رواية نور العمر الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد
انت مين
عمر: مش وقتو هبل انا مين اي انا جوزك
نور: هبل اي انا بسألك انت مين بجد
عمر: لفلها بستغراب انتي كويسه
نور: عاوزه اعرف انت مين
نور: لا انا عاقله جداا ومخي محصلوش حاجه انا عاوزه اعرف انت مين بقي
عمر: انا مين اي انا عمر جوزك
نور: بعصبيه بسيطه عارفه انك جوزي جوزي بس انت مين مين هو عمر واتجوزتني لي وانت متعرفنيش اصلا؟
عمر: رجع لف وادالها ضهرو ادخلي نامي
نور: بس انا عاوزه اعرف انت مين
عمر: مش هينفع دلوقت
نور: طب بصلي حتي ومينفعش لي
بقلم حبيبه محمد
عمر: عشان مش حابب تعرفي حاجه عني
نور: طيب انت لي اتجوزتي وانت متعرفنيش
عمر: مين قال اني معرفكيش
نور: انا عشان لا عمرك شفتني ولا شفتك ف اتجوزتني لي وانت متعرفنيش اصلا
عمر: السبب مش هعرف اقوله دلوقت لكن انا عارفك وعارف كل حاجه عنك
نور: ازاي
عمر: يعني عارف انك نور محمد السيد مكملتيش تعليمك ابوكي م"ات وامك اخدت ورثك وكل املاكو والفلوس باعتها واتجوزت وسابتك ابن عمتك ادم كان بيعاملك حلو قدام امو لكن من وراها بيضربك وبيذلك وهو اكتر حد بتخافي منو صح ولا غلط فحاجه وكان لسه مديلها ضهره
سكت شويه واتوترت ودمعه من عيني نزلت وقلت بصوت باين فيه العياط صح.. عمر لف بسرعه وقال: انا بس كنت بعرفك اني عارفك كويس مقصدش ولله
نور: بدموع انت مش هترجعني ليه ومش هتسبني زي امي وعمتي صح.. بقلم حبيبه محمد
عمر: صح بس اهدي ومسح دموعها
نور: حضنتو انت طيب اووي يعمر ربنا يخليك
عمر: ابتسم علي تصرفها وقالها اهدي وانا قلتلك انك مراتي يعني خلاص انسي ادم في عمر وبس
نور: كانت بتمسح دموعها انا كنت مفكره انك هتبقي قاسي وتجبني من شعري وتذلني زي الروايات والافلام
عمر: فضل يضحك لا انا مش قاسي ومش بجيب من الشعر ومبعملش الافلام الهندي دي بس اي راجل لما بيتعصب بيبقي عدواني ف تجنبي تعصبيني بس مش اكتر وبطلي تقرأي روايات وتتفرجي علي هندي كتير ينور
نور: ابتسمت حاضر
عمر: روحي نامي
نور: انا جعانه
عمر: خدها ودخلو وراحو المطبخ
نور: علفكرا عمتي علمتني اطبخ حجات كتير يعني بعرف اعمل رز وبطاطس وبيض وفراخ ولحمه وسمك ومكرونه واي... اه وسلطه وكمان قالتلي اعمل حلويات بعرف اعمل بسبوسه وكنافه وعصاير بس اوقات بحطلها سكر كتير وضحكت وكملت بتفكير وبتعرفي تعملي اي كمان يبت ينور بتعرفي تعملي اي اه بعرف اعمل شاورما وقالت بحزن عمتي كانت هتعلمني اعمل البيتزا بس سابتني وملحقتش
بقلم حبيبه محمد
عمر: كان بيضحك وهي بتتكلم وبتقول علي الي بتعرف تعملو وهو بيعملها تاكل وخلص وحط الاكل قدامها وقعد جمبها علي الكرسي كلي ومتزعليش هنبقي نتعلمها سوا ان شاء الله
نور: بجد
عمر: ان شاء الله بس يلا كلي عشان تنامي
نور: انت طيب اووي يا عمر
عمر: ضحك وانتي كمان يلا كلي بقي عشان عاوز انام
نور: حاضر وبدأت تاكل وهو بيبصلها ومتابع تحركتها بعد دقايق خلصت وعمر غسل الطبق ودخلو الاوضه وقالها يلا روحي نامي وهي نامت وقالتلو صحيني الصبح عشان بخاف
عمر: حاضر نامي بس انتي وقولي يارب... نور نامت وهي بصالو وهو كان واقف ولما حس انها نامت راح نام جمبها وكان بيفكر فماضيه بعد شويه كان عمر اتخنق ف بعد ماضيه عن تفكيره ونام
الصبح عمر قام ولبس وصحاها وهي صحيت وقعدت تفطر وقالها انو هينزل ومتعملش حاجه تعصبو وقالتلو ماشي وهو نزل وهي قعدت تتفرج علي الشاشه
بيمر الوقت والليل بيجي وعمر جه لقاها قاعده وبتتفرج
نور: كانت قاعده وبتتفرج مش سامعه ان الباب اتفتح عمر جه من وراها وقال انتي لسه قاعده لفت بخضه وحطيت اديها علي قلبها يلهوي اتخضيت يعمر.. ضحك عمر وقال سلامتك من الخضه اي مزهقتيش
نور: ما اعمل اي كل شويه احس ان حد. هيجي يكسر الباب ويخطفني ويمشي ف قلت اتفرج وقعدت اتفرح ونسيت نفسي بقلم حبيبه محمد
عمر: علي كده بقي مكلتيش
نور: بصتلو بتفكير
عمر:بتفكري في ايه بس وحط ايدو علي وشو ادخلي طيب طلعيلي هدوم علي ما اعمل الاكل
نور: لا روح انت غير وانا هعملو هعملك مكرونه تحفه
عمر: طب بس روحي انتي (كان خايف لتحرق نفسها ولا تولع الدنيا عشان هو شايف انها مش قد مسؤليه)
بقلم حبيبه محمد
نور: عمر انا بعرف ولله يلا وزقتو وهو ابتسم وراح يغير وكان بيدعي لربنا انو يستر وهي راحت تعمل الاكل
بعد شويه عمر راح المطبخ لقاها بتغني وتدندن بأغنيه ام كلثوم ياما عيون شاغلوني امم لكن ولا شغلوني...
