أخر الاخبار

رواية ذئب الداخلية الفصل السادس وعشرون 26 بقلم اسراء هاشم

رواية ذئب الداخلية الفصل السادس وعشرون 26 بقلم اسراء هاشم



26
هنا يقترب صوت الزئر بصوت اعلي ويدخل هنا ن*مر ضخم جدا وشكله مريب ويفتح فمه عالاخر وتظهر انيا"بة وهو يعمل زئرة
جاسم بيبصلها بذهول وصدمه اول ما بيشوف الن"مر وبيلاقي لا يظهر علي وجهها اي تعبيرات فهي تقف بجمود
هيلينا بتقول بش"ر والان سوف نرا كيف ستتعاملين مع هذا الن"مر فهو لم ياكل بقالو ثلاث ايام فانتي ستكوني وجبه لذيذة بنسبة له
وبتبعد هيلينا للخلف هي واستيفان اللي بيكون هو كمان مصدوم زي جاسم ومش قادر يحدد الن"مر هيعمل اي فرنيم
بقلم إسراء هاشم
هيلينا بتشاور لواحد من رجال استيفان بيفتح القفص للن"مر والن"مر بينزل من قفصه بيكون عيونه مسلطه علي رنيم التي امامه وتقف بمسافة بعيده عنه بشوية ويفتح فمه وبيبداء يقرب الن"مر علي فريسته ورنيم واقفه مكانها تنظر له فقط
جاسم مش قادر ينطق من ذهولة اصلا حاسس انه فقد النطق
الن"مر يقترب من رنيم وعلي وشك الانقض"اض عليها ويفتح فمه وهيلينا واقفه تبتسم بفرحه واستيفان يشاهد ما يحدث وجاسم اللي علي صدمته وخوفه اول ما الن"مر بيرفع رجله لفوق وبيفتح فمه عشان ينقض علي رنيم ولكن هنا رنيم تفاجئهم وترفع رجلها لفوق علي شكل سبعه وتنط رنيم من فوق الن"مر في الهواء وتنزل علي الارض وهي واقفه بثبات وهنا الصدمه بتكون من نصيب هيلينا واستيفان وجاسم فهي تبهرهم كل مرة عن الاخري فكيف فعلت هذا ولا يظهر عليها اي خوف وهنا رنيم بتفاجئهم اكتر وبتتعامل مع الن"مر كانها معر"كه قتا"ل والجميع يفتح فمه بذهول وبتبداء معركه القتا"ل بين رنيم والن"مر وكل ما يقرب الن"مر منها بتنط وبقت الحاجه فالاوضه تقع تتك"سر بسبب غضب الن"مر وبتلمح رنيم الطاولة اللي عليها ادوات التعذ"يب وبتجري رنيم باتجاها بسرعه وبتاخد من عليها اتنين من الاداة الحا"دة وبيقرب منها الن"مر وبتنط رنيم من فوقه وبتنزل بالاداة الحا"دة وهي بتنط وبتط"عنهم فالن"مر وبتقع رنيم عالارض الن"مر بيلف بوجهه ليها وكان هيقرب منها ولكن بيقع بجانبها علي الارض وهو يبزف الد"ماء بتبداء رنيم تتنفس بسرعه كانها كانت في سباق من مجهودها فهي كانت في معركه ليست هينه ابدا فكانت تقا"تل ن"مر متو"حش وضخم جدا
هيلينا بتتجنن ازاي قدرت تعمل كدا بدل ما الن"مر يقت"لها هي اللي قت"لت الن"مر وبتلاقي هيلينا مفيش حل مع رنيم وكل ده بيزود كر"هها ليها اكتر
استيفان بيبص لرنيم بي اعجاب علي قوته فهي ابهرته بقوة شخصيتها فهو بحياته لا يرا امراءة مثلها
جاسم بيفوق من صدمته ومش مصدق اللي حصل ده هو نفسه انبهر بيها فرنيم كل مرة تفاجاءة عن المرة اللي قبلها فهو يكتشف بيها قوة غريبه وكانها مستعده ان تقف امام جيش بحالة ولا تخاف ولا تستسلم ابدا
بتخرج هيلينا بغضب ووراها استيفان بعد ما بيشاور لرجاله انهم يربطو رنيم تاني وبالفعل بينصاعو للاوامرة وبيربطو رنيم من ايدها وبيقعدوها جمب جاسم فالارض جاسم بيبصلها وبيقولها انتي كويسه حاسه بي اي
