أخر الاخبار

رواية السيد المغرور عمار ونور (الجزء الثاني ) الفصل الثاني وعشرون22 والاخير بقلم جهاد محمد

رواية السيد المغرور عمار ونور (الجزء الثاني ) الفصل الثاني وعشرون22 والاخير بقلم جهاد محمد 

 

الحلقة 22 .. والاخيرة
بخجل من نظراتة
عزت:ازيك يا انسة عزة
عزة:تمام حمدالله علي سلامتك
نسمة:حمدالله علي سلامة يا كابتن
عزت:الله يسلمك شوفتي ديما موعود كده لطبحة لا رصاصة شكلي اخرتي سوده
ضحك الجميع علي هزار عزت
نظرت نسمة اعمار ثم اقتربت منه وهيا تنحي راسها
انا اسفة علي كل حاجة يا عمار بجد اسفة ارجوك سمحتي وصدقني انا مش وحشه والله ومن النهاردة مش هتسمع عني حاجة خالص
نظر لها عمار ثم تابع
خلاص يا نسمة الي حصل حصل مهم انك رجعتي لعقلك وانا مش زعلان منك
ابتسمت نسمة اعمار بشكر وفي هذه لحظة
دلف طارق الغرفة وهو يمسك بوكيه الورد والابتسامة علي وجه
تلاشت ابتسامته عندما رئه نسمة تبتسم اعمار وهو كذالك احس بشئ بداخله ينفجر بركان مغلي
**********
طرقت نور باب الغرفة اكرم في الموستسفي
فتحت لها سالي وهيا تنظر لها بسخط
نور:انا اسفة لو ازعجتك بس كنت جاية اشطر اكرم واشكرك
فسحت لها سالي المجال لكي لدخل
نظر لها اكرم فرحة
نور:حمدالله علي سلمتك يا اكرم
اكرم:الله يسلمك يا نور انتي عملا ايه دلوقتي
نور:حمدالله انا كنت جاية اشكرك علي كل حاجة
اكرم:متشكرنيش يا نور انا الي عايز اتئسف ليكي علي كل حاجة عملتها فيكي بجد اسف وده زمب وبخلصه
نور:معني كده يا اكرم انك
قطعها اكرم بحب .متخفيش يا نور، انا هتخفي من حياتك انتي وعمار خلاص انا مبقتش عايز الا مراتي وابني الي جاي في سكة
نور:ربنا يخليكم لبعض عن ازنك
ذهبت نور وهيا تبتسم لهم بشكر
اقتربت سالي منه بحب ثم قبلت يداه
رفع اكرم يداها بحب وهو يقبلها
ربنا يخليكي يا سللوتي
سالي:ويخليك ليا اكرم اخيرا عقلت
اكرم؛خلاص يا سالي انا تعبت نفسي ارتاح من غير حرب ولا مشاكل ان شاء الله نسافر ونرتاح انا وانتي
*********
وقف عمار بصدمة من رايته خارجة من عرفت عمار .اقترب منها بعصبية
كنتي بتعملي ايه جوة
نور:مفيش يا عمار راجل وقف جمبي وكنت بشكرو
قبض عمار بيدها بقوة وتابع بانفعال
ان اي مجنونة ها مجنونة صح ازاي تخشي عنده
نور:خلاص يا عمار سيب ايدي اسفة خلاص حقك عليا
حررها عمار وهو يرمي نظرة ساخطة عليها
يلا وريا يا هانم علي البيت
*********
خرج عمار من المرحاض هو يبعد نظر عنها
اقتربت منه نور بدلع وهيا تداعب شعرو
المبلول
عمار:ابعدي عني لو سمحت
نور:تؤ مش هبعد يا قلبي
عمار:نور لو سمحت
وقفت نور امامة وهيا تقول
اسفة بجد خلاص متزعلش بقي
عمار:اصرفه منين اسفك يا هانم
نور:طيب اعمل ايه طيب
تابع عمار بخبث وهو يشاور علي فمة
شوفي انتي بقي
ضحكت نور عليه ثم قالت
بس كده
اقتربت منه ثم طبعت قبلة خفيفة وكدا تبعد
خطفها عمار من شفتيها وهو يلهس شفتيها بحب ورغبه ثم توجه الي عنقها برغبة
نور:عمار يا مجنون
حملها عمار وهو يتجه بها الي سرير
اه مجنون وانتي عارفة لما بنتصالح بتقلب بكده ثم هجم علي شفتيها يعلن حبه ورغبته ليها ثم استسلمت له واتجهت معاه الي علمها الخاص بهم
*********
اقترب ادم من خيري ثم فتح معاه موضوع غريب
خيري:بس يبني انت متأكد
ادم:اه انا بقول لحصرتك هنيجي بكرا بعد ميطلع من الموستشفي نطلب ايد الاتسة عزة لعزت اخويا
خيري:ده شرف ليا ادم يبني احنا مستنيينك
********
بعد مرور شهر
اقنع ادم عزت بخطبت عزة
طبعا بصعوبة شديدة بس اثر ادم ان عزت يخطبها سمع عزت كلام اخيه الكبير ليرضيه وبفعل اقترب عزت من عزة وارتاح لها
وحدد المعاد الي اخر الشهر الجديد
واتي اليوم هو النهاردة
جلست عزة بجوار عزت وهو يلبسها ختمها سقف الجميع بفرحة وهم يبركون لهم بحب
دلف طارق الحفلة وهو يبحث عنها بعيناه ثم وقع نظرو عليها كانت في غابة الجمال اقترب منها
طارق:ازيك يا نسمة
نسمة:بحدة كويسه يا حضرت ظابط
طارق:انتي لسه زعلانة من كلامي
نسمة:هزعل ليه دي الحقيقة
طارق:لا مش الحقيقة ثم امسك وشها وهو يديرو امام وجه
انتي اجدع واحلي بنت في دنيا
اي حد بيغلط وانتي ندمتي وكمان دفعتي ثمن غلطتك متزعليش مني يا نسمة
نسمة:انا مقدرش ازعل منك
طارق:نسمة تتجوزيني
رفعت نسمة بصدمة نظرها له
طارق:بصي يا بنت الناس انا راجل دغري ومش بحب لبعض ولا العوق بصراحة كده انا بحبك وعايز اتجوزك موافقة ولا لا
ابتسمت نسمة بخجل وهيا تنحي راسها
ثم قالت بصوت ضعيف
موافقة انا بجد معاك بحس بالامان
ابتسم طارق ثم تابع بحب وهو يرفع وجها
انا هطلبك من ابوكي النهاردة
نسمة:الي تشوفة
طارق:بحبك
نسمة:وانا كمان يا طارق
طارق:عايز اسمعها منك
خفضت نسمة راسها وهيا تقولها بخجل
بحبك
*********
عزة:مبسوط يا عزت
عزت:الا مبسوط هو حد جمبه القمر يطول
عزة:طيب ممكن اطلب منك بقي طبطل هزار وضحك ولعب والكلام ده وتستقر هنا وتشتغل ارجوك يا عزت
عزة:هحاول والله بس لو مقدرتش تجوز ونسافر
عزة:موافقة
عزت:طيب ايه مفيش كلمة حلوا للغبان
عزة:عايز ايه
عزت:يا بت انا بقالي شهر عمار