عمر:جه من وراها الا عيونك انت
نور: بخضه مش تعمل صوت
عمر: مكنتش اعرف ان صوتك حلو وقال لنفسو شكلي مغلطتش لما اختارتها
نور: ابتسمت ده بدندن مش اكتر صوتي مش حلو وضحكت
عمر: مين قال كده ده جميل
نور: بكسوف الاكل خلص ثواني هحطو وبدأت تحط الاكل وعمر ساعدها وقعدو ياكلو
عمر: بكره جهزي نفسك. هبعتلك بنت بفستان وميكب وتجهزي نفسك
نور: بستغراب لي يعمر
بقلم حبيبه محمد
عمر: في حفله معموله بمناسبه امضا عقد شغل بيني وبين ناس
نور: مشاء الله ربنا يزيدك طب وانا هاجي لي
عمر: مراتي ينور فتحي مخك معايا
نور: هو لازم يعني اجي
عمر: لازم مراتي تبقي معايا والا هجيب بنت تانيه تكون جمبي عشان مينفعش عمر ال....
نور: كمل انت لي مش عاوزني اعرف حاجه عنك
عمر: عشان مش وقتو هيجي يوم وتعرفي فيه كل الي انتي عوزاه بس انا اسمي عمر الزيادي صاحب شركه الزيادي للمعمار ورجل اعمال فهمتي وليا اسمي ومكانتي
نور: وقفت عن الاكل وبصتلو بصدمه وعمر استغرب نور قالت بصدمه يعني انا جوزي معروف ورجُل اعمال وعندو شركه وحطت ايدها علي بوقها
عمر: مكنش فاهم هل هي طمعت فيه ولا فرحانه ولا اي بظبط
نور: ايوا يعني انا متجوزه واحد مشهور ومعروف الله دي ولا الروايات يناس
عمر: مش فاهم بقلم حبيبه محمد
نور: يعني انت تبصلي انا وبصت علي نفسها انا مش مكمله تعليمي حتي لي اتجوزت واحده مش من مستواك
عمر: مش هتفرق من مستوايا او لا الي يفرقلي انها تصوني وتكون طيبه وعارفه ربنا واخلاقها محترمه
نور: بحزن بس برضو اشمعنا انا؟
عمر: مش هقدر اقولك دلوقتي بس انا عاوزك تتأكدي انها عمرها مكانت ب الفلوس او الشهره وعشان كده مكنتش عاوزك تعرفي حاجه عني
نور: بحزن اه
عمر: رفع وشها ليه عاوزك تكوني فخوره بنفسك وتنسي اي حاجه وحشه ينور عشان تقدري تنسيني انا كمان ومتبصيش للفلوس او للمستوي
نور: بستغراب انسيك اي
عمر: مش هتفهمي دلوقت المهم كملي اكلك عشان ننام لاني جاي تعبان وبكره يوم متعب بزياده
نور: كلت الحمدلله يلا قوم وقامو دخلو الاوضه ونور نامت جمبو عمر
عمر: نعم
نور: هو انت بقي بتشوف بنات جميله اووي وفي بنات هتم9ت عليك
بقلم حبيبه محمد
عمر: ضحك الي هيم9تو عليا عشان الفلوس وعمرها مكانت بالجمال ينور قلتلك
نور: طيب خلاص انا كنت بسأل وسكتت
عمر: لف ليها اوقات بتكوني فاهمه وناضجه. اوقات بحسك اغبي حد في العالم بس بصي ينور كل مكان فيه الحلو وفيه الوحش بس انتي الي تختاري يا تبقي فطريق الحلو يا الوحش وفكل مكان في بنات وفي ولاد المهم الاحترام ينور ومش كل الناس زي بعضها يعني انا استحملك غيري ميتحملكيش انتي ممكن متستحملنيش غيرك يستحملني فهمتي
نور: اه وانا استحملك عادي علفكرا
عمر: طيب يستي يلا نامي بقي
نور: شكرا يعمر
عمر: علي اي؟
نور: انك فهمتني من غير ما تتعصب عليا وانك صابر عليا ومش هتسبني وعلي كل حاجه
بقلم حبيبه محمد
عمر: مفيش شكر بينا وانتي مراتي فوق اي حاجه ينور
نور: مسكت ايدو لاول مره وعمر نام وهي نامت (تاني يوم) عمر قام لبس وراح الشركه وسابها نايمه بيمر وقت ونور لسه نايمه وعمر كان بيخلص الشغل عشان يروح يلبس ويجهز للحفله نور قامت علي رن الجرس وكان بيرن كتير فضلت تبص حواليها بتدور عليه ملقيتهوش وفضلت تنادي ملقتش حد ف خافت ومسكت تليفونها ورنت علي عمر... عمر كان قاعد لقي تليفونه بيرن الو
نور: بعياط عمر
عمر: قام وقف بخوف في اي ينور انتي كويسه في اي
نور: تعالا يعمر الجرس عمال يرن جامد كأن في حرامي برا وانا خايفه يكون ادم يعمر تعالا وعيطت الجرس بيرن جاممد
عمر:...