اخر الروايات

رواية للعشق عنادا الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندي محمود

رواية للعشق عنادا الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندي محمود


البارت الثاني عشر
و اول لما الصبح طلع راح لبيت رزان و ام رزان فتحتله بعد لما خبط كتير
٪؜ ايه يا تميم حد يخبط علي حد بدري اوي كدا !
~ عايز اتكلم معاكي
٪؜ خليه بعدين
بعصبيه ~ دلوقتي !! والا هروح اقول لرزان كل حاجه .. كرهك لتميم وكمان تسميمك ليه
بتوتر ٪؜ طيب اهدي وتعالي برا نتكلم
قفلت باب الشقه واخدت المفتاح و طلعو سطح العماره عشان يتكلمو من غير لما حد يسمعهم
٪؜ يعني جاي ف وقت زي دا يا اياد وكمان بتفتري عليا ! مين قالك اني بسممه ها ؟ معاك دليل ؟؟
اياد رفع حاجبه وهو مش مصدق بجاحتها
~ يعني كمان بتنكري ! لا مش معايا دليل بس انا واثق من كلامي
٪؜ ثقتك من كلامك دي ارميها فالزباله لان مفيش حد هيصدقك
بقلم magnona chan
وكانت نازله بس اياد وقفها لما سألها
~ ليه !
وقفت مكانها و رجعت تاني لاياد
٪؜ ليه ايه
~ ليه بتعملي كدا فيه ؟ ايه ذنبه ان جوزك اتجوز امه ؟ دا حتي كان جواز علي ورق
٪؜ مش هتعرف تفهمني .. اصعب احساس علي اي ست ان جوزها يتجوز عليها .. كمان هو مأخدش رأيي ولا جه عشان يتناقش معايا لا هو اجبرني علي دا ..
بقلم magnona chan
~ بس دا فالنهايه جواز علي ورق ! لو جواز حقيقي كان ممكن اقولك ايوه عندك حق
٪؜ جوزي لما اتجوزها عالورق وبدأ يروحلهم كتير بدأ يعجب بيها .. لما كان بيشوف اهتمامها بتميم و محاولتها انها تعوضه عن ابوه الي فقده و كمان كبريائها و انها رافضه يصرف عليهم غير علي الاكل و الشرب والمدرسه .. هو طبعا مقاليش الكلام دا بس الست مننا بتحس لما جوزها يتغير .. بدأ مع الوقت يتحجج و يروح عندهم كتير و بعدها اشترالهم الشقه دي الي كانو قاعدين فيها حاليا .. قدام شقتي عشان يروحلهم كتير براحته ويكونو قدام عينه
و ف مره كنت برا بوصل رزان للمدرسه و اخدت تميم اوصله معايا عشان بالمره ف طريقي بس وقتها لما رجعت البيت اول لما دخلت العماره سمعت صوتهم عالي
بقلم magnona chan
**فلاش باك **
ام تميم : ايه الي بتقوله دا يا سليم !! ازاي عايز جوازنا يتحول حقيقي !!
ابو رزان ( سليم ) : خلاص براحتك لو مش حابه دا يا فاطمه
ام تميم : ياريت الموضوع دا ميتفتحش تاني يا سليم ! انت عارف اني قبلت اتجوزك عالورق عشان ابني لكن لا يمكن ابدا يتحول الجواز حقيقي .. انا هعيش علي ذكري جوزي يا سليم
ام رزان اول لما سمعت كلامهم خرجت من العماره مهي منهاره .. احساسها طلع صح و جوزها حب فاطمه .. طلع عندها حق ترفض الجوازه دي من الاول
**باك **
~ حتي لو عمو سليم حبها .. دا مش ذنبها بردو ولا ذنب تميم
٪؜ ذنبها انها وافقت تتجوز واحد متجوز ايا كان السبب .. تعرف ان حتي وقت طلاقهم مكنش عايز يطلقها ! قعد يقنع فيها كتير بس هي مرضيتش وقالتله ان اتفاقهم انهم يتطلقو اول لما تميم يدخل الجامعه
اياد عرف ان مفيش فايده ف انه يلومها .. هي كدا كدا هتدافع عن نفسها ومش هتطلع نفسها غلطانه ابدا ف قرر يمثل انه متعاطف معاها
~ عندك حق انك تكرهي امه عشان خطفت جوزك و خلته يحبها بس تميم ملهوش ذنب .. ايه ذنبه ان عنده ام زي دي
٪؜ ذنبه انه بيقرب من بنتي و بيحبها و للاسف هي كمان بتحبه .. لازم اتصرف و امنعهم من انهم يجتمعو ف دا كان الحل الوحيد
~ طيب متعملي معاه اتفاق انه يسيب البلد خالص ويبعد عنكم .. مفيش داعي تموتيه
٪؜ انت متعرفش اد ايه هو بيحب رزان .. انا الي كنت شاهده علي حبهم طول السنين دي و مركزه في كل نظره بينهم .. الحل الوحيد اني اخلص منه للابد
~ تمام انا مش هسكت عن اذيتك لتميم وهقول لعمي و رزان .. يستحيل افضل ساكت عن الي بيحصل دا لاي سبب حتي لو كان المقابل اني اعرف فين امي و اعرف اوصلها .. انا بس سكت ومرضيتش اقول لرزان اول لما عرفت لسببين اولا يمكن اكون ظالمك ومتكونيش بتسمميه .. لان بصراحه مكنتش ابدا اتخيل انك تعملي كدا فيه حتي لو بتكرهيه و ثانيا عشان كان عندي امل ان حتي لو بتسمميه فعلا تندمي وتتوقفي لما اواجهك و بعدها هو هيتعافي بالتدريج بس خلاص انتي مسبتيش اي حل تاني غير اني اقول لعمي و رزان
كان خارج من السطح بس هي وقفته بكلامها الي صدمه صدمه عمره
بسخريه ٪؜ هتنقذ ابن الست الي فضلته عليك و سابتك مرمي فالملجأ و اعتبرته ابنها الوحيد ؟!
يتبع
تفتكرو ايه رده فعل اياد ؟ واتصدمتو لما عرفتو الحقيقه ؟؟



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close