رواية قلب قاسم نور عيني الفصل السابع وعشرون 27 بقلم بسملة بدوي
هانيا بخوف مُزيف...... ن نور
نور وهي تطالعها من اسفل الى اعلى.. اطلقت شهقه ووضعت يدها على فمها بصدمه من منظرها وجريت على بقيت الغُرف حتى وقفت عند الغرقه التى بها سليم... ذهبت اليه بخُطى مترجفه وقلب يتأ*لم وثواني وهي تُطالع هيئتُه وقميصه مفكوك الزراير وشعره المبعثر واثار احمر الشفاه المطبوعه على القميص وجهه وصدره... بحركه سريعه متهوره اخدت كأس الماء الموضوع بجانبه على الكيمود وسكبته عليه...
سليم بغضب وهو يمسك براسه بوجع ونظر الى التى تتطلع اليه بوجع شديد ودموعها مغرقه وجهها وصُدم ونظر الي هانيا وحالتها وتلاقئي نظر الى نفسه نهض بسرعه وامسك بيد نور بلهفه..... نور لا نووور انتِ انتِ فاااهمه غلط وفجأه صدى صوت صفعه تلقاها سليم وظل ينظر لها بصمت كأنه يحاول استعاب ما يحدث وما حدث!
نور بنظرات مقهوره وهي تتمسك بتلابيب قميصه وتضر*به بقبضتها الصغيره بكُل قوتها
قاطعها سليم ببرود..... ه خلصتي
نور بصدمه من بروده....... ايه البرووووووود الِ انت فيييه دا ياااا اخيييي خلاص معُتش بتحس...
سليم جذبها اليه ونظر لها نظره تفهمها جيدا.. جاءت هي تمنعُه سبقها وهو ي *هجم على شفتيها بنهب و*عنف كأنه يعاقبها على كلِماتها تلك... كانت تحاول ابعاده عنها بشتى الطُرق ولكن بلا فائده كأنها قطه فِ مواجهت اسد... ثواني وتحولت قُبلته الى ناعمه حنونه ودون اراده منها بادلتُه وبكل رُحب وقد فازا حبهما ونسيا كُل شئ.. الاهم انهم معاً.. قاطعهم صوت هانيا
هانيا بغِل وغيره...... واللهِ ايه الي بيحصل دا.... انتِ بجد معندكيش دم ماابتحسييييش وااحده غيرك تُطلب الطلاق بعد الي حصل وتغوووور بس انتي
قاطعها نور باستفزاز وتتعلق بِ رقبه سليم بدلال....... هو اي الِ حصل!!
هانيا بجرا*ءه...... جوووزك كااان معاياااا ولوحدناا وعلى سريررر واااحد وفِ حُضنيي و
نور ببرود...... عارفه ليه عشان انتِ واحده رخي*صه ومش كويسه وبعدين انا اصلا مش مصدقه
هانيا بغِل....... ايوا ايوا اقعدي اضحكي على نفس واقنعيها بكدا بس هو حصل اصلا
نور بجراء*ه صدمت سليم...... طب سليم عنده حاجه في ضهره... مثلا يعني وحمه.. حسنه اي جرح اي حاجه معلِمه
هانيا بتوتر وهي بتمثل الخجل....... ااا وانا ايش يعرفني ااقصد يعني انا كُنت اا مش مركزه اصل اما ببقى مع سليم حبيبي ما بركزش و
نور بشراسه وغيره أُنثى على زوجها .... بقوووولك اي يااارو*ح امك الشغل دااا اتعمل معايا كتير وحفظتُه خلااااص وانااا واثقه فِ سلييم جوووزي وعااارفه لا متأكده من داااا وبعدين اناااا شوفتك وانتِ شاايفاني طالعه على السلم وكُنتي مش لابسه كدا.. بس انتي بتعملي كدا بس عشااان اشِك فيه!!
