اخر الروايات

رواية السيد المغرور عمار ونور الفصل السابع 7 بقلم جهاد محمد

رواية السيد المغرور عمار ونور الفصل السابع 7 بقلم جهاد محمد 


عمار:وهو يغمض عيناه ويشم رائحتها


تجنني يا نور بجد انتي في لحظة قلبتي حياتي .


نور:برتباك عمار اوعي ارجوك


عمار:وهو يلمس شفتيها بئصابع يدة


شفايفك تجنن يا نور كل علي بعضك تجنني


نور:عمار مش بحب كلام ده اوعي


عمار:وهو يقترب من شفتيها ويحاول ان يقبلها


في هذه لحظة ضعفت نور امامة سحر كلامة


نعم كلامة لمس قلبها احست بنفسه ساخن علي وجها وقبل ان يلمس شفتيها


احس عمار بصفعة علي وجهة


عمار:بغضب انتي اتجننتي


نور:ايوة اتجننت عشان خليتك تقرب بشكل ده انا مش كده خالص حتي لو انا كمان معجبة بيك عمري مهخليك تقرب مني بشكل ده


لو حاولت تاني سعتها هقول لبابا يتردك من بيت فاهم ولازم تعرف انك بتتعامل مع بنات ناس مش شوارع


عمار:وتجمع كل غضب فيه احمر عيونو من غضب :بس انا بقي يا حلوة مببضربش بقلم ولا بسيب حقي والي عايزة هخدة برداكي او غصب عنك وانتي الي جتيلي برجلك


نور :وهيا تبتعد عنهة قصدك ايه


عمرو:وهو يخلع قميصة هتعرفي دلوقتي يا حلوا .وفي لحظة هجم عمار عليها مثل اسد الجائع المفترس .


السيد المغرور جزء السابع*


هجم عليها عمار مثل الاسد يهجم علي فرستة


اخذها من خصرها بقوة وحاول ان يقبلها


نور:وهيا تحاول تحرير نفسها ابعد عني حرام


عمار:انا هوريكي ازاي انا حيوان بشري ازاي


حملها عمرو واخذها الي سرير ورمها عليه بكل قوة


نور:وهيا تحاول تبتعد عنو بقولك ابعد عني هسوط وهلم ناس عليك


عمار:ساوطي يا حلوا محدش هيحوشك من تحت ايدي النهاردة اقترب عمار منها وفجئة


اصبح فوقها وهو يحاول بقبلها بكل انحاء وجها


نور:ببكاء ابعد عني حرام عليك يا اخي ابعد


عمار:انا مش هسيبك النهاردة الا لما انتقم منك وانتي وقعتي تحت ايدي


نور:حولت نور الفرار منة


نظرت بعيونها علي كاس الماء علي طاولة صغيرة بجوار سرير


حولت بصعوبة بيدها تئخذها


عمار :وهو يحاول يقبلها من رقبتها ويفتح ازرار بلوزتها .


نور:بقولك ابعد عندي احسلك


عمار:رفع وجهة لها ونظر لعيونها .اعتزري


بسيطة اسفة يا استاذ عمار حقكك عليا


انا غبية ومش هعمل كده تاني وسعتها هسيبك هطلع احسن منك وانا اد كلامي


نور:علي جوستي انك تكسرني انا الي كسرتك ومستحيل تكسرني ولاخر مرة بقولك ابعد عني احسن لتندم


عمار:وهو ينحي وجهة علي رقبتها وقبلها


بقسوة وعنف


نور: حولت نور بكل قوة ان تئخذ الكاس زجاجي واخير استطاعت تئخذ كوب


كان عمار يتخبئ وجهة بين رقبتها


ضربت نور بكأس زجاجي علي راس عمار


عمار :وهو يرفع وجهة يا بنت المجنونة


كان راس عمار يملأ دماء


نور:اوعي كده ونجحت نور الابتعاد عنة


قامت واعتدلت تفسها


انا قولتلك ابعد عشان متندمش بس انت مسمعتش اكلام فكرني ايه ها هقع في حبك


اول متقرب مني بطريقة قزرة دي لا يا بابا انا نور احمد بنت راجل علمني احافظ علي نفسي اوي قدام اي راجل ولو كنت انت اتعملت مع بنات قزرة زيك وفاكر كلهم كده


انا مش كده فاهم ولو حولت تقرب مني تاني انت حر انت فكرني بنت لا انا راجل وبميت راجل اعرف احافظ علي نفسي


عمار:بئنفاسة المتقطعة مش هسيبك ورحمت ابويا ما..ا هسيب..ك هخليكي تبوسي ايدي ورجلي عشان ارحمك


نور:هههههههههههههه ور يني كده يا سبع رجال


**********************************&


نعمة:انا هطلع يا ماما اشوف بت دي منزلتش كل ده ليه قلبي مش مطمن


كريمة:الله هيحصل ايه يا بنتي تلقيها عند فاطمة انتي عارفة ان مسطولا وعلي طول مع بعض ونسيت تقولك


نعمة:طيب انا هخش اشوفها عندها قبل مجي خالد لو عرف انها طلعت هيطين عشتنا


كريمة:طيب استني خمسة لو مجتش روحي فاطمة مهم تعالي يا بنتي اعمليلي رجلي تعبتني .


