه هو شايفها طفله وباين إنها صغيره و بريئه
أسد بعصبية : زيييين قلت هات الكرباج ..

زين : أسد اهدى لحد ماتعرف هي مين ..

أسد قرب منها ومسكها من شعرها بقوة
أسد : اتكلمي ولو كذبتي يبقى تقري على نفسك الفاتحه ..

ميرا : أنا هجاوب على كل أسألتك بس بشرط ..

أسد : إنتي كمان بتتشرطي هتتكلمي ولا الكرباج هو اللي هيخليكي تتكلمي ..

ميرا : شيل العيل الصغير من الأرض مش قادره أسمع عياطه ..

أسد جز على أسنانه بغضب : شيل العيل لحد ما أقولك تعمل فيه إيه ..

زين شال العيل وخرج بيه
مروة ببكاء : رجعولي إبني أنا عايزه إبني أنا بكرهك يا أسد ..

أسد : ههههه وأنا مش طالب منك تحبيني ..

ميرا : ياعم اسألني علشان أطلع من هنا أنا قرفت من المكان دا ..

أسد : مين اللي بعتك علشان تهربيها اتكلمي ..

ميرا : مافيش حد بعثني أنا سمعت عياط العيل الصغير روحت علشان أشوف في إيه شوفتها وحاولت أساعدها ..

أسد : وإنتي إيه اللي مطلعك من بيتكم في نص الليل وبتعملي إيه في المكان المهجور دا..

ميرا : عمي طردني من البيت وماعنديش مكان أروحله ..

أسد : مين عمك وإنتي إسمك إيه ..

ميرا : عمي عماد وأنا ميرا محمد الشرقاوي ..

أسد حاول يتمالك نفسه : عمك عماد الشرقاوي ..

ميرا : أيوه أحقر إنسان شوفته في حياتي ..

أسد لما سمع إسمه مابقاش شايف قدامه من شدة غضبه حس كأن بركان انفجر جواها بص لميرا بشر وعيون حمراء كلها غضب

ميرا : ياعم ليه بتبصلي بالشكل دا أنا عايزه أكل وعايزه ميه ..

رفع ايده وضربها بالقلم فقدت وعيها
أسد : الشرقاوي هخليك تتمنى الموت و متلقيهوش ..

******************

دخل وهو مش شايف قدامه من كثر الشرب وماسك بنت في ايده لابسه هدوم تظهر أكتر مما تخفي وهي تتمايل بغنج
ليلى : أنا قرفت منك طلع الزباله دي بره ولازم تفتكر إن في طفل في البيت هنا ..

قصي : ههههههه إنتي غيرانه تعالي معايا إنتي وهي ..

ليلى : إنتي إطلعي بره مش عايزه ولا كلمه ..

قصي : هي عايزاكي تطلعي هههه بصي إنتي خدامه هنا والبيت دا بيتي أعمل اللي أنا عايزه ..

ليلى : أنا مراتك وليا الحق إني أقول كلمتي هنا ..

قرب منها وريحه المشروب تقرف مسكها من شعرها بقوة
قصي : أنا مش عايزك تنسي مكانتك في البيت دا إنتي مجرد خدامه ..

ليلى : طلقني وبعدها أعمل اللي إنت عايزه طلقني يا عرة الرجاله..

ضربها بالقلم بكل غضب اختل توازنها ووقعت من على السلم
البنت اللي كانت معاه خرجت تجري وهي مرعوبه

قصي نزل جري لحد ما وصلها
قصي : ليلى ليلى لكن مالاقاش رد كانت غارقه في دمها ..

******************

نيار : المعلم جايبلكم الليله مهمه جديده التدريب هيكون من الصباح لحد بالليل ..

قرب منها وهو مش عارف هو هنا بيعمل إيه
صهيب : أنا هنا ليه و ليه مش فاكر حاجة ..

نيار : لازم تكون جاهز للتدريب ومتسألش كتير لأن معرفة بعض الأمور هتأذيك ..

مسكها من ذراعها بغضب
صهيب : أنا هنا ليه ومين اللي جابني هنا ..

نيار بعصبية : إنت اتعديت حدودك ولوت ذراعه ورى ظهره خلي بالك مرة ثانية ..

صهيب : مين اللي هيدربني هنا وهدرب فين ..

نيار : التدريب هيكون في الساحه وأنا اللي هدربك وفي كمان حد تاني هتشوفه ..

بعدها سابته ومشيت
في نص الليل صهيب صحي مفزوع




الرابع من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close