سليم بنظرات متوعده..... انا كُنت حاطط كاميرا فِ الصاله هي دي الي هتكشف الحقيقه يانوري
هانيا بتسرع.... لا استنى
سليم بخبث.... هَ هتنطقي ولا تحبي اقدمها للنايابه و
هانيا بغِل وحزن فِ آنٍ واحد... لا خلاص مالوش لازمه مافيش حاجه حصلت مابينا وانا الي عملت كُل دا عشان نور تطلب الطلاق وتغور بعيد عنك وتبقي ليا.... وهرولت بسرعه الى الصاله تبحث عن الكاميرا
سليم بضحك وتوعد...... ههههه بتدوري على اي
هانيا بتوجس....... الكاميرا
سليم بضحك مُخيف..... بس ازاي... وهو مافيش كاميرا
هانيا بغضب..... اييييه.. ضحكت علياااا ياسليم
سليم بغضب جحيمي..... اسمي بعد كدا سلييييم بيه يا زباااا*له وتدخُلي تلمييي هدووومك وتغووووري من هنااا وياااويييلك يااا هااانيا لو بس لمحت طيييفك بعد كداااا انا كُنت اقل حاجه اعملها ابلغ الحكوومه وتاااخدي كام سنه سجن يربوووكي
هانيا بنظرات كُر*ه لِ نور.... مبسوووطه الوقتي هاااا مسترحيه
نور بحزن........ زعلانه عليكي اوي بجد انتي بتعملي ليه كدا ... عُمره الش*ر ما هينتصر على الخير ابدا يا هانيا وسليم مش ليكيي وطاالما ربنا مش كااتبُه ليكي ابعدي عنه
هانيا بعيييط .... بس انا بحبه اوي واللهِ
نور بشفقه ازهلت سليم...... بس هو مش ليكي ربنا عااينلك الاحسن ليكي وصدقيني انتي لسا صغيره والطريق قُداامك وانشاء الله ربنا هيبعتلك الِ يزرق حُبه فِ قلبك
سليم بغضب جحيمي وهو يشير الى هانيا بشمئزاز وهو يتحاشى النظر اليها...... انتي بتقووولي اي داا بدل ما تطرُديهاااا برااا وتفرجي عليها الِ يسووى ومااايسوواااش دي كااانت عااايزه تفرقنا عن بعض
هانيا بكت بصوت عالي... نور اشفقت عليها بشده واخذت شرشف السرير ووضعتُه عليها ونظرت الي سليم بعتاب...... الحب اعمى يا سليم
سليم نظر اليها نظره بمعنى اتمزحين معي!!!
هانيا اخفضت نظرها بخجل للأرض
سليم بصوت اشبه للجحيم..... انتي سمعتي انااا قووولت اي برااا يالا
هانيا بصوت باكي....... هرووح فين ماااعنديش مكان ارُوحه
نور برجاء...... سليم سيبها
سليم كان هيعترض بس وافق على مضض وهز راسه وجذب يد نور وخرج من الشقه
تسريع الاحداث "فِ السياره"
طول الطريق ينظر سليم لِ نور التي تقوم بتجاهله
سليم بتذمر ...... الله هتفضلي كدا يعني طول الطريق..... يانوري
زفرت بصوت عالٍ ثم نظرت اليه بشرا*سه... ياااا نعم وبعدين مش قوووولتلك معُتش تقوووول نوري دي.. نووور بس
سليم بتذمر زي الطفل...... لا هقول نوري عشان انتي نووري
نور ابتسمت لااردياً بس عبست بسرعه عندما شعرت بيده تُحيط خصرها وتجذبها لكي تجلس فِ احضانه وعلى فخديه... نزلنيي انت ازااي تسمحل لِ نفسك تقرب مني كدا
سليم ببرود وهو بيتجاهلها ويضغط على زر الستاره تفصل بينه وبين السائق لِمنعه مشاهده مايحدث بالخلف
سليم بغيظ......ايه يااانوري مااخلاص ما انتي عرفتي اهو ان ماافيش حاجه حصلت وكل دا كذب
نور بعصبيه..... وانت تروووح لها ليه اصلا
