رواية حبيبي الشبح الفصل التاسع 9 بقلم سوس خليل
روحت ياسمين بيتها بعد يوم طويل في المطعم وغير كده زياره ناصر
دخلت الاوضه طلعت بيجامة مريحه ليها وخرجت اترمت علي السرير نامت بارهاق من غير حته ماتاكل حاجه
يونس دخلها وراح نحيه السرير قعد علي الارض : ياسمين
ياسمين بنوم : هممممم
يونس بأبتسامه : قومي يا ياسمين علشان تاكلي طيب
ياسمين وهي بتنام علي جمبها واديته ضهرها: بكره إن شاء الله بكره
يونس : هو إللي بكره يابت قومي علشان تاكلي
ياسمين ولا كأنها هنا نامت نوم عميق
يونس ابتسم عليها وبص عليها شويه وبعدين خرج من الاوضه
صباح يوم جديد كانت ياسمين لسه نايمة المنبه بتاعها رن( أبو احمد خدني الكوافير أبو احمد دفعتو كتير)
ياسمين قامت بنعاس وقفلت المنبه : أبوكى لأبو احمد علي الصبح قامت بكسل وربطت شعرها وخرجت من الاوضه وهي بتطوح شمال ويمين
يونس كان قاعد علي الكنبه بصلها و قال بسخريه : وشربت حجرين علي الشيشه
ياسمين اتخضت : ياما عفريييييت
يونس : يامي يامي يامي خاف يا عيد آنتي عبيطه يابت
ياسمين خلاص جابت أخرها من لسان يونس الطويل :يا ولي الصابرين يونس اطلع بره
يونس : شقتي
ياسمين بعصبيه : كانت شقتك يا مرحوم
يونس بضحك مكتوم علي منظرها : والله أنا حر أقعد في الحته إللي تعجبني ليكي فيه
ياسمين بصتله بغضب وسكتت ودخلت المطبخ
يونس ضحك بصوت واطي ودخل وراها لاقها بتعمل الفطار
يونس : انتي مش هتروحي الشغل ولا إيه
ياسمين : تؤ واخده اجازة
يونس بأستغراب : ليه
ياسمين بتعب : تعبانه
يونس بقلق: ليه حاسه بآيه
ياسمين بدوخه: حاسه إن الدنيا بتلف بيا مروحه مروحه مروحه
يونس :علشان ماكلتيش حاجه من إمبارح صحيتك قولتلك كلي انتي اللي مش رديتي تقومي عجبك منظرك ده
ياسمين بتعب : متقلقش هاكل وهاخد دوا صداع وهبقي كويسه
يونس : طيب فوقي كده علشان تكلمي الزفت ده
ياسمين لفت مره وآحده لدرجه إن يونس اتخض وهي بتخبط أيديها في بعض بتردح يعني وقالت بصوت عالي : آه قول كده بقي يا مصلحنجي إنت عايزاني أقوم وابقي كويسه علشان خاطر انفذ الخطه بتاعتك طب وربنا يا يونس يابن صباح لأكل حلاوه عليها شطه علشان اتعب اكتر انا بسمع ان الموضوع ده بيتعب يعني مش هكلم حد غير بمزاجي ياعالم يا شحاته يا ميت يا مييييييييت
يونس فضل ببصلها بصدمه وفاتح بوقه
ياسمين بصتله : اوعي اقفل بوقك علشان الدبانه متخشش
باب الشقه خبط بصت ياسمين ليونس لقيته لسه فاتح بوقه شوحته بإيدها ليه وراحت تفتح الباب
ياسمين فتحت الباب شافت وآحده واقفه بنقاب
ياسمين بأستغراب : مين حضرتك
الست سابتها ودخلت ياسمين حريت وراها بغضب : انتي يا ست آنتي آنتي داخله بيت ابوكي خدي هنا يا وليه انتي
الست رفعت النقاب
ياسمين اتصدمت : يا خربيت أمك إللي إنت عملو في نفسك ده
