رواية شوفت حماتي في حضن اخويا الفصل الثالث 3
الجزء الثالث
شفت حماتي في حضن اخويا
وائل باستغراب ازاي بتجيب حد الشقه وليه
راحت حماتي ضاحكه وقالت مش لدرجادي يعني قالها اومال اي ردة عليه وقالت انا كنتت بسمعها بتكلم عاصم جوزها وبتقوله مش كفاية عليك غربه كده يعني تبعد عني سنه كامله ولما تنزل اجازه تيجي شهر واحد وطبعا انت فاهم قصدها اي وانا مستغربه من جرأة حماتي مع اخويا رد اخويا عليها وقالها سيبك من ساره وخلينا فيكي انتي يا قمر انت حماتي ضحكت بصوت عالي
وقالت بطل بكش بقي فاضل شوية وتقولي تعالي نامي في حض....
من ساعة اما شوفت جس... وانا مش علي بعضي لان زي منتي عارفه انا مطلق والواحد علي اخره ردة حماتي وقالت الحال من بعضه سالها وائل انتي ليه لبستي قمي... نوم ردة عليه وقالت عشان اشوف نفسه حلوه ولا لا واسمع كلمتين حلوين وبعدين انت عارف الست مهما كان بتحب تتعاكس هههههههههههه وضحكت بدلع راح وائل ضاربها بهزار علي...
قالت بس عيب يا واد انتي الا حد يشوفك ولا مش خايف قالها وحد يكون معاه الجمال ده كله ويقعد ساكت من غير ردة فعل ردة حماتي وقالت
يلا قوم نام كفايه كده عشان نعرف نصحي الصبح رد وائل وقال انا هنام هنا وانتي خشي اوضتك ردة حماتي وقالت انا هقفل علي نفسي بالمفتاح عشان مش مطمنه ليك هههههههههههه
رد وائل عليها وقال لو عايز اوصلك هوصلك لو ابواب الدنيا كلها مقفوله وراح ضاحك حماتي ردة وقالت طيب ليك عندي مفاجاه بكره جهز نفسك وراحة غامزه علي عنيها ونكمل بعدين عشان خايفه حد يصحي ويحصل مشكله وساعتها ولا هعرف اوصلك ولا هتعرف توصلي وراحت عطياه بو...
وراحة جاريه علي الاوضة بتاعها انا طبعا مش مصدقه اللي بيحصل ولا كنت اتوقع من اخويا كده ولا اتوقع من حماتي الكلام ده المهم دخلت اوضتي ونسيت اصلا اني كنت عايزه اروح الحمام ودماغي قاعده تودي وتجيب ومش عارفه هعمل اي في البلوه دي
ومليش وش اكلم اخويا بعد ما حماتي طلعة اسراري انا وجوزي المهم معرفتش انام تاني وقطع تفكيري لقيت جوزي بيتصل الصبح وبيطمن عليا زي كل يوم ولقيته بيقول مش هعرف انزل احضر فرح خديجه عشان الظروف والحمل عليه وهيكون عليه ديون طبعا انا الهم زاد عليا اكتر واكتر بعد ما كنت مصبره نفسي انه هينزل كمان كام شهر ويهون عليا الدنيا ودماغي فضلت تودي وتجيب ومش عارفه اعمل اي من نحيه جوزي ومن النحيه التانيه حماتي واخويا
شوية ولقيت خديجه بتخبط علي باب اوضتي وراحت داخله
بتقولي خلي بالك انا سمعت كل حاجه زيك بالظبط انا اللي في راسي جه في ردلي سالتها سمعتي اي قالت سمعت وائل وماما لان خطيبي رن عليا بالليل فصحيت وسمعت كل حاجه وكنت شيفاكي وانتي واقفه وانتي مشوفتنيش عشان الجو كان ضلمه
قولتلها بس الغلط مش من عند اخويا لوحده
ردة عليا وقالت انا عارفه وملاحظة ان ماما عينها من وائل من زمان بس مكنتش اعرف الموضوع هيوصل ل كده انا سالتها طب الحل اي قالت ماليش دعوه بيها تعمل اللي تعمله عشان اتكلم معاها نص كلمه ممكن تتلكك وتفشكل الخطوبه وانا عايزه اتجوز بصراحه
وانتي عارفه ماما عنديه
وراحت سيباني وماشيه وكل حاجه جت علي دماغي انا والمشكله انها مش بتحب حد غريب لو كان غريب كنت سكت ومكانش ليا دعوه المصيبه انه اخويا
بعد شويه خديجه خرجت راحت ل اختها
ببص بعد كده لقيت حماتي صحيت هيا كمان ووشها تحس انه منور كأنها عروسه جديده اول مره اشوفها كده
وصبحت عليا و المشكله انها لابسه نفس القم... اللي مبين جس...وراحت تصحي اخويا وهيا لبسه كده انا مش عارفه جالها الجرائه دي منين وازاي تطلع وتروح لاخويا بالبس ده وهيا عارفه اني صاحيه مكفهاش اللي حصل بالليل طبعا أخويا صحي ولبسو وانا جهزت الفطار ردة حماتي وقالت انا عازمه وائل علي الفطار بره ....
الرابع من هنا