اخر الروايات

رواية مملكة فرهنك كاملة بقلم ملك محمد

رواية مملكة فرهنك كاملة بقلم ملك محمد



الاول
يا حور
حاضر
يا حووووور
يخربيت حور حااضر
ربنا يسامحك يا بابا مش عارفه ازاي اتجوزت الست اللي شبه شرشبيل دي ازاي
يا زفته يا اللي اسمك حور
حور: نعم يا مرات ابويا خير
صفاء: ومالك يختي بتقوليها كده المهم اجري اعملي الغداء و روقي البيت عشان خطيب بنتي جاي
حور بسخريه: وهيا السنيوره علي رجليها نقش الحنه ولا ايه
صفاء: انتي اتجننتي يا بت انتي نسيتي نفسك ولا ايه مش كافية خليتك قاعده معانا بعد ما امك رمتك و محمد ابوكي مات
حور بدموع حولت تمنعها: عايزة حاجة تانية غير الترويق والغدا يمرات ابويا
صفاء: لا يختي غوري
دخلت حور المطبخ
حور بدموع:ربنا يسامحك يا بابا
*************
بصراحه البت عجبتني
و طلامه هيا عجباك خطبت اختها يا فالح
فوزي: يا حمار افهم انا خطبت اختها عشان هيا البنك بتاعي لاكن حور دي حاجه تانيه خالص
ساهر: طب هنعمل ايه
فوزي بخبث: هخلص انهارده
ساهر: قصدك ايه
فوزي بخبث: هقولك ــــــــــــــــ
***********
ايه يا بني صوت العالي ده
اسفين يا حازم بيه دي واحده جايه تعمل محضر سرقه
حازم: طب دخلهم
دخلت بنت شكلها طفولي جدا
البنت بدموع: الحقني يا فندم الواد ده سرق شنطتي
حازم فضل باصص للبنت: طب اهدي يا عسكري
العسكري: نعم يا فندم
حازم: خد يا بني الواد ده علي الحجز وانتي يا انسه اتفضلي امضي هنا
***********
حور: اندال اندال اندال والله مافيكو جدعان
صفاء: اخرسي بقا خلصتي ولا لسه
حور بقرف: استغفر الله العظيم يارب ايوه يا مرات ابويا خلصت عايزه حاجه تاني
صفاء: ومالك يختي بتتكلم بقرف كده عموما لا غوري و مشفش وشك
حور دخلت اوضتها
حور: ربنا يرحمك يا بابا و يسامحك يا ماما
حور: اما اقوم انام شويه
*************
صفاء: اتاخرتي ليه
نور: معلش ياماما كان عندي محاضره المهم هخش اغير هدومي عشان فوزي جي
صفاء لوت بوقها: مش عارفه يختي بتحبيه علي ايه المحروس بتاعك ده
نور: ماما مش كل شويه هنتكلم في الموضوع ده
صفاء: ماشي يا بنت بطني أشبعو ببعض
نور دخلت اوضتها وهيا مضيقه سمعت تليفونها بيرن
نور: الو
احلي الو سمعتها في حياتي
نور بخجل: فوزي
فوزي: قلب فوزي
نور: بس بقا
فوزي: صوتك وحش ليه
نور: ماما كلعاده يعني
فوزي بعدم اهتمام: انا مضايق جدا
نور: ليه مالك
فوزي بخبث: لا يحببتي مش عايز اشغلك معايا
نور: فوزي ممكن تبطل الكلام ده وتحكي مالك
فوزي بخبث: اصل يحبيبتي يعني كان في واحد صاحبي عمل حادثة خبط في عربيه وصاحب العربية اللي باظت عايز فلوس التصليح وصاحبي غلبان ومش عارف هيجب الفلوس منين وانا عايز اساعده بس ممعيش فلوس انتي عارفه فلوسي كلها ضايعه في تجهيز الشقه بتاعتنا
نور بحنان: طب هو المبلغ كام
فوزي بخبث:20الف
نور: طب انا معايا 10و هحاول اتصرفلك في الباقي
فوزي بخبث: لا يا حبيبتي انا مش بحكيلك عشان تقوليلي كده
نور بحنان: ممكن متقوليش كده تاني احنا واحد
فوزي: ماشي يا نونو المهم وحشتيني
نور: وانت كمان اه صح هتيجي امتي
فوزي: على الساعه 8كده هكون عندك
نور بحب: تيجي بالسلامه سلام بقا عشان ماما بتنده عليا
************
في المساء
نور: يا ماما فوزي طالع على السلم