سليم بهدوء مُزيف.... صوتك.. واللهِ العظيم ما كُنت اعرف انها هناك انا تفاجئت
نور بغيظ.... تمام وما عرفت وما مشيتش ليه
سليم سِكت وقال بصدق..... حلفتني وحالتها كانت صعبه
نور بتأثر مُزيف.... ياااحراااام وهااا حالتها عجبتك
سليم بتأفف...... يوووه بقا ياانور الموضوع خُلص
نور عيطت جامد بحر*قه
سليم مقدرش يستحمل عياطها وشدها لِ حضنه اكتر ودفن وجهه فِ ثنايا عُنقها يلثمه بحب بعد ان شعر بها تدفن نفسها فِ احضانه اكثر .. زفر بهدوء واغمض عينيه براحه وشدد من احتضانها اكثر
بقلمي بسمله بدوي
فِ المستشفى
الممرضه بخوف..... انا انا خايفه يا دكتوره
الدكتوره بستغراب..... خايفه من اي هو بُعبُع يا بنتي
الممرضه: امرررر يا دكتوووره داا مجنون
الدكتوره بعصبيه...... مينفعش تقولي كدا عيب
_يا دكتوره بس
خلاص جيبي هدخُله انا مستنتش ردها ودخلتله اول ما دخلت انصدمت وفِ نفسها...... الله دا شكله جميل اوي ووسيم وقربت منه.. ملامحه هاديه اوي وبريئه.... لفتت انتباهها ورقه متبت فيها جامد واخدتها منه بصعوبه وبتبص لقيتها صوره مرسومه لِ بنت جميلة جدا جدا حست بنغزه في قلبها..... معقوله دي حبيبته الي بيقوله مجنون بيها هو هو انا زعلت ليه كدا ههه شكلي اتجننت وفجأه صرخت بصوت مكتوم
_ انتِ مين
الدكتوره بخوف....... انا انا الدكتوره ن نووران
_ نور
الدكتوره بغيظ...... لا مش نور اسمي نوران ن نوران
اتجاهلها وكمل نور.. تعرفي اسمك على اسمها
هي مين وبعدين قووولتلك اسمي نوووران الله
تعرفي انك مش زيها لاء هي احلى بكتير منك ورقيقه مش زيك
نوران بصتله بحزن وقالت..... الله يسامحك يا عمار
عمار بابتسامه حزينه.... اي دا انتي زعلتي لا لا متزعليش بس دي الحقيقه هي احلى منك بكتير هي شعرها حرير وطويل اوي اما انتي هههه زي مقشه
نوران بتذمر...... د ا انت باارد وجااهل وعديم الاحسااس كمان وبعدين ياااجاهل دا اسمك كيرلي وانا بحبه كدا بس نقووول اي جاااهل قال مقشه قال
عمار بضحك..... ههههه متزعليش نفسك اوي كدا وبعدين هي عينها حلوه اوي زرقه في اخضر انما انتي بُنيه
نوران بغيظ.... بقووولك اي ماا تعصبنيش وبطل تقاارنها بيااا احسنلك وبعدين مش بالشكل على فكره
عمار بترقب.... اومال بأي
نوران بثقه..... بالي جواه وبعدين مالها عيني ياااخويا مش عجبااك دي زي القهوه في لونها بس انت شكلك من نوع بتاع الاخضر والازرق والتلزيق بتاع برا دا انما انا مصري اصلي وحاااسب بقاا عشان سديت نفسي وطلعت من شنطتها اكل وفضلت تاكل بشرا*سه
عمار بضحك..... هههه فعلا صديت نفسك هههه باين اوي وبعدين اعزمي طيب ما تبقيش بخيله
نوران بابتسامه رقيقه...... بجد هتاكل معايا مش هتقول ياي وكدا
عمار بابتسامه بس حزينه ..... لا وبعدين دي نعمه ربنا حرام
نوران بفرحه.... اشطا اصحاب ممكن بقا تقولي مين الي جابك هنا ومين نور دي وايه الي حصلك
عمار كأنه اتحول ومسك الصنيه ورماها في الارض ومسك نوران من رقبتها واعتلاها وعيونه احمرت اوي و...