رنيم بهدؤء بحاول اكون كويسه بعد الاكش اللي حصل ده كله وبتبتسم
جاسم بابتسامه مكنتش متوقع منك كدا الصراحه بهرتيني
رنيم وهي تحط راسها علي كتفه بتعب وبتقولو انا اتعودت اني مستسلمش يا جاسم مهما حصل وفشغلنا انت عارف لازم نكون مدربين علي كل حاجه واي حاجه ممكن نتوقعها من العدو تعرف انا من جوايا كنت هموت من خوفي بس كان لازم مضعفش ولا استسلم لحد اخر نفس فيا واهو زي ما انت شايف لو كنت استسلمت للن"مر او هيلينا كان زماني مي"ته
بقلم إسراء هاشم
جاسم بخنقه متقوليش كدا متجبيش سيرة المو"ت تاني
رنيم وهي ترفع راسها من علي كتفه وتنظر له وبتقولو ليه مش دي الحقيقه احنا مش عارف هنخرج من هنا او لا
جاسم وهو ينظر بعيونها بحب وبيقولها رنيم بنبرة هادئة
رنيم بنفس الهدؤء وتنظر له وبيكمل جاسم رنيم انا بعشقك
رنيم بتنظر له وبس وبيكمل جاسم انا وقعت في حبك يا رنيم مش عارف ازاي او ليه بس اللي عارفه اني وقعت في حبك يمكن ولا ده الوقت ولا المكان المناسب اللي اعترفلك فيه بس فالايام اللي فاتت دي اكتشفت اني مقدرش اعيش من غيرك واني مش لازم اتاخر اكتر من كدا ولازم اعترف اني بحبك
رنيم وهي تنظر له بحب وقلبها يدق بعنف وبتقولو وانا بحبك يا جاسم قلبي عمره ما دق كدا غير معاك انت عمري ما عرفت يعني اي خوف غير لما جربتو معاك انت وكنت خايفه عليك واستيفان بيعذ"بك. كنت حاسه اني بتالم بدالك وقتها بس عرفت اني بحبك يا جاسم
جاسم بيكون مش مصدق اللي بيسمعوة وانو رنيم كمان بتحبو وبتبادلة نفس الشعور وبيقولها بنظرة كلها حب وغرام وانا بعشقك يا ذئبة الجاسم وبيقرب منها جاسم بجسده وبيحط جبينه علي جبينها وبتغمض رنيم عيونها وبتقولو بحب وهدؤء وانا بحبك يا جاسم انت الوحيد اللي قدرت توقع الذ"ئب بحبك يا جاسم بيبصلها جاسم بحب واشتياق احاسيس كتير ومشاعر كتير جواهم هما الاتنين وبينزل جاسم بشفا"يفه علي شفايف رنيم وبيق"بلها جاسم بكل حب لاول مرة ورنيم تبادلة لاول مرة وتقب"له بحب وجاسم بيفرح وبيحس انو ملك الدنيا وبيتبدلو قبل"تهم الاولي بكل حب ولا يهمهم اي شي الان سوا اللحظه الذي يعشونها
هيلينا تخرج بغضب وتدخل لغرفه اخري وبتقول لي استيفان لازم ننفذ الخطه استيفان التعذ"يب لا ينفع معهم بي شي
استيفان ببرود متاكده هيلينا من ما تقوليه
هيلينا بغ"ل نعم استيفان متاكده لازم اتلخص منهم وهي لن تعترف الا بهذه الطريقه لكي تنقذة ولكن بعدها سيمو"ت امام اعينها لكي احرق قلب"ها بالاول وبعدها سوف اتخلص منها
استيفان تمام هيلينا اين الاشياء؟
بتخرج هيلينا من شنطتها الميكرو فيلم وبتدية لي استيفان وبتقولو هذا الميكرو فيلم استيفان لازم اعلم كل شي بداخلة
استيفان ببرود تمام هيلينا ولكن اين الشريحه
هيلينا بتخرج شريحه صغيرة جدا وبتديها لي استيفان وبتقولو هذه هي الشريحه انت سوف تزرعها لي جاسم ونتحكم به بها ولكن هي بعد مرور 24 ساعه من زرعتها ستف"جر دماغه وسيمو"ت جاسم ولكن قبل ان يمو"ت ستتحكم انت به وتخلية يعترف علي من الخائن واين اخذ ريتشارد وبتخرج هيلينا جهاز تحكم صغير وبتدية لي استيفان وبتقولة وهذا جهاز التحكم الذي يخليك تتحكم بجاسم ولكن هذا لن يوقف الشريحه غير موقتا والشريحه هذه تعمل مع نبضات القلب طول ما قلب جاسم شغال الشريحه هتفضل مفعلة وبعد ما يعدي 24ساعه هتفجر راس جاسم في الحالتين لازم يمو"ت عشان الشريحه دي تقف
