رواية جوري وشاهين (جوري قدري) الفصل الاخير بقلم بسمله بدوي
الاخير
شاهين ببرود وهو ماسك ايد البنت..... دي مياده مراتي.. كُنتِ عاوزه تطلقي مش كدا
جوري بصدمه.... مراتك مراااااتك ازاي يعني اي على جُثتي فااهم انت بتاعي لوحدي ملكي وانهارت ف العييط ثواني واغشى عليها بفعل الصدمه
شاهين نظر ليها بزهول وفرحه بكلماتها المتملكه التي ارضت غروره واثبتت حُبها له .. لم تدم فرحته طويلا عندما رآها تسقط فاقده للوعي.... جوووووري... مياده مياده بسرعه ميا
مياده بتزمر وخوف..... يخربيت الي يسمع كلامك يا شيخ يارتني ما وقفت قال مراتك قال
هرولت سريعا تبحث عن المطبخ لتجلب لهُ الماء.... حاضر حاضر
.. بقلمي بسمله بدوي
تجلس باحضانه يتمسك بها بشده وكأنها ستهرب منه
مياده بسخريه.... واضح
رفع حاجبه باستنكار.... هو اي الِ واضح؟
مياده بخبث..... انت حبيتها او بمعني اصح انت بتحبها ومن زمان يا شاهين اعترف
حرك عيناه بعشوائيه يتفادى النظر لها واجاب بتوتر...... روحي اعمللها عصير ليمون يهديها.
ضحك بمرح..... سربني سربني عشان يحلالك الجو مع المزه بس حقك ياجدع دا انا بنت وحبيتها
صرخ بها معنفاً يداري به ابتسامته...... امشي يابت
آه ش شاهين
سمع تاؤه باسمه ف اشار ل مياده بالانصراف ففهمت وغادرت بهدوء... نقل عينيه لجوري بحب صادق.... كدا تقلقيني عليكي
جوري بدموع..... لدرجادي مش مهمه ليك يا شاهين عشان تتجوز عليا لا وههه وبتسألني عايزه اطلق او لا... ليه حرام عليك هو دا جزاء حُبي ليك؟ ..
لم تتلقى اي ردت فعل او كلام منه فقط ينظر لها بعشق.. فبادلته النظرات بخجل وكأنها نست كل شئ... فجأه صُدمت مما تفوه به.... بحبك .. من وانتِ فِ اللفه حتى
رفرفت برموشها بعدم تصديق ونطقت ببلاهه..ها انا بحلم صح
ابتسم بحب واردف بخبث.... لا مش حلم تحبي اثبتلك
لم تفق الا على لمساته الحنونه التي تعبث بسحاب سُترتها اسرعت وهي تدفُش يده.... لا لا مش حلم... فجأه نهضت من احضانه بغضب.... سيبني انت معدش ليك الحق تلمسني ولا تيجي جنبي فاهم روح روح يلا شوف مراتك الجديده وورقتي ت
لم يدعها تكمل حديثها السخيف بالنسبه لهُ..... دي مياده مش فكراها مياده بنت عمو كرم يا هبله
جوري بدموع.....ايه مياده طب هي فين دي وحشاني خالص... هي دي مراتك ااانت اتجوزتها
كور وجهها بحب ف يده.... متجوزتهاش دي تمثيليه بس اشوف ردت فعلك بس انا مقدرش اتجوز عليكي
اتسعت ابتسامتها بفرحه.... بجد بجد متجوزتش عليا... لم تمهله الفرصه للرد وانهالت عليه بالضرب بقبضتها الصغيره..... خد دي يابارد ودي كمان ودي .. وقعت قلبي حرام عليك... جالك قلب تعمل فيا كدا... انت مكنتش عارف انا كنت حاسه ازاي وبأيه وانت داخل عليا بيها وبتقولي دي مرااااااااااااتي
احتضنها بسرعه وكبل يديها وضحك غضب عنه..... يا مجنونه اهدي خلاص آه
سكنت بخوف وامسكت بوجه بلهفه.... اي اي انا اسفه وباشرت بنفخ فِ عينه برقه وخوف.... بتوجعك
حرك حواجبه بمشاكسه.....دخلت عليكي
اطلقت شهقه بغضب..... بق بتضحك عليا يا كذاب طب خدي بقا وانهت كلامها وركلته من بين ساقيه
ابتعد بسرعه وهمس بصوت مكتوم مؤلم..... يابنت المجنونه هضيعي مستقبلي ومستقبلك
جوري بتشفى..... احسن
احسن اي يخربيتك الواد بيفرفر
التفت للوراء صرخت بفرحه... ميااااااااده وحشتيييييني
مياده بفرحه وهي تفتح زراعيها.... وانتي كمان وحشتيني والله
جوري بطفوله... يخربيتك معرفتكيش واللهِ بقيت مزه
مياده بضحك.... وانتي كمان
شاهين بغضب مضحك...... لا واللهِ
جوري ضحكت بطفوله..... شكله بيضحك اوي
قرب منها بخبث..... واللهِ
مياده بضحك..... طب سلامو عليكو بق صالحها بق ها وغمزت
جوري بخجل..... البت دي مش سالكه ثح يا ابيه
ضغط على شفتيه بغيظ..... ابيه هممم قولتيلي ثواني وكانت مُحمله على يديه بوضعيه العروس.... اي اي انت هتعمل اي
ابتسم بخبث وحب صادق..... هعمل الصح .. هدي لعلاقتنا فُرصه كنت غبي صدقيني وانا برفُض حبك بس كنت فاكر انها فتره مراهقه
اجابت بدموع.... انت مش عارف انا كنت بتعذب ازاي بسبب كلامك
شاهين بصدق بان كوضوح الشمس ف عينيه...... مش قدي انا كنت بتعذب ف الثانيه ببعدك عني بس مش مهم المهم الوقتي انك معايا وخلاص هصلح كل حاجه .. بحبك اوي واللهِ العظيم ولا عمري حبيت لا قبلك ولا بعدك
جوري بطفوله.... يعني مش هتسيبني خالص وهتعوضني
ضحك على اسلوبها الطفولي ... هعوضك من النهارده مفيش غير سعاده لجوري وبس.. بحبك يا قلب شاهين وعقله وروحه
عانقته بشده وهي تبكي بتأثر وفرحه بكلماته....وانا كمان بحبك اوي اوي ياشاهين
شاهين بعبث..... مش يلا بق نعوض الِ فات وانهى كلامه واتجه بها الِ غرفتهم التى ستشهد على وفيُه بوعده لها وصدقِه..
"وڪأنك اسقيتُ اضلُعي فنبت قلباً مُتيماً بِڪ. "