ايمن بضحك : يخربيت لسانك إللي متبري منك ده
ياسمين وهي بتقفل الباب :ما نت فاجئتني بصرآحه أنت فظيع يعني حد يعمل كده
ايمن : مش أنا عملت كده
ياسمين : آه
ايمن : يبقي فيه
ياسمين بقرف : يا تقل دم أمك
ايمن بصدمه : إنت إيه يا بت انتي ده آنتى بقي لسانك طويل كده أمتي
ياسمين بسخريه : من عاشر القوم بقي وراحت شاورت علي يونس إللي لسة زي ماهو
ايمن بص ماطرح ماشورت شاف يونس فاتح بوقه ومتنح استغرب وبص لياسمين : إيه ده هو ماله
ياسمين حطيت ايدها علي دماغها بتعب ودوخه : صدمته بس مش آكتر
ايمن : صدمتيه إزاي يعني و قاطع كلامو لما شافها ماسكه دماغها قال بقلق: مالك يا ياسمي قاطع كلامو لما اغمي عليها جري عليها بخضه:ياسمين ياسمين ويونس فاق علي صوت ايمن لما قال اسم ياسمين جري عليها هو كمان وايمن شالها دخلها اوضتها
يونس بقلق: نجبلها دكتور يا ايمن
ايمن : نجبلها إزاي وأنا شاب كده قاعد معاها بص إستني ايمن لبس النقاب وخرج من الشقه خبط علي الشقه إللي جمبو فتحت ست كبيره
الست : خير يا حبيبتي انتي مين
ايمن بيعمل صوت بنت هو بارع في كده : معلش يا طنط أزعجت حضرتك أنا جاية أزور صاحبتي ياسمين إللي في الشقه اللي جمب حضرتك وهي اغمي عليها وانا مش عارفه اعمل ايه ولا اجيب دكتور منين ساعديني لو سمحتي
الست بخضه : يا حبيبتي يا بنتي انا بنتي دكتوره إستني اصحيها إستني ودخلت الست تصحي بنتها
الست : صبا صبا
صبا بنوم : إيه يا ماما بتصحيني بدري ليه كده
أمها : قومي يا بنتي ياسمين جرتنا أغمي عليها وصاحبتها جت عايزاكي تشوفيها
صبا قامت بسرعه وهي بتلبس الاسدال : يا حبيبتي دي غلبانه آوي ناوليني الشنطه بتاعتي يا ماما أمها ناولتها الشنطه وخرجو لايمن إللي انبهر لما شاف جمال صبا
صبا حلمي : ٢٧ سنه دكتوره عيونها زيتونيه وبيضه بياض التلج وخدودها حمرا طبيعي شفايفها كريز ومحجبة وشعرها بني فاتح وجسمها رشيق وطيبه آوي وبتحب الخير بس لما حد يجي عليها بتبقي مشالله نمر مفترس
ام صبا لأيمن : يلا يا بنتي نخش لياسمين
ايمن لسه متنح في صبا
ام صبا : يا حبيبتي
ايمن فاق لنفسه وكان هيتكلم بصوته الحقيقي بس إفتكر انو عامل ست : احم احم أسفه معلش يلا بينا ودخلو عند صبا بس يونس مكنش موجود معاها
صبا ابتدت تكشف علي ياسمين بعد شويه خلصت
ايمن بصوت بناتي: ها يا دكتوره مالها
صبا : هي عندها حمي شديده شكلها خدت دش سخن وخرجت في الهوا أنا أديتها حقنه تنزل الحراره شويه و هكتب ليها دوا تخده في الميعاد وشويه وهتفوق بس لازم تعمل كمادات طول الليل علشان دي هتساعد في تنزيل الحراره مع الدوا صبا كتبت الروشته واديتها لايمن وهو شكرها وامها قالت : أنا هخش أعملها أكل تسند طولها بيه أصلها يا حبه عيني شكلها مكلتش حاجه
ايمن : ملوش لزوم يا طنط مش عايزين نتعب حضرتك أنا هقوم أعملها