عند نور
كانت قاعده فِ البلكونه بعد ما اطمنت على اولادها ونامو شردت فِ حياتها والِ حصلهم يااترى لسا في اي تاني مستخبيلهم هي خلاص تعبت بس استغفرت ربنا اللهم لا اعتراض وقالت دُعاءها الِ بتقوله وقت ضيقها... لا اله الا انت سبحانك اني كُنت من الظالمين ... وفجأه شهقت اما لقت نفسها مرفوعه فِ الهواء ومحموله على اكتاف سليم
نور بجمود..... انت بتعمل اي لو سمحت سيبني
سليم وهو بيلفها ليه وبينظر فِ عينيها بحب..... لسا زعلانه
نور مردتش عليه وبتحاول تفك ايده من على خصرها..... لو سمحت ابعد ايدك وسيبني فِ حالي وانا هعيش معاك عشان ولادي وبس
سليم بحزن وهو بيقرب وجهه لِ وجهها جامد.... انتِ حالي يانوري ...طب وانا .... نور عدي فوتي..... انا بحبك بجد
نور نظرت فِ عيونه بتوهان وحيره وفِضلت ساكته... سندت راسها على صدره وهو شالها وجلسوا على الارجوحه تحت ضي القمر وبقوا فِ احضان بعضهم وينظرون لِ السماء حتى غفوا
عدى شهر كامل وعلاقتهم بدأت تتحسن وترجع احسن من الاول كمان وفِ يوم سليم كان في الشركه ونور معاه
السكرتير...... مستر سليم
سليم بهدوء...... اي يا مُصطفى مش انا قايل مش عاايز اي مُقابلات ولا حد يدخُلي الا لو فِ حاجه مهمه
قاطعه دخول ظابط ومعاه كام عساكر
نور بخوف وهي بتتشبت فِ دراع سليم..... هو هو في اي
الظابط ... انت سليم الجبراوي
سليم ببرود وغرور..... ايوا انا خير؟
الظابط: مطلوب القبض عليك تخدووه
سليم بعصبيه.... نعم انا مش هتحرك الا مع محاميا
نور بخوف....... طب بتهمه اي اكيد فِ سوء تفاهم
الظابط: فِ محاوله اعتد*اء على هانيا جاسر الحُصري
نور وسليم فِ صوت واحد....... ناااااع
نور بخوف وهي بتتشبت فِ دراع سليم..... هو هو في اي
الظابط ... انت سليم الجبراوي
سليم ببرود وغرور..... ايوا انا خير؟
الظابط: مطلوب القبض عليك... خدووه
سليم بعصبيه.... نعم.... انا مش هتحرك الا مع محاميا
نور بخوف....... طب بتهمه اي اكيد فِ سوء تفاهم
الظابط: فِ محاوله اعتد*اء على هانيا جاسر الحُصري
نور وسليم فِ صوت واحد....... ناااااعم
نور نوور نوووووووووور
نور فاقت من شرودها وهبت تطمئن عليه بخوف ..... انت انت كويس...هو هو فين الظابط هو كان هنا وو معاه عساكر..وو مصطفى كمان كان هنا وو بصوت باكي...... انت كويس هياخدوك مني
سليم بحنان........ اهدي يانوري انا اهو معاكي
نور بعييط.... انا خايفه اوي ما تسيبنيش والنبي ... انا خلاص تعبت والله العظيم تعبت انا بقيت حرفيا عايشه فِ رعب من كُتر الِ شوفته بقيت بتخيل حاجات وطول الوقتي خايفه..
