رواية مهرة العز الفصل الثاني 2 بقلم مريم
مهرة فضلت تجري وتجري وهي بتبكي من شدة الوجع اللي في قلبها....ومش شايفه الطريق قدامها لحد ما جت عربيه من بعيد والعربيه خبطت مهرة ووقعت على الأرض.....ونزل من العربيه شاب وسيم ورياضي جرى على مهرة وراح عندها لقاها فاقدة الوعي راح شالها وحطها في العربيه وساق على المستشفى.....
في العربيه .....
عز بعصبيه:كان وقتك انتي كمان .....اصل انا ناقصك وفضل متنرفز طول الطريق لحد ما وصل للمستشفى ونزل وفتح الباب وشالها ودخل المستشفى.....
عز بعصبيه:عايز دكتورر بسرعههه .....يلااا..
موظفه الاستقبال:اهدى يافندم.....الدكتور جاي حالا...
والدكتور وصل وخاف لما شاف عز متعصب وعلى آخره
الدكتور بخوف:انا اسف يا عز باشا ......انا...قاطعه عز وقاله...
عز بعصبيه:انت لسه هترغي.....اتفضل شوفها يلا
الدكتور:دي مالها؟
عز بغضب:انت مش شايف الدم اللي مغرقها يلا الحقها قبل ما تموت واروح في داهيه.....يلااا
الدكتور:حاضر.........يلا حطوها على الترولي
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
رؤوف بخوف وزعل:ياربي هتكون راحت فين دلوقتي ده الساعه داخله على 12ولسه مجتش....انا عارف اني غلطان بس والله ما كنت اقصد انا كنت بقولها كده وخلاص انا مقدرش انها تبعد عني بس هي عنيدة...عنيدة زي امها...يااااااارب طمني عليها يارب
عبير ببرود:هتكون راحت فين يعني ....هدي نفسك انت بس عشان صحتك...هي هتلاقيها عند واحدة من اصحابها وهتيجي بكرة ...صدقني مش محتاجه يعني لكل ده....وكمان عشان تتربى وتعرف انا مين كويس ومكتلمنيش كده تاني......
رؤوف بعصبيه:انا بنتي متربيه واحسن تربيه كمان فاااهمه
عبير بخوف:فاااهمه.....
شمس ببرود:يووووه انا مش فاهمه اي الحوارات دي...انت ليه محسسني يابابي انها لسه عيله صغيرة دي كبيرة وواعيه وعارفه كويس هي بتعمل اي...متقلقش...يلا Bone oui انا داخله انام
عبير:وانتي من اهله.....
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
بعد مرور ساعتين.....
عز واقف قدام غرفه العمليات.....وفونه رن
عز:ايوة يا أسر.....
أسر(صاحب عز المقرب):انت فين يابني لحد الان...
عز بتنهيدة:مفيش في المستشفى عشا....قاطعه أسر
أسر بخوف:في المستشفى ليه حصلك حاجه طب انت في مستشفى اي طب انت.....قاطعه عز بصوت عااالي
عز:ااااايه يابني بالع راديو اهدى وانا افهمك...كنت ماشي بالعربيه فجأه طلعت قدامي واحدة غبيه قومت خابطها....ف جبتها المستشفى وقاعد بستناها اهو قدام العمليات...
أسر:طب وانتي ممشتش ليه لما ودتها لازم تستناها يعني ولا لقيت البت مزة وعجبتك
عز بغضب:وحياة امك.....لا طبعا بس انت عارف اني لما بعمل جِميل لازم اكمله لاخره ...ولا اي...
أسر بتفهم:عارفك طبعا ياصاحبي...أما تخلص ابقى كلمني بقى سلام
عز:سلام
Stopنتعرف بقى على الابطال عشان طولت اوي
(مهرة رؤوف الصاوي فتاه رقيقه تبلغ من العمر 24عام متوسطه الطول بشرتها بيضاء بس مش اوي شعرها بني فاتح وطويل لحد نص ضهرها كده...عيونها واسعه برموش كثيفه لونها زيتوني وعندها غمازة لما بتضحك بتبقى قمر وفي آخر سنه في تربيه أطفال لأنها بتحب الأطفال والتدريس ف اختارت القسم ده.....ومرحة وطيوبه اوييي بس لسانها طويل
ومش عايزة تتجوز عشان مش تسيب ابوها لوحدة
عز احمد المنشاوي رائد في المخابرات المصريه عمرة ٢٩ سنه عنيف وجبروت وجد جدا في مجاله والكل بيخاف منه لانه معروف اوي في مجاله انه لايهاب اويخاف من اي شخص....المهم يعني طويل وعريض وجسمه رياضي ووسيم جدا وشعره اسود وبشرته قمحيه وعيونه بنيه وعنده غمازات لما بيضحك وطبعا مش بيضحك مع اي حد ...مع صاحبه أسر وعيلته بس
ليه قصه هنعرف هو ليه بقى كده ومش بيحب الهزار
رفيف قد مهرة لأنهم مع بعض من الطفوله ومعاها في نفس الكليه بردو شعرها بني وطويل وعيونها عسلي وبشرتها بيضاء و اوزعهبس بتحب مهرة اويي وبتداري على عمايلها....
أسر محمد المصري عنده ٢٩ سنه بردوا ووسيم وجسمه رياضي وشعره كثيف جدا وطويل وعريض بس مش اوي بردو....وعكس عز بيحب المرح والضحك والهزار والبنات
رؤوف الصاوي رجل يبلغ من العمر ٥٠ عام يحب زوجته وبناته كثيرا وبالخصوص مهرة لأنها بنت زوجته الاولي التي كان يعشقها واتجوز عبير عشان تربي مهرة بس ميعرفش هي بتعمل معاها اي....لان مهرة مش بتقول ليه عشان خايفه ليزعل ...ف بتتصرف معاها هي بطريقتها
عبير أمجد امرأه شيطانيه تبلغ من العمر ٤٦ عام وبتكرة مهرة لأنها المفضله عند باباها وكمان هي اللي هتورث اكتر عشان مامتها كتبتلها نص الورث ليها قبل ماتموت وطبعا بتكره شمس فيها....
شمس رؤوف الصاوي فتاه عمرها ١٧ عام وجميله وبيضا وعيونها بنيه وشعرها جميل قصير بس مش اويي وطبعا بتكره مهرة عشان مامتها قالت لها أن مهرة وحشه وبتكرهك طبعا الكلام ده من وهي صغيرة وكبرت عليه
الباقي نبقى نتعرف عليه من الاحداث)
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
المهم عز قفل معاه وشويه والدكتور خرج من العمليات عز راح عنده وقاله ها بقت كويسه...
الدكتور بحزن:انا اسف يا عز باشا الانسه......
عز بصدمه:نعمم
يتبع......