إم صبا : لا مفيش تعب ولا حاجه يا بنتي دي ياسمين دي زي بنتي بظبط بس هو آنتي إسمك اية يا حبيبتي
ايمن بتوتر : ها اسمي اسمي سوزان يا طنط سوزان
إن صبا بأبتسامه : عاشت الاسامي يا حبيبتي بعد اذنك بقي هروح اعمل الاكل
ايمن : اتفضلي يا طنط
أم صبا مشيت
وبقيت صبا مع ايمن : أنا هخش أجيب ميه علشان أعملها كمادات
ايمن : مش عايزين نتعبك يا حبيبتي انا هعملها
صبا بأبتسامه جميله : لا مفيش تعب ولا حاجه ده واجبي ودخلت المطبخ
أيمن بص ناحيتها وسرح في ضحكتها : يخربيت ام ضحكتك ايه القمر ده
ايمن فاق وبعدين قال : احم احم ممكن معلش تخليكي معاها لحد مانزل اجيب ليها الدوا
صبا بأبتسامه جننت ايمن اكتر: اكيد طبعا بس هتعرفي تلاقي صيدليه هنا
ايمن : آه شوفت وآحده وأنا جايه قريبه هجيب منها
صبا برقه : ماشي حبيبتي
ايمن جري علي تحت قبل ما ينهار قدام رقت صبا
وصل الصيدله
ايمن نسي انو لابس نقاب واتكلم بصوته الرجولي : أنا عايز الدوا اللي في الروشته ده من فضلك
دكتور الصيدليه بصلة بصدمه من صوته واستغرب ايمن خد بالو وغير نبره صوته علطول
ايمن : احم كح كح كح معلش كح كح زوري وجعني شويه معندكش حاجه للزور ونبي ينوبك ثواب وكمان جبلي الدوا إللي في الروشته ده
الدكتور بأبتسامه : أكيد طبعا ثانيه واحدة الدكتور دخل يجيب الدوا
ايمن نفخ وهو بياخد نفسو : اوف إللي أنا عملتو ده كنت هروح في داهيه بعد كده حط أيده علي النقاب بخنقه : مش عارفه بيستحملوه إزاي ده حاجة قرف وفضل يشد فيه فجاه الدكتور طلع وايمن اتخض وعمل نفسو بيعدل النقاب
الدكتور بأبتسامه : اتفضلي يا انسه هو حضرتك انسه ولا مدام
ايمن بصوت انوثى وهو بياخد منو الشنطه : انسه يا أخويا انسه
الدكتور بص علي جسمه إللي مليان عضلات : بس حضرتك جسمك مش جسم ست أبدا
ايمن بتوتر: آه منا بروح الجيم آتنين وخميس وملتزمه آوي زي الصيام كده
الدكتور بأستغراب : طب حضرتك منقبة بتروحي جيم ليه
ايمن في سرو : لا ده انت راجل رخم بقي رجع بعد كده قال بصوت انوثى : عادي يا أخويا هو أنا علشان منقبة مش يبقي ليا نفس اروح الجيم ولا إيه حسابك كام بقي علشان البت إللي هتموت فوق دي
الدكتور قاله الحساب ايمن نسي وطلع الفيزا بتاعته
الدكتور مسك الفيزا ودفع وبعد كده بص فيها : هو مين ايمن ده حضرتك
ايمن : ها ايمن ايمن جوزي جوزي
الدكتور : جوزك إزاي يا فندم وحضرتك بتقولي أنك انسه
ايمن : ها آه ماهو ماهو جوزي في الرضاعه بقي
الدكتور : في الرضاعه إزاي يعني يا فندم
ايمن وهو بياخد منه الفيزا : زي السكر في الشاي يا أخويا هات بقي وبعد كده خرج من الصيدليه
ايمن بضيق : ابو اللي جابك دكتور غتت
وبعد كده طلع لشقه ياسمين لاقي صبا بتعملها كمادات
ايمن : شكرا ليكي جدا يا دكتوره