سليم فِ محاوله لتهدئتها..... اهدي يانوري بقا انتي بس تلاقيكي شردتي وسرحتي بخيالك الواسع دا بس اي نكدد انتي نكد انتِ كُنتي بترضعي اكيد نكد بدل اللبن صح! طب كُنتي شردتي فِ حاجه عِدله شويه فرح قد كد بس او مثلا حااجه تانيه وغمز وانا همو*ت فعلا واعملها وبدأ يقرب منها
نور وهي بتحاول تمنع ضحكتها من الظهور وبتتكلم بجديه.... اُقف عندك
رفع حاجبه باستنكار..... ولو ما حصلش ها هتعملي اي
نور بخبث... هعمل كدا وزقته وجريت على برا
سليم بمرح وجراء*ه شديدة..... هعديها بمزاجي بس اما نروح بس البيت هاااا هعيد امجااد اول ليله بينا فكراها يااانور وانا بصراحه ناوي اخاوي بيجاد و ميرال
نور شهقت بخجل قفلت الباب بسرعه.. اول ما فتحت الباب ولقت الموظفين متجمعين قدام الباب وبيتهمسوا....
نور بخجل ووجها احمر بشده..... سليييم بطل بقا حركاتك دي الله وصوتي على فكرا عالي جدا جدا لدرجه الموظفين اتخضوا ووقفين ورا باب المكتب
سليم بابتسامه خبيثه وبحركه سريعه شدها ليه وحاصرها بين الحائط وبينه وقال بعبث..... كُنت عارف انتي هتيجي تاني عشان كدا عليت صوتي وبعدين مراتي وانا حُر كان بيتكلم وهو بيمشي انفُه باثاره على طول وجهها
نور دارت وجهها الجهه المقابله.... سليم ابعد
سليم بتزمر حزين..... يااانوري بقا بقااالك شهر بحالُه بعيده عني وانا والله جبت اخري
نور بدموع..... اتجوز شوف سهله ازاي
سليم غمض عيونه وقرب ووجهه من وجهها ولا يوجد فاصل.... ياريت اقدر كُنت ريحت نفس من العذا*ب دا كُله
نور بشراسه وهي بتشده من تلابيب قميصه..... جرب اعملها كدا تاني وانا اقتل*ك يااسليم قبل ما تلمس واحده غيري
سليم ابتسم ونظر فِ عينها بعشق.... انا واللهِ اتربيت واخدتي حقك تالت ومتلت بِبُعدك دا عندي... كفايه بُعد بقا يا نوري ماعُتش قادر ولو عايزه نسيب كُل دا ونمشي انا موافق اهم حاجه اكون معاكِ
نور بعيط وطفوله.... موافقه... بجد يا سليم
سليم بحنان وهو بيطبع قُبله حانيه بجانب شفتيها.... بجد يا قلب سليم
نور ببراءه.... طب وماما وجدو و بابا شريف
سليم بهدوء..... هيطلعوا عُمره وهيقعدوا كام سنه فِ السعوديه
نور سكتت ونظرت فِ عيناه بحزن..... جدو هيوحشني اوي اوي
سليم بغيره مقدرش يخفيهاباتت مضحكه.... معلش... تعرفِ انا فرحان اوي بكدا عشان هتكوني معايا انا علطول مش كل شويه اخدك من حُضنه واهو هناخد اجازه من الخناقه الِ بتحصل بسببه
نور بغيظ.... سليم بطل بقا وبعدين دا جدووو جدوو غيرتك دي ملهاااش لازمه خالص
سليم بتذمر ومنهي النقاش..... انا عميلك مفاجأه... هنروح المالديف
نور بقت فتره بصاله بعدم استوعاب وفجأه صرخت بفرحه..... عاااااا احلف احلف بجد
سليم بفرحه لِ ساعدتها.... بجد ومش كده وبس لا وعاامِلك مفاجأه بليل انما ايه جمدان
نور بفرحه طفوليه.... كُل دا عشاني ياسليم
سليم بعشق وهو بيشدها لِ احضانه.... كُله لاجل ابتسامه منك يا قلب سليم.. هعوضك عن كُل الِ شوفتيه من النهارده سعاده بس سعااده لنوري
نور بفرح ودموعها بدأت فِ الظهوور.... انا بحبك اوي اوي ياسُولي
سليم بحب ..... يالا عشان مش عاايزين نضيع وقت
نور باستغراب..... طب ومين هياخد باله من الشركه وكمان الوفد البريطاني على وصول و
سليم بحنان وهو بيجذبها لِ احضانه...... كُله يهوم علشانك ﯾ نوري ومتقلقيش فارس صاحبي هيبقَ مكاني..