يا حور خلصتي ولا لسه
يا حووووور
حور: اللهي يارب اشوف فيكم يوم يا نور انتي و امك وسي زفت بتاعك ده
صفاء: ازيك يا خطيب بنتي هوا يعني اللي بيزور حد بيدخل بأيده فاضيه
نور: احممم
فوزي ببرود: وانتي كمان والله وحشاني ياحماتي
صفاء: من غير ما تحلف يخويا باين علي وشك
حور:الاكل جاهز
كلهم دخلة وفوزي مشلش عينه من علي حور
اليوم عدي و فوزي مشي وحور نضفت البيت
تاني يوم حور صحيت بدري ونزلت الكليه بتاعتها
(حور في سنه تانيه كلية حقوق)
انسه حور
حور: ايوه اتفضل
الشاب: بصراحه كده كنت حابب اتكلم معاكي
حور: بعتذر مش بكلم رجاله
الشاب: لا انتي فهمتي غلط انا بصراحه كده كنت حابب تحددي معاد مع علتك عشان اطلب ايدك
حور بصدمه: تطلب ايدي انا
الشاب: بصراحه كده انا معجب بيكي وطالب ايدك
حور: بســـــــــ
الشاب: انا مش عاوزه اسمع رايك دلوقتي فكري برحتك وبعدين رضي وده رقمي عن اذنك
حور فضلت واقفا مصدومه بعدين دخلت المحاضره
في مكان تاني
كل تمام يا باشا
كده يبقا فضلنا نخلص من نور
هتعملمها ازاي دي يا فوزي
فوزي: اول حاجه هخليها تتنازل عن كل حاجه ليا و نخلص منها و حور لما تعرف اني عملت كده عشانها هتوافق عليا لانها كده كده مش بتحب اختها وامها
شادي: طب هنخلص امتي و هنخلص عليها ازاي من غير ما حد يشم خبر
فوزي بخبث:هقولك ــــــــــــــــ
**********
عند كليه طب كليه نور
ساره صحبت نور: وفرحك انتي وسي فوزي ده امتي
نور زفرت بضيق: مش فاهمه والله كلكم مش بتحبو ليه
ساره بسخريه: يعني مش عارفة محدش بيحبه ليه
نور بضيق: طب اسكتي بقا عشان بيرن
نور: الو يا فوزي
انا مش فوزي انا صاحبه فوزي تعبان جدا
نور بخضه: ماله فوزي
فوزي بيموت وعايز يشوفك
نور بسرعه: فين المكان
ــــــــــــــــ
*******
تمام يا كبير السنيوره جايه في الطريق
فوزي: وحور كمان جايه في الطريق
عند حور
حور بتجري بخضه فجاءه سمعت صوت وراها
حور بصدمه: نور انتي بتعملي ايه هنا
نور لسه هتتكلم حد ضربهم علي دماغهم والاتنين غابو عن الوعي
صف
*******
صفاء: ايه اللي الزفتة اللي اسمها حور وكمان نور مش بترد لما البت اللي اسمها حور تجيلي بس
*******
اه ه ه انا فين حور حور فوقي
اخيرا صحيتي
نور بصدمه وعيون متاسعه: فوزي
فوزي بخبث: اه فوزي يا قطه
فجاءه مسكها من شعرها: اسمعي بقا يا بت انتي انتي هتمضي علي الورق
نور بوجع ودموع: فوزي انا نور حبيبتك
فوزي بسخريه: حبيبت مين يا ام حبيبه انتي بنسبالي بنك فلوس
نور انصدمت صدمه كبيره
حور بتاوه: اه يدماغي انا بعمل ايه هنا
فوزي بخبث: طب كويس انك فوقتي شادي يا شادي
خرج شادي
حور بصدمه: انت انت ازاي
شادي بخبث: جرا أيه يا عروسه
فوزي:شادي انت تاخد نور وانا هاخد حوريتي بس الاول امضي هنا
حور بغضب: ده علي جثتي إن حد يلمسني انا واختي يا اوـــــــ
فوزي:مكناش عايزين نستخدم العنف بس انت اللي اختارتو
و فجاءه الاتنين هجمو علي حور ونور
نور بسريخ: حووووور
نور فجاءه وقعت في البحيره هيا وحور
*******
اه يدماغي ياني ياما
نور بت يا نور اصحي
نور بتفتح عيونها بصعوبه
حور بصدمه: احنا فين احيييه
كأنت الشوارع غريبه وكل النااس لبسه لبس غريب


الثاني من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close