صبا بأبتسامه : الشكر لله أنا معملتش حاجه ده واجبي الحراره نزلت شويه الحمدالله أنا هستاذن بقي وهبقي اجي نص ساعة كده أنا وماما تكون فاقت علشان تاكل وتاخد الدوا وتخلي بالك منها ويستحسن إنك تباتي معاها ولا حضرتك عندك مانع علشان هي لازم تعمل كمادات بليل علشان الحراره تنزل خالص
ايمن : لا لا ابدا حبيبتي هبات وهشيلها في عيني انتي متعرفيش هي غاليه عليا آوي
صبا : ربنا يخليكو لبعض بعد اذنك بقي
ايمن : اتفضلي صبا خرجت وقفلت الباب وراها
يونس فجأه ظهر وقال لأيمن : الحب يا أمير
ايمن اتخض : خضتني ياعم
يونس : فوق يا باشا إحنا هنا في مهمه
ايمن : مش عارف إللي حصلي يا يونس لما شوفتها حسيت بحاجه حلوه كده لما بس اتكلمت معايا
يونس : ادعي ربنا انو ميكونش اللي في بالي علشان مينفعش خالص دلوقتي
ايمن : ليه يعني مينفعش
يونس : إنت ناسي الانتقام ولا إيه
ايمن : سابها علي الله
يونس : ونعم بالله وبعد كده قال بضحك : بس شكلك وانت عامل صوت بنت كان يموت من الضحك وضحك
ايمن بضحك وغمزه : عجبتك صح
يونس بضحك : جدا بصرآحه
ايمن : لا هحكيلك علي حاجه حكاله علي موقف الصيدليه يونس فضل يضحك عليه وهو كمان كان بيضحك
يونس بضحك : جوزي في الرضاعه ده إزاي ده
ايمن بضحك : معرفش بقي انا لاقيت نفسي بقولو كده ده كان نازل اسأله ولا وكيل النيابة
يونس ضحك وبعد كده بطل ضحك وقال : هتفوق أمته
ايمن : بعد نص ساعه كده
يونس هز دماغه وفضل هو وايمن قاعدين مع بعض لحد ما ياسمين تفوق
دخلت الاوضه طلعت بيجامة مريحه ليها وخرجت اترمت علي السرير نامت بارهاق من غير حته ماتاكل حاجه
يونس دخلها وراح نحيه السرير قعد علي الارض : ياسمين
ياسمين بنوم : هممممم
يونس بأبتسامه : قومي يا ياسمين علشان تاكلي طيب
ياسمين وهي بتنام علي جمبها واديته ضهرها: بكره إن شاء الله بكره
يونس : هو إللي بكره يابت قومي علشان تاكلي
ياسمين ولا كأنها هنا نامت نوم عميق
يونس ابتسم عليها وبص عليها شويه وبعدين خرج من الاوضه
صباح يوم جديد كانت ياسمين لسه نايمة المنبه بتاعها رن( أبو احمد خدني الكوافير أبو احمد دفعتو كتير)
ياسمين قامت بنعاس وقفلت المنبه : أبوكى لأبو احمد علي الصبح قامت بكسل وربطت شعرها وخرجت من الاوضه وهي بتطوح شمال ويمين
يونس كان قاعد علي الكنبه بصلها و قال بسخريه : وشربت حجرين علي الشيشه
ياسمين اتخضت : ياما عفريييييت
يونس : يامي يامي يامي خاف يا عيد آنتي عبيطه يابت
ياسمين خلاص جابت أخرها من لسان يونس الطويل :يا ولي الصابرين يونس اطلع بره
يونس : شقتي
ياسمين بعصبيه : كانت شقتك يا مرحوم
يونس بضحك مكتوم علي منظرها : والله أنا حر أقعد في الحته إللي تعجبني ليكي فيه
ياسمين بصتله بغضب وسكتت ودخلت المطبخ
يونس ضحك بصوت واطي ودخل وراها لاقها بتعمل الفطار
يونس : انتي مش هتروحي الشغل ولا إيه