نعمة :حاضر يا ماما


بعد دقائق سمعت نعمة صوت فتح باب




خالد :ماما فين نور عايزها في موضوع مهم


نعمة:برتباك اصل اصل


خالد:اصل ايه يا ماما ،فين نور


نعمة:طلعت تودي العشاء فوق عند ضيف ولسه متزلتش


خالد: بصراخ اييييه ازاي يا ماما ازاي يعني ايه هيا تطلع يقول علينا ايه مفيش رجالة في بيت


اتي احمد وصلاح من شقة امامهم علي صوت خالد


احمد :ايه في ايه بتزعق ليه يا خالد


خالد:لسه هتكلم انا طالع فوق اجيب بنتك


احمد :بنتي بتعمل ايه فوق


نعمة:دي كانت بطلع العشا


خالد:انا طااااالع


/صالح استني يبني انا طالع معاك /احمد ليه كده يا نعمة انا طالع ابنك هيعمل مصيبة .


********************************


كانت ناهد تجلس تشرب القهوة


ادم:ماما انا هروح لعمار عايزة حاجة


ناهد:مش كنت عندة من شواية


ادم:اصل في اوراق جات من شركة متأخرة ولازم امضتة .


ناهد:طيب استني اجي معاك عشان وحشني وعايزة اشوفة


ادم:ماما انسي مش هقولك مكانو ولا هتيجي معايا ممكن بقي تسبيني امشي


ناهد :ماشي يا ادم ماشي روح


طلع ادم من باب القصر نظر الي نورهان التي كانت تجلس في الحديقة


ادم:،قعادة لوحدك ليه يا توتة


نورهان:زهقانة اوي يا ادم انت رايح فين


ادم:لعمار عشان في ورق مهم لازم يتمضي قبل مروح شركة صبح


نورهان:اجي معاك ونب ونبي ونبي يا ادم


ادم:احنا قولنا ايه يا نورهان


نورهان:انا بس هروح معاك اطمن علي عمار


ادم:عمار بردو طيب لو جيتي الكل هيعرف


انك اخت عمار صح ولا لا


نورهان:اه صح


**********************************


في سيارة الاجرة كانت تجلس فيها جميلة اخذت قرار ان تزور احمد اخيها لكي تطمئن علي ابنها عمار وتنظر اليه من بعيد


*******************************


عمار :وهو يحاول يبحث عن قهوة ليمنع نزيف راسة


نور:هات مفتاح خليني انزل بقولك


عمار:مش هتنزلي الا لما اخلص عليكي


نور:طيب شوف دمك الي سايح ده وبعدين تعالي كلمني هات المفتاح بدل مكسرلك باب


استطاع عمار يكتم نزيف راسة بقهوة


علي جوستي تنزلي من هنا الا لما اخلص حسبنا


قد يعجبك ايضا

منذ شهر

روايه حور عيني الفصل الخامس 5 بقلم رغد عبدالله

منذ شهر

روايه حور عيني الفصل الرابع 4 بقلم رغد عبدالله

منذ شهر

روايه حور عيني الفصل الثالث 3 بقلم رغد عبدالله


نور،:وهيا تبتعد انت محرمتش المرة دي مش هرحمك


عمار:وهو يقترب منها انا الي مش هحرمك




نور،:ابعد عني بقي يا شيخ انت ايه


عمار:مش هبعد الا لما اربيكي واعرفك مقامك


قربت نور من باب حولت ان تفتحة بكل قوتها


عمار:ويدة علي راسة يتحسس مكان الالم




انا تعملي فيا كده انا عمار


نور:يا اخي فلقتني عمار عمار انت ايه


مغرور كده ليه شايف نفسك علي ايه


*******************


خالد:وهو ينظر لباب الغرفة المغلق


صلاح:براحة يا خالد يمكن يبني نزلت تكون عند فاطمة يبني اصل مش معقول تبقي جوة وباب الاوضة مقفول


خالد:هنشوف يا خالو


احمد :خبط يا خالد براحة اكيد مس جوة بس نسئلة ربنا يستر


طرق باب خالد عدد مرات :استاذ عمار


في داخل ...


نور:خالد اخويا يا النهار اسود اوعي يا ياشيخ


نور:هسوط وهلم عليك دنيا كلها هات مفتاح بسرعة لو عرف خالد هيخلص عليك




عمار:مش هسيبك الا متعتزري تظ فيهم انا مبخفش من حد انا بئشارة مني اوديكم كلكم ورا شمس انتي متعرفيش انا مين


....


