رواية حورية الجاسر الفصل الخامس عشر15 والاخير بقلم ملكة القلم
جاسر رفع السلاح في وشه.....عمري ما كنت اتوقع انك تكون بالحقاره دي
عزت رجع قعد مكانه كأن مفيش حاجه.....كنت عارف انك ذكي وهتعرف اني عايش بس مكنتش اعرف انك هترفع السلاح في وش ابوك
جاسر ضحك.....ابويا دي كلمه كبيره اوي انا ابويا مات يوم ما ق"تل اخوه يوم ما دمر عيله كامله علشان طمعه وغيرته
عزت.....اممممم جميل ايوه انا اللي قت"لته ومش ندمان
جاسر بعصبيه.....انا مش عارف عملت كده ازاي ده اخوك
عزت ببرود......خد مني كل حاجه والبنت اللي حبيتها حبته فقررت اتخلص منه واشفي غليلي بس للاسف امك يا مراد جت في الرجلين وما"تت معاه
جاسر......موته ازاي اتكلم بدل مش هعلم حساب انك ابويا وهفرغ فيك المس"دس
عزت ضحك.....انا هقولك موتهم ازاي
فلاش باك
عزت.....هتدخلوا تموتوا فارس بس ومش عايز حد يشوفكم هتلاقوه في اوضه المكتب مش عايز دليل يثبت عليكم فاهمين
...حاضر يا عزت بيه
وقتها فارس كان في مكتبه بيشتغل دخلوا عليه مكنش فيه حد وقتها في الفيلا وقت"لوه من سوء الحظ ان ريتال رجعت وكان معاها مراد راحت علي مكتب فارس لقيته غرقا"ن في د"مه كان في النفس سمعته وهو بيقولها اهربي وانه متوقع اني انا اللي بعت ناس تق"تله
وقتها مدتهاش فرصه ودخلت ضرب"تها بالس"كينه كذا مره لحد ما وقعت جمب فارس ساعتها لقيت مراد واقف بيعيط اخدته وطلعت من الفيلا وخليتهم يولعوا فيها علشان ميبنش انها جر"يمه
وقتها كان في واحد شغال في الفيلا مات ومحدش عرف هو مين واعتبروه انه انا ومن يومها وانا ميت
باك
مراد بعصبيه وحقد.....يبن....صدقني مش هسيبك لحظه واحده علي وش الدنيا
جاسر......مكنتش اتمني اليوم ده ييجي اول مره احس ان موتك كان احسن
عزت وقف.....اقت"لني يا جاسر هتمو"ت ابوك معقول
جاسر بسخريه.....زي ما انت قت"لت اخوك
بس انا مش زيك انا هسيبك للي هيحاسبك علي جرايمك كلها
عزت لسه هيتكلم الحكومه دخلت
عزت اتعصب.....بقا كده يا جاسر
الظابط.....سلم نفسك يا زعيم مش كده برضو
عزت......مش بالسهوله دي
رفع سلا"حه ناحيه جاسر ضرب رصا"صه جت بس في مراد اللي وقف قدام جاسر
جاسر بعصبيه وهو ساند مراد.....امسكوه بسرعه
الظابط.....خدوه يلا
جاسر.....مراد متغمضش عينيك مراد ليه عملت كده
مراد بتعب.....حوريه بتحبك يا جاسر انت بالنسبة ليها كل حاجه مكنتش هتستحمل انك تضيع منها
جاسر للحراس.....اطلبو الاسعاف بسرعه
الحارس.....متقلقش يا جاسر بيه طلبنا الاسعاف
جاسر.....انت عارف حوريه فرحت اوي لما عرفت انك اخوها يا مراد
مراد ابتسم بحزن وغمض عينيه
جاسر.....مراد مراد فتح عينيك مررررراد
الاسعاف وصلت وفهد وقتها وصل
فهد لجاسر.....جاسر في اي ومين ده
جاسر.....مش وقت اسئله خليهم ياخدوه بسرعه نزف كتير
الاسعاف خد مراد وجاسر خد فهد معاه في عربيته
فهد....في اي يا جاسر وفين عزت ومين ده
جاسر بتوتر.....انا اسف يا صاحبي انا وعيلتي كنا السبب في دمار عيلتك ولحد الان لسه بندمر فيها
فهد.....جاسر بلاش كلامك ده في اي
جاسر بتنهيده.....عزت ضرب مراد بالنا"ر
فهد.....هو اللي كان هناك ده مراد
جاسر......ايوة مراد بس متقلقش هيكون بخير انا اسف يا فهد
فهد بحزن.....وانت ذنبك اي يا جاسر انا بس عايز اشوفه انا ملحقتش اشبع منه
جاسر حس بتأنيب الضمير وفضل السكوت
وصلوا المستشفي ومراد اتنقل للعمليات وحوريه وريهام عرفوا من فهد
حوريه دخلت وهي بتجري عليهم
حوريه......جاسر فين مراد
جاسر بهدوء....حوريه اهدي مراد لسه في العمليات
ريهام انهارت وحوريه اتكلمت......ليه ليه يا جاسر
جاسر......انا اسف مقدرتش احميه
حوريه....يعني ايه يعني انا اهلي ماتوا وكمان بعد السنين دي كلها اعرف ان اخويا عايش ويوم ما اشوفه الاقيه بالحاله دي ليه
كله بسببكم
فهد....حوريه في اي انشاء الله هيكون بخير