ياسمين : تؤ واخده اجازة
يونس بأستغراب : ليه
ياسمين بتعب : تعبانه
يونس بقلق: ليه حاسه بآيه
ياسمين بدوخه: حاسه إن الدنيا بتلف بيا مروحه مروحه مروحه
يونس :علشان ماكلتيش حاجه من إمبارح صحيتك قولتلك كلي انتي اللي مش رديتي تقومي عجبك منظرك ده
ياسمين بتعب : متقلقش هاكل وهاخد دوا صداع وهبقي كويسه
يونس : طيب فوقي كده علشان تكلمي الزفت ده
ياسمين لفت مره وآحده لدرجه إن يونس اتخض وهي بتخبط أيديها في بعض بتردح يعني وقالت بصوت عالي : آه قول كده بقي يا مصلحنجي إنت عايزاني أقوم وابقي كويسه علشان خاطر انفذ الخطه بتاعتك طب وربنا يا يونس يابن صباح لأكل حلاوه عليها شطه علشان اتعب اكتر انا بسمع ان الموضوع ده بيتعب يعني مش هكلم حد غير بمزاجي ياعالم يا شحاته يا ميت يا مييييييييت
يونس فضل ببصلها بصدمه وفاتح بوقه
ياسمين بصتله : اوعي اقفل بوقك علشان الدبانه متخشش
باب الشقه خبط بصت ياسمين ليونس لقيته لسه فاتح بوقه شوحته بإيدها ليه وراحت تفتح الباب
ياسمين فتحت الباب شافت وآحده واقفه بنقاب
ياسمين بأستغراب : مين حضرتك
الست سابتها ودخلت ياسمين حريت وراها بغضب : انتي يا ست آنتي آنتي داخله بيت ابوكي خدي هنا يا وليه انتي
الست رفعت النقاب
ياسمين اتصدمت : يا خربيت أمك إللي إنت عملو في نفسك ده
ايمن بضحك : يخربيت لسانك إللي متبري منك ده
ياسمين وهي بتقفل الباب :ما نت فاجئتني بصرآحه أنت فظيع يعني حد يعمل كده
ايمن : مش أنا عملت كده
ياسمين : آه
ايمن : يبقي فيه
ياسمين بقرف : يا تقل دم أمك
ايمن بصدمه : إنت إيه يا بت انتي ده آنتى بقي لسانك طويل كده أمتي
ياسمين بسخريه : من عاشر القوم بقي وراحت شاورت علي يونس إللي لسة زي ماهو
ايمن بص ماطرح ماشورت شاف يونس فاتح بوقه ومتنح استغرب وبص لياسمين : إيه ده هو ماله
ياسمين حطيت ايدها علي دماغها بتعب ودوخه : صدمته بس مش آكتر
ايمن : صدمتيه إزاي يعني و قاطع كلامو لما شافها ماسكه دماغها قال بقلق: مالك يا ياسمي قاطع كلامو لما اغمي عليها جري عليها بخضه:ياسمين ياسمين ويونس فاق علي صوت ايمن لما قال اسم ياسمين جري عليها هو كمان وايمن شالها دخلها اوضتها
يونس بقلق: نجبلها دكتور يا ايمن
ايمن : نجبلها إزاي وأنا شاب كده قاعد معاها بص إستني ايمن لبس النقاب وخرج من الشقه خبط علي الشقه إللي جمبو فتحت ست كبيره
الست : خير يا حبيبتي انتي مين
ايمن بيعمل صوت بنت هو بارع في كده : معلش يا طنط أزعجت حضرتك أنا جاية أزور صاحبتي ياسمين إللي في الشقه اللي جمب حضرتك وهي اغمي عليها وانا مش عارفه اعمل ايه ولا اجيب دكتور منين ساعديني لو سمحتي
الست بخضه : يا حبيبتي يا بنتي انا بنتي دكتوره إستني اصحيها إستني ودخلت الست تصحي بنتها
الست : صبا صبا
صبا بنوم : إيه يا ماما بتصحيني بدري ليه كده