استيفان انت ليس هينه هيلينا دماغك مثل العقا"رب
هيلينا استيفان لا تمثل انك ملاك حبيبي انت مثلي نفذ ما اتفقنا عليه وانا ساغادر الان الي القصر لكي اعالج يدي و سابدل ملابسي من هذا القر"ف واعود مرة اخري وبتمشي هيلينا
بقلم إسراء هاشم
استيفان بيبص للميكرو فيلم وبيبتسم بسخرية وبيقول لو يعرفو انك انت الذي ستد"مر العالم فهذا ريتشارد الغبي لو عرف هذا فكان سوف يخفيك ولن يظهرك لي احدا لانه يخاف المو"ت
هيلينا بتخرج وبتاخد عربيتها وفطريقها الي القصر وبتوصل هيلينا قصرها وبتامر حارسها ياتي بالطبيب لها وبتطلع هيلينا اوضتها لكي تبدل ملابسها
خارج القصر بيكون مجموعه من الرجال المقنعين والمسلحين وبيقت"حمو قصر ريتشارد ويقت"لو كل من يقابلهم من حراس هيلينا ويدخلو لداخل القصر هيلينا بتبداء تحس بالصوت الضجه بالخارج بتخرج هيلينا من اوضتها وبتشوف الرجال اللي اقتحمو القصر ولسه هتدخل هيلينا اوضتها عشان تاخذ سلا"حها ولكن بتتفاجاء هيلينا بهم يحاوطها الرجال وهم يوجهون اسلا"حتهم عليها تقف هيلينا مكانها وتقول من انتم فانتم تعرفون من انا فسوف تندمون علي فعل هذا سوف اقت"لكم
بيقرب عليها واحد من المقنعين وبيقولها اخرسي يا فتاه وبيضربها بسلا"حه علي راسها وبتقع هيلينا فاقده الوعي وبيقول المقنع هاتوها وبياخدو هيلينا بعد ما بيكون قت"لو جميع حراسها تقريبا
استيفان بيدخل لي جاسم ورنيم وبيشوفهم وهم يق"بلو بعضهم وبيقول استيفان اوه شكلي قطعت علي عصافير الحب لحظتهم بيبعد جاسم عن رنيم وبيبصله ببرود وبيقوله نعم لقد اتيت فالوقت الغلط ايها الحق"ير
استيفان ببرود لن تتمدا جاسم اكثر من هذا والا سوف تندم وانت لا تعلم ماذا سياتي بعد او ما نحضره لك
جاسم ببرود قولت لك لا نخاف من اي شي واظن انك رايت هذا بنفسك نحن لا نهاب من اي شي افعل ما تريد
استيفان هيتكلم ولكن بيقاطعه دخول واحد من رجاله ويهمس له بشي باذنه وهنا يتحول وجه استيفان للغضب وبيبص استيفان لي جاسم ورنيم وبيقول اين اخذتم ريتشارد وهيلينا ايها الكلا"ب انطقو اين اخذتهم ومن يساعدكم علي فعل هذا
جاسم ورنيم بيبصو لبعض وبيفهمو ان اكيد اللي عمل كدا العقر"ب
وبيبتسم جاسم باستفزاز وبيقوله ما بك يا راجل لما كل هذا الغضب هدي نفسك عشان اعصابك
استيفان بغضب لا تلعبو معي وقول اين اخذتهم ومن اخذهم
جاسم ببرود لن تعرف من اخذهم استيفان هذا باحلامك فانت رغم انك تخط"فنا ولكن يحصل ما نريده نحنا
استيفان بغضب ساد"مركم جاسم وسترا ماذا سيحدث كل شي تخططون له انا ساد"مرة وبيخرج استيفان الميكرو فيلم وبيقول وهذا هو الميكرو فيلم الذي تبحثون عنه لكي لا يتم تفعيل الصا"روخ النا"ووي وتنقذون العالم من الحر"ب ولكن انا ساشعل هذه الحر"ب الان فانا لا يهمني اي شي بالعالم ولا اخف من المو"ت ساد"مر كل خططتكم اللعينه وسترا الان
