أخر الاخبار

رواية جاسر ونرمين احاسيس مغلقة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميمو مصطفي

رواية جاسر ونرمين احاسيس مغلقة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميمو مصطفي




الخامسه عشر

نرمين بصدمة : انت بتسال ليه حضرتك
جاسر بتوتر : ها لا ابدا مفيش حاجة مجرد سؤال يعني مفيش بنت تروح مكان الساعة ٢
نرمين : اممم ماشي دي مرات اخويا جاية من السفر الساعة ٢ فلازم اروح استقبالها ها المهم في بدلة حلوة جد
جاسر : لونها ايه
نرمين باستغراب : اسود اكيد
جاسر : اممم عجباكي
نرمين : انا شايفها أنها حلوة جدا بس عارفة ذوق البيه ايه جاسر : متقلقيش اكيد ذوقك هيعجبه اوووي
نرمين : يعني اجبها لحضرتك
جاسر : تمام
(((عند ايمان والدته رودي )))
ايمان : عماد عمل كدا مش متخيله حقيقي مش قادرة اصدق
سوزان بغل : لا صدقي عمل كدا جاله الجرئة وعمل كدا
رودي : وانتي ناوية تعملي ايه يا طنط
سوزان بعصبية : مش عارفة بجد عايزة حاجة تشفي غليلي
رودي : تعالي نفكر مع بعض يا طنط
ايمان بضحك : انتو الاتنين هتفكرو. يا نهاري تبقي هتخرب
سوزان بسرحان : انا فعلا عايزها تخرب علي الكل
عند صفاء : ايه اللي جابك دلوقتي
عمرو بغمزة : جيت اطمن عليكي
صفاء : اطمن يا خويا
عمرو : حضرتي نفسك لبليل
صفاء : اكيد طبعا حضرت دا انت حبيبي يا عمرو
عمرو باستغراب رفع أحد حاجبية : ايه دا دا ايه اللون الجديد دا انتي عقلتي ولا ايه
صفاء : هو انا هلاقي احسن منك يا عموري يالا بقي انزل عشان اكمل اللي كنت بعمل ( ثم غمزته له ) عملالك اكل يجنن
عمرو بيدعك ايده بلهفة : ايوا بقي وياريت بقي لو حمام كمان
صفاء : بس كدا من عيوني الاتنين
عمرو : يسلملي عيونك يا موزة مممواه
نزل عمرو وصفاء قفلت وراء الباب بغضب : اتفووو عليك هعملك اكل يليق بيك بس اصبر عليا انت والزفته اللي اسمها نرمين هخلص منكم انتو الاتنين بلجملة
(((في المستشفي )))
عماد :: ايه يا بني كل دا
جاسر سرحان مش بيرد علي حد
امل : جاسر باباك بيكلمك مالك فيك ايه
جاسر : ها اسف سرحت شوية اتفضل يا بابا بدلة اهي ايه رائيك عجبتك
عماد : واو حلوة جدا ذوقك تحفة يا جاسر
جاسر بسرحان سارح في كل تفاصيل نرمين : مش انا اللي اختارت و دا مش ذوقي دا ذوق البياعه بتاعت المحل
عماد : اكيد بنت جميلة عشان يبقي ذوقها عالي كدا
جاسر بحب : جميلة جدااا مشفتش في جمالها من يوم ما شوفت النور تاني مشوفتش حد حلو زيها كدا
عماد بهزار : ايه دا جاسر باشا بيقول علي بنت جميلة
امل بضحك : ربنا يهدي يارب بس انا عمري ما هشوف في جمال نرمين الله يمسيها بلخير مش عارفة راحت فين نفسي اشوفها ولاقيها مش عارفة اختفت فين
عماد نظر لامل : مش وقته يا امل الكلام دا
امل نظر لجاسر واتحرجت : اسفة والله ما قصدي حاجة