أمها : قومي يا بنتي ياسمين جرتنا أغمي عليها وصاحبتها جت عايزاكي تشوفيها
صبا قامت بسرعه وهي بتلبس الاسدال : يا حبيبتي دي غلبانه آوي ناوليني الشنطه بتاعتي يا ماما أمها ناولتها الشنطه وخرجو لايمن إللي انبهر لما شاف جمال صبا
صبا حلمي : ٢٧ سنه دكتوره عيونها زيتونيه وبيضه بياض التلج وخدودها حمرا طبيعي شفايفها كريز ومحجبة وشعرها بني فاتح وجسمها رشيق وطيبه آوي وبتحب الخير بس لما حد يجي عليها بتبقي مشالله نمر مفترس
ام صبا لأيمن : يلا يا بنتي نخش لياسمين
ايمن لسه متنح في صبا
ام صبا : يا حبيبتي
ايمن فاق لنفسه وكان هيتكلم بصوته الحقيقي بس إفتكر انو عامل ست : احم احم أسفه معلش يلا بينا ودخلو عند صبا بس يونس مكنش موجود معاها
صبا ابتدت تكشف علي ياسمين بعد شويه خلصت
ايمن بصوت بناتي: ها يا دكتوره مالها
صبا : هي عندها حمي شديده شكلها خدت دش سخن وخرجت في الهوا أنا أديتها حقنه تنزل الحراره شويه و هكتب ليها دوا تخده في الميعاد وشويه وهتفوق بس لازم تعمل كمادات طول الليل علشان دي هتساعد في تنزيل الحراره مع الدوا صبا كتبت الروشته واديتها لايمن وهو شكرها وامها قالت : أنا هخش أعملها أكل تسند طولها بيه أصلها يا حبه عيني شكلها مكلتش حاجه
ايمن : ملوش لزوم يا طنط مش عايزين نتعب حضرتك أنا هقوم أعملها
إم صبا : لا مفيش تعب ولا حاجه يا بنتي دي ياسمين دي زي بنتي بظبط بس هو آنتي إسمك اية يا حبيبتي
ايمن بتوتر : ها اسمي اسمي سوزان يا طنط سوزان
إن صبا بأبتسامه : عاشت الاسامي يا حبيبتي بعد اذنك بقي هروح اعمل الاكل
ايمن : اتفضلي يا طنط
أم صبا مشيت
وبقيت صبا مع ايمن : أنا هخش أجيب ميه علشان أعملها كمادات
ايمن : مش عايزين نتعبك يا حبيبتي انا هعملها
صبا بأبتسامه جميله : لا مفيش تعب ولا حاجه ده واجبي ودخلت المطبخ
أيمن بص ناحيتها وسرح في ضحكتها : يخربيت ام ضحكتك ايه القمر ده
ايمن فاق وبعدين قال : احم احم ممكن معلش تخليكي معاها لحد مانزل اجيب ليها الدوا
صبا بأبتسامه جننت ايمن اكتر: اكيد طبعا بس هتعرفي تلاقي صيدليه هنا
ايمن : آه شوفت وآحده وأنا جايه قريبه هجيب منها
صبا برقه : ماشي حبيبتي
ايمن جري علي تحت قبل ما ينهار قدام رقت صبا
وصل الصيدله
ايمن نسي انو لابس نقاب واتكلم بصوته الرجولي : أنا عايز الدوا اللي في الروشته ده من فضلك
دكتور الصيدليه بصلة بصدمه من صوته واستغرب ايمن خد بالو وغير نبره صوته علطول
ايمن : احم كح كح كح معلش كح كح زوري وجعني شويه معندكش حاجه للزور ونبي ينوبك ثواب وكمان جبلي الدوا إللي في الروشته ده
الدكتور بأبتسامه : أكيد طبعا ثانيه واحدة الدكتور دخل يجيب الدوا
ايمن نفخ وهو بياخد نفسو : اوف إللي أنا عملتو ده كنت هروح في داهيه بعد كده حط أيده علي النقاب بخنقه : مش عارفه بيستحملوه إزاي ده حاجة قرف وفضل يشد فيه فجاه الدكتور طلع وايمن اتخض وعمل نفسو بيعدل النقاب
