رواية العنيدة والشرس الفصل الرابع عشر14 بقلم زهرة اللوتس
بارت 14
روايه العنيده والشرس
للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
وكان ماسك زي في ايدوا
ريناد بصدمه... كابتن انت عامل كدا ليه
ادهم بشر قام وقرب منها... واتكلم بشر ورفع ايده ال فيها ... اخوكي خد اختي مني وانا هاخد روحك زي ماخدها من اختي وضر*بها فيها
ريناد بصريخ.... ااااااااه
ريناد... ببتسمه... كابتن
ادهم فاق من مخيلتو عل صوتها واتكلم بلامباله... جيت اطمن عليكي انتي كويسه
ريناد ببتسمه... ااه الحمدلله
ادهم... تمام وكان خارج
ريناد... كابتن انا عاوزه منك طلب ممكن
ادهم كان مديها ظهروا
واتكلم ببرود... قولي
ريناد بتوتر... كنت عاوزه من حضرتك انك تعلمني ازاي ابارز بشراسه بتاعتك دي
ادهم بقرف... وهو زي ماهو واقف مش لف ليها... الشراسه دي عاوزه ناس د*مهم نظيف مش زي د*مك
ريناد بستغراب... ليه بتكلم معايا بطريقه دي
ادهم سابها ومشي
ريناد... جريت ورا... لا مش كل مره تسبني وتمشي كدا جاوبني
ادهم كان بيمشي بسرعه اكنه بيجري
وريناد كانت مو*جوعه مش عارفه تمشي زية او تلحقو
الكل صحيو عل صوتها وهيا بتنده عليه
ادهم وقف عند السلم عشان يرد عليها
ريناد اتك*عبلت في السجاده ووق*عت عل ادهم وهما الاتنين و*قعو من عل السلم
اريان بصريخ... ريناد وجري عليهم
ليل... بصريخ... ادهم
الكل جريو علبهم
كانو واق*عين ادهم كان وا*قع عل ظهروا وريناد كانت فوقه
اريان شال ريناد من عل ادهم وريان وليل وعمار ساندوا ادهم وقعدوا
ادهم كان موجوع اوي لانه هو ال يعتبر اخد الهدر كلة
اريان بخوف... ريناد حبيبتي انتي كويسه
ريناد بصتلو بصدمه... حبيبتك
اريان... ااه حبيبتي انا بحبك ياريناد بحبك اوي كمان وعاوز اتجوزك
ريان بغضب... اريان انت بتقول ايه هو دا وقتو
اريان بغضب... اه وقتو لاني بحبها ومش عاوزها تناذي
قدر كانت مقعاده ريناد في حضنها وليل كانت بتمسح الد*م ال نزل من ادهم
اميره ولمياء كانو بيبصو لبعض بصدمه من ال بيسمعوه وعمار كان هادي جدا
ادهم كان قاعد بلامباله من ال بيحصل
ريناد بغضب... اريان مينفعش انك تحب واحده متجوزه
الكل كانو مصدومين وكانت الصدمه الاكبر لااريان
اريان... بصدمه... متجوزه
ريناد بحزن... اه متجوزه
اريان ساب المقر كلو ومشي ريان نادي عليه بس مردش
اميره بصدمه... انتي متجوزه وليه مقولتيش كدا وفين جوزك وازاي دخلتي المسابقه اصلا
ليل بغضب... انتي خلفتي قوانين المسابقه وليكي عين تدخلي وتكدبي علينا كل دا يعني لو مش اريان اعترغلك كنتي لحد دلوقتي بتكدبي علينا احنا لازم ناخد الاجراءات ضددك في اسرع وقت
ريناد بدموع... لا ونبي انا خ*طرت بكل حاجه عشان ابقي هنا وبعدين انا متجوزه غصب عني والله يعني مش بحبه بس هو بيحبني وبيكون ابن عمي
ادهم... في سره وابتسم بخبث
.. جات الفرصه ال هكس*ر فيها عيله المحمدي واخد طار اختي
... ليل خلاص ممكن نتغاده عن المشك*له دي
ليل... بس يا ادهم
ادهم... ليل لو سمحتي وانا هتحمل العقا*ب انتي مش هيكون ليكي ايد
ليل... تمام
ادهم بخبث... مين جوزك اقصد اسمه ايه
ريناد بكره ودموع... فارس
ادهم بشر... فارس
... ريناد اطلعي اوضتك بنات ساعدوها تتطلع
عمار... ريان يلا تعال نشوف اريان فين
ريان... تمام وراحو سوي
عند اريان كان في البار