نور بصله بحب وشددت من احتضانه...... ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا
فِ المستشفى
نوران بعييط..... ابعد ابعد انت مجنون هتمو*تني ابعد
عمار بعصبيه..... ما تدخليش فِ الِ ملكييش فيه سامعه
نوران بدموع..... سامعه سامعه بس سيبني... انا اسفه خلاص ماهدخلش في حاجه تاني ولسا هتمشي
عمار هِدى وبصلها كتير وقال بهدوء...... استني عندك
نوران بخوف...... ف ف اي
عمار بابتسامه حنونه..... حقك عليا انا اسف مكنش قصدى اخوفك
نوران بعييط..... انت خوفتني اوي انت انت كنت اا هتق*تيلني فيها
عمار رفع ايده وطبطب على زراعها بحنيه..... اسف بس انتي مكنش لازم تتكلمي في الموضوع دا انتي فكرتيني بحاجه بحاول انساها طول الفتره الِ فاتت امسحي دموعك بقا... واه ياستي اصحاب هو انا طول واحده قمر زيك
نوران بمرح بتداري بيه كُسوفها ... اي يسطا انت بتعاكس ولا اي
عمار بصدمه مضحكه...... يسطا!!! انا يتقاالي يسطا ودكتوره كمان
نوران بفخر وهي بتعدل ياقه البالطو..... خمس سنين امتياز.
عمار باعجاب واستغراب..... برافو عليكي....بس مش هما 7سنين
نوران بضحك..... لا السنتين دول جيد قولك حرام يعيني اسيب لزمايلي شويه
عمار بضحك..... ههههه يعني مش عشان انتي مكنتيش بتذاكري حلو
نوران بضحك مماثل.... تؤ تؤ عشان انا طيبه ومش طماعه... ممكن تحكيلي بقا والله هترتاح اما تفضفض و بلعت ريقها بخوف من ريأكشن وشه.... خلاص انت حر انا غلطانه ولسا راحه تمشي مسك ايدها
نوران بصدمه وخجل وهي بتبص لِ ايده الي ماسكه يدها.... اي
عمار بجمود وعينه بتدمع..... ها تكرهيني بعد ما هتعرفي.. بس والله انا اتغيرت
نوران بتوتر.... ااا لا ان شاءلله احنا بشر وياما بنغلط مافيش حد ما بيغلطش احنا مش ملايكه وبعدين انت قولتها اهو اتغيرت يعني عرفت غلطتك وندمت صح
عمار بابتسامه حزينه.... صح *وحكلها*
نوران بصدمه...... انت قولت اسمه ايه
عمار باستغراب..... اسمه سليم اشرف الجبراوي
نوران بدموع..... ده ده يبقى اخويا
عمار بصدمه.....ايييه
عند نور فِ القصر
بيجاد... امي هو احنا هنروح فين
نور بطفوله..... مش هتصدق يا بيجو مش هتصدق انا فرحانه اوي اوي هنرووح المالديف عاااا
ميرال بفرحه طفوليه وهي بتسقف....... ياااس ياااس بجد يامامي
نور بفرحه عامره..... بجد بجد سولي هيودينااا
سليم مراقب فرحتهم بسعاده وفِ نفسه.....طفله متجوز طفله ياناس.. وبعدين بقا انا مخطط ان انا وهي بس بنقضي شهر العسل بتاعنا وهي نااويه تجيب العيال معانا صبرني يا رب
ميرال بفرحه.... بابي جه بااابي جه وجريت عليه حضنته.... بابي بجد هنروح المالديف
سليم بحب ابوي شديد وهو بيقبل خديها.... بجد ياروح بابي فرحانه
ميرال بفرحه.... جدا جدا يابابي
سليم بحنان وهو بيوجه كلامه لِ بيجاد.... وانت يا حبيبي
بيجاد بهدوء..... طالما مع نوري فرحان
