رواية كنان وريم طفلتي المشاغبة الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم ندي ناصر
البارت ٢٥
بقلمي / ندي ناصر
ريم بخوف : اااه ليه كده
كنان بصوت جهوري : ااااايه ده
ريم خافت تتكلم وخافت علي مروان اكتر ليجبه ويعمل في حاجة و سكتت ومردتش
كنان ضر*بها قلم تاني وقال : مش بكلمك مين ده
ريم بصتله و بعيط و برضو ساكتة
كنان بجنون و قال بصوت جهوري : حبيبك صح
ريم بتعيط و مخبية وشها وخيفة يضر*بها تاني
كنان بصوت عالي ارعبها : مبترديش لييييه يبقا كلامي صح مش كده
و مسك ريم و نزل فوقيها ضر*ب و ريم بتعيط و بتحول توقفه و هو مش مبطل ضر*ب فيها وريم بقها جاب د*م وكمان انفها و هو مكمل و ريم مساتحملتش و فقدة الوعي
وكنان بطل ضر*ب فيها وجاب كباية ميا ورشها عليها و ريم فاقت و بتترعش و خيفة
كنان مسك شعرها وقال : مين ده عشان مكملش عليكي
ريم بعياط هستيري وخافت ليضر*بها تاني : ده .. ده .. ده اخويا .. م .. مروان
كنان بصوت جهوري : وعرف مدرستك اززي
ريم علي نفس حليتها : هو .. هو .. مدرسته قريبة مني وشافني وانا دخلة المدرسة واللهي
كنان ساب شعرها وقال بغضب : اوعي تفكري اني ندمان علي ضربي ليكي انا حتي برضو لو كانت اعرف انه زفت اخوكي كانت برضو هضر*بك عشان مش مسمحلك تكلمي مع اي مخلوق غيري انتي بتاعتي انا وبس و هضر*بك تاني لو عملتيها ولا اقولك مفيش مدرسة خالص انتي تروحي علي الامتحانات بس وانا اذكراك و مش هتشوفي الشارع تاني
وسبها ونزل قعد في المكتب بتاعه و ريم انفجرت في العياط و جسمها كله وجعها و وشها مليان كدمات و شوية واخدت هدومها و دخلت تاخد شاور دافي يمكن يخفف وجع جسمها
ريم بدموع : هو خلاص اهلي نسيوني و لا حتي اسلام حاول يجي تاني ويشوفني وامي خلاص كده مبقتش تحبني لا ربنا يخدني احسن انا زهقت يارب ارجع لحياتي القديمة يارب او خدني عشان انا خلاص مش قادرة خلاااص و دموعها بتنزل لوحدها زي الشلالات
خلصت ولبست بجامة و نامت علي الكنبة كنان دخل
كنان : ايه الي منايمك علي الكنبة قومي نامي علي السرير
ريم حطة رسها في المخدة و مردتش
كنان شالها و راح ينايمها علي السرير
ريم بدموع : ممكن تسبني علي راحتي
كنان من غير مايبص ليها : لا مش ممكن
ونايمها علي السرير وخدها في حضنه
ريم بتزق في وبتحاول تبعد : اوعي كده يعني انت تضربني و تيجي تحضني ده ايه التوحد ده
كنان مغمض عينه وقال : ايوة انتي صح نامي بقا
ريم بدموع : اوووعي بقا ضهري وجعني من الضر*ب بتعك
كنان : احسن انا بربيكي من اول وجديد عشان انتي متربت*ش ولو سمعت صوتك تاني عادي ممكن اضر*بك تاني معنديش مشكلة
ريم خافت و بتلط تزوقه و بتعيط و مش بتطلع صوت لحد ما النوم غلابها و نامت
تاني يوم و كان يوم جمعة يعني اجازة كنان صحي بدري وساب ريم نايمة واخد شاور و طلع ريم كانت صحيت
كنان : يلا عشان تنزلي تفطري
ريم : مش هنزل انا بمنظري ده
كنان بعدم اهتمام : وماله بقا منظرك مانتي زي القمر اهو
ريم : هي كلمة انا مش هنزل و انا وشي متشلفط كده
كنان بصوت عالي : انتي هتمشي كلامك عليا ولا ايه يلا غوري اجهزي هتنزلي تحت معيا و لو مجهزتيش اقعدي بس هتاكلي علقة زي انبارح
ريم بدموع : هو انت ازي بقيت كده
كنان ببرود : انتي الي مش بيمشي معاكي غير كده و انا مكنتش عايز اوريكي وشي التاني بس انتي الي مصرة انكي تشوفي واديكي شوفتي
ريم مردتش عليه ودخلت تاخد شاور و خرجت و سرحت شعرها و نزلت مع كنان
وقعدوا هما الاتنين جنب بعض
يارا بفرحة : ايه الي في وشك ده يا ريم
ريم : هههه يهمك تعرفي يا خيارة
يارا بغيظ : اه طبعا عايزة اعرف واكملت بفرحة وشماتة اصل كانت سامعكي بتعيطي انبارح يعني
ريم كتمت دموعها وقالت : اصل اصل وقعت انبارح وقعة وحشة فا هي الي عملت فيا كده
مدام نسرين بشماتة : وقعت ايه الي تعمل فيكي كده
كل ده وكنان سامع و متكلمش ولا كلمة
ريم : يا ولية وانتي مالك انتي وبنتك حشرين منخروك للليه ده انا لسه ضربة بنتك انبارح ومرضتش احود عليكي عشان انت ست عجوزة
نسرين اتغاظت جدا وكانت لسه هتكلم ريم قامت و طلعت علي فوق
كنان بغضب بعد ماتكد من ان ريم طلعت : انتوا مجرد ضيوف تقال و هتمشوا الي بقا يخصكوا انكوا تعرفه انتوا صراحة ناس مهزقة و مش وش نعمة تلموا هدمكوا و تغور من هنا وبنسبا للصفقة الي بيني وبين مصطفي خلاااص انتهت اقعدا اشحتوا في الشارع احسن
وسابهم وطلع فوق لريم
ودخل الاوضة