خالد:عماااار انت جوة افتح


صلاح:يبني شكلو نزل تعالي ننزل لتكون نزلت عندنا واحنا عندكم


احمد:استني يا صلاح خبط يا خالد يبني يمكن نايم


::::


عمار:لو صرختي ولا طلعتي صوت هقول انك موافقة اكيد يعني مش هدخلك الاوضة غصب


نور:كداب كداب منك الله والله لخليك تسف تراب


عمار:انتي يا حتت جربوعة انا الي هوريكي


نور:انا ساكتة بس عشان خالد لو عرف الي بتعملة ده هيقتلك انا خايفة عليه ابعد عني


::::::


اتي ادم ونظر اليهم بستغراب في ايه جماعة


خالد:هو قريبك ده نومة تقيل


ادم:عمار مش بينام دلوقتي خالص


احمد:امال هو فين يبني عايزين نسئلة علي حاجة


ادم:والله انا لسه جاي واتصلت بيه في طريق عشان ينزلي تحت مردش


خالد:طيب اتصل بيه دلوقتي كده


طلع ادم الهاتف واتصل بي عمار ثم سمع


الهاتف مغلق




صلاح:ها يا ادم يبني


ادم :مقفول كده يبقي نزل يتمشي ولا حاجة


خالد :امال بت دي راحت فين


احمد:تعالي تعالي ننزل يمكن تحت عندك خالك واحنا مخدناش بلنا


::::


نور:انا مش سامعة صوتهم سبني انزل بقي


عمار:بئيدك تخلصي نفسك علي فكرة سهلة


نور:مش هعتزر لو هتموتني مش هتكسرني


عمار،:وانا هكسر دماغك ناشفة


اقترب منها عمار بكل قوتو ضعيفة اخذها من خصرها هجم عمار علي شفتيها يقبلها بقوة .وفي لحظة اتكسر باب


دخل :ادم تحت انظارو الصادمة


نظر ادم الي عمار الذي يقبل نور بهجوم وعنف ونور كانت تحاول الفرار منة


اقترب ادم واسرع وابعد نور عنهة


انت اتجننت يا عمار اتجننت اهلها كان برة انا كنت شاكك عشان كده كسرت بابا


عمار،:اوعي كده لازم انتقم منها


اادم:لو سمحت يا انسة نور ارجوكي متقليش لحد علي اي حاجة ارجوكي وانا اوعدك ان مش هيقرب منك تاني


نور:من غير نتكلم انا مش هقول خوفا علي اخو يا بس وعلي مستقبلة خالد عصبي لو عرف بس ان حاول يقرب مني هيقتلة


وبعدين مش محتاجة وعد من حد انا اعرف كويس احافظ علي نفسي وعندك اهو بص علي شكلة ده بس عشان حاول يقرب مني


عمار:انا مش هسيبك الي ركعة تحت رجلي


نور:وانا مش هسيبك الا لما اعلمك ازاي تتعامل مع بشر مش حيوانات زيك


عن ازنكم واه تعيش وناخد غيرها


يااااا حلو ****************************************


خالد:يعني ايه منزلتش يا فاطمة راحت فين صلاح:اهدي يا خالد ممكن تكون نزلت تجيب حاجة احنا تعبين تفسنا ليه اتصل بيها


احمد:ايوة صح انا اتصل بيها استر يارب


**********************************


نزلت نور بسرعة البرق واخذت من جبها مفتاح شقتها الاحتياطي وفتحت بخفة


ثم انطلقت الي الداخل الغرفة .


دخلت نور الغرفة قبل ان احد يحس بيها


ثم قفلت الباب ..ثم اخذت تفسها ولمست قلبها وانطلقت دموعها علي وجها مع شهقتها المتعالية.


******************************


احمد :مبتردش خالص بت دي راحت فين


انا داخل جوة اشوف مصيبة


فاطمة:بخوف يعني يا عمي اتأكد ان هيا مش فوق


خالد:مفيش حد فوق اصلا انا هتجنن انا هروح هشوف تليفونها يمكن جوة


**********************************


جلست نور علي سريرها تبكي بشدة


انتي مغفلة كنتي مصدقاه تستهلي مستحيل يكون انسان


تحررت بكئها اكثر كان هيضيعني ده معندوش قلب ثم قامت ومسحت دموعها


وحيات ربنا لخليك تيجي تبوس ايدي مش انت كنت هتلعب عليا انا الي هلعب عليك


وهخليك تبوس ايدي وهنشوف يا عمار


انا ولا انت مين الي هينتصر في الاخر


********************************


في موستشفي


عمار،:يلا يا ادم عايز امشي جرح بسيط مش كبير اوي اخلص


ادم:هنمشي يا عمار بس اتكلم معاك


عمار،:وانا مش عايز اتكلم في حاجة


ادم:ينفع الي عملتة ده ها يعني بنت دي عملتلك ايه كل ده عشان وقفت وصادك كل ده عشان عندها عزت نفس وكرامة مش زي زبالة الي تعرفهم يا عمار فوق انت عندك اخت بنت افتكر ده ومتفرقش عن نور حاجة


عمار:انت عايز تقارن اختي بجربوعة دي


ادم:ايه فرق بنهم غير فلوس عشان نور فقيرة


فوق بقي يا اخي فوق مش كل ناس زي امك


عمار:وقف عمار واحمر وجهة اسكت يا ادم والا هنسي ابن خالتي واخوبا وصحبي


ادم:يا عمار مقصدش انا خايف عليك انت بضيع حياتك افرد حد كان شافك من اهلها


كان هيعملة فيك ايه ولا بنت غلبانة



الثامن من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close