سليم بغيره واضحه.... اسمها مامي انا بس الي اقولها يانوري
نور ضحكت على غيرته وغيرت الموضوع وقالت.... انا كدا هحتاج اروح المول اشتري ليا مايوهات شرعيه و
قاطعها سليم بابتسامه....... انا جزيرتي هناك لينا بس مافيش حد غيرنا يا عني خُدي راحتك يالا بقا عشان الطياره مستنيانا
نور بفرحه.... بسرعه كدا
سليم وهو بيضمها ليه..... مش عايزين نضيع ولو ثانيه يالا وكمان خُدي راحتك عادي دي طيارتي
بيجاد بفرحه..... بجد يابابا
سليم بحب وهو بيمسد على شعره.... بجد يا حبيبي
بقلمي بسمله بدوي
فِ الطياره
بيجاد وميرال فِ درجه تانيه من الطياره نايمين وسليم ونور درجه اولى
نور ببراءه وهي بتشدد من امساكها لِ ايد سليم ...... البيوت صغيره اوي اوي زي النمل انابخاف اوي من الطياره
سليم بحنان وهو بيشدها لحضنه.... طول ما انا معاكي متخافيش انا افديكي بروحي يانور عيني
نور وهي بتلمس لحيته بحب.....وانا معاك ببقى مطمنه وسندت راسها على صدره بطمأنيه
سليم بخبث..... ناميلك شويه عشان مش هتعرفي تنامي مني بليل هههه نها كلامه بغمزه عابثه
نور تلقائي خبت وشها فِ صدره وقالت بخجل..... سليييم بقا
سليم بضحكه رجوليه..... هههه امو'ت انا فِ الفراوله.... تعرفي الجزيره دي مسميها اي
نور طلعت وشها من حُضنه..... اي
سليم بنظرات عاشقه..... مسميها جزيره النور
نور بفرحه شديده.... بجد مسميها على اسمي
سليم وهو بيهز راسه بايجاب وبيطبع قُبله حانيه على جبينها..... لو كنت عارف انك هتفرحي كدا كُنت قولتلك من زمان سعادتك عندي بالدنيا يانوري
نور والدموع بتلمع فِ عيونها وبتنظر له بحب.... انا بحبك اوي اوي يا سليم
سليم بسعاده وهو بيقبل يدها التي تمسك وجهه..... وانا بعشقك يا قلب سليم
تسريع الاحداث
نوري نوري... يالا ياحبيبي وصلنا
بجد وبصت جنبها في الشباك..... الله جميله اوي اوي يالا يالا بسرعه الميا شكلها تُحفه..... هروح اصحي بيجاد وميرال
سليم بسرعه.... لا سيبيهم نايمين عشان نعرف ناخد راحتنا ومتخافيش آني هتفضل معاهم
نور باستغراب...... مين آني
الخدامه الفليبينه وهما الوقتي فِ البيت انما احنا هنروح الضفه الغربيه فِ مفاجئه مستنياكي هناك
نور بفرحه.... تاني
سليم بحب...... وتالت ورابع وخامس كمان يالا
نور بطفوله..... تيجي نجري نعمل سباق
سليم بضحك.... طفله خلاص خلاص ماتذميش شفتك كدا مش طفله... بس خُدي عندك انا الِ هكسب
نور بسخريه......واثق اوي من نفسك هنشوف الوقتي يالا ريدي استيدي جووووو لحد الضحره الموف الي هناك دي
سليم بضحك وهو بيجري...... ههههه دا الكووخ بتاعنا
سليم كان هيسبقها بس بطئ اما لقاها بتدأت تتذمر وتزعل وهي الي كسبت في الاخر..... عااااااااا وسبقتك وسبقك ولولولوولولوليي
سليم بفرحه وهو بيشتالها وبيلف بيا.... شاطره يا بنوتي
