رواية العنيدة والشرس الفصل الثاني 2 بقلم زهرة اللوتس
بارت 2
روايه العنيده والشرس
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
ريناد بعند... لا يابابا انت عارف اني مابيتل*ويش دراعي صح
ريناد بصت عل فارس بغضب... وبعدين ابتسمت بشر... ادام كدا اوكي بس هيكون جواز عل ورق وهسافر لوحدي
ابوها... ماشي
فارس كان فرحان انه اخيرا هيتجوز حب عمره وانه هعرف يك*سر شو*كتها زي ماهو مفكر
... بفرحه... يبقي بليل كتب الكتاب بتاعنا موافق ياعمي اني هروح اخبر ابوي
ومشي وهو فرحان
ريناد كانت مضيقه جدا هيا مبتحبوش بس عشان هو ابن عمها اجبروها انها تجوزوا
ريناد طلعت اوضتها بس وهيا ماشيه سمعت حد بيعيط مشيت ورا الصوت لحد موصلت لاوضه وفتحتها ولنصدمت من ال شافتو
في بيت الصياد
كان قاعد حزين وبيفتكر
ــــــــــــــــــــــفلاش ـــــــــــــــــــ
كان راجع من الجامعه وشاف بنت اتنين بيضيق*وها
البنت بغضب... بعد عني انت وياه
واحد منهم... واذا مابعدناش هتعملي ايه
هو من ورا... هتعمل كدا ياروح* امك ونزل فيه ضر*ب
التاني خاف وجري ولما لقه خلاص هيم*وت في ايدوا سابه يمشي
راح للبنت لقها واقفه وبتبص عليه بستغراب
هو... ايه مالك بتبص اكده ليه
البنت... بستغراب... ساعدتني ليه اني كنت هعلمهم* الادب
هو ببتسمه.. ماهو واضح دول كانو هيفر*موك
البنت بغغيظ... وانت مالك ياجدع انت
هو... انا ماسميش جدع انا اسمي دياب دياب الصياد
البنت بصدمه.... ولد عيله الصياد
دياب... ااه في ايه
البنت... اني لازم امشي قبل ماخويا يشوفني وسابتو ومشيت هيا مش مشيت هيا كانت بتجري وخايفه اكنها اندلق عليها مايه سقعه وعمله تتلفت حولين نفسها
دياب استغرب تصرفتها ومشي هو كمان بس البنت دي فضلت معلقه معاه وعل تصرفتها
ـــــــــــــــــــ باااااك ـــــــــــــــــــــ
دياب بحزن... اتوحشتك قوي ياترا لسا فاكرني
في اوروبا
كان الكل بيجهز للمسابقه وال هيكسب فيها هيدرب تحت ايد اشهر المدربين في العالم
المسابقه دي تعتبر زي ال هياخد بطوله العالم كدا بظبط لانها بتكون صعبه ومش اي حد بيفوز فيها
..... المسابقه هتبدا امتي
... هتبدا بعد بكرا
.... بجمود.... انا مش عاوزها تكون زي السنه ال فاتت
... ماتقلقش السنه دي هتكون اقوي
المسابقين باين عليهم القوه
.... اوكي هنشوف اذا باين عليهم القوه ولا ايه
في الصعيد
في بيت المحمدي
كان قاعد بشرود.... لحد مدخلت بندفاع
... وغضب... مين ال مد ايدوا عل عليا
ابوها... فاق من شروده... فيه ايه
ريناد بغضب... فين زفت فارس
اابوها بصرامه... لمي لسانك ياريناد ااحترمي انه هيبقي جوزك
ريناد بغضب... هو بيمد ايدوا عل عليا ليه
ابوها... عليا مالها
ريناد... فارس مشل*فط وشها
هو فين
ابوها... راح يجهز حاله ويجيب الماذون
ريناد بغضب... دانا هخليها ليله سو*ده عل دماغه وسابتو ومشيت
ابوها... ايه الهببتو ده يازف*ت بس ماتجيلي
عند راغب في الشركه
راغب كان بيشتغل لحد مدخل بدر بزعيق
راغب... في ايه بتزعق ليه
بدر... مص*يبه مص*يبه وحلت عل دماغ الكل ياخوي
راغب... مص*يبه ايه كفالله الشر انطوق
بدر... فارس باع اسهم من الشركه لشركه تانيه والشركه دي طلعت فرع من فروع شركه الصياد
راغب بغضب... يادي المص*يبه هو فين الز*فت ده وبعدين بيبع من غير مايرجع لينا ليه
بدر... المش*كله دلوق لما ابوي وعمي يعرفوا هيعملو ايه دول اكيد هيقوم القيامه وانت عارف انهم يقبلو العما ولا يقبلو ولاد الصياد ودلوق لما يعرفوا انهم بقو شركاء معانا هيعملو ايه
راغب... ربنا يسترها من ال جاي
عند دياب
كان بيكلم مدير اعماله
دياب... ببتسمه... ههههه دي لسا البدايه هما تلقيهم لسا معرفوش لما يعرفو هتبقي الضر*به ليهم
احمد.... ههههه هو كان مفكر انه بيبع لشركه اجنبيه ميعرفش انها تباعنا
واننا اخدنا 60٪من اسهم الشركه يعني ميقدروش يتصرفوا غير لما يرجعولنا
دياب...بشر.... ودا ال انا عاوزه ال راح مكنش مي*ت دا د*م وطا*ر بينا خليهم يستحملو هما ال ابتدوا
احمد.... صوح معاك حق خليهم يدقو بق
بليل
فارس جه وكتب كتابه عل ريناد وكان رايح يحضنه راحت ضر*بتو في ركبتو
فارس بوجع... ليه اكده
ريناد بغضب... حسابك لسا مخلصش دي تصبيره بس
فارس بحبث... عمي اني وريناد مراتي حبيبتي هنطلع اوضتي
ريناد بصت لبوها بصدمه... مش دا ال اتفقنا عليه
ابوها... فارس بق جوزك دلوق ومن حقه يعمل ال هو عاوزه خدها يابني دي بقت مرتك
فارس شال ريناد وكان بيبتسم بمكر
ريناد كانت غضبانه جدا
فارس اخدها وطلعو
... انتي اليوم هتبقي مرتي بجد وبحق وحقيقي
وكان بيقرب منها
ريناد بصدمه وغضب
راغب بعد ماالكل مشي
... عمي اني عاوز اتحدتت معاك
عمه... خير ياولدي ومالك خايف اكده ليه
راغب بص لبدر ال كان مرعوب
عمه... بقلق.. متنطق ياواد
راغب بخوف وووويتبع