وبيخرج استيفان من المكان وبيبداء تنفيذ خطته وبيدخل غرفه كبيرة جدا مليئة بالاحهزة الكترونية وشاشات الكمبيوتر الكبيرة ويجلس استيفان امامها ويضع الميكرو فيلم فيلم داخل جهاز من الاجهزة ويبداء بالعمل عليه لمده من الوقت وبعدها يخرج من الغرفه ويامر رجالة بتحضير القنا"بل له ويتفق معهم علي الاماكن التي سوف يزرعون بها القنا"بل والاماكن التي سيتم تفجي"رها
داخل غرفة يكون ريتشارد متربط من ايده وقدمه بالحبال ويغمض عيونه بتعب وبعدها يدخلون عليه الرجال وهم يحملون هيلينا ويفعلو بها مثل ما فعلو بريتشارد يربطو ايدها وقدمها بالحبال وبتكون عيونها متغميه بيفتح ريتشارد عيونه بتعب وبيلاقي فتاه مقيده امامه وبيقول ريتشارد من انت وبتكون هيلينا في هذه اللحظه بتبتدي تستعيد وعيها وهي تان بوجع من ذراعها واثر الصداع الذي تحس به فراسها وبيكرر ريتشارد سوالة وبيقول من انت وهنا هيلينا بتسمع صوته وبتقولة ريتشارد انت هنا صحيح
بقلم إسراء هاشم
ريتشارد بذهول هيلينا هذه انت كيف اتيتي الي هنا
هيلينا اقتحمو القصر ريتشارد وقت"لو جميع رجالنا واخت"طفوني ولكن من هما ريتشارد هل تعرفهم
ريتشارد هيرد ولكن بيقاطعهم دخول امجد ومعه رفعت وبيقرب امجد من هيليتا وبيشيل الربطه من علي عيونها
هيلينا بتبصله باستغراب وبتقولو من انتم ولماذا اتيتو بنا الي هنا
امجد ببرود فانتي هنا لكي انا اسالك اين اخذتو جاسم ورنيم
هيلينا ببرود لا اعرف عن ماذا تتحدث ومن انت بالاساس لكي تسال عنهم وما دخلك بهم
امجد بيضايق وبيقولها بغضب اسمعي يا فتاه انا صبري له حدود انتو سوف تتحدثو وتقولون اين اخذتهم والا سوف اقت"لكم
هيلينا بتبصله ببرود وبتقولو انت لا تقدر علي فعل اي شي لانهم تحت رحمتي الان واذا حصل لي شي فهو سوق يمو"تو الاحسن لك انك تتركنا نرحل من هنا لانك لو لم تتركنا فسوف تندم كثيرا علي هذا
امجد بيتعصب وبيبقو نفسو يمسكها يقت"لها او يضر"بها وبيدخل فاللحظه هذه العقر"ب عليهم اللي اول ما بيشوفو ريتشارد وهيلينا بيتصدمو وبيقولو ريتشارد بصدمه لماذا انت هنا معهم
جواد ببرود الم تعرف ريتشارد فانا معاهم من البداية بالاساس
ريتشارد بغضب ماذا ايها الحق"ير انت كنت الخائن وانا لم اشك بك وانت كنت تلعب علي بالاساس
جواد ببرود اسمع ريتشارد انت غبي كثيرا فدخولي لعالمك القذ"ر كان خطه من البداية والذي انت لا تعرفة انني مصري ومسلم كمان وامجد الريان يبقا رئيسي لاني انا ابقا عقر"ب المخا"برات وبرتبة رائد وانا هنا لا"نتقم منك بالاساس لانك انت من دمرت عائلتي ريتشارد تتذكر اللؤاء يوسف المغربي الذي حر"قت بيته هو وزوجته واولاده ولكن من سوء حظك انني كنت خارج البيت في ذلك الوقت ورايتك ريتشارد وانت تامر رجالك بتف"جير البيت ومن وقتها وانا رسمت صورتك داخل عقلي لكي ا"نتقم منك واخذت عهد ادمرك مثل ما قتلت ابي وامي واخواتي الصغيرين ما ذنبهم في كل هذه
ريتشارد بصصله بذهول وصدمه وبيقولو يعني انت ابن يوسف المغربي وكل هذا خطتكم