نور بسعاده وهي بتنظر حواليها...... المكان هنا جميل اوي كأنه جنه على الارض والميا شكلها حلو اوي
سليم بحنان.....تحبي ننزل الميا
نور بفرحه وهي بتشده اتجاه الميا.... بجد ايوا ايوا بس مابعرفش اعوم
سليم بحب.... اعلمك يانور عيني يالا ادخلي جهزي نفسك
نور بسرعة....فُوريره
سليم بجراء*ه...... وخدي راحت خالص مافيش غيرنا هنا
نور بكسوف.... يعني ملبسش المايوا الشرعي والحجاب
سليم بغيظ...... حجاب اي بقوولك انا وانتي بس .. البسي مايوا عادي ولو جدعه متلبسيش خال.. قاطعه بصراخ.... اسكت يا ق*ليل الادب
سليم بضحك....... هههه قل*يل الادب..... اما تيجي بس وانا هعلمك قله الادب على اصوولها
نور خلصتي يااابنتي انتي هتنامي جوا يااانوو سكت بصدمه وهو يطالعها بجر*اءه واعجاب شديد.... اي الضاروخ دا
بكسوف وهي بتربُط الروم كويس..... سليم بقااا نظراتك بتكسفني
سليم بضحك وهو بيق*لعها الروب........ الجو حر
ياااسليم بقا
بلا سليم بلا عنتر يالا
ماشي بس غمض عينك لحد ما انزل الميا
سليم وهو بيضع يده على وجه ولكنه يرى... اهو يالا بقا
نور جريت بسرعه وفجأه صرخت بخضه وهي ترى نفسها مرفوعه على اكتافه .... عاااااا نزلنيي
سليم بضحك وهو يلقيها فِ الميا... حاضر اهو
عااااااا هغرق هغراااااق عاااا
يااابنت الهبله انا معاكي اهوو
نور بحزن طفولي وهي تتشبت برقبته.. مش بعرف اعوم
سليم بضحك وهو بيقبلها بسرعه...... هعلمك يالا
سليم بتشجيع.... شاطره يانور عيني برافو
يلا نوري الوقوف فِ الميه.... الطفو على الميه... حركه الرجلين.. الكااتشن
نور بخوف...... نسيت الكاتش اي
سليم بحنان .... حركه الدراعين يانوري يالا يانوري شاطره شاطره ياحبيبي برافو عليكي
نور بفرحه طفوليه...... الله بقيت بعرف اعووووم عاااااا في حاجه بتسحب رجلي عااااا
سليم بضحك..... ههههه دا انا يانوري
نور بغيظ.... يابااارد خضتني خد بقا تستاهل وبقيت تقذفه بالماء...
سليم بضحك وجراء*ه وهو يده تعبث فِ حبل المايوه من الرقبه لحد ما فكه
نور بخضه وهي تتمسك بالخيط بكسوف....... عاااااا غمض عينك بسرعه انت عملت اي ياااااقلييل الادب
سليم بضحك وهو بيشد يدها.... مش انا استااهل ماشي بقا استحملي
نور بخحل شديد.... اسفه اسفه والله خلاص بس سيب ايدي اربط الخيط....
سليم بخبث.... بوسيني الاول
نور قربت منه وهو غمض عينه باستمتاع ومره واحده بِعد عنها بعد ما عضته في ايده وبسرعه ربطت الخيط
وعامت بعيد
سليم بغيظ...... استني يااابت بقاا انا معلمك العوم عشان تستخدميه ضدي ياااابت
نور بضحك وهي بترجع لِ الشاطئ..... انا جوعت
سليم وهو بيشتالها وبيطلع..... وانا كمان... اي دا صوت فوني
نور بتذمر..... لا احنا متفقين نقفل الموبايلات
سليم لسا هيقفل الفون بس اما شاف الرقم كشر واتعصب ورد..... الو...... ايييييييييييه
نور بخضه.... اي في اي
سليم بجمود....... زيزي اتقت*لت