جاسر : هيا كانت حلوة اوي كدا
عماد مسرعا : حلوة دي كلمه قليله عليها تعرف مش بس كشكل لا اخلاق و احترام رقه كل حاجة فيها حلوة بجد البنت دي اتظلمت معانا
جاسر بابتسامة : فعلا هيا حلوة جداااا
امل بسعادة : وانت ايه اللي عرفك
جاسر : مهيأ. دي البنت الجميلة اللي في المحل
امل بلهفة وسعادة : بتتكلم جدا يعني نرمين هنا جنبنا انا لازم اروحلها.
جاسر : لا بعد اذنك متروحيش انا مش عايزها تعرف اني عرفتها اصبري كام يوم وهاخدك واروحلها
عماد بفرحه : هترجعها
جاسر بتنهيدة : كان نفسي بس مش هينفع
امل : مبقتش فهماك ومال هنروحلها ليه
جاسر بحزن : مش عارف بس حاسس اني محتاج اروحلها تاني
عماد : مش عارف انت بتكابر ليه وايه اللي حصل لي دا كله
جاسر : حصل انكم استعمتوني جبتلي واحدة تمثل عليا الحب والعشق
عماد : بس الحكاية قلبت جد وهيا عشقتك
جاسر : بس بتعشق الفلوس اكتر مني
عماد : مين اللي قالك كدا لا طبعا دي ما اخدتش قرش مني عشان تعمل كدا هيا كانت محتاجة تعمل لابن اخوها اليتيم عمليه وهيا مجاتليش وطلبت مني انا كنت بتكلم دايما قدام امل وهيا لما شافتها جت وقالتلي وعرضنا عليها الفكرة وكانت رافضة رفض تام بس بعد الحاح مننا وفقت عشان تنقذ الولد اليتيم
جاسر باستغراب : وعملت لابن اخوها عمليه
عماد بحزن : للاسف ايوا
جاسر : ليه بتقول للاسف
عماد : لانه توفي بعد العمليه بكام ساعة
جاسر : لا اله الا الله ربنا يرحمه طيب هيا طلامه مش هممها الفلوس ليه جت لماما قدام القصر وطلبت منها فلوس
عماد : ازاي هيا ملهاش اي علاقة بوالدتك
جاسر : انا سامعها بودني وهيا بتطلب فلوس منها عشان تمشي بتبتزهم
عماد : وامك اديتها
جاسر : اكيد ادتها مبلغ كبير كمان
عماد : يعني بالعقل كدا لو اخدت مبلغ كبير ايه اللي يخليها تفضل شغاله ومزلولة كدا يعني اكيد انت فهمت غلط
(((في المحل )))
نرمين ماسكة بطنها بتعب : معلش انا عايزة استاذن لاني تعبانه
صاحب المحل بقلق : مالك فيكي ايه تحبي اوديكي المستشفى
نرمين : لا مش مستاهله دا اكيد تعب من الوقفة طول النهار
صاحب المحل : خلاص روحي انتي وابقي طمنيني عليكي
نرمين بتعب : شكرا جدا لحضرتك بجد
(((في القصر )))
هيثم جي يسأل علي اي حد في القصر : هو مفيش حد هنا ولا ايه
احد الشغالين : لا يا هيثم بيه كلهم في المستشفي عشان عماد بيه تعبان ومفيش غير الست اللي حضرتك جبتها دي عماله تعيط ومش راضية تاكل ولا تشرب
هيثم : تعبان ماله متعرفش في مستشفي ايه
احد الشغالين : لا والله يا بيه
هيثم : ماشي روحي انتي اعمليلي فنجان قهوة
احد الشغالين : حاضر
هيثم مسك هاتفه لكي يرن علي جاسر لكن هاتف جاسر مغلق : يوووه يا جاسر وقته تقفل تليفونك دا ( ثم ذهب إلي تلك السيدة ) ازيك يا امي مالك بتعيطي ومش راضية تكلي ليه
الست :
هيثم : مش ناوية تتكلمي برضو