جواد بغضب وكر"ة شديد نعم انا ابنه وانا هنا الان لانه جه وقت الحساب ريتشارد وحق اهلي وحق كل حد انت دمرته هاخدو منك وسا"عذبك قبل مو"تك مثل ما كنت تفغل وتعذ"ب الناس وتقت"لهم من العذ"اب فالان اتي دورك ريتشارد لتعيش كل لحظه عذا"ب عشتها انا واللواء امجد وكل واحد برئ انت ظلمتو وعذ"بتو وكل عيلة دمرت"ها
ريتشارد بيحس بالخوف وكدا كل حاجه اتقلبت ضده هو معقول كل حلآصزاللارسل ص سازصاظژﮂدزﮂزدز
وزظظدوىو: ™
الذ"ئب والو"حش
ريتشارد وهيلينا بيبصو لبعض بخوف وبيحسو ان دي النهاية ولكن بيقول ريتشارد لن اخبرك عن مكانهم الا اذا تركتونا نرحل وسوف نختفي من البلد نهائي ولن تعرفو شي عنا لكن غير هذا لن نتحدث
وهنا جواد بيقول بصوت مثل فحي'ح الا"فعي وبيقرب علي ريتشارد ويقول له انت من اخترت ريتشارد والان ساريك غضب العقر"ب
وبينادي جواد علي رجالة وبيامر جواد رجاله وبيقول جواد جهزو الغرفه السوداء الان
ريتشارد وهيلينا بيبتدي الخوف يدخل قلوبهم فهم لا يرتحو من جملته هذه
وبينصاعو رجال جواد لي اوامرة وبيجهزو الغرفه السوداء وبياخدو هيلينا وريتشارد الي الغرفه اللي بتكون كلهم باللون الاسود ومظهرها مريب ويقبض القلب وبيلعقو هيلينا وريتشارد في سلا"سل من الحديد وبيقول امجد لي جواد انت ناوي علي اي
بقلم إسراء هاشم
جواد سيدي ريتشارد الان وقت حسابه معي وانت عارف مستني اللحظه دي بقالي سنين
امجد وهو يربط علي كتفه عارف يا جواد عشان كدا هسبهولك انت بس اهم حاجه نعرف مكان رنيم وجاسم
جواد بثقه هنعرف سيدي هذا وعد مني لن يمو"ت ريتشارد قبل ان يعترف
امجد عارف يا جواد انك هتخليه يعترف وبيقرب جواد ناحيه ريتشارد وبيقولو ودلوقتي جه وقت الحساب ودفع تمن كل شي ريتشارد
ريتشارد بغضب لكي يداري خوفه وبيقول بصوت عالي غاضب هتندم عقر"ب هتندم كثيرا علي خيانتك لي وما تفعله الان
جواد بيضحك بعلو صوته ضحكه رنه فارجاء المكان وبيقولو سنرا ريتشارد من سيندم اشد الندم علي فعل كل شي
وبيقرب جواد ناحيه طاولة كبيرة عليها كل ادوات التعذ"يب وبيمسك جواد كر"باج من الجلد
استيفان بيبداء ينفذ خطته وهي تقوم حر"ب بين البلاد وقام بزرع القنا"بل في اكثر من مقر فامر"يكا وبريطا"نيا و"مصر كلهم مقرا"ت سيا"سيه لكي يش"تعل الفتنه بين الدو"ل العر"بيه والاو"ربيه وقام بتف"جير جميع الاما"كن ومات الا"لف من الناس اثر هذا التف"جير الضخم
خبر عاجل تم انفجا""ر اكثر من مقر سيا"سي فاكثر من دولة عربيه وارو"بيه في وقت واحد ويحصل فتنه بين البلاد ولا احد يعرف من وراء هذا والان لدينا معلومات عن صار"وخ ناو""وي يتم تجهز""ة لانفج"ار وتقوم حر""ب عا""لميه بين جميع الدول ويتم التجهيزات للحر"ب والان البلاد في حاله فوضه وهنا بينغلق البث المباشر والذي كان استيفان يشاهده الي رنيم وجاسم______________
استيفان ببرود وكدا عرفتو اللي هيحصل اي وكل حاجه هتد"مر
جاسم بغضب وعصبيه وبيقوم من مكانه بغضب وبيقولو بغضب وصوت جهوري هق"تلك استيفان هق"تلك
استيفان بغضب انا من سيقت"لك لقد مللت منك والان وقت التتفيذ وبيشاور استيفان لرجالة وووو



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close