وكان بيشرب كتير اوي
ريان بخوف وغضب... بس بقا كفايه شرب هتتعب
اريان زق ايدوا واخد الكاس منه وشرب تاني كان بيشرب بجنون
عمار... دا مش حب دا هلاك
اريان... انا بحبها وعاوزها حتي لو كان ايه التمن
ريان... طيب يلا تعال معانا المقر
لريان... لا هفضل لوحدي وهاجي لوحدي روحو انتو وانا لما اكون كويس هرجع
عمار اخد ريان ال كان بيبص عليه بحزن ومشيو
اريان بشر... انتي بتاعتي مهما كان التمن ايه
عد اسبوع والحال كماهو عليه اريان رجع المقر بس بقا بيتعامل معاها ببرود
وادهم كان بيدربهم عل المبارزه اكتر
وليل كانت بتدربهم عل الفروسيه وليل بعدتت عن ريناد والكل بقا متجنبها لانها كدبت عليهم وخبت انها متجوزه
فارس قابل الشخص ال كان بيكلم واتقف انه ينتقم من الشرس معاه لان الشرس بيكون عدوه هو كمان
عليا دخلت في شهره السادس ودياب بقا بيحاول بكل الطرق انه يد*مر فارس
راغب بقا هو والشرس يضر*بوا فارس مع بعض
هارون ومحمود سافروا وسابو الشغل كلو لفارس وراغب
بدر اختفي تماما عن الانظار خلال الاسبوع ده
ادهم كان بيحاول يتقرب من ريناد اكتر ويخليها تحبه
بليل
ريناد... بعتلي في حاجه
ادهم ببتسمه... ااه عاوز اوريكي حاجه
ريناد... حاجه زي ايه
ادهم مد ايده ليها ببتسمه... تعالي
ريناد مدت ايدها في ايدوا وراحت معاه
ادهم فتح الاسطبل ودخلها عل الفرس الملكي
ريناد بستغراب... وخوف... احنا بنعمل ايه هنا
ادهم ببتسمه... فك الفرس وطلع عليه ومد ايدوا ليها... اركبي
ريناد بخوف رجعت خطوه ورا ومسكت ظهرها مكان مو*قعت... لا انا مش عاوزه اركبو
ادهم ببتسمه... ريناد بطلي جبن بقا وتعالي وبعدين انا معاكي يلا امال فين ريناد العنيده
يلا وكان لسا مدد ايدو ليها
ريناد ركبت معاه ووحطها قدامه
كانت لسا خايفه بس مش الوقت الخوف دا راح كان ادهم بيمشي بلحصان وبينط الحواجز ال كانو عاملينها للتدريبات
ريناد في سره... ليه معاك بحس بلامان
ادهم ببتسمه... عشان انا الامان بتاعك
ريناد بصدمه... عرفت ازاي اني كنت بكلم نفسي
ادهم ببتسمه... دا سر
ريناد باصرار... وعند... لا قولي دلوقتي بليز بليز
ادهم وقف بلفرس ونزل ونزلها وربط الفرس تاني مكانو وهيا كانت واقفه مستنيه اجابتو عليها
ادهم نام عل الارض وبص للسماء ببتسمه.... تعالي جانبي وانا اعرفك
ريناد نامت جانبه وبصت عل السماء زيو... ها قولي بقا
ادهم.... بس مش هتقولي لحد
ريناد بفضول... اه يلا قول بقا
ادهم ببتسمه... بعرف اقرا العيون
ريناد بسرحان.وحزن.. انت عارف اني كان عندي صحبه بتعرف برضو تقرا العيون
ادهم بحزن... لان عارف صحبتها دي
... وراحت فين صحبتك دي
ريناد بدموع.... ما*تت وما*ت معاها اغلي شخص في حياتي
ادهم بحزن... مين دا حبيبك
ريناد بدموع.... لا اخويا كانو بيحبو بعض بس ربنا ماذنش انهم يكون سوي في الدنيا فا هيجمعهم في الاخره ان شاءلله
ادهم سند عل ايدوا وبص ليها... ومسح دموعها
... ريناد انعدلت وقامت عشان تدخل جوه
ادهم قام وراها ومسك ايديها
... ريناد استني
ريناد بصت عل ايدها وبصتلو..
ادهم قرب منها وبس*ها
ريناد كانت مصدومه بال بيحصل بس قلبها ودها في دا*هيه وكانت معاه بكل جوار*حها
كانت في عيون حا*قده بتبص عليهم
اريان بغضب.... نها*يتك عل ايدي
وراح اوضه ادهم وابتسم بشر وووويتبع
الخامس عشر من هنا