الست ببكاء :
هيثم : انا عايز اساعدك قولي يا امي فيكي ايه وفين اهلك ومين اللي عمل فيكي كدا
الست بيزيد بكائها الشديد :
هيثم بحزن : خلاص بطلي عياط مش هضغط عليكي وانتي حاولي تتكلمي لما تحبي الدكتور قال إنها صدمه عصبية يعني مش حاجة فيكي انتي
((في السكن عند نرمين عمالة تعيط )))
نرمين : اخيرا شوفتك واتكلمت معاك يا جاسر كان وحشني صوتك اوووي بس كان نفسي تعرف اني انا اللي كنت بكلمك انا حاسة انك حسيت اني انا بس كدبت نفسك ايوا انا يا جاسر بس ليه بتكرهني ليه يا عمري ليه مكنش قصدي اجرحك والله بس هو دا مكتوب عشان نقدر نوصل لبعض يعني لو مش دا اللي حصل كنا هنوصل لبعض ازاي يارب اجمعني بيه وباللي في بطني في القريب العاجل انا لسه عايزاك وباقية عليك ومش شايفة حد غيرك ولا عمري هشوف حد غيرك ابدا
(((في مكان ما )))
جاسر : ايه مالك بعتالي ليه
رودي : بقالك كام يوم مش بتسال عليه ليه
جاسر : ازاي مانا كنت معاكي امبارح
رودي بدلع : ايه دا بجد مبقتش عارفة الأوقات معاك
جاسر :, اه وايه تاني
رودي :, ايه اللهجة دي
جاسر : مالها اللهجة دي وحشة
رودي : جاسر انا حاسك غريب انهاردة
جاسر ببرود : ليه
رودي : مش مهم المهم هنتجوز امتي
جاسر : هنتجوز قريب جدا
رودي بفرحة : بجد امتي بظبط
جاسر : هحدد كدا واقولك
رودي بحب : بتحبني
جاسر : اكيد بحبك جدا وانتي
رودي : بعشقك معرفش ازاي خسرتك قبل كدا انا اكيد كنت مجنونة ممكن طلب
جاسر :, اكيد اتفضلي
رودي : خدني في حضنك
جاسر بسرحان :, تعالي ،( ثم حضنته مسرعا وبداءه جاسر يحدث نفسه ) خدي اللي انتي عايزة عشان نهايتك معايا قربت اوووي يا رودي استمتعي بكل لحظة
رودي بفرحة : الله حضنك حلو اووي
جاسر : ها مش كفاية الناس حوالينا
رودي : وايه يعني هيقوله دول اتنين عاشقين بعض مش مشكلة
جاسر : عندك حق
وبعد حوالي نص ساعة ذهب جاسر من عند رودي إلي تلك المحل اللي موجودة في نرمين : السلام عليكم
صاحب المحل : وعليكم السلام أمرني حضرتك عايز حاجة معينه
جاسر بتوتر : احم احم كنت بسال بس علي البنت اللي كانت شغالة هنا الصبح
صاحب المحل باستغراب : وانت بتسال عليها ليه أن شاء الله
جاسر بتوتر : ها لا ابدا ليها عندي امانه لازم اديهالها
صاحب المحل : هيا تعبت شوية وروخت
جاسر : تعبت مالها يعني
صاحب المحل : أصلها حامل يا بيه فالحمل تعباها شوية
جاسر جن جنونه : حااااامل ازاي
(((في الحارة بالليل ذهبت نرمين الي صفاء )))
نرمين فتحت الباب بشويش ثم دخلت الي الشقة وهيا تبحث عن صفاء بهمس : صفاء صفاء ماما
ثم دخلت الي احد الغرف : يا نهار اسود ايه عمرو عمرو مالك فيك ايه مين اللي عمل فيك كدا
ثم اتفاجات بأحد يدخل عليها وهيا في حاله صدمه : انا انا


السادس عشر من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close