عمال اقلك كلام غزل وحلو حتي عليا
عزة:طيب عايز ايه
عزت:علي فكرة انا بحبك والله
عزة؛طيب منا كمان بحبك
قام عزت بفرحة وهو بصوته العالي
اخيرا قولتيها
ضحك الجميع عليه وعلي خجل عزة منه
*********
خيري:يا جميلة انا بحبك بجد صدقيني
جميلة:وانا لسه بحب جوزي عادل الله يرحمة
خيري:لسه بتحبيه هو خلاص راح
جميلة:بس لسه في قلبي وبعدين انا عايشه عشان عمار ونورهان لازم اعوضهم عن غيابي سنين دي كلها
خيري:بس
جميلة:ارجوك خلينا اصدقاء وعيلة وحدة
ابتسم خيري بحزن ثم هز راسه بموافقة
*********
اخذ خالد نورهان وهو يرقص بها امام الجميع
ومثله فاطمة وادم ونور وعمار
عند نورهان وخالد
كان يرقص معاها وهو يتمتع بنظراته العاشقة
وهيا كذالك
وفاطمة وادم
يرقصون بحب وسعادة وكل واحد فيهم يحمد الله ان رزقة الله بشريكة حياته
********
اخذ عمار يد نور واتحه في بها خارج الفيلا
نور:وخدني ورايح علي فين
عمار:اتخنقت من جو جوة تعالي،نقعص برة
اخذها وجلس بها علي الارض في حديقة الفيلا ثم مدد هو ونور جسدهم علي،ارض
نور:والله يا حبيبي انت مجنون ومغرور
عمار:والله يا حبيبتي انتي عندية وغيورة بس بردو بحبك
نور:وانا بموت فيك
ثم شاردت لبعض من ثواني وهيا تتذكر اول مقبلة لهم ضحكت بشدة
عمار:بضحكي علي ايه
نور:عليك لما وقعت العصير عليك
ضحك عمار ثم تابع بنفعال خفيف
بس بجد انتي كنتي رخمة في وحدة توقع القهوة علي زبون
نور:اه انا وبكل غرور حرقت دمك سعتها
عمار:اه طيب متنسيش بقي،العصير الي وقع عليكي يا حلوة
ضحكت نور علي مشهدهم
عمار:صحيح يا نور كنتي في القهوة بتعملي ايه
نور:ياه لسه جاي تسألني
عمار:اكيد كنتي جاية ورايا انا عارف الحركات دي وكان وقعتي في حصني في الاوضة عندكم في سطوح
نور:مغرور صحيح
عمار؛طبعا انا السيد المغرور يا وزتي
ضحكت نور ثم قامت وهيا تجلس وهيا تلمس بطنها بحب
عمار :انا حامل
قام عمار بفرحة وهو يجلس
ايه بتقولي ايه حامل بجد
نور:اه حامل هيجي اخت او اخ لعادل
ضمها عمار بفرحة ثم قبل راسها
نور:فرحان يا عمار
عمار:انا مدقتش الفرحة الا لما دخلتي حياتي
نور:وانا والله فرحتي كملت بيك
نظر عمار لشفتيا ثم اقترب وهو يطبع قبلته كي العادة ومثله نور تبادل قبلة معة بسعادة
عارمة
وبفعل نور وعمار تغلبو علي كل المؤمرات والغل والحقد بحبهم الكبير لبعض
.

.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ تمت
.
انتظروووووووووا الجزء الثالث
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close