الدكتور بأبتسامه : اتفضلي يا انسه هو حضرتك انسه ولا مدام
ايمن بصوت انوثى وهو بياخد منو الشنطه : انسه يا أخويا انسه
الدكتور بص علي جسمه إللي مليان عضلات : بس حضرتك جسمك مش جسم ست أبدا
ايمن بتوتر: آه منا بروح الجيم آتنين وخميس وملتزمه آوي زي الصيام كده
الدكتور بأستغراب : طب حضرتك منقبة بتروحي جيم ليه
ايمن في سرو : لا ده انت راجل رخم بقي رجع بعد كده قال بصوت انوثى : عادي يا أخويا هو أنا علشان منقبة مش يبقي ليا نفس اروح الجيم ولا إيه حسابك كام بقي علشان البت إللي هتموت فوق دي
الدكتور قاله الحساب ايمن نسي وطلع الفيزا بتاعته
الدكتور مسك الفيزا ودفع وبعد كده بص فيها : هو مين ايمن ده حضرتك
ايمن : ها ايمن ايمن جوزي جوزي
الدكتور : جوزك إزاي يا فندم وحضرتك بتقولي أنك انسه
ايمن : ها آه ماهو ماهو جوزي في الرضاعه بقي
الدكتور : في الرضاعه إزاي يعني يا فندم
ايمن وهو بياخد منه الفيزا : زي السكر في الشاي يا أخويا هات بقي وبعد كده خرج من الصيدليه
ايمن بضيق : ابو اللي جابك دكتور غتت
وبعد كده طلع لشقه ياسمين لاقي صبا بتعملها كمادات
ايمن : شكرا ليكي جدا يا دكتوره
صبا بأبتسامه : الشكر لله أنا معملتش حاجه ده واجبي الحراره نزلت شويه الحمدالله أنا هستاذن بقي وهبقي اجي نص ساعة كده أنا وماما تكون فاقت علشان تاكل وتاخد الدوا وتخلي بالك منها ويستحسن إنك تباتي معاها ولا حضرتك عندك مانع علشان هي لازم تعمل كمادات بليل علشان الحراره تنزل خالص
ايمن : لا لا ابدا حبيبتي هبات وهشيلها في عيني انتي متعرفيش هي غاليه عليا آوي
صبا : ربنا يخليكو لبعض بعد اذنك بقي
ايمن : اتفضلي صبا خرجت وقفلت الباب وراها
يونس فجأه ظهر وقال لأيمن : الحب يا أمير
ايمن اتخض : خضتني ياعم
يونس : فوق يا باشا إحنا هنا في مهمه
ايمن : مش عارف إللي حصلي يا يونس لما شوفتها حسيت بحاجه حلوه كده لما بس اتكلمت معايا
يونس : ادعي ربنا انو ميكونش اللي في بالي علشان مينفعش خالص دلوقتي
ايمن : ليه يعني مينفعش
يونس : إنت ناسي الانتقام ولا إيه
ايمن : سابها علي الله
يونس : ونعم بالله وبعد كده قال بضحك : بس شكلك وانت عامل صوت بنت كان يموت من الضحك وضحك
ايمن بضحك وغمزه : عجبتك صح
يونس بضحك : جدا بصرآحه
ايمن : لا هحكيلك علي حاجه حكاله علي موقف الصيدليه يونس فضل يضحك عليه وهو كمان كان بيضحك
يونس بضحك : جوزي في الرضاعه ده إزاي ده
ايمن بضحك : معرفش بقي انا لاقيت نفسي بقولو كده ده كان نازل اسأله ولا وكيل النيابة
يونس ضحك وبعد كده بطل ضحك وقال : هتفوق أمته
ايمن : بعد نص ساعه كده
يونس هز دماغه وفضل هو وايمن قاعدين مع بعض لحد ما ياسمين تفوق