حوريه.....اي بقول الحق ان كل اللي حصلنا بسببهم هما مش بسبب حد تاني
جاسر غمض عينيه بوجع لانه كان متاكد انها هتقول كده
جاسر.....حوريه خلاص اهدي
حوريه.....اهدي فعلا جبلي اخويا وانا اهدي جبلي عيلتي اللي خسرتها يا جاسر وانا اهدي
جاسر.....متقلقيش هترجعوا عيله مع بعض
حوريه اغمي عليها فجأه جاسر جري عليها وفهد سندها بخوف
ريهام كانت قاعده مش سامعه حد ولا بتكلم حد
جاسر شال حوريه بخوف ونده علي الدكتوره
جاسر.....مراتي فيها اي
الدكتوره بإبتسامة.....متقلقش مفيش حاجه بس المدام لازم ترتاح لانها حامل في الشهر الاول
جاسر....حامل
فهد ابتسم والدكتوره خرجت
فهد.....الف مبروك يا صحبي
جاسر لسه هيتكلم حوريه فاقت
حوريه......اااه
جاسر قرب منها حوريه لفت وشها بعيد عنه
جاسر.....حوريه بصيلي
حوريه مردتش عليه جاسر حط ايده علي بطنها.....حوريه
حوريه زاحت ايده.....انت ازاي تحط ايدك عليا انت نسيت انك طلقتني
جاسر.....منستش
حوريه بدموع.....يبقي متقربش مني وزي ما قولت كل حاجه بينا انتهت
جاسر رجع حط ايده علي بطنها......حورية انتي حامل
حوريه.....طيب اعمل اي يعني
جاسر ضحك عليها.....حامل يعني هتبقي ام وانا هبقي اب
حوريه بفرحه.....انا حامل قصدك اني هكون ام انا حامل بجد
جاسر.....هتكوني ام يا روحي
حوريه حضنته من الفرحه فضلت حضناه.....
جاسر.....اي مكنش ينفع من دقيقتين اي االي حصل
حوريه بعدت عنه بسرعه
ريهام دخلت بفرحه.....حوريه الدكتور خرج من عند مراد وقال ان الطلقه سطحيه وهو بخير وهيفوق خلال نص ساعه
حوريه عيونها دمعت من الفرحه وحضنت ريهام اللي بكت كتير من كتر خوفها علي مراد
فهد ابتسم بفرحه وخرج من الاوضه شاف ورد قاعده
فهد.....يعني قاعده لوحدك
ورد.....انتو محدش سأل عني وانا قاعده هنا مش عارفه امشي كنت عايزاني انادي حد من الدكاتره يسندني
فهد.....يعني كنت امو"تك يا ورد
ورد.....بقولك اي امشي من وشي
فهد.....اي رايك تتجوزيني وابقي في وشك دايما
ورد لفت وشها وضحكت
فهد.....خلاص اول ما تخفي احنا ندخل علي طول
ورد بصدمه......لا كده كتير اوفر انت اي معجون في قل"ه الادب يا مشمحترم
فهد ضحك عليها.......اي قولت حاجه غلط انا
ورد.....لا انا اللي قولت
فهد.....طيب بحبك وبموت في امك
ورد ضحكت....بس بقا لتيجي تسمعك
________
عدت ساعه وكلهم كانوا قاعدين في اوضه مراد اللي فاق وفرح جدا لما شافهم حواليه اول مره يحس انه عنده عيله وسند
حوريه كانت نايمه علي كتف مراد اللي كان واخدها في حضنه وجاسر واقف مش قادر من كتر ما هو غيران
ريهام.....طيب استأذن انا والف سلامه عليك يا مراد
ريهام كانت طالعه
حوريه بصت لمراد بعينيها
مراد.....ريهام
ريهام....نعم
مراد.....انا اسف انا عارف اني جرحتك كتير وقسيت عليكي بس صدقيني انا مكنتش عارف مشاعري اي اتجاهك حتي لما كنتي بتحكيلي عن العرسان اللي متقدمين ليكي كنت بحس بالغيره اوي وكنت برجع واقول لنفسي ان دي اكيد مشاعر غيره كصحاب عادي بس مكنتش مشاعر صحاب
ريهام بصت ليه
مراد.....ريهام انا بحبك تتجوزيني
حوريه بصت لريهام.....وفقي والنبي مترفضهوش ده مفهوش غلطه
ريهام ضحكت.....موافقه
حوريه.....عاااا عندنا عريس الف مبروك يا مرادي
فهد.....هي جت عليا وانا بحبك يا ورد وعايز اتجوزك
كلهم ضحكوا عليه
ورد....اديني وقتي افكر لو سمحت
فهد....انتي عقبال ما تفكري يكون مراد اتجوز وخلف
ورد....لا خلاص فكرت موافقه
جاسر قرب من حوريه ووقف قدامها.....حوريه انا اسف انا عارف اني ظلمتك كتير حوريه انا بحبك
حوريه ابتسمت....وانا بحبك ولو معملتش ليا فرح زي العيال دول مش هكلمك تاني
جاسر.....موافق احلي فرح لاحلي حوريه
فايزه بفرحه.....الف مبروك يحبايبي يارب دايما متجمعين واشوف اولادكم
كلهم ابتسموا بفرحه وكانوا بيتكلموا براحه ودون عوائق
انتهت.....