رواية دوار كبير البلد الفصل الثاني 2 بقلم شهد وائل
منال بخبث مش انا ي حج دي جويريه اللي عملت الوكل هي جالتلي اعمل اكل لجوزي عشان يشوف طبخي أنا جولت ماشي معرفش أنها هتعمل كدا
جويريه اه يحج بس انتي جولتيلي ي منال غير كدا
منال جولتلك ايه يعني أنا كدابه أنا مكدبتش ي ابه الحج
منال شوف ي حج مرات ابنك بتجولي ايه يعني أنا بكدب ده انا مرات الكبير برضوا ي حج
فاطمه جرا ايه ي منال هي جالتلك ايه يعني خبر ايه
هشام فاطمه اقفلي خشمك ده وملكيش صالح بيهم
مديحه لا حلو جوي ي عيالي الحريم هي اللي بترد ناقص بقا عيالي يقعدوا في دار والحريم تطلع تشتغل
منال يما الحاجة هي اللي جالتلي اطبخ أنا عايزه جوزي ياكل من ايدي
جويريه لا يما والله ما حصل كدا انا عملتلك ايه عشان تجولي حديت محصلش حسبي الله ونعم الوكيل
زيدان بزعيق جويريه علي شقتك فوق ومسمعش حسك مفهوم يلا
جويريه وطلعت وهي بتعيط وبتدعي علي منال
مريم يما الحاجة اسمعي منها طيب
يحيي مريم اقفلي خشمك وطلعي شقتك انتي كمان يلا
فاطمه اطلع أنا كمان ي هشام ولا ايه مهي كلمة الحق في دار دي بقت مش موجوده
هشام يلا انتي كمان اطلعي شقتك مسمعش حسك
علاء ايه ي منال محصلش حاجه يعني يحج شوية ملح في الوكل غلطه منها برضوا هي متعرفش
منصور ده ملح ده مرار طفح وداخل غرفته
علاء اطلعي انتي كمان ي منال يلا
زيدان انا طلع شقتي سلام وفتح شقته وداخل شافها اعده بتعيط
جويريه بعياط عجبك كدا أنا معملتش حاجه هي سبب جالتلي اقفي بس علي الاكل عقبال ما شوف منصور الصغير بيعيط واجي والله ده اللي حصل مش عايز تصدقني براحتك بس انا مش هسيب حقي
زيدان خلاص الموضوع اتقفل أنا داخل اغير خلجتي ونام واجي ملقيش الموضوع مفتوح تاني
جويريه ده حديتك يعني ي زيدان انا اللي طلعت غلط يبقا طلقني ي ابن ناس وانا مش هعيش مع حد مش عارف يجيب حقي
زيدان جويريه قفلي خشمك واتخمدي مش فاضي لدلع الحريم ده وانا راجل جوي بس منال هي كدا
جويريه أنا بدلع ي زيدان ماشي هتخمد لا ي خويا راجل جوي كنت عرفت تاخد حقي جوي وانا هجيب حقي منها كويس تصبح علي خير
زيدان وضر*بها عشان ولا عاش ولا كان اللي يجول عليا مش راجل مش نايم أنا ماشي بلا قرف حريم تجيب الهم
فاطمه بقا كدا ي هشام تزعق ليا قدام العائلة ده انا بجول الحق ي خويا
هشام بحب معلشي يجلب هشام حقك عليا راسك ابوسها
فاطمه يوه عيب ي راجل العيال مش ناموا
هشام طب ايه ادخلي خلي ولاد الكل*ب دول يناموا
فاطمه وضحكت حاضر شويه وهاجي واعي تنام
علاء جرا ي ي منال كفايه كدا حتي يوم جوازك برضوع عملتي مشاكل اخواتي غاليين عليا ي بت ناس والبت لسه داخله دار من يوم وده تاني يوم أي مشاكل علي طول
منال يوه يعني أنا بعملك مشاكل طلقني ي علاء وكل واحد يروح لحاله
علاء حقك عليا طلاق ايه انا بحبك ي منال اوعي تسبيني
منال بخبث لا يجلب منال ده انته جلبي(وطبعا ضحكت علي اكتر ما هو مضحوك عليه)
يحيي مريم مريومه ي جلبي ي عقلي
مريم ابعد عني وسبني لحالي هعمل كلامك اهو وقفل خشمي
يحيي اباي عليكي اتوحشتك جوي طب اسف حقك عليا لا عايز تتكلمي
مريم أنا مجولتش حاجه ي يحيي تزعقلي قدامكهم كدا
يحيي خلاص يروحي عاد
مريم أنا عايزه روح لدكتور سنتين ولسه مخلفنش ومنال عندها واحد وفاطمة اتنين ربنا يبارك بس انا نفسي اكون ام ومنال في راحه وجايه تعيرني
يحيي تاني ي مريم احنا هنفضل نعيد في حديت ده نقول
الحمدالله هي منال كدا وفكك منها عاد وانا هكلم علاء
مريم لا ي يحيي مش هسكت أنا عايزه اكون ام يناس هو حرام اني اشوف ابني
يحيي اوف دي عايشه تقصر العمر أنا ماشي وسعي كدا من قدامي كل يوم من الحديت ده عايزه ايه اكتر من كدا لما اتجوز عليكي ابقي افرحي ي هانم
مريم روح اتجوز وانا كمان هتجوز وكون حامل مهو انته مش راضي تيجي معايا دكتور نعمل تحليل
يحيي قصدك ايه اني مبخلفش والعيب مني لا ي مريم وخلي شيطان يخرج ما بنا عشان طلاق تالته اتجوز عليكي و اوريكي بخلف ولا لا
مريم بخوف وقربت منه يرضيك تجوز عليا يجلب مريم ده انا بحبك وقربت بدلع وحشتني جوي متزعلش مني
يحيي امم وانتي اكتر وذهبت معا اللي عالمه الخاص