رواية بحبك يا بنت عمي كاملة بقلم ملك احمد
روايه بحبك يا بنت عمي
للكاتبه: ملك احمد
الحلقه الاولي
سعاد: اصحي يامي يا حييبتي
مي: يا ماما النهارده الجمعه انام شويه والنبي
سعاد: يا حبيبتي الضهر اذن قومي اسمعي الخطبه وصلي
مي: حاضر يا ست الحبايب
مي بنت عسوله اوي في 3كليه طب عايشه هي ومامتها لوحدهم في اسكندريه بعد وفاة ابوها
مي: صباح النور الخير يا ماما
سعاد: صباح النور يا حبيبة ماما
قامت مي وصبت وفطرة مع مامتها وسمعو الخطبة........ وبعد الخطبة
سعاد: مي انا عاوزه اقولك علي حاجه
مي: قولي يا ماما
سعاد: بصي يا حبييتي بباكي الله يرحمه من عيبه غنيه اوي في القاهرة وانا بنت ناس علي قد حالهم قابلت بباكي وحبينا بعض وقرر يتجوزني بس جدك ابو بباكي رفض وخيره ما بين حقه في الورث وبيني وبباكي اختارني انا وجينا اسكندريه وعشنا احلي حياة وربنا رزقنا بيكي
مي: جدي دة غريب اوي يتخلي عن ابنه بسهوله كدة
سعاد: ربنا يهديه
مي: طيب انتي ليه بتقوليلي الكلام دة يا ماما دلوقتي
سعاد: عشان لو جرالي حاجه تبقي عارفه عيلتك فين وانا اديت عنوانهم ورقم التلفون لطنطك ام وليد جارتنا
مي: بعد الشر عليكي يا ماما متقةليش كدة
قامت حضنه مامتها
بعد شويه حت صاحبتها وجارتها منار عشان بخرجوا
منار: انت يا بت يا ميوش يلا عشان نخرج نشم هوا شويه
مي: لا مليش مزاج
منار: نعم يختي هو انا بتلن عليكي غير يوم الجمعه مش كفايا طب الي وخداكي مننا
سعاد: اخرجي يا بنتي
منار: ايوة قوليلها يا طنط
مي: بس الجو برد اوي وشكلها هتمطر
منار: يارب تمطر اهو نلعي تحت المطر شويه
مي: ههههههه هبله من يومك ثواني واجهز يختي
نزلوا البنات وقعدوا يلفو في اسكندريه ومي حكت لمنار الكلام اللي قالتهولها مامتها
منار: متخفيش يا ميوش ان شاء الله هتعيش جنبنا العمر كله ومش هتحتاجي للناس دي ابدا
مي: يارب
وهمه بيشتروا الايس كريم الدنيا ابتدت تمطر
مي: يلهوووويي مبسوطه يختي اهي مطرت
منار: ايوة بقا هو دة الكلام
مي: مجنونه
منار: يلهووووويي نسيت شنطتي عند عم امين في المكتبه
مي: خلاص اشتري الايس كريم وانا هروح اجيبها
منار: ماشي
مي ماشيه والجو بيمطر وجت تعدي الشارع والعربيه تووووووووووت
ومي صو*تت
الولد.... نزل من العربيه
انتي اتعميتي
مي: معلش اسفه مخدتش بالي
الولد قعد يبص عليها شويه وسرح فعنيها وشكلها كان جميل والمطر نازل عليهم
الولد: ليه ان شاء الله عميه
مي: طيب ليه الغلط دة
منا قولت لحضرتك اني مخدتش بالي
الولد: ليه والله وانا اعمل ايه بأسفك دة اي العالم دة
مي: انت مغرور ليه تصدق انا غلطانه عشان اتأسفتلك
الولد: الاسف دة اقل حاجه اصلا وتحمدي ربنا اني مش مو*تك
مي: انا عمري ما شوفت كدة
الولد: ولا هتشوفي انتي تطولي تقفي معايا اصلا
مي: ههههههههه وربنا انت عبيط
الولد: نعم!! انتي متعرفيش انا مين ولا ايه
مي: ولا عاوزة اعرف لانك مريض نفسي ربنا يشفيك
الولد: انا مريض يا غبيه انتي
مي: متحترم نفسك بقا سكتالك من الصبح دة شارعنا وممكن الن عليك الناس كلها تتطحن هنا
الولد: انا اصلا مش هضيع وقتي مع واحدة غبيه زيك
مي: سبنالك الذكاء يا مغرور
وركب عربيته وهو متعصب وقعد يكلم نفسه في فاكره نفسها مين الغبيه دي اخرتني عن الاجتماع اة لو شفتك مرة تانيه هطلع عنيكي، عمتا انا مش بنسا شكل اي حد يهني
مي راحت لم امين وجابت شنطه منلر وراحت لمنار
منار: اتاخرتي ليه؟؟
مي: واحد مغرور كان هيخبطني واتخانقت معاه
منار: يخبطك! ازاي حصل ايه معاكي احكي وحكتلها مي علي كل حاجه
منار: هههههههه
مي: بتضحكي علي ايه
منار: اما انه واد مغرور صحيح
مي: اهه فعلا حرق دمي المتخلف
منار: ولا تزعبي نفسك المهم هو مزز ولا لاء؟
مي: دة اللي همك وربنا لا مو*تك وقعدو يجرو ورا بعض تحت المطر.
يتبع.......
الثاني من هنا